Elektroninės parduotuvės kūrimas – nuo ko pradėti?

elektronines parduotuves kurimas;Pradėti verslą dabar lengva, ypač prekybos srityje. Reikia elektroninės parduotuvės ir viskas – pinigai krenta iš dangaus pluoštais ir iš karto 50 eurų kupiūromis… Tikriausiai suprantate, kad juokaujame. Lietuvoje veikia per 3000 elektroninių parduotuvių, tad šioje srityje, kaip ir bet kokiame versle teks pasidarbuoti iš peties, kol tokia svajonė išsipildys.

Elektroninės parduotuvės kūrimas yra ne pirmasis žingsnis, kurį reiktų žengti pradedant tokį verslą, nors jis ir vienas svarbiausių. Taigi, nuo ko reikėtų pradėti savo elektroninės komercijos verslą?

1 žingsnis. Rinkos analizė. Jei jau pradedate žingsniuoti, tai greičiausiai turite idėją, ką norite pardavinėti. Pavyzdžiui, vyriškus laikrodžius. Pirmasis žingsnis aiškiai sako, kad reiktų pasidomėti, kokia dabar yra rinka. Vyriškų laikrodžių parduotuvių yra tikrai nemažai, be tektų konkuruoti su didžiaisiais žaidėjais, pavyzdžiui, Pigu.lt, Varle.lt ir kt. Gal paprasti laikrodžiai ir nėra labai gera idėja, nes daug kas dabar perka tiesiai iš Aliexpress.com… Atlikite išsamią rinkos analizę ir pamatysite, ko Lietuvoje dar trūksta. Tada galite pasirinkti aiškia specializaciją, pavyzdžiui, prekiaukite tik išmaniaisiais laikrodžiais, arba tik senoviškais restauruotais vyriškais laikrodžiais. Čia tik pavyzdys, jis tinka ir vaikiškiems rūbams, kosmetikai ir visoms kitoms prekių grupėms.

2 žingsnis. Tiekėjų paieška. Kai jau galutinai apsisprendžiate, kuo būsite išskirtiniai ir kuo prekiausite, pradėkite ieškoti tiekėjų. Nesvarbu, ar prekes pirksite tiesiai iš Kinijos urmo parduotuvių, ar iš Lenkijos, ar Lietuvos, svarbu tai, kad rastumėte pakankamai gerus tiekėjus, kurie galėtų pasiūlyti platų prekių asortimentą. Galite juos susirasti kelis ir užklausti kainų, kad galėtumėte jas palyginti. Ar jau kurti el. parduotuvę? Ne, dar nereikia, lukterkite.

3 žingsnis. Kainodaros planavimas. Kai gaunate iš tiekėjo savikainas, galite pradėti planuoti ir pelną. Kartu nepamirškite ir išlaidų. Planuokite 1-2 metų atsipirkimą. Idealu, kad po metų veiklos atsipirktų visos investicijos, taip pat ir į elektroninės parduotuvės sukūrimą. Beje, kai pradėsite planuoti antkainius, pamatysite, kokį biudžetą galite skirti el. parduotuvės sukūrimui konkrečiai. Pagal tuos „rėmus“ galite orientuotis, ko jums reikia – profesionalų naudojamos Oxid, ar paprastos Woo Commerce, veikiančios WordPress pagrindu. O gal Lietuvoje populiariausios Prestashop?

4 žingsnis. El. parduotuvės kūrėjų paieška. Kai jau viską esate preliminariai apskaičiavę (viską susisteminus išeitų neblogas verslo planas), pradėkite ieško el. parduotuvės kūrėjų. Elektroninių parduotuvių kūrimas reikalauja specifinių žinių, todėl bet koks studentas ar pažįstamo pažįstamas jums jos nesukurs profesionaliai. Tai gali tik ilgus metus dirbantys šioje srityje profesionalai, turintys pakankamai techninių ir elektroninio verslo valdymo žinių. Pavyzdžiui, GraphicBox komanda…

5 žingsnis. Elektroninės parduotuvės kūrimas. Štai dabar viskas ir prasideda. Kai surandate tinkamus partnerius, pradedate realiai kurti savo el. parduotuvę.

Elektroninės parduotuvės kūrimas vien tik techniniu darbu neužsibaigia, bet apie kitus 10 žingsnių, kuriuos privalu žengti po parduotuvės sukūrimo – kitame straipsnyje.