Saulius Balsys: tai gali nufotografuoti ne bet kas…

google street view Google Street View – nauja reklamos forma internete, kuri pritraukia vis daugiau ir daugiau dėmesio tiek iš verslininkų bendruomenės, tiek iš visuomenės. Tai virtualūs turai po įmones ir jų patalpas, parodantys, kaip iš tikrųjų atrodo tam tikri objektai. Lietuvoje tokius 3D turus fotografuoja vos keletas fotografų, nors 3D turai ir nėra naujiena. Kalbamės su vienu iš jų – Google atestuotu Street View fotografu Sauliumi Balsiu iš Vilniaus.

– Sauliau, kada atsirado Google Street View Lietuvoje?

Pirmą kartą Google Street View vaizdus fotografuojantis automobilis Lietuvos keliais riedėjo 2012 metais. Tada kilo daug nepasitenkinimo iš valdžios atstovų, kad tai gali būti asmens duomenų pažeidimas, tačiau vėliau paaiškėjo, kad tai neties. Google retušavo žmonių veidus ir automobilių numerius. Taip nebuvo daug pažeidimų, o nauda – milžiniška. Visai neseniai VMI pareigūnai rado nemažai niekur nedeklaruoto nekilnojamojo turto, kurį aptiko būtent peržiūrėję Google Street View nuotraukas. Taigi Lietuvoje šia tarnyba naudojamasi jau keletą metų gana sėkmingai.

– Kodėl tik dabar Google Street View turai tapo prieinami visiems?

Priežastis slypi pačiose technologijose. Pastaraisiais metais fotografai išmoko dirbti su virtualiais turais ir juos fotografuoti patys, savo profesionaliais fotoaparatais. Tiesa, yra naudojamos ir specialios 360 laipsnių fotografuojančios kameros (pavyzdžiui, Ricoh Theta). Jos kainuoja nedaug, tad savo kiemą gali nusifotografuoti bet kas, o naudodamiesi specialiomis programomis ir turą susikurti. Į Google Street View mėgėjiški turai nepatenka dėl apribojimų, tačiau akivaizdu, ka vis daugiau ir daugiau žmonių žino, kas tai yra.

– Mėgėjiškiems vietos nėra?..

Taip, teisingai. Google Street View tarnyba turi prieš tai akredituoti fotografus, įvertinti jų techninį pasiruošimą ir darbus, kad suteiktų prieigą talpinti Google Street View vaizdus. Taip siekiama užtikrinti, kad ne visi turintys 360 laipsnių fotoaparatus pildytų šią tarnybą. Yra tam tikri reikalavimai, ko negalima rodyti, tad profesionalai turi į tai atsižvelgti.

– Kiek laiko užtrunka vieno virtualaus turo paruošimas?

Nelygu, koks turas. Paprastai Google Street View turas susideda iš kelių ar keliolikos 360 laipsnių fotografijų. Jos daromos kas 3-5 metrai, sekant realias judėjimo galimybes. Tai reiškia, kad kiaurai sienas pereiti negalime, nes taip niekas nevaikšto – tenka fotografuoti koridorius, kad parodytume visą įėjimo į patalpą procesą. Visas šias 360 laipsnių nuotraukas reikia apdirbti, tad vieno tokio turo paruošimas gali užtrukti savaitę, dvi, o kartais ilgiau. Priklausomai, kiek „taškų“ reikia fotografuoti.

– Kodėl tai gera reklama?

Geriausia reklama – Google paieška (juokiasi). Pastebėsite, kai įvedamas įmonės pavadinimas, atsiranda dešinėje papildoma informacija. Štai ten gali atsirasti ir įmonės Google Street View turas. Tada lankytojas iš karto gali apsidairyti virtualiai po įmonę ar viešą objektą ir nuspręsti, ar tai tikrai tai, ko reikia. Reklama labai efektyvi – padeda pritraukti naujų lankytojų į įmonės puslapį. Be to tokios reklamos dar nėra masinės, tad įmonei suteikia išskirtinumą ir rimtumą. Ji tikrai nėra skirta vien tik užpildyti Kontaktų puslapį.

– Kiek kainuoja padaryti Google Street View?

Tikslios kainos nepasakysiu, nes reikia skaičiuoti taškus, kurios fotografuojame. Vienais atvejais jų pakanka vos 3-5, o kartais reikia padaryti ir visą pusšimtį. Kaina priklauso nuo to. Vidutiniškai kainuoja kelis šimtus eurų – gana nedidelė suma, galvojant apie naudą, kurią ji atneša.

Ačiū už pokalbį.

Pamatyti fotografo Sauliaus Basio darbus galite užsukę į verslopanorama.lt.

Virtualus turas – nauja reklamos forma

Interneto reklama tobulėja su kiekviena diena – atsiranda nauji prekės ženklo pristatymo būdai, virusinė reklama, partizaninės rinkodaros metodai sukuria visą pasaulį aikčioti iš nuostabos priverčiančias reklamas. Tai ta reklamos sritis, kurioje vis dar galima atrasti kažką naujo ir įspūdingo.

Tradicinė reklama buksuoja vietoje. Reklama ant popieriaus yra ta pati reklama ant popieriaus – nieko naujo čia jau neišrasi. Skylutes išmušti popieriaus lape, jį apkarpyti originaliau gali kiekviena spaustuvė. Tai nėra kažkokia išskirtinė paslauga, tik atsiliepia spaudinio kainai. Radijas iš viso stagnuoja, tačiau jis dabar labai aiškiai „išeina“ į internetą, nes komunikacija su DJ-jais patogiausia naudojantis internetines priemones –el. paštą, Twitterį, komentarus, Facebook paskyrą ir t.t. Televizijos reklama taip pat sustojo vystytis technologiškai, nors vis dar nemažai gražių ir originalių idėjų įgyvendinama, vyksta daugybė TV reklamų konkursų, teikiami apdovanojimai.

virtualus turasInterneto reklama yra dar nepasiekusi savo galimybių ribos. Tai įrodo vis nauji ir reklamos būdai. Šiandien dėmesį patraukė tokia reklamos forma, kaip virtualus turas.

Turbūt žinote, kas yra 3D nuotrauka. Tai 360 laipsnių panoraminė nuotrauka, kurią galima sukinėti ir apžiūrėti viską, kas yra aplink. Tokia nuotrauka yra labai informatyvi, nes atrodo, kad ją žiūrintysis stovi vienoje vietoje ir sukasi pats, žiūri į viršų į apačią, kairėn, dešinėn. Tokia nuotrauka yra įspūdingas būdas pristatyti tam tikrą aplinką – pastatų fasadus, parkus, gamtovaizdį, taip pat ir patalpų vidų – sales, kambarius, net mažytes patalpas, pavyzdžiui saunas. Tai tik viena 360 laipsnių panorama. Jei jos yra kelios, reikia tam tikromis techninėmis priemonėmis padaryti, kad iš vienos nuotraukos galima būtų patekti į kitą. Tai jau yra išspręsta gana nesudėtingai – rodyklėmis ir užrašais, raginančiais apžiūrėti kitas patalpas. Ypač įspūdingai tai atrodo kaimo turizmo sodybose, kuriose yra kelios poilsio erdvės, įspūdingas kraštovaizdis, daugiau pramogų.

Kai paimamos kelios 360 laipsnių panoramos ir sudedamos į vieną, gaunamas virtualus turas po objektą.

Pats virtualus turas savaime nėra įdomus, tačiau jis yra kur kas informatyvesnis, nei tradicinė nuotraukų galerija, pateikianti nudailintas nuotraukas. Virtualus turas – gana sena technologija, kuriai jau per 10 metų. Atrodo, kad ši reklamos forma turėtų būti jau išsisėmusi, tačiau šiuo metu ji įgauna tarsi naują kvėpavimą.

Virtualus turas – įvairių medijų rinkinys. Čia lengvai suderinamas ir vaizdas, ir garsas. Taip pat kiekviename 3D ture galima įdėti ir reklaminius vaizdo klipus. Taip, teisingai, vaikštinėjate po 3D turą, kol pamatote televizorių, kuriame automatiškai paleidžiamas norimas video klipas.

Taip sukuriamas klipas klipe. Įdomu, tiesa? Tai pasakiškų pinigų nekainuoja – vos keli šimtai litų ir viskas – jūsų interneto puslapyje puikuojasi tokia reklama, kuri neprilygsta nei televizijai, nei radijui, nei paprastai tradicinei reklaminei antraštei interneto portale. Verta pabandyti visoms įstaigoms, kurios save reprezentuoja per patalpas ir jų įrengimą – kavinėms, barams, restoranams, naktiniams klubams, įvairioms valstybinėms institucijoms, norinčioms pristatyti savo miestų įspūdingiausias vietas ir parodyti turistams, kad į jų miestą atvykti verta. Visa tai atsiremia į susižavėjusius klientus, kurie atvyks, apsilankys, užsisakys ir paliks pinigų. O juk tai ir yra reklamos internete tikslas!