5 mitai apie SEO paslaugas

seo mitaiVisada norime tapti tikrais mitų griovėjais ir paneigti tam tikrus nusistovėjusius stereotipus ir nuostatas. Kaip tai saldu… Ir įdomu. Pabandykime tai padaryti su plačiajai visuomenei dar nežinoma sritimi – SEO. Mitų čia yra per akis, beje, kai kurie gyvuoja jau gana ilgai.

Tiems, kas negirdėjo nieko apie tai galime pasakyti, kad tai SEO paslaugos padeda interneto puslapiams būti surandamiems Paieškoje. Tai ne tas pats, kas puslapio kūrimas, nes čia reikia kiek kitų žinių ir įrankių. Kas tas SEO yra, paskaitykite Vikipedijoje. Nesigilinsime į šiandienines problemas šioje srityje, tik pabandysime priminti keletą stereotipų ir juos paneigti.

1 stereotipas: SEO paslaugos ir jų teikėjai gali garantuoti 1 vietą Paieškoje. Nė velnio negali. Tokias garantijas gali duoti tik sukčiai. Tai pripažįsta ir profesionalai SEO konsultantai ir paslaugų teikėjai, nuolatos dirbantys šioje rinkoje ir sekantys visus Paieškos atnaujinimus. Kodėl negali? Garantuoti galima tik tai, ką pats turi. Šiuo atveju dirbama su Google paieškos sistema, kuri paslaugos teikėjams nepriklauso. Pirkti vietos irgi negalima, tik reklamą. Google darbuotojai gauna tiek pinigų, kad paslapčių savo pažįstamiems SEO specialistams irgi neišpasakoja. Taigi, niekas nežino tiksliai, kaip veikia paieškos robotas, tad jokių garantijų čia negali būti. Ar mechanikas, kuris nežino, kaip veikia automobilio mechanizmas, gali garantuoti, kad automobilis važiuos 300 km/h greičiu? Turbūt nelabai. Tas pats ir šioje srityje.

2 stereotipas: SEO mirė… Seo miršta po kiekvieno paieškos algoritmo atnaujinimo ir bandymo kovoti su internetiniais brukalais, nes kažkam metų ar daugiau darbas nueina šuniui ant uodegos. Tas šaukia „Katastrofa! Pasaulio pabaiga! Dabar tai jau tiksliai galas…”, o būrys naivuolių puola bėgti ir taip pat šaukti nesigilindami į situaciją iš esmės. SEO yra optimizavimas paieškos svetainėms. Kol bus internetas, tol svetainėms bus taikomi tam tikri reikalavimai. SEO paslaugos yra paruošti interneto puslapius pagal tuos reikalavimus, tad darbo jiems čia bus visada.

3 stereotipas: SEO kampanija padidina pardavimus. Mitas! Sėkmingas svetainės optimizavimas pagerina pozicijas pagal tam tikrus raktinius žodžius, kuriuos reikia itin atidžiai parinkti. Jei raktinis žodis „laikrodziu parduotuve Antakalnyje“ yra ieškomas 20 kartų per mėnesį, tai buvimas pirmose pozicijose nereiškia, kad sulauksite būtent tiek lankytojų. Be to atėję lankytojai nebūtinai užeis į parduotuvę ar pirks iš jūsų elektroninės parduotuvės. Pirkimas ar bet koks link pirkimo vedantis lankytojo veiksmas (skambutis, el. laiško parašymas, naujienų prenumerata) priklauso nuo puslapyje išdėstytos informacijos ir raginimo veikti. Tekstas puslapyje gali patikti Googlui, tačiau tai nereiškia, kad lankytojas norės kažką puslapyje nuveikti. Dėl to SEO kampanijos su pirkimais daug bendro neturi. Tai daugiau interneto rinkodaros paslaugos, User experience (UX) ir tinkamas pardavimų tekstas.

4 stereotipas: Kai taip dažnai keičiasi Paieškos reikalavimai, geriau nieko nedaryti… Nieko nedarymas buvo taikomas prieš keletą metų, kai puslapiai būdavo baudžiami už kažkokius prasižengimus. Tada Google specialiai stebėdavo, ar nubaustas puslapis imsis kokios neleistinos veiklos, ar ne. Nieko nedaryti reiškia nieko ir negauti. Reiktų aiškiai suprasti kertinius ir nekintančius Google reikalavimus visiems puslapiams: tvarkingas kodas, atitinkantis visus reikalavimus, naudingas ir kokybiškas turinys skaitytojui, o ne robotukui ir skaitytojų rekomendacijos socialiniuose tinkluose, forumuose, savo tinklaraščiuose atgalinių nuorodų pavidalu. Tai fundamentalūs reikalavimai, kurie niekada nesikeitė ir nesikeis, tad reiktų į juos įsiklausyti. Nieko nedarymas reikštų, kad kodo neatnaujinate, jis netvarkingas. Turinys taip pat neatnaujinamas, lankytojui nėra jokio poreikio pas jus į puslapį užeiti vėl ir vėl, pavartyti keletą puslapių, likti čia ilgiau. Jei niekas jūsų puslapio nerekomenduoja pasižiūrėti pateikdamas nuorodą, reiškia jis neįdomus ir nenaudingas, tad Google jo nerodys tarp paieškos rezultatų. Štai prie ko priveda nieko nedarymas. Daryti būtina, tik su saiku. Dabar baudžiami ir tie, kurie daro viską neteisingai, piktybiškai ne pagal reikalavimus, o taip pat ir tie, kurie PERSISTENGIA (yra net terminas over-optimization).

5 stereotipas: SEO paslaugas gali teikti bet kas. Visas profesionalias paslaugas teikia tik profesionalai, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. SEO paslaugos yra kelių paslaugų kompleksas, todėl pavieniai asmenys ar šiaip besidomintys vaikinukai to nepadarys. Optimizavimas nėra tikslusis mokslas, kur galima mintinai iškalti formules ir atsistojus prie lentos šiaip ne taip išspręsti uždavinį. Tai eksperimentais ir patirtimi grįsta paslauga. Paskaityti straipsnių neužtenka. Turite nuolatos skaityti ir domėtis, bandyti su savo puslapiais, turėti nuolatinių klientų, kuriems pasiekiate apčiuopiamus rezultatus, kad galėtumėte pasakyti, kad mano SEO strategijos veikia realia, o ne „ant popieriaus“. Tiesa, šiai sričiai nėra išsilavinimo Lietuvoje. Tai reikia padaryti iš pasaulinių šaltinių savarankiškai. Jei statybininkus ruošia ne viena mokslo įstaiga, tai SEO specialistai lavinasi patys, bet irgi ne tik iš knygų, bet ir iš praktikos. Jei norite atskirti profesionalą nuo entuziasto, paprašykite parodyti konkrečių darbų rezultatus. Vertinkite tik ilgalaikius darbus, nes dirbtinai sukelti pozicijas gali ir mėgėjai, tačiau jas išlaikyti keletą metų yra uždavinys, įkandamas tik profesionalams.

Tikimės, kad šis straipsnis bus naudingas visiems, kas domisi SEO nereguliariai ir nesiekdami tuo verstis.

Virtualus turas – nauja reklamos forma

Interneto reklama tobulėja su kiekviena diena – atsiranda nauji prekės ženklo pristatymo būdai, virusinė reklama, partizaninės rinkodaros metodai sukuria visą pasaulį aikčioti iš nuostabos priverčiančias reklamas. Tai ta reklamos sritis, kurioje vis dar galima atrasti kažką naujo ir įspūdingo.

Tradicinė reklama buksuoja vietoje. Reklama ant popieriaus yra ta pati reklama ant popieriaus – nieko naujo čia jau neišrasi. Skylutes išmušti popieriaus lape, jį apkarpyti originaliau gali kiekviena spaustuvė. Tai nėra kažkokia išskirtinė paslauga, tik atsiliepia spaudinio kainai. Radijas iš viso stagnuoja, tačiau jis dabar labai aiškiai „išeina“ į internetą, nes komunikacija su DJ-jais patogiausia naudojantis internetines priemones –el. paštą, Twitterį, komentarus, Facebook paskyrą ir t.t. Televizijos reklama taip pat sustojo vystytis technologiškai, nors vis dar nemažai gražių ir originalių idėjų įgyvendinama, vyksta daugybė TV reklamų konkursų, teikiami apdovanojimai.

virtualus turasInterneto reklama yra dar nepasiekusi savo galimybių ribos. Tai įrodo vis nauji ir reklamos būdai. Šiandien dėmesį patraukė tokia reklamos forma, kaip virtualus turas.

Turbūt žinote, kas yra 3D nuotrauka. Tai 360 laipsnių panoraminė nuotrauka, kurią galima sukinėti ir apžiūrėti viską, kas yra aplink. Tokia nuotrauka yra labai informatyvi, nes atrodo, kad ją žiūrintysis stovi vienoje vietoje ir sukasi pats, žiūri į viršų į apačią, kairėn, dešinėn. Tokia nuotrauka yra įspūdingas būdas pristatyti tam tikrą aplinką – pastatų fasadus, parkus, gamtovaizdį, taip pat ir patalpų vidų – sales, kambarius, net mažytes patalpas, pavyzdžiui saunas. Tai tik viena 360 laipsnių panorama. Jei jos yra kelios, reikia tam tikromis techninėmis priemonėmis padaryti, kad iš vienos nuotraukos galima būtų patekti į kitą. Tai jau yra išspręsta gana nesudėtingai – rodyklėmis ir užrašais, raginančiais apžiūrėti kitas patalpas. Ypač įspūdingai tai atrodo kaimo turizmo sodybose, kuriose yra kelios poilsio erdvės, įspūdingas kraštovaizdis, daugiau pramogų.

Kai paimamos kelios 360 laipsnių panoramos ir sudedamos į vieną, gaunamas virtualus turas po objektą.

Pats virtualus turas savaime nėra įdomus, tačiau jis yra kur kas informatyvesnis, nei tradicinė nuotraukų galerija, pateikianti nudailintas nuotraukas. Virtualus turas – gana sena technologija, kuriai jau per 10 metų. Atrodo, kad ši reklamos forma turėtų būti jau išsisėmusi, tačiau šiuo metu ji įgauna tarsi naują kvėpavimą.

Virtualus turas – įvairių medijų rinkinys. Čia lengvai suderinamas ir vaizdas, ir garsas. Taip pat kiekviename 3D ture galima įdėti ir reklaminius vaizdo klipus. Taip, teisingai, vaikštinėjate po 3D turą, kol pamatote televizorių, kuriame automatiškai paleidžiamas norimas video klipas.

Taip sukuriamas klipas klipe. Įdomu, tiesa? Tai pasakiškų pinigų nekainuoja – vos keli šimtai litų ir viskas – jūsų interneto puslapyje puikuojasi tokia reklama, kuri neprilygsta nei televizijai, nei radijui, nei paprastai tradicinei reklaminei antraštei interneto portale. Verta pabandyti visoms įstaigoms, kurios save reprezentuoja per patalpas ir jų įrengimą – kavinėms, barams, restoranams, naktiniams klubams, įvairioms valstybinėms institucijoms, norinčioms pristatyti savo miestų įspūdingiausias vietas ir parodyti turistams, kad į jų miestą atvykti verta. Visa tai atsiremia į susižavėjusius klientus, kurie atvyks, apsilankys, užsisakys ir paliks pinigų. O juk tai ir yra reklamos internete tikslas!

MB steigimas: pats ar pas profesionalus?

MB steigimasMažoji bendrija gyvuoja jau pusę metų (nuo 2012 spalio). Per tą laiką įsteigta keli tūkstančiai įmonių, tačiau MB steigimas reikiamo pagreičio dar nėra įgavęs. Priežasčių tam yra kelios. Viena iš jų – informacijos stoka. Kita, teisingos informacijos trūkumas, privedantis prie tam tikrų mitų ir stereotipų kūrimo ir platinimo.

Girdėjau, Mažosios bendrijos buhalterinės apskaitos procedūros neaiškios ir patys VMI nežino, kaip ir ką daryti. Gal neapsimoka dar jos steigti…

Panašūs prietarai „žudo“ šią naują verslo formą, nors turėtų būti atvirkščiai. MB buvo sukurta po ilgų metų derinimo ir svarstymo. Įstatymo projektai buvo derinami nuo 2010 metų, tad vargu, ar per trejus metus nebuvo ruošiamasi buhalterinės apskaitos tvarkai paaiškinti VMI. Jei kuris naujai priimtas konsultantas ir nesuteikė reikiamos informacijos, tai nereiškia, kad VMI nežino, kaip teisingai tvarkyti Mažosios bendrijos buhalteriją. Tiesiog absurdiškas stereotipas ir tiek. Lietuvis – nelabai patiklus žmogus, dėl to viena abejonė gali sužlugdyti visą svajonę pradėti ir vystyti savo verslą. Bet šį kartą mes ne apie tai.

MB steigimas gali pasirodyti sudėtingas dėl tam tikrų dokumentų pildymo ir nežinomybės. Dėl to reiktų iš karto kelti klausimą – ar pats steigsiu Mažąją bendriją, ar patikėsiu šį darbą profesionalams?

Jeigu steigsiu pats, kokius dokumentus turėsiu surinkti? Kiek laiko sugaišiu juos rinkdamas? Kiek pinigų sumokėsiu už dokumentų priėmimą ir tvarkymą? Kiek streso patirsiu?..

Atsakykite sau į šiuos klausimus? Jei laiko turite daug, labai norite daug sužinoti apie pačią įmonės steigimo procedūrą, nes tai planuojate nuolatos daryti ateityje, esate pasiruošę be vaistų ir alkoholio susitvarkyti su stresu, kurį patirsite rinkdami reikalingus dokumentus ir laukdami notaro, tada būtinai steikite MB patys. Tai bus labai naudinga patirtis, be to galėsite pasigirti visiems kolegoms, kaip tai buvo sunku, bet jūs su tuo iššūkiu susitvarkėte per mėnesį. Nesvarbu, kad tokiomis kalbomis atkalbėsite dar tris žmones nuo idėjos susikurti savo verslą…

Jei laiko vis dėlto neturite, nenorite gilintis į procedūras ir popierizmus, taip pat nenorite patirti jokio streso, tada belieka profesionalų pagalba. Profesionalūs buhalteriai įmones steigia kiekvieną dieną. Jie yra pasirūpinę patalpomis, tad registracijos adresas suteikiamas iš karto, nebent norite įmonę registruoti savo nuosavame bute arba name. Viskas atliekama elektroniniu būdu su el. parašu, tad pas notarą lankytis nereikia. Be to yra galimybė MB įsteigti NEMOKAMAI. Taip, teisingai, už tai nemokėsite nė cento, net jei ir viską už jus padarys profesionalūs steigėjai ir teisininkai.

Po dokumentų užpildymo internetu, kuris trunka apie valandą (jei el. parašas „nestreikuoja“) reikia palaukti pora dienų ir viskas – galite tęsti įmonės tvarkymo darbus, nes jau turite ir antspaudą ir išrašą iš Registrų Centro sistemos, kad įsteigėte įmonę. Belieka atsidaryti atsiskaitomąją sąskaitą (MB steigimui nereikia turėti įstatinio kapitalo, tad kaupiamosios banko sąskaitos, kurioje būtų 10000 litų nereikia). Ir viskas – Jūs jau turite veikiančią Mažąją bendriją. Samdykite save vadovu, nustatykite algą, sudarykite panaudos sutartis, pagal kurias nuomojate iš savęs darbo priemones (kol kas dar jų neturite įsigijęs) ir pirmyn į verslo pasaulį.

Darbą, kurį darote vieną kartą gyvenime geriau palikite profesionalams, kurie tai daro kelis kartus per dieną. Tai galioja santechnikams, elektrikams, mechanikams, kirpėjams, tad kodėl neturėtų galioti ir įmonių steigėjams?..

Padangos sunkvežimiams: kaip išsirinkti

padangos sunkvežimiuiTinkamų ir kokybiškų padangų pasirinkimas yra be abejonės sudėtingas ir atsakingas procesas. Rinkoje galima įžvelgti gausų įvairių padangų asortimentą. Visos jos skiriasi savo dydžiu, matmenimis, kaina, kokybe, savybėmis ir sudėtimi. Padangos sunkvezimiams turi būti idealiai pritaikytos, juk šis pasirinkimas tiesiogiai įtakoja vairavimo malonumą, komforto jausmą kelyje, kuro sąnaudas ir, žinoma, jūsų ir keleivių saugumą kelionės metu.

Ne retai dažnas vairuotojas atsiduria aklavietėje, nes tinkamas padangas išsirinkti yra tikrai sunku, o suklysti nesinori. Žemiau pateiksime kelis pagrindinius principus, kurie turėtų palengvinti jūsų pasirinkimo procesą. Tikime, jog šie bruožai labiausiai įtakoja tinkamą sunkvežimio padangų sprendimą.

Padangų būklė ir kaina

Bet kokios prekės pasirinkimas labiausiai priklauso nuo jos kainos ir kokybės santykio. Kaina bene labiausiai lemia šį pasirinkimą, todėl pirmiausia turėtumėte nuspręsti, kokių padangų jums reikia: naujų ar naudotų? Galime rasti daug esminių skirtumų ir panašumų tarp šių padangų, tačiau galime teigti, jog tiek vienas, tiek kitas pasirinkimas yra dažnas ir kokybiškas. Ne visada padangų kaina yra tiesiogiai proporcingą jų efektyvumui, todėl svarbiausia dėmesį atkreipti į gamintoją ir esamą padangų būklę.

Matmenys ir protektoriaus gylis

Padangos sunkvežimiams turi specialius matmenis, kurie nustatomi automobilių gamintojų. Jeigu nežinote, kuris dydis jūsų sunkvežimiui yra geriausias, visada galite pasikonsultuoti apie tai auto servisuose. Čia jums rekomenduos geriausią sprendimą ir padės atsakyti į kitus aktualius klausimus. Protektoriaus gylis tuo tarpu reikalauja kitokio dėmesio. Jis turi būti tinkamo dydžio visus metus, o įvairiu sezono metu atitikti tam tikrus reikalavimus.

Greičio indeksas

Labai svarbus padangų pasirinkimo kriterijus – greičio indeksas. Šis rodiklis nurodo, kokiu maksimaliu greičiu galima eksploatuoti padangas ir nusako, iš kokio mišinio jos susideda. Kuo didesnis yra greičio indeksas, tuo geresnis yra sunkvežimio padangų sukibimas su kelio danga.  Tuo tarpu minkštesnio mišinio padangos sunkvežimiams pasižymi universalumu, tačiau greičiau susidėvi sausame kelio ruože.

Tikime, jog šie bruožai padės atlikti tinkamą padangų pasirinkimą. Tačiau nesvarbu, kuo vadovausitės rinkdamiesi padangas, svarbiausia tai, jog atliksite tinkamą sprendimą, kuris užtikrins malonius, aukšto komforto pojūčius visoje kelionėje. 

SpaudosVartai: vizitinės kortelės visiems atvejams

Vizitinės kortelės nemiršta! Nors internetas daro savo įtaką verslo komunikacijai, vizitinės kortelės išlieka svarbiu momentu kiekvieno verslo susitikimo pradžioje. Pasižiūrėkime, kaip viskas vyksta iš tikrųjų. Du verslininkai susitinka, pasikalba, randa bendrų sąlyčio taškų, tada susitaria kitą kartą viską aptarti kitoje aplinkoje. Tada ištraukiamos vizitinės kortelės, primenamas el. pašto adresas, paprašoma, kad aplankytų interneto puslapį, kur patalpinta daugiau informacijos. Arba kita situacija. Administratorės susitaria dėl vadovų susitikimo, vienas vadovas atvyksta pas kitą, iš karto apsikeičia vizitinėmis kortelėmis. Tai lyg kažkoks ritualas verslo pasaulyje, ir jis niekur nežada dingti. Nesvarbu, kad vizitinėmis kortelėmis vėliau yra naudojamasi mažai. Jos bendradarbiavimo pradžioje sužaidžia labai svarbioje pozicijoje.

Amžinas klausimas. Kokias vizitines korteles verslininkui spausdinti? Paprastas, ar prabangias?

Viskas priklauso nuo to, kokiomis sąlygomis jos yra dalinamos. Jei po kelias iš karto ir tai daroma nuolatos – tada reiktų daryti paprastas, atspausdinti gal net ofseto spauda keletą tūkstančių iš karto. Jei toks kiekis nereikalingas, galima padaryti naudojantis specialiu interneto įrankiu SpaudosVartai.lt, kuris ne tik atspausdina vizitines korteles, bet ir leidžia susikurti jų dizainą, keisti informaciją. Tai labai patogu, jei norite ant vizitinės kortelės uždėti trumpą reklamą šalia visų duomenų.

spaudos vartai

Dizainas daromas paprastai – pasirenkamas jau gatavas šablonas, įkeliamas logotipas, surašomi visi kontaktiniai duomenys ir per pora dienų atspausdinama ir pristatoma į biurą paštu. Niekur važiuoti, nieko derinti, tiesiog per pusę valandos sumeketuojama vizitinė ir viskas.

Jei vizitinės kortelės yra dalinamos tik ypatingiems žmonėms, reiktų rinktis prabangias ir originalias vizitines korteles. Jos spausdinamos naudojant šilkografinės spaudos metodą, kai spalvos dedamos ant popieriaus po vieną. SpaudosVartai.lt gali pasiūlyti susikurti itin originalias korteles ant plastiko, o ne ant popieriaus. Tokios kortelės tikrai patrauks jas gavusių žmonių dėmesį, be to, tai ekologiška spauda, nes naudojamas popierius – nekertami miškai.

Aišku, jei reikia auksinių raidžių ant sidabrinio popieriaus, šilkografija čia vienintelė išeitis. Taip pat galima tam tikrus dizaino elementus lakuoti. Parenkamas specialus storesnis popierius su tam tikra tekstūra. Taip pagaminama brangi 1-3 litus kainuojanti vizitinė kortelė.

Kartais apsimoka turėti 2 kortelių versijas – vieną VIP gavėjams, kitą – paprastiems žmonėms, su kuriais bendraujate kiekvieną dieną. Pirmas įspūdis versle svarbus, o tinkamai atspausdinta vizitinė kortelė prie to prisideda.

Katalizatorių supirkimas Kaune

Turbūt esate girdėję tokią paslaugą, kaip katalizatoriu supirkimas. Kaune, Vilniuje ir kituose didžiuosiuose miestuose tuo užsiima ne viena įmonė. Už katalizatorių galima gauti 200-1000 litų. Įdomu? Reiktų plačiau papasakoti, kas tas katalizatorius ir kodėl už jį galima gauti tiek daug.

Katalizatorius – tai automobilio detalė, kuri nukenksmina iš variklio išmetamas degimo medžiagas ir jas išvalo. Ji atrodo kaip paprastas bakelis su vamzdžiais abiejuose galuose ir yra montuojama tarp variklio ir duslintuvo. Kodėl jie tokie brangūs? Todėl, kad juose gali būti brangių tauriųjų metalų platinos, paladžio ir rodžio. Norint suprasti, kaip čia viskas veikia, reiktų pristatyti pačius esminius katalizatorių veikimo principus.

Katalizatorių struktūra

katalizatoriusKatalizatoriai paprastai yra dviejų rūšių – keramikiniai ir metaliniai. Keramikiniai yra pagaminti iš keraminių vamzdelių, kuriuose tauriųjų metalų nėra labai daug. Metaliniai yra pagaminti iš plokštelių, kurios yra padengiamos tauriaisiais metalais – platina, rodžiu ir paladžiu. Katalizatoriai montuojami dažniausiai į benzininius variklius, nes dyzelinių variklių išmetimo sistema veikia kiek kitaip.

Kas iš tiesų įvyksta kiekvieno kuro įpurškimo metu? Į cilindrą patekęs kuras yra padegamas ir gaunamas mini sprogimas. Sprogimo metu išsiskiria tam tikros nuodingos ir pavojingos cheminės medžiagos, kurias reikia filtruoti pagal visus tarptautinius įsipareigojimus dėl užterštumo mažinimo. Filtruoti dujas yra gana sudėtinga, todėl ir buvo sukurtas prietaisas, su daugybe vamzdelių, pro kuriuos turi praeiti visas „iššautas“ pavojingų medžiagų gniužulas. Kadangi vamzdelių yra daug, dujos turi pereiti juos visus. Tokiu būdu nuodingos medžiagos yra neutralizuojamos.

Automobilio degimo produktai

Automobiliui deginant benziną išsiskiria kelių rūšių cheminės medžiagos – azotas (N2), anglies monoksidas (CO), anglies dioksidas (CO2), azoto monoksidas (NO), azoto dioksidas (NO2), vandens garai (H2O), smalkės ir dar keletas cheminių junginių. Pavojingiausi aplinkai yra Azoto oksidai ir anglies monoksidas CO.

Kas įvyksta, kai azoto oksidai praeina pro platina ir rodžiu padengtas plokšteles katalizatoriuje? Trumpai tariant, deguonies mokelulės yra išlaisvinamos, o azotas nukenksminamas.

2NO => N2 + O2 arba tokia reakcija 2NO2 => N2 + 2O2

2NO => N2 + O2 arba tokia reakcija 2NO2 => N2 + 2O2

Aišku, ten vyksta kur kas sudėtingesni cheminiai procesai, nes platina ir rodis su deguonimi nereaguoja.

Panašus likimas ištinka ir anglies dioksidą bei monoksidą – deguonies molekulės yra atskiriamos nuo anglies ir taip į aplinką jau išmetamas deguonis atskirai, o ne kenksmingu pavidalu.

Tolimesnis katalizatorių likimas

katalizatorių supirkimas Kaune

Katalizatoriai nėra amžini. Visi vamzdeliai arba plokštelės yra sandariai patalpinti į metalinį bakelį, kuris rūdija, gali prakiurti ar kitaip susidėvėti. Tokiu atveju jie nebeatlieka savo funkcijos ir automobilis greičiausiai „nepraeis“ techninės apžiūrės dėl dūmingumo ir išmetamų medžiagų neleistino kiekio. Toks katalizatorius turi būti pakeičiamas nauju. Naujas kainuoja gana daug. Kalba eina apie tūkstančius litų, tad, jei mašina sena, reiktų pagalvoti iš viso apie jos visos likimą. Su naujesniais automobiliais teks pavargti, nes jiems katalizatorius yra būtinas.

Bet kuriuo atveju laukia brangus remontas, po kurio senas katalizatorius atsidurs šiukšlyne… Tik labai laikinai, nes tokių detalių išmesti negalima.

Katalizatorių supirkimas

Katalizatorių supirkimas Kaune, Vilniuje ir visoje Lietuvoje yra vykdomas kelių bendrovių, kurios turi mobilias analizės laboratorijas ir reikiamus prietaisus. Grįžkime prie to momento, kuomet katalizatoriai atsidūrė iš automobilių remonto dirbtuvių šiukšlyne. Jie paprastai ten neužsibūna, nes netrukus yra atvežami supirkėjams. Supirkėjas atlieka tikslinamąją arba cheminę katalizatorių analizę ir nustato, koks vidutinis tauriųjų metalų kiekis yra tame katalizatoriuje. Tada jis dar yra pasveriamas ir suskaičiuojama galutinė kaina. Taip 1-1,5 kg sveriantis katalizatorius gali būti įvertintas 200-500 litų. Minėjome, kad galima gauti už katalizatorių ir 1000. Taip, galima ir daugiau, jei jis yra nepažeistas ir veikiantis, be to dar apynaujis. Tokie katalizatoriai dažniausiai randami į smarkias auto avarijas patekusiuose automobiliuose, kur per stebuklą išlieka nepažeisti. Tada katalizatorius superkamas ne kilogramais, o kaip vientisas vienetas. Arba galima jį pardavinėti per skelbimus pačiam.

Katalizatorių supirkimas Kaune yra geriausiai atliekamas UAB „Rhodium“. Rekomenduojame.