Saulius Balsys: tai gali nufotografuoti ne bet kas…

google street view Google Street View – nauja reklamos forma internete, kuri pritraukia vis daugiau ir daugiau dėmesio tiek iš verslininkų bendruomenės, tiek iš visuomenės. Tai virtualūs turai po įmones ir jų patalpas, parodantys, kaip iš tikrųjų atrodo tam tikri objektai. Lietuvoje tokius 3D turus fotografuoja vos keletas fotografų, nors 3D turai ir nėra naujiena. Kalbamės su vienu iš jų – Google atestuotu Street View fotografu Sauliumi Balsiu iš Vilniaus.

– Sauliau, kada atsirado Google Street View Lietuvoje?

Pirmą kartą Google Street View vaizdus fotografuojantis automobilis Lietuvos keliais riedėjo 2012 metais. Tada kilo daug nepasitenkinimo iš valdžios atstovų, kad tai gali būti asmens duomenų pažeidimas, tačiau vėliau paaiškėjo, kad tai neties. Google retušavo žmonių veidus ir automobilių numerius. Taip nebuvo daug pažeidimų, o nauda – milžiniška. Visai neseniai VMI pareigūnai rado nemažai niekur nedeklaruoto nekilnojamojo turto, kurį aptiko būtent peržiūrėję Google Street View nuotraukas. Taigi Lietuvoje šia tarnyba naudojamasi jau keletą metų gana sėkmingai.

– Kodėl tik dabar Google Street View turai tapo prieinami visiems?

Priežastis slypi pačiose technologijose. Pastaraisiais metais fotografai išmoko dirbti su virtualiais turais ir juos fotografuoti patys, savo profesionaliais fotoaparatais. Tiesa, yra naudojamos ir specialios 360 laipsnių fotografuojančios kameros (pavyzdžiui, Ricoh Theta). Jos kainuoja nedaug, tad savo kiemą gali nusifotografuoti bet kas, o naudodamiesi specialiomis programomis ir turą susikurti. Į Google Street View mėgėjiški turai nepatenka dėl apribojimų, tačiau akivaizdu, ka vis daugiau ir daugiau žmonių žino, kas tai yra.

– Mėgėjiškiems vietos nėra?..

Taip, teisingai. Google Street View tarnyba turi prieš tai akredituoti fotografus, įvertinti jų techninį pasiruošimą ir darbus, kad suteiktų prieigą talpinti Google Street View vaizdus. Taip siekiama užtikrinti, kad ne visi turintys 360 laipsnių fotoaparatus pildytų šią tarnybą. Yra tam tikri reikalavimai, ko negalima rodyti, tad profesionalai turi į tai atsižvelgti.

– Kiek laiko užtrunka vieno virtualaus turo paruošimas?

Nelygu, koks turas. Paprastai Google Street View turas susideda iš kelių ar keliolikos 360 laipsnių fotografijų. Jos daromos kas 3-5 metrai, sekant realias judėjimo galimybes. Tai reiškia, kad kiaurai sienas pereiti negalime, nes taip niekas nevaikšto – tenka fotografuoti koridorius, kad parodytume visą įėjimo į patalpą procesą. Visas šias 360 laipsnių nuotraukas reikia apdirbti, tad vieno tokio turo paruošimas gali užtrukti savaitę, dvi, o kartais ilgiau. Priklausomai, kiek „taškų“ reikia fotografuoti.

– Kodėl tai gera reklama?

Geriausia reklama – Google paieška (juokiasi). Pastebėsite, kai įvedamas įmonės pavadinimas, atsiranda dešinėje papildoma informacija. Štai ten gali atsirasti ir įmonės Google Street View turas. Tada lankytojas iš karto gali apsidairyti virtualiai po įmonę ar viešą objektą ir nuspręsti, ar tai tikrai tai, ko reikia. Reklama labai efektyvi – padeda pritraukti naujų lankytojų į įmonės puslapį. Be to tokios reklamos dar nėra masinės, tad įmonei suteikia išskirtinumą ir rimtumą. Ji tikrai nėra skirta vien tik užpildyti Kontaktų puslapį.

– Kiek kainuoja padaryti Google Street View?

Tikslios kainos nepasakysiu, nes reikia skaičiuoti taškus, kurios fotografuojame. Vienais atvejais jų pakanka vos 3-5, o kartais reikia padaryti ir visą pusšimtį. Kaina priklauso nuo to. Vidutiniškai kainuoja kelis šimtus eurų – gana nedidelė suma, galvojant apie naudą, kurią ji atneša.

Ačiū už pokalbį.

Pamatyti fotografo Sauliaus Basio darbus galite užsukę į verslopanorama.lt.

Virtualūs turai

Šiuolaikinės technologijos sparčiai žengia į priekį, o kartu su jomis atsiveria plačios galimybės plėtoti verslą įvairiose srityse. Prekių ir paslaugų sferose naudojamasi įvairiais būdais suteikti informaciją potencialiems klientams. Tai gali būti tiek tekstinė, tiek ir vaizdinė reklama. Pastaruoju metu populiarėja virtualūs turai ir 3D panoramos.

Pristatant savo paslaugas labai svarbu tinkamai parengti informaciją apie jas. Tai kruopštus darbas reikalaujantis specialių žinių ir atidumo. Informacijos pateikimas neapsiriboja tik tekstine informacija. Visi puikiai žinome, kaip mus veikia vaizdinė reklama. Virtualus turas suteikia galimybę Jūsų klientams pamatyti siūlomų paslaugų vietą gerokai aiškiau ir patogiau, nei paprastų nuotraukų pagalba. Kartais norėdami išsirinkti viešbutį ar norėdami apsilankyti įdomiame mieste peržvelgiame nuotraukas, skaitome straipsnius ir atsiliepimus. Vaizdinės priemonės t.y. nuotraukos yra vienas iš efektyviausių būdų perteikti vaizdą. Tačiau kartais susiduriame su tuo, kad nuotraukos būna nekokybiškos, netinkamos spalvos ar netinkamai nufotografuotos. Dažnai iš kelių nuotraukų sunku susidaryti tikrosios vietos vaizdą. O jeigu Jūsų vaizduotė nėra tokia laki, tai padaryti itin sunku. Štai tokiais atvejais virtualūs turai ir 3D panoramos pagelbėja ne tik versle, bet ir kitose srityse. Jų pagalba galima vaizdinę informaciją pateikti pačiu patogiausiu būdu.

Virtualus turas sukuria tikros vietos simuliaciją, tai tarsi tikrovės iliuzija. Toks turas yra sukuriamas iš padarytų nuotraukų ar vaizdinės medžiagos. Todėl jis atrodo toks tikroviškas. Kiekvienas, kuris leidžiasi į virtualų turą gali po reikiamą vietą pasivaikščioti ir tarsi stebėti viską lyg būtų ten. Vaizdas pakreipiamas į bet kurią pusę, o pamačius įdomią vietą, galima stabtelėti ir ją apžvelgti atidžiau. Tai labai patogu. Iš 3D panoramų daugybės nuotraukų sukuriamas 360 laipsnių horizontalus ir 180 laipsnių vertikalus vaizdas. Žvelgiant į tokią nuotrauką susidaro tikrovės įspūdis, nes galima ją sukti ten kur reikia ir apžvelgti skirtingomis kryptimis. Dažnai įsijungus virtualų turą galima išgirsti malonią melodiją ar tam tikrus garsus. Tai dar labiau sustiprina įspūdžius. Tokiu būdu apjungiama vaizdinė ir garsinė informacija. Verta paminėti, kad toks būdas labai efektyvus, nes į jį ne tik labiau atkreipiamas dėmesys, bet ir geriau įsimenama.

Visi virtualūs turai ir 3D panoramos yra tinkamos įvairioms sritims. Ypatingai jos naudojamos pristatant verslo paslaugas. Tai puikus reklamos būdas, kuris greitai populiarėja. Investicijos skirtos virtualiems turams ar 3D panoramoms labai greitai atsiperka naujais klientais ir užsakymų gausa.