Automobilių stovėjimo aikštelių ženklinimas

 

aikštelių ženklinimasĮrengti parkavimo aikšteles – ne juokai. Automobilių stovėjimo aikštelių ženklinimas gali būti atliekamas tik itin patyrusių profesionalų, puikiai išmanančių teisės aktus ir horizontalaus kelių ženklinimo principus. Tuos principus numato kelių ženklinimo teisės aktai. Juos skaityti gana nuobodu, tačiau jie – pagrindiniai dokumentai, nurodantys, kodėl vienos linijos turi būti geltonos, o kitos – baltos. Stovėjimo aikštelių ženklinimas labai svarbus kiekvienam vairuotojui. Priežastis – visi vairuotojai turi aiškiai suprasti, ką reiškia kiekviena linija. Aiksteliu zenklinimas Regitra užsako, nes jie atsakingi už naujų vairuotojų mokymus ir tam tikrų standartų laikymąsi. Aiksteliu zenklinimas – vienas iš svarbiausių gatvės įrengimo etapų.

Aiksteliu zenklinimas Vokietijoje yra kiek kitoks, kaip ir aiksteliu zenklinimas UK, kur viskas vyksta kaire puse. Aiksteliu zenklinimas Lietuvoje – vienas iš sudėtingesnių Europoje, tačiau nereiktų čia labai didžiuotis, nes kas paprasta, tas genialu.

Stovejimo aiksteliu zenklinimas prasideda nuo plano – kur bus asfaltuota, kur įvažiavimas, išvažiavimas. Toliau planuojamos automobilių judėjimo kryptys, moduliuojami įvairūs ekstremalūs scenarijai, pavyzdžiui, kas nutiktų, jei pilną stovėjimo aikštelę arba požeminį parkingą reiktų kuo skubiau evakuoti. Kai tampa aišku, kur ir kaip judės automobiliai, reikia viską išmatuoti ir pažymėti automobilių stovėjimo vietas, nurodyti jų eismo kryptis rodyklėmis. Taip pat svarbu numatyti, kur vaikščios pėstieji, kur paliekama vieta neįgaliesiems, kur užstatinėti negalima, nes gaisro atveju turės ten atvykti pagalbos tarnybų transportas ir t.t.

Toliau numatomi ne tik horizontalaus ženklinimo bruožai, bet ir kiti stovėjimo aikštelių elementai – apsauginiai borteliai, automobilių galiniai borteliai, kelio apšvietimo elementai, „gulintys policininkai“ – greičio mažinimo kalneliai ir t.t. Aiksteliu zenklinimas Vilniuje dažnai neapsieina ir be specialių įvažiavimų, kuriuose statomi šlagbaumai ir kameros, nuskaitančios automobilių numerius, kad šie išvažiuodami galėtų susimokėti ir taip patekti į gatvę. Požeminis parkingas reikalauja dar kitų priemonių, nes ten reikia užtikrinti ir pėsčiųjų saugumą – padaryti jiems specialius takus. Kaip taisyklė, požeminiame parkinge atveža vežimėlius iš parduotuvių, tad būtina numatyti vietas ir jiems. Atrodo tikrai sudėtingas darbas? Toks ir yra. Daug planavimo, daug diskusijų, o tada tik keletas darbuotojų, dažančių juostas ir montuojančių bortelius. Bet kas to tikrai nepadarys, o ir aukščiausio lygio profesionalų šiam darbui nėra labai daug.

Tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *