SEO paslaugos: kaip teisingai optimizuoti nuotraukas?

buk-pirmas.ltKeista, tačiau tiek daug rašydami ir skaitydami apie SEO paslaugai svarbų turinį, dažnai, pamirštame nuotraukas ir paveikslėlius. Tinkamas nuotraukų optimizavimas yra būtinas kiekvienos svetainės ar internetinio projekto vidinės optimizacijos proceso dalis. Juolab, ši informacija nėra nei karinė paslaptis, nei aukštasis pilotažas. Keletas patarimų iš SEO paslaugos buk-pirmas.lt ekspertų.

SEO paslaugos  ir Vizualinis marketingas

Kol paieškos sistemos neišrado gudresnio algoritmo vertinančio arba suprantančio svetainės dizainą, tol nuotraukas optimizuojame pagal prierašus ir Joms suteiktus pavadinimus. SEO paslaugos vizualinio marketingo srityje Lietuvoje vis dar žengia pirmus žingsnius. Vis dėlto, galime užsimerkti akis prieš daug dalykų, bet tikrai nederėtų numoti ranka į milžinišką lankytojų srautą sugeneruojančią sritį.

Svarbu atminti, kad svetainės prisijungimo laikas (puslapių atidarymo laikas) yra be galo svarbus kriterijus paieškos sistemoms. Kuo didesnė nuotrauka, tuo puslapio atidarymo laikas ilgėja. Neaukokite paveikslėlių kokybės, tačiau kaip įmanoma labiau sumažinkite paveikslėlių ir nuotraukų dydį. Tačiau tai svarbu daryti pačiam – rankiniu būdu. Kaip galėdami venkite automatinės nuotraukos sumažinimo funkcijos, nes Jūs matysite mažytę nuotrauką, o svetainė puslapį kraus lyg milžinišką dinozaurą.

Alternatyvus tekstas

Alternatyvus tekstas dažniausiai žymimas arba iš programuotojų lūpų išeina kaip ALT. Ši žyma skirta tam, kad Jūs paieškos valdiklius supažindintumėte su nuotraukoje pavaizduotu vaizdu. Geriausia jeigu šiam kelių žodžių aprašymui panaudotumėte raktinį žodį. Jeigu sistemoje nėra atskiros eilutės ALT apibūdinimui, tiesiog prie HTML kodo žymos įterpkite ALT= „ …”

Antraštės ir pavadinimas

Yra dvi SEO paslaugos auksinės taisyklės. Jose rašoma, kad įkeldami nuotrauką į serverį pasistenkite pavadinti nuotraukos failą taisyklingu raktiniu žodžiu arba fraze, pagal, kurią norėtumėte, kad lankytojai galėtų ją rasti ir identifikuoti.

Antroji taisyklė skelbia, kad tarp nuotraukų antraščių ir užimamų reitingų paieškos sistemose tiesioginio ryšio nėra. Bet vis gi… Jeigu ne dėl SEO paslaugos ar nuotraukos optimizavimo, tuomet dėl lankytojo parašykite tinkamą, t.y. teisingą ir neklaidinančią, antraštę. Įsivaizduokime vaizdelį, kuomet lankytojas greitai užbėga į Jūsų svetainę, tačiau pamato, kad ten nėra nieko ko jis ieškojo, kad jis buvo suklaidintas ir išsigandęs arba nepatenkintas išbėga. Viskas įvyksta per minutę ar net kelias sekundes. Kas tuomet nutinka paieškos sistemoje? … Įsijungia atšokimo rodiklis (angl. bounce rate). Kuo jis aukštesnis, tuo mažesnis Jūsų svetainės reitingas paieškos sistemose. Todėl kartais dėl žemų reitingų kaltos tampa ne SEO paslaugos, o turinio ir nuotraukų, bei antraščių neatitikimas.

Čia išvardintos vos kelios nuotraukų ar paveikslėlių optimizavimo taisyklės, kurios neužima daug laiko, tačiau turi didelį SEO paslaugos  svorį. Kartais tereikia kelių minučių ir žinojimo ką po ko daryti, kad pasiekti puikius rezultatus. Jeigu dvejojate arba turite klausimų – rašykite.

 

Draudimas internetu: populiari ir patogi paslauga

KASKO draudimas kainaKaip ir tikriausiais pastebėjote dabar didelė dalis įvairiausių paslaugų ir prekių yra suteikiama internetu. Dabar galima ne tik rezervuoti ir pirkit lėktuvo bilietus, užsisakyti viešbutį visai kitame pasaulio krašte, užsirašyti pas gydytoją, bet ir pirkti maisto produktus, kurie vėliau pristatomi tiesiai į namus. Visą tai ir dar daugiau įvairiausių paslaugų yra suteikiama būtent interneto dėka, net neišėjus iš namų. Dabar net vestuves galima išsikelti sėdint darbe ir perkant reikiamiausius dalykus. Sąrašą ir pavyzdžius galima vardinti ir vardinti, tačiau tam dabar nėra laiko, geriau pakalbėti apie konkrečią ir svarbią paslaugą, kuri suteikiama internetu, bet apie ją žino ne visi. Viena, labai svarbi ir visiems vairuojantiems aktuali tema — draudimas, kuris yra privalomas kiekvienam turinčiam transporto priemonę. Be privalomo draudimo geriau nevažiuoti ir nerizikuoti, kadangi už atliktą žalą kitam teks susimokėti pačiam, o kitu atveju moka draudimas.

Seniau draudimą reikėdavo pirkti ir bendrovių, vėliau draudimą buvo galima nusipirkti ir degalinėje ar didesniame prekybos centre, o dabar draudimo bendrovės siūlo jį įsigyti tiesiog neišėjus iš namų — internetu. Kadangi įvairios paslaugos keliasi į virtualią erdvę, tai draudimo bendrovės taip pat sugalvojo palengvinti klientų dalią, kartu atpiginant draudimo polisus. Nors kai kam tai atrodo sudėtingas procesas, tačiau viskas labai paprastai aprašyta, tiesiog reikia įsiskaityti, o jei ir kyla koks klausimas, visuomet galima paskambinti konsultantui ar parašyti virtualiam operatoriui, kuris atsako į klausimus.

Daugelį domina ne vien paprastas, privalomas draudimas, bet ir KASKO, kuris suteikia daugiau draudimo sąlygų. Jei galvojate, kad negalite internetu apsidrausti šiuo draudimu, tai klystate. Nes daugelis draudimo bendrovių taip pat suteikia KASKO draudimą būtent internetu. Žinoma, svarbu, kad automobilis atitiktų visas sąlygas, bet jei laikomasi taisyklių, galima lengvai nusipirkti šį draudimo polisą. KASKO draudimas kaina priklauso nuo automobilio modelio, jau naujumo.

Kaip ir kitos paslaugos, taip ir draudimas internetu yra pigesnis, nei perkant tiesiogiai. Kadangi išvengiami papildomai mokesčiai, o ir patogumas garantuotas. Tiesiog svarbu turėti banko sąskaitą ir spausdintuvą, o tuomet jau galima pirkti draudimą bet kokiu paros metu. Tiek TPVCA, tiek KASKO draudimas kaina yra suteikiamas su papildomomis pačio kliento norimomis sąlygomis.

Pirkėjų atsiliepimai – kaip juos gauti iš pirkėjų

pirkeju atsiliepimaiElektroninės komercijos srityje sujudimas: Kaip padaryti, kad pirkėjai rašytų ne tik neigiamus atsiliepimus, bet ir teigiamus? Kai kažkas nepasiseka, ar įsivelia kokia darbuotojo klaida, tokie atvejai vos ne respublikinėje žiniasklaidoje nušviečiami. Išpučiamas milžiniškas burbulas, dėl kurio įmonės reputacijai kenkiama labai stipriai. Tuo tarpu gerų atsiliepimų niekas nebenori matyti…

Pirkėjų atsiliepimai yra didelis kiekvienos el. parduotuvės pliusas, tik klausimas – kaip jų gauti? Su tokia dilema susiduria sistemos Evertink.lt kūrėjai. Jie rūpinasi, kad el. parduotuvėms būtų suteikiama galimybė ne tik gauti klientų atsiliepimus, bet ir juos valdyti. Kam gi to reikia? Padėkojo žmogus už gerą aptarnavimą ir viskas, sudie!

Deja, toks požiūris yra atgyvenantis (deja, dar ne atgyvenęs visiškai). Pasižiūrėkite į didžiausią pasaulio el. parduotuvę Aliexpress. Joje viskas daroma, kad žmogus tik paliktų atsiliepimą, arba bent jau įvertinimą žvaigždutėmis. Jei jau nieko konkretaus negali parašyti, tai bent jau tegul pažymi žvaigždutes. Jos yra sumuojamos ir pardavėjas gauna deimantus, karūnas ir kitokius „ženklelius“, kurie liudija, jog jis yra patikimas ir aptarnauja savo klientus puikiai. Iš ko pirksite tą pačią prekę už labai panašią kainą – už to, apie kurį nieko nežinote, ar iš to, kuris turi daug teigiamų įvertinimų ir komentarų, kad prekės geros, atėjo laiku ir pan.? Akivaizdu, kad iš kitų žmonių vertinamo pardavėjo.

Lietuvių el. parduotuvėms laikas susirūpinti. Kai parduotuvių daug ir kainos labai daug nesiskiria, įjungiami kiti faktoriai ir pirkėjų atsiliepimai rikiuojasi svarbiausiųjų sąrašo viršuje.

Kaip el. parduotuvės galėtų paskatinti pirkėjus palikti atsiliepimus?

Evertink.lt kūrėjai ir el. komercijos specialistai vieningos nuomonės: būtina įtraukti objektyvius komentarus į lojalumo programą. Deja, tokių programų turi vos kelios parduotuvės. Štai pigu.lt turi savo piguEurus. Už kiekvieną teigiamą ir moderatoriaus patvirtintą atsiliepimą pirkėjui gali būti pervedamas 1 piguEuras. Jo galiojimas ribotas, todėl dažniausiai el. parduotuvė nieko nepraranda, jei pirkėjas nėra dažnas. Pirkėjui rodomas dėmesys ir galima 1 euro nuolaida sekančiam apsipirkimui tikrai gali paskatinti parašyti atsiliepimą.

Kita problema – kas administruos tuos šimtus atsiliepimų per dieną? Čia į pagalbą ateina Evertink.lt sistema, kurios darbas užtikrinti unikalius ir objektyvius pirkėjų atsiliepimus. Kaip jie tai daro – jau kito straipsnio tema…

Aišku, yra ir kitų būdų. Vienas jų užsienyje populiarūs nuolaidų kodai. Deja Lietuvoje su jais dirbama irgi labai mažai.

 

 

Elektroninių parduotuvių kūrimas: paruošiamieji darbai

Elektroniniu parduotuviu kurimasNe vienas iš elektroninių parduotuvių savininkų darbus pradeda tada, kai el. parduotuvė jau būna sukurta. Tokiu būdu visi reikalingi tekstai pradedami ruošti pasileidus el. parduotuvę. Sugaištama nemažai laiko, o to būtų galima išvengti. Viskas eitų kur kas sklandžiau, jei būtų laiku atliekami paruošiamieji darbai.

Iliustracijos

Labai daug laiko užtrunka reikalingų iliustracijų surinkimas, apdorojimas ir sukėlimas. Šis darbas gali būti atliekamas dar prieš paleidžiant elektroninę parduotuvę. Viskas, ko reikia – tinkamai susirūšiuoti savo prekių katalogą ir kaupti reikalingą informaciją. Elektroniniu parduotuviu kurimas užtrunka apie mėnesį, bet paskui dar keletą mėnesių dirbama su turiniu, todėl iliustracijomis pasirūpinti reiktų iš karto. Ypač, jei jų reikia ieškoti internete ar kaulyti iš tiekėjo.

Prekių aprašymai

Prekių aprašymai dažniausiai yra paliekami paskutiniu darbu. Deja, taip neturėtų būti. Tai labai svarbus darbas, kurį padaryti būtina patiems arba samdant profesionalus. Iš karto el. parduotuvių savininkai dievagojasi, kad neturi laiko… Pradiniame etape daug laiko nereikia, pakanka paruošti trumpus prekių aprašymus, kuriuos bus galima plėsti vėliau, kai parduotuvė bus paleista ir ims veikti.

Bendrinė el. parduotuvės informacija

Kas paruoš pirkimo taisykles, privatumo politiką, pristatymo ir grąžinimo taisykles ir kitus svarbius tekstus? Kartais jiems gali prireikti ir profesionalaus teisininko akies, todėl palikti jų paskutinėje vietoje taip pat nevalia. Vogti iš kitų parduotuvių taip pat negalima. Viskas turi būti pritaikoma būtent vienai konkrečiai parduotuvei.

Turinio strategija

Kyla klausimas: kodėl tai paruošiamasis darbas? Juk ir be turinio strategijos elektroniniu parduotuviu kurimas yra visiškai sklandus. Tik iš pirmo žvilgsnio. Kai parduotuvė paleidžiama ir tada sėdama prie turinio strategijos, paaiškėja, kad į technines užduotis nebuvo įtraukti tokie svarbūs moduliai kaip tinklaraštis, nukreipimo puslapiai, DUK, naujienlaiškių siuntimas ir t.t. Tenka daryti juos vėliau, o tai kur kas sudėtingiau ir reikalauja papildomų resursų bei finansų. Jei viską nusimatome iš karto, kūrėjai gali paruošti tuos reikalingus modulius – iš karto jais naudotis nebūtina.

Atsiskaitymo metodai

Jais reikia rūpintis iš anksto, nes su atsiskaitymo metodų tiekėjais reikia derinti sutartis ir derėtis dėl palankesnių sąlygų. Kai tai daroma jau sukūrus el. parduotuvę, patiriama daug streso, nes be mokėjimų el. parduotuvė gali būti tik elektroninis prekių katalogas. Ši problema aktuali beveik visiems, kas nori įsidiegti tesioginius apmokėjimus per el. bankininkystę, nes viską reikia derinti su bankais. O jie nėra linkę visko daryti greitai ir nepasiduoda jokiam spaudimui.

Aišku, dar prieš kuriant el. parduotuvę reikia aiškiai susiformuluoti ir rinkodaros strategiją.

Iš ko susideda el. komercijos projektas

reservation partnerElektroninės komercijos projektai dažniausiai yra įsivaizduojami, kaip el. parduotuvės. Tai kur kas platesnė sąvoka, tad norint ją paaiškinti, reiktų paprastai ir suprantamai pristatyti, iš ko susideda el. komercijos projektai. Apie tai kalbėjomės su Reservarion partner ekspertais, sukūrusiais ne vieną el. parduotuvę ir el. komercijos projektą.

Vidus ir išorė

Programuotojų kalba tai skambėtų „front-end“ ir „back-end“. Iš tikrųjų, tai labai svarbi sąvoka tiems, kurie kuria el. komercijos projektus. Išorė yra reikalinga lankytojui. Išorinis funkcionalumas yra matomas visiems, todėl jam turėtų būti skiriama daug dėmesio. Kartais projekto vidui skiriama mažai dėmesio ir nukenčia visos įmonės veikla. „Back-end“ – el. komercijos projekto valdymo erdvė, kuri yra matoma tik kūrėjams ir el. projekto administratoriams. Jų gali būti tikrai nemažai: programuotojai, el. komercijos projekto savininkai, rinkodaros specialistai, parduotuvės administratoriai, turinio ruošėjai ir sukėlėjai, vadybininkai ir t.t. Visiems šiems žmonėms projekto vidus turi būti pakankamai efektyvus, nes tai jų kasdieninio darbo vieta.

Kur yra pinigai?

El. komercijos projektas visada turi reikalų su realiais pinigais ir atsiskaitymais. Tai pakankamai jautri informacija, todėl visų pirma ją bandoma apsaugoti. Tai daroma SSL sertifikatais – specialiu duomenų užšifravimo būdu. Viskas gana paprasta – tarp pirkėjo ir pardavėjo atsiranda viena tarpinė stotelė, kurioje duomenys užšifruojami, kad jų neperimtų pašaliniai.

Piniginės funkcijos taip pat turi savo vidinį ir išorinį variantą. Išorinis modulis yra dažniausiai vadinamas krepšeliu. Jo funkcija – surinkti pageidaujamas prekes ar paslaugas į vieną vietą ir pateikti efektyvias mokėjimo priemones lankytojui. Vidinis variantas – rodyti informaciją apie atliktus mokėjimus, skaičiuoti mėnesio ar kitokio laikotarpio balansus, valdyti apmokėjimo būdus (juos galima pridėti arba išmesti pagal pageidavimą), spręsti neužbaigtų mokėjimų problemas ir t.t.

Vykdymas

Kai mokėjimas jau atliktas, prasideda kitas etapas – vykdymas. Nesvarbu, ar tai prekė, ar paslauga, po mokėjimo patvirtinimo pradedamas darbas kurį atlieka specialūs darbuotojai. El. parduotuvės dažniausiai dirba su logistika – apmokėtas prekes surenka į vieną pakuotę, uždeda gavėjo adresą, paruošia siuntimui, siunčia, tikrina nusiuntimo statusą. Paslaugų atveju viskas vyksta kiek kitaip, nes nieko nereikia siųsti ar pristatyti į prekių atsiėmimo vietą. Apmokėtas užsakymas yra verčiamas projektu, kuriame pateikiamos numatytos sąlygos, duomenys perduodami projektų vadovams, jie pradeda paruošiamuosius darbus ir vykdo numatytus veiksmus automatiniu arba rankiniu būdais. Jie skiriasi priklausomai nuo to, kiek automatizuota yra paslauga. Pavyzdžiui, svetainių talpinimo paslaugos yra beveik visiškai automatizuotos, tuo tarpu užsakytas buhalterinės apskaitos paslaugų paketas yra vykdomas individualiai, susisiekiant su užsakovu pakartotinai keletą kartų. Tai labai svarbi el. komercijos projekto dalis, nes nuo efektyvaus įvykdymo priklauso viso projekto sėkmė, mano Reservationpartner atstovai.

Rinkodara

Kurdami el. komercijos projektus, Reservation partner specialistai dažnai pastebi, kad rinkodaros priemonėms skiriamas paviršutiniškas dėmesys, arba  funkcijos paliekamos „vėlesniam laikui“. Taip pjaunama šaka, ant kurios laikosi visas el. verslas, nes tik aktyvi rinkodara ir nuolatiniai nauji klientų pritraukimo būdai gali atnešti sėkmę – augančius pardavimus. To nepasidarę iš karto, el. projektų valdytojai rizikuoja vėliau investuoti papildomai. Reklamos reikia visada, tad geriau jau iš karto numatyti, kaip ir kur reklamuoti.

Tai tik pagrindinės el. komercijos projekto dalys, jų yra kur kas daugiau. Ne veltui apie tai rašomos ištisos knygos.

 

Skelbimai padeda išsirinkti automobilį

automobiliu skelbimaiPirkėjai iš Rytų.
Skelbimai apie parduodamus automobilius žinomi ne tik Lietuvos, bet ir užsienio pirkėjams. Dar prieš keletą metų skelbimų portalas alioskelbimai.lt sulaukdavo per 20 procentų lankytojų strauto iš Rusijos ir Kazakstano. Atvira šio regiono rinka buvo patogi ne tik automobilių perpardavėjams, bet ir patiems savininkams norintiems parduoti savo transporto priemonę palankia kaina. Kai kurie automobilių supirkėjai turėdavo net savo atstovus Lietuvoje, kurie nuolat tikrindavo automobilių skelbimų portalus ir vos tik pasirodydavo naujas skelbimas internete, skambindavo jo autoriui siūlydami derėtis. Lietuviškai kalbantis “pirkėjas” sudarydavo teigiamą įspūdį ir lengviau bei greičiau susitardavo su pirkėju. Tiesa, mokestis už tarpininkavimą buvo pirkėjo ir tarpininko susitarimas ir parduodamo automobilio skelbimo savininkas apie tai net nepagalvodavo. Dabar, pasikeitus rinkos situacijai, ženkliai sumažėjo pirkėjų iš Rytų. Lankytojų vertinimo statistika rodo, kad internetinių skelbimų apsilankymų didžiausią procentą sudaro pirkėjai iš Lietuvos. (Pirkėju laikome tuos lankytojus, kurie patys skelbimų netalpina, o tik peržiūri atitinkamą kategoriją, šiuo atveju automobilių kategoriją).

Turguje ar internete?
Norintiems parduodti savo automobilį, yra du pagrindiniai būdai: Automobilių turgus arba skelbimai internete. Kiekvienas atvejis turi savo privalumus ir jų lyginti tarpusavyje nelabai galima. Tačiau mokami ar nemokami skelbimai internetu turi didesnę auditoriją ne turguje apsilankančių žmonių kiekis. Kita vertus skelbimuose pateikiama informacija su parašymais ir nuotraukomis leidžia ne ką mažiau susipažinti su transporto priemone. Kiek sąžiningas ir tikslus aprašymas priklauso nuo skelbimą patalpinusio asmens, bet kita vertus su sąžine gaime susidurti ir pirkdami automobilį turgaus aikštelėje. O apžiūrėti jums patikusią transporto priemonę būtina ir turguje ir perkant pagal skelbimą intenetu.

Vietinė rinka beveik nesumažėjo.
Lietuvoje vis dar populiariausios naudotos transporto piemonės 5 -10 metų senumo. Tą parodo ir skelbimai portale alioskelbimai.lt. Regitros duomenimis praėjusiais metais tokio amžiaus transporto priemonių buvo registruojama daugiausiai ir net keliais procentais daugiau lyginant su ankstesnių metų duomenimis. Vadinasi sumežėjus Rytų rinkai, padidėjo pardavimai Lietuvoje. Yra atvejų, kai iš vakarų Europos atvežtas automobilis suremontuojamas Lietuvos meistrų (dažniausiai remontuojami daužti ar kitaip avarijose apgadinti automobiliai) ir po to jis vėl sėkmingai grįžta į Vokietiją. Taigi uždarbis lieka Lietuvoje, tai irgi yra gerai. Kalbant apie naudotų transporto priemonių kainą, jos yra labai įvairios, priklausomai nuo automobilių stovio, ridos ir kitų faktorių. Esame pastebėję, kad kai kurie pardavėjai siūlo nemokamai apdrausti Kasko. Tokie nemokami pasiūlymai ypač vilioja pirkėją, o skelbimai apie tai dar labiau pritraukia dėmesį.

Dyzelis ar benzinas.
Vos tik persiritus ekologinei bangai, ir Europoje ir Lietuvoje buvo smalsu stebėti, kuo baigsis elektromobilių marketingas. Iš pirmųjų modelių tikėtis kažko ypatingo nereikėtų. Su pakrautai akumuliatoriais nuvažiuoti 60 -70 km atstumą (žiemos metu dar mažiau) atrodo juokingai. Todėl įsigyti elektra varomą automobilį yra daugiau mados reikalas. Žvelgiant į ekologinę pusę, tai kažkokia bent jau naujovė, nors užvirė diskusijos kas labiau kenkia ekosistemai – naftos produktų deginimas, ar akumuliatorių baterijų gamyba. Tad tokie elektra varomi automobiliai dar retai sutinkami mūsų šalyje.
Sprendžiant pagal skelbimuose esančią informaciją didžiausią dalį parduodamų automobilių sudaro benzininiai. Prie tokio populiarumo prisidada ir lietuviškas taupumas, juk prie benzino galima pritaikyti ir dujas. O tai labai sumažina išlaidas kurui, ypač esant dideliam kilometražui. Automobiliai su dyzeliniais varikliais yra ekonomiškesni kuro atžvilgiu ir tai pasiteisina, jei važinėjama mažai. Bet čia yra kita medalio pusė – dyzelinių automobilių bendra techninė ekspoatacija yra brangesnė. Taigi juokaujant galima pasakyti – jei važiuojate tik savaitgaliais į sodybą ar sodą, dyzelinis Mercedes Benz A170 jums bus pats tas.