Wizzair istorija

wizzairLietuvoje veikia dvi pigių skrydžių bendrovės, apie kurias norėtųsi žinoti kur kas daugiau, nei jų specialūs pasiūlymai. Kas jos, iš kur jos, ko siekia? Apie Ryanair istoriją jau rašyta, tad norėtųsi dabar panagrinėti Wizzair bendrovės praeitį.

Wizzair istorija, deja, nėra tokia įspūdinga, kaip Ryanair, tačiau nepaisant to, ją žinoti būtina taip pat. Wizzair skrydžiai yra pakankamai pigūs, kad lietuviai masiškai skraidytų su šia nedidele bendrove. Taigi, žadėti faktai.

2003 metai. Šeši žmonės su vengru Józsefu Váradi priešakyje įkuria Wizzair kompaniją. Iki tol Jozefas Varadi dirbo Vengrijos nacionalinių oro linijų generaliniu direktoriumi, tad turėjo visus reikiamus ryšius ir žinias naujoms avialinijoms įkurti.

2004 metai. Gegužės 19 dieną iš Katovicų oro uosto Lenkijoje pakyla pirmasis Wizzair lėktuvas. Įdomus sutapimas, bet tai atsitiko netrukus po to, kai Lenkija, Lietuva, Vengrija ir kitos šalys įstojo į Europos Sąjungą, ir šių šalių keleiviams atsivėrė Europos Sąjungos oro erdvė. Per pusmetį buvo pervežta 1,4 milijono keleivių. Azijos pigių skrydžių bendrovės Tiger Airwais įkūrėjai Indigo Partners LLC tampa didžiausiais investuotojais.

2005 metai. Wizzair atidaro bazes Bulgarijoje ir Vengrijoje. Taip pat atidaromos bazės Lenkijoje – Varšuvoje ir Gdanske. Tai jau trys bazės Lenkijoje, tad Wizzair tampa vengriška oro vežėjų bendrove dirbančia daugiausiai Lenkijos rinkoje.

2008 metai. Wizzair atidaro bazę Ukrainoje.

2009 metai. Wizzair pradeda darbą Rumunijoje, Timisoaroje ir Bukarešte, taip pat ir Cluj-Napoca oro uoste.

2011 metai. Pagrindinis biuras atidaromas Budapešte Vengrijoje. Atidaroma ir bazė Serbijoje. Naujos bazės Vilniuje, taip pat ir Čekijoje, Makedonijoje, Bulgarijoje, Vengrijoje. Pervežta jau 11 milijonų keleivių per metus.

Wizzair pradėjo rimtą konkurencinę kovą su Ryanair. Ši kova pasireiškė tuo, kad Wizzair vengia skraidyti į tuos pačius oro uostus, kaip Ryanair. Ryanair taip pat nemato savęs Rytų Europos rinkoje (tai davė suprasti Ryanair vadovas, sakydamas, kad Baltarusijos keleiviai Ryanair nelabai domina), tuo tarpu Wizzair dirba išskirtinai Vidurio ir Rytų Europos rinkose.

Ištrauka iš TV laidos „Pinigų karta“ apie Ryanair ir Wizair karą.

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=j8Rtu895tAI’]

Kai youtube ir facebook’as nedraugauja

Facebook’e prasidėjo gan erzinantys dalykai, visokios permainos ir t.t. Na išties ne manes jie nenustebino, nes stovėti vietoj feisbukas nepasiruošęs ir tai buvo aišku nuo pat pradžių. Paskutiniu metu dažną kamuojantis klausimas, kodėl dalinantis video iš youtubės vietoj normalaus video rodymo, gauname:

[more…]

Taip, atsirado šokių tokių permainų, kurios dėl to kaltos. Suprantu, jūsų pyktį, bet viskas mūsų patogumui. Jau senokai po video grotuvu youtube.com yra gerai matomas mygtukas “share”:

facebook doesn't shows thumbnails from youtube

Taigi, spaudžiame jį ir gauname:

kaip dalinis youtube video feisbuke

Štai šią nuorodą kopijuojame ant savo facebook.com sienos ir turime normalų vaizdą, kurį matys ir Jūsų anketos draugai. Pripažinkite, jog daug maloniau matyti normaliai rodomą video, nei žaisti žaidimą “spėk kuo pasidalinau” 🙂

Gero dalinimosi, klausymo, žiūrėjimo:)

Marketingo patarimai freelancer’iams

Three marketing tips

1. Kodėl turėtų pasirinkti jus, o ne konkurentus?

Turite rasti atsakymą į į klausimą. Ir atsakymas neturėtų skambėti kaip “nes aš labiau stengiuosi”, “sunkiau dirbu”, nes konkurentai daro tą patį, patikėkite. Jūsų atsakymas turėtų skambėti kaip šūkis, kuriuo vadovautumėtės. Pagalvokite kuo jūs skiriatės nuo konkurentų, kodėl negalite pasiūlyti pigesnių paslaugų, o gal priešingai, galite? Ar kuo konkurentai yra patrauklesni, nei jūs. Suprantu, kad daug kam analizavimas atrodo bergždžias reikalas, bet analizuojant pasieksite tikrai daug ir atrasite savo kertelę. Geriau jau kelis kartus pamąstyti ir eiti teisinga linkme, nei nuėjus pusę kelio suprasti, kad einate ne į tą pusę.

[more…]

2. Kodėl klientai turėtų tave rekomenduoti kitiems ir ar pavyktų tokių klientų rasti?

Kada mes rekomenduojam ką nors? Dvejais atvejais: 1. Mums patiko paslaugos.2. Mums iš to nauda. Taigi,stenkitės pasiūlyti geriausia, ką galite ir duokite paskatinimą, kad ir nuolaidą, kuri didėtų nuo kiekvieno atvesto kliento. Viskas yra gan paprasta, nors taip ir neatrodo. Sunkiau yra pelnyti klientų pasitikėjimą. O jį pelnyti galite sunkiu darbu, t.y. rašydami, reklamuodamiesi ir sveikai įvertindami savo paslaugas. Jei jūs jau gaunate pajamas iš freelance darbų, tuomet jos neturėtų būt pastovios, jos turėtų kilti.  Jei taip nėra, galbūt tikrai vertėtų permąstyti savo darbo strategiją?

3. Nesivadovaukite bendrom taisyklėm

Blogai pilni taisyklių, pamokų kaip daryti tą ar nedaryti to.Neimkite visko aklai, kas tinka katei, netiks šuniui. Ypač tai pastebima su visokiais pamokymais užsienio bloguose, kur tikrai palankesnė rinka, o kas būna, kai tų patarimų prisigaudom mes? Nieko, būtent nieko, nes mums jie nepalankūs, nenaudingi ir tik gaištam savo laiką. Tik pats gali nuspręsti kas tau gerai ir kas padėtų pasiekti tikslo.

 

 

 

 

Guest blogging

O šiandien pabandykime “guest blogging” idėją. Turi ką pasakyti, senai nori rašyti blogą, tačiau neturi tam galimybių? O galbūt tavo draugai turi ką pasakyti? Dalinkis su jais, pasakyk kaimynui, perduok sesei, broliui, mamai. Tai gali būti bet kas: asmeninė nuomonė, reklama ar kas tik nori, svarbu, kad turinys būtų cenzūrinis ir nepažeistų LR įstatymų. Straipsnius siūskite i wawass@gmail.com ir dalis jų tikrai bus patalpinta Dienostemoje 🙂 Rašyk ir draugams pasiūlyk 🙂

Kaip tapti laisvai samdomu rašytoju. (1 dalis )

laisvai samdomas

Kaip ir kasdien, mano pašto dėžutė pilna įvairių sekamų naujienų, kelių naujienlaiškių iš lietuviškų, dienos akcijas siūlančių, svetainių. Kaip ir kasdien perverčiu kas sudomina, o kitas gėris keliauja..nežinau kur, bet kažkur, akivaizdu, iškeliauja palikdamas mano pašto dėžutę ramybėj. Kada nors padarysiu printscreen, ka pamatytumėt as toj dėžutėj darosi.

[more…]

Šiandien vis gi vienas laiškas labai pamalonino. Jo foto viršuje, tikiuos autorius nesupyks.. Galėjau atsakyti el.laišku, bet manau, tai bus naudinga nevienam, tad parašysiu čia. . Freelancer – laisvai samdomas. Šiandien konkrečiau apie laisvai samdomus rašytojus..

Darbas susideda nevien iš rašymo

Visų pirma laisvai samdomas rašytojas turi rašyti, tiksliau turi mokėti rašyti ( aš dar tik mokaus ), bet manyti, jog Jūsų darbas vien rašyti yra klaidinga. Kaip ir aukščiau minėjau – reikia domėtis, sekti naujienas, nuolat mokytis ir tobulėti, nes jei straipsnių braižas nesikeis, jie mažų mažiausiai bus nuobodūs, kaip ir jūs pats. Kadangi freelancerių ratas plečiasi ir ilgainiui gaunamos pajamos mažės – tie, kurie nėra tokie lankstūs, nesidomi marketingo triukais ir nemato žingsniu tolėliau – išnyks.. Tai, mano akimis, turi ir gerą ir blogą pusę.. Kas čia gero? Išliks geriausi. Blogo? Geriausi išliks nebūtinai geriausi rašytojai, galbūt tiesiog geriausi marketingo specialistai, geriausiai išsireklamavę save ir galbūt prarasim vieną, kitą talentingą blogerį, kuriam svetima tie visi marketingo, kažkokie ten seo dalykai.

Kitas dalykas yra tas, jog rašant turi būti ne tik rašytojas, dar turi būti ir geras vadybininkas. Nustebtumėt sužinoję, kiek daug rašančių blogus mokykloj nesisekė lietuvių kalbos pamokos, tačiau jie rašo ir mes skaitome. Esmė ne vien gramatika, taisyklinga kalba, platus žodynas, esmė yra noras užsidirbti, mokėjimas pritraukti klientus, pardavimo įgūdžiai, kantrybė..

Nerašysit apie mėgstamus dalykus, kad ir kaip norėtumėt

Žinau kaip paprasta rašyti apie tai ką mėgsti, ką žinai ir žinau, kad kartais tikrai būna temų, kurios atrodo labai svetimos. Kaip parašyti apie tai kas pačiam nemiela ir visiškai netraukia teko skaityti daug. Tačiau tam jokių stebuklingų taisyklių nėra. Nori užsidibti – dirbk ir nesiraukyk. Vis dar norisi pradėti laisvai samdomo rašytojo karjerą? Tuomet net nesvajokit, kad teks rašyti apie tai ką mėgstat ir nusiteikit blogiausiam. Apsiginkluoki kantrybe ir rašykit, rašykit daug, tobulinkit save, skaitykit, domėkitės. Jokiu būdų – neužsidarykit savyje ir negalvokit, kad jūs geriausias (-ia), nes visada yra ko siekti. Klientai nepasirodys tą pačią minutę kai tik parašysit pirmą straipsnį. Turėjau nevieną blogą, tad žinau ką sakau. Žinoma, jei turite blogą, kuriame rašote tai, ką iš tiesų mėgstate, neapleiskite jo 🙂 Kiekvienas straipsnelis, kiekviena raidelė yra mažas žingsnis link tikslo 🙂

Nori užsidirbti pinigų – išleisk pinigus

Taip jau yra, kad viskas kainuoja. Nepakaks turėti blogą, patalpintą kokiame nors free hosting. Visų pirma tokie blogai veikia lėtai, dažnai lūžinėja ir dar dažniau suserga virusais, po kurių kas kart blogą tenka ilgai gydyti ( asmeninė patirtis ). Dar jums reiktų normalaus domeno, o ne kokio nors  blogovardas.krekrekre.com. Taigi viską apskaičiavus gauname apie 100 – 150 lt metams. Žinoma hostingą galite susirasti ir akcijinį, tuomet sumokėsite žymiai mažiau, aš pateikiu skaičius, kuriuos aš sumoku per metus.. Ir šios investicijos minimalios. Reiktų dizaino, bet aš jo vis dar nenusipirkau ir abejoju ar pirksiu, nes man labai malonus ir nemokamas dabartinis. Priskaičiuokim reklamą, ją taip pat gali tekti pirkti norint greito populiarumo. Tačiau pinigai sugrįš, tik reikia mokėti laukti..

 

 

 

Negatyvios apžvalgos naudingos verslui

Pozityvumas gimdo pozityvumą, šitą tiesa esame girdėję nekartą, o ar gali Negatyvumas pagimdyti pozityvumą? Galiu drąsiai sakyti, jog GALI!!! Ir dar kaip gali. Įprasta kokiam nors įmonės puslapyje, reklamose matyti gražiai aprašytus išreklamuotus produktus. “Oi kiek daug pliusų, koks tobulas produktas” ironiškai pamąstai, pasikasai smilkini ir puoli minusų ieškot.. Nekenčiu, kai nuslepiami minusai, nekenčiu tų tobulų tekstų ir pasakojimų, tai man kelia nepasitikėjimą ir bėgu kitur ieškot to pačio dalyko. Visada galima rinktis ir aš renkuosi tai, kas man kelia pasitikėjimą, neliūliuoja gražiomis pasakomis ir nevilioja apgaulingu perfekcionizmu.

bloga apzvalga

[more…]

Ten, toli toli, kitoj galaktikoj galbūt, o gal ir toj pačioj pažangesnės, protingesnės įmonės samdo specialistus, kurie rašo apžvalgas apie produktus. Rašo jie ne tobulai, kiekvienas savitai, vienas, žiūrėk, labiau mėgsta taisyklingai ir trumpai dėstyti mintis, kitas gi meniškai ką nors pakuria, bet esmė ta pati. Visi jie aprašo ir pliusus ir minusus, nes žmonės Žemėj ne visi kvaili, žino, kad nebūna tobulumo…Deja, mūsuose to bijoma. Bijoma negatyvios nuomonės, bijoma skundo, blogo komentaro, neigiamų emocijų, bijoma visko, kas turi negatyvią gaidelę

 Blogas atsiliepimas = geras atsiliepimas

Na gerai, nėr jie jau visai tokie ir lygūs, bet visgi panašumų turi. Gerus atsiliepimus visi mylim – nemokama reklama, kažkam patinka mūsų produktas, tai reiškia pasiūlys jį draugams, giminėms, pakels mūsų reitingus, žinom, kad einam teisinga linkme, na ir dar truputį nosis užriečiam, o blogas atsiliepimas, tuo tarpu, didina pasyvumą, nukabini rankas ir nebesinori stengtis.. O taip nutinka, nes nemokam priimti kritikos. STOP..Pagalvokime iš kitos pusės, jei jau kažkas kankinas rašydamas, kad ir blogą, bet apžvalgą tai galbūt nėr produktas toks beviltiškas? Nes, nemanau, kad kas rašytų apie visiškai beverčius dalykus. Be to minimas vardas, nesvarbu blogam ar geram kontekste jau yra reklama.

Kuo naudinga negatyvi apžvalga

Pasėdėkite internete, panaršykite ir atsakykite, kokių apžvalgų daugiau radote? Pozityvių ar negatyvių? Manyčiau, pozityvių, nes dauguma reklamą supranta vienodai – aukštinti savą produktą ir apart jo nieko daugiau nematyti.. Viena neigiama apžvalga turi nusverti kokias 5-10 teigiamų, todėl ji man ir atrodo vertingesnė ir net naudingesnė, nes tokiems skeptikams kaip aš, reikia dvipusių nuomonių. Įmonė, skelbianti kažkokiam bloge, savo puslapy ar dar kur tiesą, tik tiesą ir nieko daugiau taps visu 100proc. patrauklesnė. Juk laimi tas, kuris moka pripažinti savo klaidas ir trūkumus..

Kitas neigiamų apžvalgų pliusas yra tas, jog įmonė gali tobulint produktą atsižvelgdama į vartotojų išsakytus minusus, kaip tai jau daro dauguma didelių ir žinomų pasaulinio lygio kompanijų. Be to įrodyta, jog nors daugiau užsakomų apžvalgų turi būti teigiamo pobūdžio, bet vartotojai daug dažniau ieško neigiamos nuomonės. O jei jie viską rastų vienoje vietoje, manau? Būtų tobula.

Aš nesakau, kad reikia peikti, drabstyti purvais, nes tada žmonės pirks, aš sakau, jog reikia atrasti viduriuką ir suteikti informacijos, kuri vartotojui tiktų ir patiktų, kuria nereiktų abejot ar nusipirkus “tobulą” daiktą, nusivilti. Išmokim sakyt tiesą ir būt sąžiningi,  nes apgaudinėdami klientą – apgaunam tik save..