Mintys apie verslą

verslo liudijimasVerslas – tai klausimai ir atsakymai, teorija ir praktika, planavimas ir rezultatai. Verslo liudijimas ar kitas veiklos tipas yra susijęs su mąstymu, su idėjomis ir su diskusijomis. O diskusijos juk skatina judėti į priekį, ar ne? Todėl toliau skatiname skaityti mintis apie verslą.

Verslas – kūryba?

Nesvarbu, ar geriausias sprendimas pasirodo verslo liudijimas, ar nusprendžiate steigti mažąją bendriją, ir vienu, ir kitu atveju verslas daugiau ar mažiau primena kūrybą. O kartais netgi yra tiesioginis kūrybos pavyzdys (sakykim, jei tapote ir parduodate paveikslus).

Tačiau net ir tada, kai veiklos sritis iš pažiūros neturi jokių sąsajų su kūryba, menu, ji vis tiek yra kūryba, kad ir kaip įdomiai tai skambėtų. Juk ir pati pirma idėja, kad reikia ką nors sukurti, paprastai būna ne kokia „sausa“, o emocionali, kūrybinga.

Ne tik pati pradžia, bet ir verslo eiga – tarytum menas. Verslo liudijimas, UAB ar kitoks įmonės tipas skatina mąstyti nestandartiškai, pasitelkti ne tik logiką, bet ir atverti meniškąsias savo puses.

Verslas – matematika?

Nuo kūrybos – prie matematikos (kita vertus, skaičiuoti mėgstantys žmonės veikiausiai teigs, kad matematika ir yra tikrasis menas). Šiaip ar taip, skaičiuoti verslininkams tenka. Jei procentai ir visi kiti „monstrai“ jums nepriimtini, reikės pasisamdyti buhalterį. Ir apskritai buhalteriai yra lyg paskatinimas visai įmonei, nes tvarkingi skaičiai motyvuoja.

Verslas nėra matematikos vadovėlis, tačiau skaičių tema itin aktuali. Pelnas, išlaidos ir dar daugybė dalykų reiškia, kad be skaičių nė iš vietos.

Verslas – atsakomybė?

Ar tai būtų verslo liudijimas, ar uždaroji akcinė bendrovė, ar viešoji įstaiga, visuomet svarbu atsakomybė. Atsakingas požiūris į darbą padeda eiti tinkama linkme ir priartinti gerus rezultatus. Tad antraštė „Verslas – atsakomybė?“ yra tiksli, tik reikėtų ištrinti klaustuką, nes verslas, be jokių abejonių, labai glaudžiai susijęs su atsakingumu. Kalbame ir apie pačią įmonės aplinką, ir apie klientus – juk negalite paskambinti užsakovui ir pasakyti, kad darbas nebus atliktas, nes darbuotojai užsišventė.

Mintys apie verslą

Štai tokios tos mintys apie verslą. Kūryba, matematika, atsakomybė – keletas temų iš visos gausybės. Tiek naujų, tiek senų įmonių savininkai galėtų pasidalyti įvairiausiais pastebėjimais ir patirtimi, papasakoti turiningų dalykų. Nes kiekvienas atvejis unikalus ir vienaip ar kitaip įdomus.

 

 

 

Išmanieji skraiduoliai dronai po truputį pakeičia žmonių darbą

dronaiBepiločiai orlaiviai, geriau žinomi kaip dronai, vis labiau populiarėja. Ir tai ne tik žaisliukai, kurie patinka vyrams ir berniukams – jie atlieka išties daug funkcijų ir teikia daug galimybių. Šie skraiduoliai sparčiai populiarėja Lietuvoje ir yra ypač mėgstami fotografų, operatorių. Norint eksploatuoti daugiau nei 25 kg sveriantį droną, reikia gauti Civilinės aviacijos administracijos leidimą. Tačiau pagal turimų dronų ir jų valdymo licencijų kiekį pirmauja Didžioji Britanija ir Prancūzija. Dronus vis dažniau panaudoja ūkininkai žemės ūkyje, taip pat šie skraiduoliai tinka kuriant filmus, fotografuojant, ypač masinius renginius ir iš oro, kuriant reportažus žiniasklaidai ir įvairiais kitais tikslais.

Dronus naudoja ir didžiausios elektroninės parduotuvės

Tik pagalvokite – kažkokios prekės prireikė skubiai, jūs este darbe, namuose, neturite laiko ar noro važiuoti į parduotuvę, taigi užsisakote prekę internetu. Jau po poros valandų į jūsų kiemą nusileidžia mažas dronas su siuntiniu. Šaunu, ar ne? Viena el. rinkos lyderių Amazon.com jau pernai gavo licenciją naudoti bepilotes transporto priemones ir išbandė dronus siuntoms pristatyti. El. prekybos sistemos atstovų teigimu, dronas gali skristi iki 80 km per val. greičiu ir skraidinti apie 2 kg sveriančius siuntinius. JAV, kur el. prekybos sistema išvystyta labai gerai, nuo kliento mokėjimo už pasirinktą prekę iki prekės pristatymo gali praeiti mažiau nei valanda.

Dronas – slaptasis agentas ir seklys

Manoma, kad dronai ateityje gali pakeisti netgi kai kurių specialistų darbą. Šiandien tam tikros teisėsaugos institucijos dronus panaudoja žmonėms sekti, stebėti. Dažniausiai stebimi potencialūs nusikaltėliai ar įtariamieji. Dronas iš dalies gali pakeisti ir stipriai palengvinti pasieniečių darbą stebint, ar nelegalūs migrantai nekerta sienos. Dronų panaudoti neatsisako ir gudrūs paparaciai, todėl jie dažniausiai bepilotes transporto priemones skraidina į garsenybių kiemus tokėdamiesi užfiksuoti pikantiškų vaizdų. Sukuriama vis daugiau išmaniųjų dronų, kurie padeda stebint sporto varžybas. Ateityje tokie dronai taps alternatyvia jėga aptarnaujant prekybos centrų ir viešojo maitinimo įstaigų klientus. Tikslas aiškus – „įdarbinti“ droną yra kur kas pigiau, nei samdyti žmogų.

Informacija parengta pagal Inovacinessistemos.lt informaciją

Įdomūs kalendorių pavyzdžiai

kalendoriu gaminimasVardinių, firminių, įdomių kalendoriu gaminimas – dažnai tai tampa pačia geriausia dovana, norint pasveikinti kolegas, verslo partnerius, ar netgi artimuosius. Tačiau gerų, įdomių kalendoriu gaminimas, kaip ir kitų dalykų – sunkus uždavinys. Kaip padaryti, kad kalendoriai būtų tikrai įdomūs? Visada galima imti pavyzdį iš praėjusių metų. Tad jūsų dėmesiui – keletas pavyzdžių iš ankstesnių metų, kada kalendoriai pasižymėjo originalumu.

Receptų kalendorius

Viena šis paprastų ir gerų būdų sukurti gerą kalendorių, tai pritaikyti jį mūsų skrandžiui ir sezoninei virtuvei. Štai dėl ko praėjusiais metais vienas iš matytųjų – receptų kalendorius, buvo tikrai patrauklus. Jis patiko visiems virtuvės gurmanams. Toks kalendorius gali būti net ir specialiai smaližiams, specialiai vegetarams ir kitiems. Kaip buvo parengta šių kalendorių gamyba Vilniuje? Pirmiausia, tai buvo galvojama apie sezoninį derlių. Lietuvoje derliaus galima daugiausiai sulaukti rudenį, vasarą. O tai ką valgyti kitais metų laikais, konservus? Visgi reikia neapsimesti, kad gyvename 16 amžiuje. Šiais laikais lietuviškose parduotuvėse atsispindi ne tik lietuviškas, bet ir pasaulio derlius. Taigi, ir žiemą kažkur būna kokių nors vaisių ar daržovių sezonas, tada ir mūsų prekybos centrai užsipildo tomis pigiau parduodamomis prekėmis. Dėl to šie maisto kalendoriai pagal uzsakyma buvo pagaminti sukūrus receptus, labiausiai tinkančius kiekvienam mėnesiui.

Darbo kalendorius

Paprastas ir praktiškas pasirinkimas kiekvienam verslui yra darbo kalendorius. Tokių kalendorių užsakymas – labai dažnas reiškinys bet kurioje spaustuvėje. O išmanumas ir įvairovė kuriant kalendorių kaskart yra vis kitokia. Svarbu daug kas. Ir kaip panaudojamas įmonės logotipas, ir kokia kalendoriaus paskirtis. Vienaip jis atrodys, skirtas mokytojui, kitaip – verslininkui, dar kitaip – studentui. Žinoma, su išmaniųjų telefonų naudojimo populiarumu šiek tiek sumažėjo ir tokių kalendorių naudojimo populiarumas. Tačiau popieriniai darbo kalendoriai nebuvo visiškai išstumti. Atrodo, jų pakeisti taip lengvai negali. Telefonas gali bet kada išsikrauti, būti paliktas, sugesti, viskas gali išsitrinti. Galiausiai, reikia žiūrėti visada į telefoną, į tą patį formatą. Tuo tarpu, darbo kalendorius turi savą dvasią. Tai yra kitoks daiktas, kitoks reiškinys, ir žmonėms patinka ir vėl tokie tikri, fiziškai liečiami objektai. Jeigu darbo kalendorius gražus – jis bus ir sėkmingai parduodamas.

Ūkiškų patarimų kalendorius

Dar vienas būdas padaryti kalendorių iš tiesų naudingu dalyku – padaryti iš jo ūkiškų dalykų kalendorių. Tokio tipo kalendoriai gali pažerti patarimų įvairiausioms progoms, ir kiekvienas žmogus, gyvenantis įprastą gyvenimą, ras tų kalendorių, priklausomai nuo sezono. Tokie kalendoriai dažnai būna sudaryti iš 365 lapelių, suspaustų į vieną kalendorių. Tai vadinamasis plėšomas kalendorius. Jis yra pakabinamas taip pat ant sienos, ir toliau galima su juo dirbti, kaip buvo numatyta. Nuplešiamas lapelis, ir galima žiūrėti, kas parašyta ant jo. Paprastai ant vienos lapelio pusės būna parašyta didelis skaičius (mėnesio diena), taip pat mėnesio pavadinimas, savaitės diena. Jeigu tai šventinė diena, tai šie užrašai raudoni, jeigu paprasta – juodi. Tai susitarimas, kurį puikiai žino kiekvienas, ir šiuos ženklus gali iššifruoti labai lengvai. Taip pat tokiame lapelyje yra rašomi vardai, pavardės, saulės tekėjimas, mėnulio fazė. Kai kalba eina apie vardus, turima omenyje, kad parašomi tos dienos vardadieniai, nors niekas jų ir nešvenčia. Taip pat pagrindinė astrologinė informacija. Kitoje lapelio pusėje būna ta įdomioji dalis, kur kaskart gali rasti vis kitą informaciją – patarimus, sveikatos rekomendacijas, receptus, ar net juoką keliančius anekdotus.

Susiruošėte parduoti įmonę? Tai pareikalaus tikslumo ir atsakomybės

parduoti įmonęJeigu esate verslininkas, kasdien susiduriate su verslo sprendimų priėmimu. Ką, kaip ir kada nuspręsti gali būti išties nelengva, ypač, jei sprendimas liečia įmonės pardavimą. Į klausimą, kodėl reikia parduoti įmonę, atsakymų gali būti ne vienas, todėl individualūs asmenys atskirai svarsto susidariusias situacijas ir galiausiai žengia lemiamą žingsnį. Vienas tokių gali būti įmonės pardavimas. Šiame straipsnyje nesieksime nagrinėti priežasčių, kodėl įmonės yra parduodamos ar kaip jas tinkamai nusipirkti. Rašinyje pateiksime keletą patarimų, kurie leis parduoti įmonę kur kas lengviau ir greičiau.

  1. Užtikrintas apsisprendimas. Kaip ir žymioje Šekspyro dramoje, klausimas, būti ar nebūti, dažnai kvestionuojamas ir versle. Parduoti ar neparduoti ir toliau stengtis vystyti verslą dažnai kamuoja verslininkus. Manymas, jog sudėtingos įmonės situacijos lengvesnis kelias yra tiesiog jos pardavimas, galėtų būti laikomas mitu, nes parduoti įmonę taip pat nelengva kaip ir paskelbti jai bankrotą arba nusipirkti ją. Taigi, pirmiausiai, asmuo turi tiksliai apsispręsti, ar tikrai nori parduoti savo verslą. Nieko neverčiamas, tik pasvėręs visus už ir prieš, gali būti priimtas galutinis sprendimas. Ne nuojauta, o racionalumas gali gelbėti tokiame apsisprendime.
  2. Atsakingai sutvarkyti dokumentai. Dokumentai (sutartys, vykdyta apskaita ir įvairios ataskaitos) yra bene pagrindinis įrodymas apie verslo skaidrumą, realią jo situaciją. Pagal dokumentacijos sutvarkymo lygį galima spręsti daugelį dalykų, todėl natūralu, jog pirkėjas nagrinės visus dokumentus, kurie privalo būti atsakingai paruošti, sutvarkyti ir suderinti su Lietuvoje ar kitoje šalyje galiojančiais įstatymais.
  3. Nepervertinkite kainos. Jei ketinate parduoti įmonę, pardavimo procesas prasidės su kainos nustatymu. Tam, kad pardavėjo lūkesčiai ir reali verslo vertė neprasilenktų, patariama pasitarti su turto vertintojais ar kitais juristais.
  4. Kas pirks jūsų įmonę? Vienas iš prieš įmonės pardavimą svarstytinų klausimų yra pirkėjai. Kas pirks ir kam toks verslas galėtų būti įdomus? Radus atsakymus į šiuos klausimus, galima priimti lemiamą sprendimą.

Taigi, versle sprinteriais gali būti daugelis, tačiau tik atsakingas, racionalus žmogus tampa sėkmingu verslininku, kuriam net parduoti įmonę gali būti labai vertinga. Atsižvelgus į pagrindinius patarimus pasisekimo šansai auga.

 

 

Kaimynai perka mišką? Nepraleiskite puikios progos!

perka miškąJei kaimynai su jumis susisiekia dėl miško, žinokite, jie daro kažką svarbaus. Įvertinkite jų pasiūlymą ir nuspręskite, ką norite daryti.

Kokios gali būti tokio pirkimo priežastys?

  1. Medienos poreikis. Jei jūsų kaimynai (miško sklype, ne namuose) planuoja pasistatyti medinį namą ar ūkinį pastatą, jiems prireiks tam tikro storio medienos. Gali būti, kad savo sklypo medienos nepakaks, tad realiausias variantas yra nusipirkti iš kaimynų – aplinkinių sklypų. Ir ypač tų, kurie savo miško gerbūviu rūpinasi epizodiškai.
  2. Miško prekybos verslas. Taip, yra toks perku-parduodu verslas ir miškų skyriuje. Pigiai nuperka iš kaimynų, brangiau parduoda naujiems savininkams ir pasiima tarpininkavimo mokestį ar pelną.
  3. Investicinis projektas. Kaimynai perka mišką ir siekdami tam tikrų investicijų. Čia reiktų paaiškinti kiek plačiau. Investicinis miško pirkimas dažniausiai pasitaiko, kai valdote jauną mišką, arba tam tikrų medžių. Pavyzdžiui, jūsų miškui 10-15 metų, pušynas. Medžiai dar iki statybinio miško neužaugę, kai kurie tinkami popiermalkėms, tačiau po 5-10 metų jo pajėgumai smarkiai pasikeis. Medžiai užaugs storesni, todėl bus galima parduoti medienos. Tai savotiška investicija. Aišku, ji yra rizikinga – gali užeiti uraganas ir pridaryti žalos, kilti gaisras, medžius užpulti parazitai, dėl kurių teks iškirsti viską plynai… investuotojas tai žino, dėl to stengiasi mišką investicijoms pirkti skirtingose giriose. Jei jūsų miškas yra uosynas arba ąžuolynas, jis taip pat patrauklus investuotojams, nes uosynas po kelių metų duos gausų malkų „derlių“. Ąžuolynas – ilgalaikė investicija, kuri paprastai perleidžiama vaikaičiams. Pasodinus ąžuolyną, pirmosios grąžos galima tikėti po 50-70 metų. Ąžuoliniai baldai visada turės paklausą…
  4. Bandymas apjungti sklypus. Kaimynai perka mišką iš jūsų tam, kad galėtų parduoti kažkur esantį sklypą ir viską laikyti vienoje vietoje. Kai aplink privatus miškas, kitokių būdų persikelti turimą sklypą šalia nėra.
  5. Įvairūs rekreaciniai projektai. Gal jūsų kaimynai planuoja įrengti medžių lajų parką? O gal domisi užsiveisti elnių bandą ir jiems reikalingas didesnis miško sklypas? Tai visai reali priežastis, nes pastaruoju metu miške įrengti parkai ir poilsio zonos susilaukia itin daug dėmesio. Tai gana pelningas verslas, ypač, jei privažiavimas prie miško yra geras.

Priežasčių tikrai gali būti daug. Nepulkime jų smerkti, vadinti „spekuliantais“, o geriau išsiaiškinkime, ką jie ten planuoja daryti. Kartais mišką parduoti verta net jei to neplanuojate.

Ar lauko reklama yra efektyvi?

lauko reklamaDaugelis įmonių ieško labai originalių bei unikalių reklaminių sprendimų, kurie leistų jų produktams tapti populiariausiems savo srityje. Tačiau, šiais laikais, kai kiekvienas neriasi iš kailio, kad atrodytų originalus, gali vis vien būti labai sunku išsiskirti iš minios. Ką verta daryti, kad jūsų reklama būtų pastebima? Labai svarbu parinkti geriausią vietą savo reklamai – kiekvienas žmogus supranta, kad reklamuotis galima ir interneto viešojoje erdvėje, ir lauke, taip pat ir įvairiose dažnai lankomose patalpose.

Lauko reklama – viena iš efektyviausių

Lauko reklamos gamintojai pastaruoju metu turi daug darbo. Taip yra ne be reikalo – daugelis įmonių bei privačių verslininkų pastebėjo, kad žmonės tikrai dažnai atkreipia dėmesį į reklamas, esančias lauke – stendus, didelius plakatus, taip pat ir švieslentes. Taigi, jeigu norite, kad jūsų lauko reklama būtų iš tiesų efektyvi, jums tereikia surasti geriausią vietą, kur praeitų arba pravažiuotų tikrai nemažas kiekis žmonių ir, žinoma, pasirūpinti nenuvalkiota, spalvinga, įdomia reklama – tuomet rezultatas iš tiesų bus puikus.
Dabar įvairūs mobilūs reklaminiai stendai ir stovai gali būti užsakyti tiesiog internetu, kadangi reklamos agentūros siūlo tikrai kokybiškus stendus, kurie bus pagaminti pagal jūsų norus vos per vieną arba daugiausiai dvi darbo dienas. Negana to, turėtumėte gauti ir nemokamą šių reklamos įrankių pristatymą. Taip pat, lauko reklamos agentūra gali pasirūpinti geromis sąlygomis – jums bus užsakytos tokios lauko reklamos vietos, kurios geriausiai atitinka jūsų reklamuojamo produkto sritį.
Taip pat, jūs galite užsisakyti pastovią reklamą stenduose, kurie yra Vilniaus – Kauno magistralėje, taip pat įvairiuose greitkeliuose. Juk čia pravažiuojantys žmonės tikrai „užmes akį“ į didelį ir spalvingą plakatą. Negana to, internetu jūs galite pamatyti konkretų žemėlapį su stendais, kurie yra šiose magistralėse ir greitkeliuose, tad jūs konkrečiai žinosite, kur yra jūsų lauko reklama.

Geriausias dizainas Jūsų produkto reklamai

Norėdami, kad jūsų produktas būtų geriausiai pastebėtas, taip pat galite užsisakyti ir dizaino bei maketavimo paslaugas – profesionali reklamos gamybos agentūra jums pasiūlys net kelis skirtingus variantus, iš kurių galėsite išsirinkti sau labiausiai patinkantį bei taip pasirinkti firminį savo produkto ar net visos įmonės įvaizdį.
Taip pat turėsite galimybę pigiau įsigyti ir kitų reklamai reikalingų atributų – skrajučių, lankstinukų, marškinėlių su jūsų įmonės logotipu – profesionalios reklamos agentūra gali pasiūlyti šiuos dalykus kur kas pigiau, jeigu bendradarbiaujate su jais pastoviai.