Kaip išsiugdyti ištvermę?

Skersinis internetuIštvermė yra sveikatos pagrindas – kineziterapeutai teigia, jog fizinė ištvermė yra sveikatai naudingiausia, nes ji ypač gerina kraujotakos, širdies, raumenų ir kvėpavimo darbą ir palieka teigiamą ilgalaikį efektą. Ištvermės pratimai stiprina kraujagyslių sistemą, gerina kraujo persiskirstymo mechanizmą.

Jeigu bandytume paaiškinti, kas yra ištvermė ir kaip ji veikia, galėtume sakyti: tai žmogaus kūno gebėjimas kuo efektyviau aprūpinti dirbančius raumenis reikalingomis medžiagomis, raumenų  gebėjimas dirbti kuo ilgiau ir intensyviau, ir nervų sistemos gebėjimas valdyti raumenų darbą bei atskirų organų veiklą. Ištvermė – tai žmogaus gebėjimas priešintis nuovargiui ilgai atliekant tam tikrą intensyvų darbą.

Kad atliekami pratimai lavintų Jūsų ištvermę, turite būti įsitikinę, kad pratimo metu dalyvaus pagrindinės raumenų grupės; pratimas bus vidutiniškai intensyvus arba pakaitomis itin intensyvus; palaikys aktyvų kvėpavimą ir truks apie 30 minučių.

Dar keli patarimai, jeigu norite išlavinti savo ištvermę:

  • Būkite emociškai pasirengęs. Jeigu pasiruošėte treniruotei, neleiskite neigiamoms emocijoms malšinti Jūsų energijos. Pakelti emocinei būsenai itin padeda muzika – treniruočių metu klausykite intensyvios Jums patinkančios muzikos.
  • Palaipsniui didinkite apkrovas. Išbandykite kelių rūšių treniruotes – tiek fitneso, tiek jėgos apkrovų, tiek aerobines. Nesirinkite tokių treniruočių, kurios Jums arba per lengvos, arba tokios sunkios, kad neišlaikote nė 10 minučių krūvio.
  • Taisyklinga mityba. Prieš treniruotes būtina užkąsti. Jeigu treniruojatės rytais – turite valgyti pusryčius, nes tuščiu pilvu intensyvios treniruotės neištversite, organizmas neturės iš kur semti energijos. Ištvermei lavinti tinka valgyti obuolius, vynuoges, energetinius batonėlius, kruopas.
  • Taisyklingas kvėpavimas. Pasidomėkite kvėpavimo pratimais, nes treniruočių metu privalote deguonimi aprūpinti savo raumenis ir organus. Kai kvėpuosite taisyklingai, Jums netrūks oro intensyvios treniruotės metu.
  • Fizinis aktyvumas. Jei mėgstate sportuoti su treniruokliais, ištvermę geriausiai lavina irklavimo treniruokliai ir skersinis. Skersinio pratimai padeda formuoti viršutinę kūno dalį, irklavimo treniruokliai lavina viso kūno ištvermę ir suteikia intensyvų fizinį krūvį. Nebūtina eiti į sporto salę, galite šiuos pratimus daryti namie. Skersinis internetu kainuoja tikrai nedaug, o jo nauda neįkainojama. Galima rasti akcijų, kai skersinis internetu parduodamas už juokingą kainą – taip galite sutaupyti ir dar vienam treniruokliui.

 

 

Tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *