Pirmoji pažintis su elipsiniu treniruokliu

sporto klubas VilniujeNusprendus mankštintis ne tik lauke ar įvairiose grupinėse treniruotėse yra itin svarbu išsirinkti, kokiais treniruokliais bus naudojamasi. Tai ypač svarbu tuo atveju, kai sportuojama be asmeninio trenerio pagalbos ar neturint specialiai sudaryto sporto plano. Kiekvienas sporto klubas Vilniuje siūlo galybę skirtingų treniruoklių, kuriais naudotis gali kiekvienas klubo lankytojas. Vienas iš geriausių pasirinkimų – elipsinis treniruoklis.

Elipsiniai treniruokliai yra daugiafunkciniai, kadangi įprastai turi daugiau nei vieną funkciją. Vienas tokio tipo universalus treniruoklis gali pakeisti tiek vaikščiojimą, tiek ir bėgimą ar dviračio mynimą. Elipsinis treniruoklis – puikus pasirinkimas tiek atliekant kardio treniruotę, tiek ir darant apšilimą prieš įprastas jėgos treniruotes. Vienas iš jo pagrindinių pranašumų yra tas, kad treniruojantis juda visi kūno raumenys. Kitaip, nei pavyzdžiui minant dviratį. Taigi elipsinis treniruoklis padeda stiprinti kūną, treniruoti širdies raumenį bei gerinti koordinaciją. Šio tipo treniruokliai taip pat tausoja ir sąnarius, kurie yra itin apkraunami bėgiojant ar kilnojant didelius svorius, mat sudėtingumas keičiamas didinant pasipriešinimą, o naudojamas paties kūno svoris. Tad ieškant nesudėtingo treniruoklio, kuris pasitarnautų formuojant kūną, kiekvienas sporto klubas Vilniuje galės tokį pasiūlyti.

Kaip ir kiekvienas kitas treniruoklis, netinkamai naudojamas elipsinis treniruoklis gali atnešti daugiau žalos nei naudos. Todėl nusprendus išbandyti šį treniruoklį tai geriausia būtų atlikti su profesionalaus trenerio priežiūra. Treneris ne tik parodys kaip taisyklingai mankštintis šiuo treniruokliu, kaip sportuoti neapkraunant sąnarių, bet ir duos puikių praktinių patarimų, padėsiančių pasiekti savo tikslų sporto salėje. Elipsinis treniruoklis puikiai pasitarnaus ir tiems, kurie nori sustiprinti savo širdį ir padidinti ištvermę. Teigiama, kad 25 minutės tokių treniruočių tris ar keturis kartus per savaitę gerokai pakels energijos kiekį bei padės nuolatos išlikti žvaliems. Tačiau net ir kiti treniruokliai, kuriais apsirūpinęs kiekvienas sporto klubas Vilniuje, padės pasiekti panašių rezultatų, jei jais bus tinkamai naudojamasi bei mankštinamasi reguliariai. Svarbus ir mitybos suderinimas, nepriklausomai nuo to, kiek kartų per savaitę sportuojama. Bet kuriuo atveju – sporto nauda žmogaus organizmui tiesiog neginčijama.

 

Vartų automatikos pasirinkimas: raskite geriausius!

vartų automatikaDaugelis greta savo namų įsirengia ir garažą, kuriame galima saugiai laikyti ne tik transporto priemonę, tačiau ir kitus daiktus, kurie netelpa namuose. Siekiant visokeriopo saugumo rekomenduojame įsistatyti patvarias duris, kurias galima darinėti vos vieno mygtuko paspaudimu. Vartų automatika daugeliui žmonių atrodo ne kaip galimybė, tačiau būtinybė be kurios gyventi būtų paprasčiausiai sunku.

Vartų automatika yra gana individualus pasirinkimas, tad klientai turėtų pasitarti su profesionalais, kurie įvertinę kiekvieno žmogaus poreikį pasiūlys ir labiausiai tinkantį variantą. Kad paieškos būtų paprastesnės siūlome įvertinti šiuos veiksnius. Vertinant tipus vartų automatika dažniausiai skiriama į:

  • Varstomų vartų automatiką. Jei veikti reikalingi pulteliai.
  • Ne nuosaviems kiemams siūloma įsigyti parkavimo aikštelių automatiką, kuri veikia taip pat naudojantis pulteliu.
  • Stumdomų vartų automatinė įranga yra dar vienas populiarus pasirinkimas Lietuvoje.
  • Garažo vartų automatika – visiems, kurie nori gyventi paprasčiau.
  • Vartininkai labai palankiai vertina ir pramoniniams pastatams skirta vartų automatikos įrangą.

Nuostabu, kai tokia paprasta įranga gali taip palengvinti gyvenimą! Įsivaizduokite, kad lauke labai intensyviai lyja. Dažniausiai tokiu oru labai nesinori išlipti iš mašinos atidaryti garažo vartų. Su automatikos įrangą galite visiškai pamiršti šio tipo problemas. Paprasčiausiai, rekomenduojame įsigyti nuotolinio valdymo automatinę sistemą, kuri leidžia atidaryti duris ne tik stovint greta jų, tačiau net ir esant kelis kilometrus nuo namų.

Pulteliai gali būti kelių skirtingų rūšių ir priklausomai nuo poreikių kiekvienas klientas gali atrasti labiausiai jam tinkamą pasirinkimą:

  1. Pulteliai – dažniausias pasirinkimas, kadangi patikimas ir lengvai naudojamas.
  2. Vartai gali būti atrakinami net ir telefonu, taigi galite juos valdyti būdamas kelis kilometrus ar net daugiau nuo savų namų. Visgi, įvertinkite rizikos veiksnius.
  3. Kodinė klaviatūra populiari verslininkų bei pramonės sferoje. Nuosavame garaže tokio tipo modelis netinka, kadangi į garažą dažniausiai važiuoja viena arba dvi mašinos, ne daugiau.
  4. Galiausiai – magnetinė kilpa, kuri irgi rekomenduojama tuomet, kai į konkrečią vietą nori ir gali patekti kuo didesnis skaičius žmonių.

Pagal kiekvieno žmogaus poreikius profesionalai gali pasiūlyti ir atitinkamą įrangą.

 

 

Kaip numesti 5 kilogramus per 5 minutes?

svorio metimasNoras padailinti kūno linijas kamuoja beveik kiekvieną moterį. Skleidžiantis lapams, pasirodžius pirmiesiems pavasarinės saulės spinduliams, mintys apie dailią suknelę, trumpesnius šortukus ar maudymosi kostiumėlį, vis dažniau ir dažniau kirba galvoje. Tuomet suprantame, kad laukia sunkus ir alinantis darbas. Pradedame svarstyti apie įvairias dietas, valandų valandas sporto salėje, ir tikimės, kad galbūt tada, po kelių mėnesių jau būsime atsikračiusios keleto kilogramų sukauptų žiemos sezonu. Bet ką daryti, jeigu suknelės norisi čia ir dabar? O atostogos jau po savaitės ir šortukų bei bikinio reikia kuo skubiau? Atsakymas labai paprastas – rinkitės tinkamus drabužius.

Aukštas liemuo

Kaip taisyklė, papildomi kilogramai dažniausiai jaukiai įsitaiso ties klubais, liemeniu ir pilvo sritimi. Pats saugiausias variantas juos paslėpti – rūbai aukštu liemeniu. Drabužiai internetu tiesia jums pagalbos ranką ir siūlo didelį pasirinkimą šortukų ir sijonų aukštintu liemeniu. Drabužiai aukštu liemeniu dailiai priglus, atliks tarsi korseto funkciją ir jūsų liemuo atrodys laibesnis nei bet kada.

Platėjantys drabužiai

Platėjančios suknelės ir sijonai – viena karščiausių sezono naujienų. Midi ilgio, platėjanti suknelė žemiau kelių pavers jus tikra stiliaus deive. Negana to, šios suknelės labai patogios. Jos nevaržo judesių, puikiai tinka tiek prie aukštakulnių, tiek prie sportinio stiliaus batelių. O papildomi kilogramai bus saugiai paslėpti ir vizualiai visiškai nepastebimi.

Išskirtiniai maudymukai

Kur jau kur, bet paplūdimyje papildomų kilogramų nepaslėpsi. Melas!

Bikinių ir klasikinių maudymosi kostiumėlių era baigėsi. Dabar siūloma rinktis kuo originalesnių formų ir dizaino maudymukus, kurie tikrai gelbsti norint maskuoti trūkumus.

Maudymukai aukštu liemeniu – paslėps ties klubais susikaupusius kilogramus. Probleminė vieta pilvukas? Rinkitės dabar itin populiarius, monokinio stiliaus maudymukus. Šie maudymukai tarsi vientisi, apnuoginantys šonus maudymosi kostiumėliai, puikiai maskuojantys pilvuką.

Prižiūrėti figūrą, reguliuoti mitybą – pagirtina, tačiau tai tikrai skirta ne kiekvienai moteriai. Dauguma mūsų užsisukame dienos darbų rate ir sporto salei nelieka nei noro, nei jėgų. O ką jau kalbėti apie tai, kad siekiant greito rezultato ir laikantis skubotų dietų, galime tik pabloginti situaciją. Negadinkite sau nuotaikos, džiaukitės artėjančia vasara, ramiai planuokitės atostogas. O kai kartu su bundančia gamta kils noras atsinaujinti ir jums – skirkite 5 minutes, pasidairykite elektroninėje drabužių parduotuvėje ir įsigykite širdžiai mielus drabužius, kurie su malonumu ištirpdys papildomus kilogramus.

Pagrindiniai mitybos principai

sveikataPažink save
Kai kurie mano draugai ir kolegos yra puikūs maisto ruošos žinovai. Jie žino begalę sveikos maisto ruošos receptų, kiekvieną dieną ruošia vis kitokį patiekalą, o savaitgaliui paruošia tokius pietus, kurių galėtų pavydėti net restorano šefas. Tačiau yra žmonių, kurie nusiperka pusfabrikatį ir atėjus pietų metui deda jį į mikrobangų krosnelę. Jie neatranda jokio džiaugsmo ruošdami maistą ir jiems išvirti ryžius arba makaronus yra didžiausias kulinarinis pasiekimas. Tokie žmonės tikrai neskirs daug laiko įmantriems patiekalams paruošti. Tokiu atveju svarbu, kad kiekvienas iš mūsų atrastume mums patinkantį maisto ruošos būdą ir pagamintas maistas būtų kuo sveikesnis. Taip pat jeigu mėgstate per pietus valgyti daug, tokiu atveju net neverta mėginti taikyti būdą valgyti mažesnėmis porcijomis kelis kartus per dieną, nes vis tiek po kelių pabandymų grįšite prie savo pamėgto valgymo būdo. Jeigu dirbdami mėgstate užkandžiauti, tokiu atveju nevertėtų maistą laikyti ant darbo stalo. O jeigu nepavyksta atsispirti, pamėginkite užkandžiauti ką nors sveiko – džiovintus vaisius arba riešutus. Maži pasikeitimai neatrodo kaip neįmanoma auka, bet jeigu per dieną suvartosite bent 200 kalorijomis mažiau per metus tai gali virsti visais 10 kilogramų, ir toks sveikatinimas bus tik į naudą.

Valgykite kuo įvairesnį maistą

Pasistenkite valgyti kuo įvairesnį maistą. Pamenu, anksčiau man pietus į darbą įdėdavo močiutė. Paprastai tai būdavo gabaliukas karbonado su keliomis bulvėmis. Ne pats sveikiausias maistas. Daržovių nemėgdavau, bet pastaruoju metu patyriau, kad pomidoras ar agurkas gali praturtinti maisto racioną, o juk visuomet galima pridėti brokolį ar kokių nors žalumynų. Mėgstantiems mėsą, reikėtų stengtis prisiminti ir augalinės kilmės maisto produktus, kad organizme gaunamos medžiagos būtų kuo įvairesnė, o mityba subalansuota. Tai reiškia, valgyti kuo daugiau įvairių daržovių, vaisių, uogų ir grūdų produktų. Žmogaus organizmui paprastai trūksta angliavandenių polisacharidų pavidalu.

lėtaeigės sulčiaspaudės kainaKuo mažiau saldumynų
Na taip, mes visi tai žinome, bet kiek iš tikrųjų laikomės šios taisyklės? Taigi, dar kartą apie cukrų… Gausus cukraus vartojimas skatina antsvorio atsiradimą, cukraus perteklius mažina vitaminų kiekį ir netgi trukdo mūsų organizmui įsisavinti vitaminą C. Cukrus sukelia diabetą, skatina širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimą. Cukrus sukelia savotišką priklausomybę ir būna ganėtinai sunku jo atsisakyti. Todėl siūloma tai daryti tam tikrais etapais, kad organizmui nesukelti šoko. Cukrus gadina dantis ir stabdo kalcio, kuris reikalingas dantims, įsisavinimą. Štai kodėl daugelis dantistų pataria vengti gerti Coca-colą, kurioje gausybė cukraus. Jeigu jau niekaip negalime išgyventi be cukraus, galime jį pakeisti džiovintais vaisiais – bananais, mangais, ananasais, slyvomis ir pan.
Kuo šviežesnis ir neperdirbtas maistas
Valgykite kuo šviežesnes, geriausios kokybės daržoves, vaisius, grūdus, riešutus. Venkite rafinuotų, perdirbtų produktų, nes perdirbimo proceso metu prarandama daug maistingų medžiagų. Visuomet geriau valgyti ruduosius ryžius ir rudus, nevalytus miltus, nors skaniau balti tiek ryžiai, tiek miltai. Žinoma, geriausia išsiauginti savų produktų, pavyzdžiui pomidorų, ridikų, pipirų, agurkų ir pan., bet ne visi turime tokią galimybę. Tačiau nepatingėkite bent jau vasaros metu valgyti kuo daugiau uogų ir vaisių, kurių galima įsigyti paprastuose turgeliuose. Kaupkite vitaminus, kurių prireiks rudenį. Niekada nevalgykite pernokusių daržovių ir vaisių, kad išvengtumėte aflatoksinų, kurie gali sukelti vėžį. Taip pat nevartokite apkartusių ar apipelijusių riešutų. Maistą laikykite vėsioje, sausoje vietoje ir tik ribotą laiką.

Valgydami venkite gerti vandenį
Tarp valgių patartina gerti kuo daugiau vandens, bent 4-5 stiklines per dieną, tačiau vandenį reikėtų gerti ne vėliau kaip 15 minučių prieš valgį ir ne anksčiau kaip valanda po valgio. Vanduo atskiedžia skrandžio sultis ir pablogina virškinimą, sukeldamas maisto rūgimą. Vandens vartojimas maisto metu skatina rūgštingumą.

Neapsunkinti skrandžio
Nors įvairovė – geras dalykas, tačiau neapsunkinkime virškinimo daugiau nei keturiomis valgio rūšimis vienu metu. Jeigu maišysime vaisius ir daržoves, lėtai virškinamus baltymus ir angliavandenius, apsunkinsite skrandį, pailgės virškinimo laikas ir atsiras nuovargis. Saldūs vaisiai geriausiai virškinami vieni. Daržovių geriau nemaišyti su saldžiais vaisiais. Grūdai, riešutai, avokadas ir alyvos derinasi tiek su daržovėmis, tiek su vaisiais.

Reguliarumas

Geriausia dieną pradėti nuo gerų pusryčių, tuomet antrą kartą valgyti turėtume po 5 valandų, o vakarienei turėtume valgyti kuo lengvesnį maistą ir neapsunkinti skrandžio nakčiai. Pavalgius reikėtų vengti užkandžių, nes tokiu atveju skrandis nepailsi ir visuomet dirba. Mūsų virškinimo organams, skirtingai nuo kitų gyvūnijos pasaulio narių, reikia poilsio.

 

Septoplastika: kad kvėpuoti būtų lengviau

nosies pertvaros operacijaNosis yra viena dažniausiai koreguojamų kūno dalių. Paprastai operacijai ryžtamasi dėl estetinių priežasčių. Tačiau kartais gerokai reikšmingesnė yra gydomoji nosies pertvaros operacija. Ji atliekama tuomet, kai kreivai suaugusios kremzlės kliudo laisvai kvėpuoti ir netgi sukelia rimtesnių sveikatos sutrikimų. Tokiai operacijai ryžtis tikrai verta – juk ji viena gali smarkiai pagerinti gyvenimo kokybę.

Kada reikia septoplastikos arba rekonstrukcinės rinoplastikos?

Ne visos nosys susiformuoja tolygiai, vienodai, simetriškai. Dažnai nevienodos šnervės ar pats kvėpavimo organo pakrypimas į kurią nors pusę puikiai matomas net ne apžiūros metu. Žinoma, nosis taip pat gali tapti kreiva dėl įvairių traumų. Būtent tokiais atvejais ir prireikia operacijos. Tačiau tikrai neteisinga manyti, kad nosys operuojamos tik dėl estetinių sumetimų.

Visą gyvenimą ar po traumos varginantis sunkus kvėpavimas, prastas miegas, knarkimas, kraujavimas iš nosies – vos kelios priežastys operacijai. Neretai į gydytojus kreipiamasi ir dėl užsitęsusios, chroniškos slogos, sinusito, netgi galvos skausmo ar tiesiog nuolatinio diskomforto. Būtent tokia savijauta leidžia įtarti, kad reikalinga nosies pertvaros operacija lazeriu. Be abejonės, kartais pasirenkamas ir kitos rūšies chirurginis gydymas.

Šitokiais atvejais pirmiausia reikia kreiptis į otorinolaringologą. Jis ištiria gleivinę endoskopiniu būdu ir įvertina, ar pertvara tikrai yra pakrypusi, koks tokio pakrypimo laipsnis. Gydytojas taip pat įvertina dėl kreivos nosies atsirandančius sveikatos sutrikimus ir galutinai nusprendžia, ar reikalinga korekcija. Spręsdami dėl gydymo specialistai pasidomi ir gretutinėmis ligomis, bendra sveikatos būkle, galimais trukdžiais: alergija vaistams, vartojamais medikamentais. Tuomet ir paaiškėja, ar operavimas gali būti saugus, efektyvus.

Kaip atliekama operacija ir kas laukia po jos?

Šiandien moderniose klinikose taikomi keli septoplastikos būdai. Kreiva pertvara gali būti koreguojama per pačią gleivinę, šnerves arba iš išorės, įpjaunant odą. Tai, kaip atliekama nosies pertvaros operacija, nusprendžia specialistai, įvertinę siekiamus rezultatus, technines ir finansines galimybes. Abiem atvejais taikoma bendrinė nejautra, todėl operuojamas žmogus nejaučia visiškai jokio diskomforto.

Per operaciją įpjaunama gleivinė, pasiekiama kremzlė ir atliekama jos korekcija. Retais atvejais atliekami nedideli pakeitimai, nes po operacijos pertvara turi būti stabili, pakankamai tvirta ir plati. Procedūros metu gleivinė užpildoma specialiais vatos tamponėliais – jie sugeria sekretą ir kraują. Šie svetimkūniai išimami jau po kelių parų, todėl diskomfortas juntamas tikrai neilgai. Nosyje lieka ir siūlas. Jis savaime suyra per kelis mėnesius ir paprastai nekelia jokių nemalonių pojūčių. Vidutiniškai nosies pertvaros operacija trunka nuo 30 iki 90 minučių – priklausomai nuo situacijos sudėtingumo.

Jei korekcija atliekama per šnerves, po jos nelieka jokių pastebimų koregavimo ženklų – tik pagerėjusi išvaizda ir lengvesnis kvėpavimas. Jei koreguojama per išorę, ant odos lieka mažytis, praktiškai nepastebimas randelis. Pooperacinis laikotarpis nėra sudėtingas ir komplikacijų atsiranda labai retai. Žinoma, viskas priklauso nuo individualių žmogaus ypatybių, priežiūros ir to, kaip daroma nosies pertvaros operacija.

Kai atliekama nosies pertvaros operacija vilniuje ar kitame didmiestyje, įprasta pacientus namo išleisti po paros. Per tokį laiką įvertinamas gijimas, pakartotinių apžiūrų dažnumas. Ant nosies dedamas gipsinis įtvaras arba tvarstis, apsaugantis nuo pažeidimų ir palaikantis reikiamą formą. Nosis visiškai užgyja po 1–4 mėnesių.

Po korekcijos kelias savaites reikia vengti fizinio krūvio, dulkėtų, nešvarių, karštų patalpų, stipraus nosies pūtimo. Tuomet jau galima džiaugtis tikraisiais rezultatais, kuriuos užtikrina nosies pertvaros operacija. Lengvas, begarsis kvėpavimas, saldesnis miegas, pakitusi išvaizda ir savivertė, dingusios ligos – didelė sveikatos pergalė, dėl kurios tikrai verta paaukoti šiek tiek laiko ir pinigų.

Viskas, ką reikia žinoti apie Hepatitą B

Hepatitas BHepatitas B –  tai viena iš ligų, nuo kurių daugelyje šalių nemokamai skiepijami kūdikiai ir maži vaikai. Ši liga – tai kepenų uždegimas, kuris sukeliamas ne paties hepatito viruso, o jo poveikio kepenims ir imuninei sistemai: virusas dauginasi kepenyse ir taip sukelia sergančiojo imuninės sistemos suaktyvėjimą. Imuninė sistema, norėdama apsisaugoti nuo viruso infekcijos, tuomet pati ima atakuoti kepenų ląsteles. Taip šiame organe kyla uždegimas.

Hepatitas B vystosi lėtai ir yra atpažįstamas iš tokių simptomų kaip nedidelė temperatūra ligos pradžioje, vėmimas ar pykinimas, svorio kritimas, apetito stoka. Skauda ties kepenimis, patamsėja šlapimas. Jei liga progresuoja į ūmią stadiją, prasideda gelta, apima silpnumas, tęsiasi pirmosios fazės simptomai. Abi fazės trunka po porą savaičių ir daugiau.

Sunkiausia ligos fazė – kepenų encefalopatija. Ji ištinka ir taip silpno imuniteto pacientus jau ligos pradžioje arba po pirmųjų dviejų ligos fazių – kaip komplikacija. Šioje stadijoje ligoniui sutrinka orientacija aplinkoje, dreba rankos, sutrinka sąmonė, elgesys tampa neadekvatus. Galiausiai ištinka koma.

Hepatitas B gydomas iš esmės malšinant simptomus. Pirmiausiai apsaugomos pačios kepenys – taikomas poilsio režimas, skiriama griežta dieta, turinti mažai riebalų. Geriama daug skysčių. Malšinami organizmo uždegiminiai procesai. Ūmioje ir staigioje ligos stadijoje ligonis guldomas į stacionarą. Būklei stabilizavusis galima gydytis namie su šeimos gydytojo priežiūra.

Šios ligos profilaktika – tai vakcinacijos ir rizikos mažinamas šviečiant šio viruso nešiotojus. Daugelis jų nežino, kad gali užkrėsti kitus. Jeigu sveikas žmogus yra priverstas būti netoli viruso nešiotojų, saugomasi, kad virusas nepatektų į organizmą: dėvimos pirštinės, chalatas, kaukės, akiniai. Būtina naudoti apsaugos priemones (prezervatyvus) , jeigu turimi lytiniai santykiai su potencialiu viruso nešiotoju, kadangi liga persiduoda lytiniu keliu.

Hepatitas B taip pat lengvai perduodamas krauju. Todėl būtina vengti susižeidimų nešvariomis adatomis ar aštriais įrankiais, svarbi kruopšti medicinos įrankių sterilizacija medicinos įstaigose. Pati efektyviausia apsaugos priemonė – tai skiepai, kurie šiandien atliekami ką tik gimusiems kūdikiams. Taip pat skiepijami rizikos grupėms priskiriami asmenys – turintys šeimos narių, sergančių hepatitu, vartojantys intraveninius narkotikus, homoseksualūs žmonės ar dažnai lytinius partnerius keičiantys asmenys.