Kas yra turinio strategija

turinysVis dažniau girdite terminą turinio strategija? Nerimaujate, kad tai dar vienas pigus triukas „išlupti“ iš jūsų pinigų, kaip tai daro reklamos agentūros, viešųjų rūšių agentūros ar SEO kompanijos. Jūs esate visiškai teisūs, nes būtent taip ir yra tiems, kurie dar nėra įsigilinę į šio reiškinio esmę. Pabandysime paaiškinti, kas yra turinio strategija ir kam ji naudojama versle, kuo ji naudinga, ir kiek tai kainuoja.

Turinio strategija – rinkodaros dalis

Visų pirma reiktų pradėti nuo to, kad turinio strategija versle yra rinkodaros dalis. Jūs gi planuojate rinkodaros veiksmus ir biudžetą, tiesa? Numatote, kad tiek ir tiek pinigų bus skirta reklamai, tiek – viešiesiems ryšiams, tiek – verslo dovanoms, dar šiek tiek reklamai internete ir t.t. Štai tarp jų visų turėtų atsirasti dar viena eilutė – turinio strategijai įgyvendinti. Kiek pinigų šalia jos reikės prirašyti? Apie tai šiek tiek vėliau.

Turinio strategija yra įmonės rinkodaros dalis, kai produktai, paslaugos ar pats prekinis ženklas yra populiarinami per tam tikrą turinį. Dažnai šis turinys atsiranda internete, nes čia paprasčiau jį valdyti, be to gaunama ilgalaikė nauda lyginant su žinute dienraštyje, interviu radijuje ar paminėjimu kokioje nors TV laidoje ar žiniose. Kas gi tas interneto turinys, kuris gali pasitarnauti prekės ženklo populiarinimui?

  1. Interneto svetainėje esanti informacija apie prekes, paslaugas ir prekinį ženklą.
  2. Socialiniuose tinkluose publikuojamas originalus turinys.
  3. Vaizdo medžiaga – klipai, instrukcijos, reklama, prezentacijos ir t.t.
  4. Grafinė medžiaga – fotografijos, infografikai, demotyvacijos ir interneto memai (juokingos iliustracijos).
  5. Straipsniai interneto žiniasklaidoje ir blogosferoje bei virtualiose bendruomenėse.
  6. Interaktyvus turinys – 3D virtualūs turai ir panoraminės nuotraukos, prezentacijos, įvairūs dokumentai, kuriuos galima įsikelti į bet kurį puslapį, žaidimai ir t.t.
  7. Diskusijos internete po tinklaraščiais arba nišiniuose forumuose.

turinio strategija

Visos išvardintos turinio rūšys vienaip ar kitaip gali prisidėti prie prekių, paslaugų ar prekės ženklo žinomumo gerinimo, o tai automatiškai reiškia ir pardavimų skatinimą, jei tame turinyje yra galimybė pateikti tiesioginę nuorodą į pardavimų puslapį.

Turinys – jau aišku. Dabar išsiaiškinkime, kas yra ta strategija. Tai veiksmų planas, kuris numato, koks turinys turi būti ruošiamas, kas jame akcentuojama, kokių tikslų siekiama, kam jis yra skirtas ir kur jis publikuojamas. Taip pat numatoma, kaip turinys populiarinamas, kokių rezultatų iš jo tikimasi, kokie papildomi veiksmai gali būti atliekami iškilus vienokiam ar kitokiam scenarijui. Toks planas gali atrodyti panašus į medijos planuotojų pateikiamus planus, tačiau čia viskas yra kiek kitaip. Kuo? O gi tuo, kad tokį planą sudaro ne profesionalai, o savas rinkodaros skyrius. Ar jie ims pagalbą iš šalies – čia jau kitas klausimas.

Turinio strategijos užduotis – reklamuoti verslą?

Turinys, kurį inicijuoja verslas yra iš esmės reklaminis. Tačiau pastaruoju metu interneto rinkodaros tendencijos rodo, kad reklamavimo priemonės keičiasi. Kaip? Atsiradus milžiniškam kiekiui reklaminės informacijos, vartotojas išsiugdė savybes analizuoti reklaminius pasiūlymus. Tokiu būdu emocinis faktorius yra nustumiamas į antrą vietą, nes pirmiausiai bandoma išsiaiškinti reklamuojamos verslo privalumus ir trūkumus, o ne elementarų poreikį („Man gražu, todėl noriu!“). Esant tokiai situacijai, verslo inicijuotas turinys turi būti nebe toks atvirai reklamuojantis, bet dagiau su paslėpta reklama, ne įkyria, tačiau labai motyvuota ir solidžia. Taip atsiranda tendencija, kai verslas pateikia visuomenei tam tikrą naudingą informaciją pirmame plane, o tik po to savo reklamą.

Turinio strategijos užduotis – numatyti, kokio lygio tas reklamos intensyvumas turi būti ruošiamame turinyje. Vienos įmonės pasirenka labai intensyvią ir agresyvia politiką, kur negailima hiperbolizuotų išsireiškimų (pavyzdžiui grupinių nuolaidų verslas – atkreipkite dėmesį į jų reklamuojamų paslaugų aprašymų tekstus). Kitos įmonės iš viso nereklamuoja turinyje savo prekės ženklo, tačiau netiesiogiai leidžia suprasti, kas gali būti tarp turinio iniciatorių (tai padaroma paprasčiausiai pateikiant nuorodą į iniciatoriaus interneto svetainę gana nereikšmingoje turinio vietoje).

Kaip užsienio kompanijos aiškina turinio rinkodarą? Štai video:

Turinio strategija reikalinga tik SEO?

SEO – interneto svetainės optimizavimas pagal paieškos sistemų keliamus reikalavimus. Vienas iš tokių reikalavimų yra atgalinės nuorodos iš kokybiško ir tematika susijusio turinio. Kitas svarbus reikalavimas – socialinių tinklų aktyvumas ir nuolatinis kalbėjimas apie prekės ženklus arba paslaugas. Turinio strategija taip pat numato, su kokiais raktiniais žodžiais turinys turi būti siejamas, kad iš paieškų ateinantys lankytojai iš karto matytų pasiūlymą pirkti, pasinaudoti paslaugomis. Šie raktiniai žodžiai turi nemažai įtakos tekstinio turinio temoms, rašymo stiliui ir publikavimo vietoms (informacijos šaltiniams).

Kitas momentas – esamo turinio populiarinimas. Kaip padaryti, kad 2 metų senumo straipsnis Delfi ar kitame žiniasklaidos kanale vėl būtų randamas pirmose pozicijose? SEO gali duoti reikiamus sprendimus ir įrankius. Kokie jie – gali pasakyti SEO specialistai, tad bendrą strategiją gali tekti derinti ir su jais.

Kai kurios įmonės turinio strategija susidomi tik dėl SEO. Tai nėra blogai, tik reikėtų pasižiūrėti plačiau ir vienu šūviu šauti į tris zuikius – randamumą paieškose ir lankomumo skatinimą bei prekės ženklo žinomumo didinimą. Pateikiame keletą konkrečių patarimų, kaip ruošti įdomų turinį pusės metų laikotarpiu.

Turinio strategijos kaina

Viskas, nusprendėte, kad ir jums reikia turinio strategijos, nes tai gali padėti jūsų verslui. Apie kokius pinigus kalbame? Kaina susideda iš dviejų dalių:

  1. Pačios turinio strategijos parengimas ir įgyvendinimas, bei monitoringas;
  2. Turinio paruošimo kaina, kartais ir jo populiarinimo.

Pirmoji dalis yra sunkiai pamatuojama, nes viskas priklauso nuo užmojų ir tikslų, tad galima skaičiuoti darbus valandomis. Parengimui, sakykime, galima užtrukti 5-10 valandų. Jei valandinis jūsų rinkodaros skyriaus darbuotojo įkainis yra 100 litų, tai kainuos 500-1000 Lt. Kaina labai preliminari, nes gali tekti kreiptis į įvairių sričių specialistus papildomų konsultacijų.

Antroji dalis yra kur kas konkretesnė, nes tai yra turinio paruošimas. Straipsnį gali parašyti ir jūsų darbuotojas, tačiau jį sutvarkyti turi profesionalai, kuriems už šią paslaugą gali tekti sumokėti. Jei straipsnius paruošia profesionalas, turėkite omenyje, kad nedidelis straipsnelis 400-600 žodžių (1 Wordo puslapis) kainuoja apie 100-150 litų. Jei strategija numato 20 straipsnių per metus, tai jums kainuos 2000-3000 litų. Papildomai gali kainuoti turinio populiarinimas, jų pozicijų gerinimas paieškose ir t.t.

Apibendrinant galima sakyti, kad turinio strategija metams smulkiam ir vidutiniam verslui su 20 rimto ir kokybiško turinio „gabalų“ paruošimu ir populiarinimu gali atsieiti 8000-10 000 litų per metus. Tai mažiau nei 1000 litų per mėnesį. Aišku, kaina gali būti ir didesnė, jei rinka yra labai konkurencinga. Taip pat priklauso ir nuo to, ar dalį turinio ruošimo užduočių galima patikėti saviems darbuotojams – nė vienas profesionalus tekstų rašytojas netaps inžinieriumi arba finansininku per mėnesį. Jei ir taps, tai tam sugaišite kur kas daugiau laiko jį mokydami, o ne dirbdami su turiniu.

Ar tikrai jums reikia turinio strategijos? Jei taip, duokite užduotį savo rinkodaros skyriui parengti tokią jau dabar.

*******************************************************

Video, kuriame vienas rinkodaros specialistas dalinasi savo turinio strategija:

Tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Kas yra turinio strategija

  1. Pingback: Patarimai verslui: 19. Apklausa jūsų puslapyje | Rašytojas.lt - tekstų rašytojų agentūra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *