5 dalykai, kurių nežinojote apie žemės ūkio technikos padangas

padangos žemės ūkio technikaiJei nesate ūkininkas ir nesate susidūręs su traktoriais, šie faktai atrodys kaip iš kitos planetos. Padangos žemės ūkio technikai gana ryškiai skiriasi nuo įprastų automobilinių padangų (dauguma), todėl nusiteikite sužinoti šį tą naujo.

Įstrižinės padangos

Traktorių padangos turi skirtingos formos protektorius. Populiariausios yra įstrižinės padangos su didžiuliais protektoriais, nes šie turi traktoriui naudingą savybę – puikų sukibimą su paviršiumi. Kokybiškos guminės padangos su dideliais protektoriais nė kiek nebijo važinėjimosi asfaltuotais keliais, todėl yra vertinamos didžiųjų traktorių gamintojų.

Traktoriaus padangos išrastos 1931 metais

Traktorius buvo sukonstruotas gana seniai. Pirmieji aparatai pasirodė dar 19 amžiaus pabaigoje, tačiau išpopuliarėjo tik 1907 metais automobilių „tėvo“ Henrio Fordo dėka. Iki 1930-jų traktoriai buvo su geležiniais ratais. Problema dėl sukibimo su paviršiumi buvo išspręsta analogišku metodu – įstrižiniais protektoriais, tik šie buvo metaliniai. Toks ratas svėrė labai daug, todėl degalų sąnaudos buvo milžiniškos. JAV, Floridoje apelsinų giraites puoselėjantys fermeriai greitai suprato, kad geležiniais ratais naikinamos apelsinmedžių šaknys ir pradėjo domėtis galimybėmis ant metalinių ratų uždėti gumines padangas. 1931 metais B. F. Goodrich Co. Kompanija, tuo metu buvo viena žinomiausių padangų gamintojų, pasiūlė sprendimą – ant metalinio rato uždėti specialų gumos rėmą, panašų į padangą. Taip buvo išspręstos dar dvi labai opios problemos – traktoriai geležiniais ratais gadino kelius ir kėlė labai daug dulkių, kurios itin nepatiko netoli laukų gyvenantiems žmonėms ir patiems traktorininkams. 1933 metais keletas padangų gamintojų pasiūlė specialias padangas, kurios būtų montuojamos ne ant geležinio rato, o ant specialaus ratlankio, kaip automobiliuose. Jau 1940 metais net 95 proc. visų Amerikos traktorių turėjo gumines, ant ratlankio montuojamas pripučiamas padangas.

Padangų komplektas – iki 12 padangų

Automobiliams egzistuoti paprasčiau, nei traktoriams. Čia padangų komplektas yra 4 padangos. O kaip su žemės ūkio technika? Viskas prasidėjo 1960-siais metais, kai buvo pradėti montuoti dyzeliniai varikliai varantys visus 4 ratus. Tada prasidėjo lenktynės dėl arklio galių. Kai kuriems traktoriams ir kitoms žemės ūkio mašinoms 4 ratų nepakako. Buvo pradėti montuoti dvigubi ratai. Tokiu būdu traktorius galėjo apsimauti 8 padangas iš karto. Maža to, 20 amžiuje pasirodė traktoriai-galiūnai su keturgubais galiniais ratais. Toks traktorius turi jau 3 ratų eiles po 2 ratus. Iš viso tokiems traktoriams reikia 12 padangų. Aišku, tokios technikos galia – milžiniška, o padangos – ypatingos.

Didžiausia traktoriaus padanga iš Michelin

MICHELIN AxioBib IF900/65R46 yra didžiausia pasaulyje padanga, skirta žemės ūkio technikai. Jos plotis – 900 milimetrų. Pastatyta ant žemės padanga yra aukštesnė už bet kurį žmogų – jos aukštis 2 metrai ir 32 centimetrai. Tokia padanga yra skirta traktoriams, kurių galia – didesnė nei 350 AG. Viena padanga gali atlaikyti 10 600 kg apkrovą. Klausimas tik ar yra tokių traktorių, kuriems ši padanga tinkama? Vienas iš didelių žemės ūkio mašinų gamintojų Krone jau naudoja tokias padangas savo milžiniškiems traktoriams.

Valdomas slėgis

Tai ne pačių padangų savybė, o traktoriaus specifikacija, tačiau tai itin reikalinga technologija. Padangos žemės ūkio technikai yra gaminamos atsižvelgiant į tai, kad modernūs traktoriai sumažins slėgį padangose ardami lauką, o grįždami ant asfaltuoto kelio jas vėl pripildys oro. Visa tai daroma net neišlipant iš traktoriaus kabinos, o tuo labiau net neišsitraukiant jokios pompos ar oro kompresoriaus. Tai daroma mygtuko paspaudimu. Padangos kas dieną gali būti nuleidžiamos ir pripučiamos po keletą kartų. Labai retas kuris automobilis turi tokią funkciją, tuo tarpu žemės ūkio technikos pasaulyje tai gana įprasta praktika.

Padangos žemės ūkio technikai – labai įdomi sritis, apie kurią daugelis nežino nieko. Tikėsimės, kad šias straipsni bent šiek tiek praplėtė kiekvieno vairuotojo suvokimą apie technikos galimybes ir tokį elementarų dalyką, kaip padangos.

Tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *