Skelbimai padeda išsirinkti automobilį

automobiliu skelbimaiPirkėjai iš Rytų.
Skelbimai apie parduodamus automobilius žinomi ne tik Lietuvos, bet ir užsienio pirkėjams. Dar prieš keletą metų skelbimų portalas alioskelbimai.lt sulaukdavo per 20 procentų lankytojų strauto iš Rusijos ir Kazakstano. Atvira šio regiono rinka buvo patogi ne tik automobilių perpardavėjams, bet ir patiems savininkams norintiems parduoti savo transporto priemonę palankia kaina. Kai kurie automobilių supirkėjai turėdavo net savo atstovus Lietuvoje, kurie nuolat tikrindavo automobilių skelbimų portalus ir vos tik pasirodydavo naujas skelbimas internete, skambindavo jo autoriui siūlydami derėtis. Lietuviškai kalbantis “pirkėjas” sudarydavo teigiamą įspūdį ir lengviau bei greičiau susitardavo su pirkėju. Tiesa, mokestis už tarpininkavimą buvo pirkėjo ir tarpininko susitarimas ir parduodamo automobilio skelbimo savininkas apie tai net nepagalvodavo. Dabar, pasikeitus rinkos situacijai, ženkliai sumažėjo pirkėjų iš Rytų. Lankytojų vertinimo statistika rodo, kad internetinių skelbimų apsilankymų didžiausią procentą sudaro pirkėjai iš Lietuvos. (Pirkėju laikome tuos lankytojus, kurie patys skelbimų netalpina, o tik peržiūri atitinkamą kategoriją, šiuo atveju automobilių kategoriją).

Turguje ar internete?
Norintiems parduodti savo automobilį, yra du pagrindiniai būdai: Automobilių turgus arba skelbimai internete. Kiekvienas atvejis turi savo privalumus ir jų lyginti tarpusavyje nelabai galima. Tačiau mokami ar nemokami skelbimai internetu turi didesnę auditoriją ne turguje apsilankančių žmonių kiekis. Kita vertus skelbimuose pateikiama informacija su parašymais ir nuotraukomis leidžia ne ką mažiau susipažinti su transporto priemone. Kiek sąžiningas ir tikslus aprašymas priklauso nuo skelbimą patalpinusio asmens, bet kita vertus su sąžine gaime susidurti ir pirkdami automobilį turgaus aikštelėje. O apžiūrėti jums patikusią transporto priemonę būtina ir turguje ir perkant pagal skelbimą intenetu.

Vietinė rinka beveik nesumažėjo.
Lietuvoje vis dar populiariausios naudotos transporto piemonės 5 -10 metų senumo. Tą parodo ir skelbimai portale alioskelbimai.lt. Regitros duomenimis praėjusiais metais tokio amžiaus transporto priemonių buvo registruojama daugiausiai ir net keliais procentais daugiau lyginant su ankstesnių metų duomenimis. Vadinasi sumežėjus Rytų rinkai, padidėjo pardavimai Lietuvoje. Yra atvejų, kai iš vakarų Europos atvežtas automobilis suremontuojamas Lietuvos meistrų (dažniausiai remontuojami daužti ar kitaip avarijose apgadinti automobiliai) ir po to jis vėl sėkmingai grįžta į Vokietiją. Taigi uždarbis lieka Lietuvoje, tai irgi yra gerai. Kalbant apie naudotų transporto priemonių kainą, jos yra labai įvairios, priklausomai nuo automobilių stovio, ridos ir kitų faktorių. Esame pastebėję, kad kai kurie pardavėjai siūlo nemokamai apdrausti Kasko. Tokie nemokami pasiūlymai ypač vilioja pirkėją, o skelbimai apie tai dar labiau pritraukia dėmesį.

Dyzelis ar benzinas.
Vos tik persiritus ekologinei bangai, ir Europoje ir Lietuvoje buvo smalsu stebėti, kuo baigsis elektromobilių marketingas. Iš pirmųjų modelių tikėtis kažko ypatingo nereikėtų. Su pakrautai akumuliatoriais nuvažiuoti 60 -70 km atstumą (žiemos metu dar mažiau) atrodo juokingai. Todėl įsigyti elektra varomą automobilį yra daugiau mados reikalas. Žvelgiant į ekologinę pusę, tai kažkokia bent jau naujovė, nors užvirė diskusijos kas labiau kenkia ekosistemai – naftos produktų deginimas, ar akumuliatorių baterijų gamyba. Tad tokie elektra varomi automobiliai dar retai sutinkami mūsų šalyje.
Sprendžiant pagal skelbimuose esančią informaciją didžiausią dalį parduodamų automobilių sudaro benzininiai. Prie tokio populiarumo prisidada ir lietuviškas taupumas, juk prie benzino galima pritaikyti ir dujas. O tai labai sumažina išlaidas kurui, ypač esant dideliam kilometražui. Automobiliai su dyzeliniais varikliais yra ekonomiškesni kuro atžvilgiu ir tai pasiteisina, jei važinėjama mažai. Bet čia yra kita medalio pusė – dyzelinių automobilių bendra techninė ekspoatacija yra brangesnė. Taigi juokaujant galima pasakyti – jei važiuojate tik savaitgaliais į sodybą ar sodą, dyzelinis Mercedes Benz A170 jums bus pats tas.

Tepalai – keletas įdomių faktų

Tepalai mūsų automobiliams reikalingi kaip oras. Bet ką apie juos žinome? Kad reikia keisti vieną kartą per metus ar nuvažiavus 10 000 kilometrų ir viskas? Pabandysime pateikti keletą įdomių faktų apie tepalus ir alyvas.

tepalai

Ar automobilio ir motociklo tepalai vienodi? Ne, nevienodi. Skirtumas yra tas, kad motocikle sankaba sumontuota kartu su varikliu, todėl jai reikalingas gera alyva. Motociklo apsukos yra kur kas didesnės, nei automobilio, tad ir detalių trintis smarkesnė. Tepalai turi turėti puikias savybes, kad užtikrintų nepriekaištingą variklio veikimą.

Kodėl komerciniam transportui reikalingi kitokie tepalai? Pirmiausia reiktų išsiaiškinti, kas yra tas komercinis transportas. Tai ne tik mikroautobusas iš keleivinio perdarytas į krovininį, bet ir nedideli traktoriukai, sunkvežimiai, kombainai. Jų mechanizmams keliami kur kas didesni reikalavimai nei lengviesiems automobiliams, tad natūralu, kad jų tepalai turi būti itin kokybiški. Be to jų vartojama kur kas didesniais kiekiais.

Klampumas – kas tai? Alyva turi tendenciją skystėti. Automobiliai gaminami su kur kas efektyvesniais varikliais, todėl jiems reikalinga skystesnė alyva, nei seniau. Dėl to ji šviesesnė ir žymėjimas skiriasi. Jei senesniems automobiliams reikia pirkti 5W40 tepalą, tai naujiems gali būti ir 5W30 ar net mažesnio klampumo.

Beje, apie žymėjimą. Kaip padangos, taip ir tepalai turi savo žymėjimo kodus. Minėtas 5W30 reiškia, kad variklyje esančios alyvos pasipriešinimas šaltu užvedimo metu (žiemą) yra 5. Kuo šis skaičius mažesnis, tuo geriau, nes pasipriešinimas mažesnis. Gale esantis skaičius 30 rodo alyvos klampumą, kai ji įkaista iki 100 laipsnių. Kurį tepalą rekomenduotina rinktis?

Aukščiausias pasipriešinimas žymimas 0. Tai reiškia, kad tepalas neužšąla esant -40 laipsnių ir daugiau. Lietuvoje tokios temperatūros nėra, tad 0 pasipriešinimas nesiskiria nuo 5 pasipriešinimas, kuris užšąla esant -30 laipsnių ir daugiau. Jei automobilis važinėja tik vasarą, pasipriešinimas koeficinetas gali būti dar didesnis. Tuo tarpu klampumas – antras skaičius po raidės – turi būti pasirenkamas pagal automobilio amžių. Kuo jis naujesnis, tuo klampumas gali būti mažesnis, o alyva skystesnė. Kodėl? Naujuose automobiliuose dar nėra atsiradę daug plyšelių ir įtrūkimų, kur tepalai gali išbėgti. Senesniuose yra, todėl ten rekomenduojami didesnio klampumo tepalai. Jie ne tokie skysti ir pro plyšelius nevarva.

Beje, dyzeliniams varikliams ir benzininiams alyvos skiriasi.

 

Automobilių dažymas – sudėtinis procesas

Automobilių dažymasAutomobilių dažymas – sudėtingas darbas, reikalaujantis itin kruopštaus jo paviršiaus paruošimo. Paprastai dažymas prasideda automobilio kėbulo virinimo ir lyginimo darbais. Po jų kėbulo paviršius šlifuojamas, nuo jo nuvalomos rūdys, tepalai bei riebalai. Pabaigus kėbulo valymo darbus, paviršius gruntuojamas. Šiame etape būtinas ypatingas kruopštumas, nes nuo gruntavimo kokybės priklauso ir kitų darbų tinkamas rezultatas. Siekiant automobilį apsaugoti nuo korozijos ir akmenukų pažeidimų, ant jo kėbulo yra užtepamas specialus hermetikas, o dugnas padengiamas apsaugančiu gruntu. Po viso šito automobilis kelis kartus nuglaistomas. Kai glaistas visiškai sukietėja, kėbulo paviršius nušlifuojamas. Tada jis padengiamas specialiu užpildu, skirtu užglaistyti grunto poras bei išlyginti dar pasilikusius nelygumus. Po to automobilio paviršius gruntuojamas dar kartą. Šis grunto sluoksnis užtikrina spartesnį paviršiaus džiūvimą, kad būtų galima greičiau purkšti dažų sluoksnį.

Tik po visų šitų parengiamųjų darbų automobilio paviršius yra dengiamas dažų sluoksniu – nudažomas. Tačiau nemažiau svarbu gerai paruošti ir pačius dažus, tai yra juos gerai išmaišyti ir tinkamai atskiesti, kad dažai būtų tinkamo klampumo. Automobilio dažai dažniausiai yra užpurškiami, o pirmas jų sluoksnis būna pats klampiausias. Antras ir trečias sluoksniai dengiami skystesniais dažais. Tarp dažymų daromos 5-7 minučių pertraukos, nes labai svarbu dažus gerai išdžiovinti.

Be to, prieš dažant automobilį, reiktų pasirūpinti, kad dažais nebūtų aptaškytos kitos jo dalys. Tad paprastai visi paviršiai aplink dažomas vietas uždengiami popieriumi. Kartais šalia esantys paviršiai padengiami specialiu glicerino, kreidos, dekstrino, ir vandens mišiniu. Vėliau toks mišinys lengvai nuplaunamas su vandeniu.

Jeigu reikia automobilį perdažyti, vairuotojui dažniausiai kyla nemenkas galvos skausmas, ką pasirinkti, ar specializuotą dirbtuvę, ar privačiai dirbančius meistrus ar automobilių servisą. Pastaruoju atveju visos paslaugos – tiek kėbulo remonto darbai, tiek ir automobilių dažymas – bus brangiausios, tačiau visi darbai bus atlikti naudojant tinkamą įrangą ir tiktai kvalifikuotų specialistų. Specializuotose dažymo dirbtuvėse darbai kainuos mažiau nei servise, bet daugiau nei pas privačius meistrus. Na o tokių meistrų kainos yra mažiausios, tačiau jų klientai ne visada gali būti garantuoti dėl meistrų patirties ir reikiamų žinių. Tad jūsų automobilis nėra labai brangus, o jums reikia tik uždažyti subraižytą jo paviršių, tai gali sutvarkyti ir privatūs meistrai. Tačiau jeigu jums reikia perdažyti visą automobilį, tokį darbą verčiau patikėti specializuotoms dirbtuvėms ar automobilių servisams.

Dujų reduktorius ir jo kaina

dujų reduktoriaus kainaSparčiai augant prekių kainoms, o atlygiui už darbą lėtai šliaužiant į aukštumas, vis labiau norisi sutaupyti. Ne tik pinigus, bet ir laiką. Važinėdami viešuoju transportu taupome pinigus, bet ne laiką. Važiuodami benzinu varomu automobiliu taupome laiką, bet ne pinigus. Koks optimalus variantas leistų sutaupyti ir pinigus ir laiką?

Vienareikšmiškai galime teigti, kad automobilis padeda sutaupyti laiko, tačiau kuro kainoms augant kaip ant mielių, iškyla klausimas „Ar verta išleisti tokius pinigus norint sutaupyti keletą valandų savo laiko?“. Tokie klausimai gali likti neatsakyti, nes į automobilį įmontavus dujų įrangą kurui išleidžiami pinigai sumažės daugiau nei dvigubai.

Automobilinę dujų įrangą sudaro:

  • dujų elektronika;
  • reduktorius, filtras;
  • dujų purkštukas;
  • adapteris;
  • kiti komponentai (dujų lygio indikatorius, dujų slėgio indikatorius ir kt.).

Viena iš pagrindinių dujų įrangos dalių yra dujų reduktorius. Įprastai ši dalis turi dvi įėjimo žarneles, kuriomis reduktorių pasiekia aušinimo skystis. Dujų reduktorius reguliuoja dujų kiekį, kuris paduodamas į variklį. Tai labai svarbi užduotis. Galbūt todėl dujų reduktoriaus kaina svyruoja nuo 50 iki 90 eur. Ne retas pasakytų, kad tokia kaina yra akiplėšiška, tačiau juk tai viena svarbiausių detalių automobilinės dujų įrangos visumoje, todėl ir kaina yra solidi.

Dujų reduktoriaus kaina priklauso nuo įrenginio gamintojo, kuris nulemia didžiąją kainos dalį, bei pardavėjo, kuris pakreipia pinigų sumą, mokamą už reduktorių, į didesnę ar mažesnę pusę. Bendra dujų įrangos kaina svyruoja nuo maždaug 200 iki 1000 eur. Nenuostabu, kad dešimtąją dalį visos įrangos sumos sudaro dujų reduktoriaus kaina.

Nebūkime nuolaidų medžiotojais, kurie nori TIK sutaupyti. Nepamirškime, kad egzistuoja kainos ir kokybės santykis (neteigiu, kad taip yra visada). Už gerą automobilinę dujų įrangą reikia mokėti. Nesijaudinkite, metų bėgyje išleista pinigų suma tikrai atsipirks. Galėsite mėgautis patogiomis ir pigiomis kelionėmis. Gero kelio.

Vairavimo egzaminų pakeitimai saugesniam vairavimui

vairavimo mokykla vilniujeLenk medį, kol jaunas” – su tokia mintimi pastaruoju metu dirbama keičiant vairavimo egzaminų tvarką bei nuostatas. Nors būsimieji vairuotojai dažnai žvelgia į pakeitimus kaip į apsunkinimus, tačiau iš tikro pakeitimais siekiama ugdyti jaunus vairuotojus ir pratinti prie saugaus, ekologiško ir ekonomiško vairavimo. Ypatingas dėmesys pastaruoju metu skirtas a kategorijos egzaminams tobulinti. Tad kokie pastarieji pakeitimai labiausiai orientuoti į vairuotojų saugumą?

Pasunkintos užduotys

Užduotys pasunkintos ne iki tokio lygio, jog niekas neišlaikytų, tačiau iki tokio, jog antrą kartą ant motociklo užsėdęs tikrai neišlaikys egzamino. Anksčiau paprastas ir labiau simbolinis egzaminas, dabar priverčia būsimuosius motociklininkus užsukti į vairavimo mokyklą, kur vyksta teorijos ir praktinio vairavimo kursai. Egzamino užduotys gana realistiškos, pasitaikančios kasdien kelyje. Pavyzdžiui, aplenkti kliūtį važiuojant ne mažesniu nei 50 km/h greičiu. Taip pat tikrinamas žmonių sugebėjimas balansuoti ir išlaikyti pusiausvyrą ant motociklo. Tam itin tinka aštuoniukė ir gyvatėlė – pratimai, kuriuos turima atlikti nesiremiant koja į žemę. Tik tvirtai sėdintis ir manevruoti sugebantis motociklininkas gali išvengti nemalonių bei skaudžių eismo įvykių.

Reikalaujama saugi apranga

Į egzaminą prašoma atvykti tinkamai apsirengus. Anksčiau, kol nebuvo reglamentuota apranga, pasitaikydavo atvejų, kai į egzaminą ateidavo žmonės su šlepetėmis. Lengvai apsirengę. Egzaminas taip pat yra važiavimo patirtis, o čia taip pat gali pasitaikyti kritimas, todėl, norima, jog laikantys egzaminą būtų maksimaliai saugūs. Į egzaminą prašoma ateiti su pečių, alkūnių ir kelių apsauga, nugaros ir krūtinės apsauga, šalmu ir pirštinėmis bei žinoma patvariais batais. Anot vairavimo mokyklos Vilniuje atstovo, tai yra puiki paskata atkreipti dėmesį į savo saugumą. Nors apsaugos ir kainuoja nemažus pinigus, tačiau krentant nuo greitai skriejančio motociklo ant asfalto, atsiperka kiekvienas išleistas centas. Nieko nėra geriau, kaip po stipraus atsistoti, nusibraukti dulkes ir važiuoti toliau. O tai įmanoma tik vilkint motociklininkų apsaugomis.

Tokie pakeitimai tik pradžioje atrodo kelia sumaištį, tačiau geriau įsiklausius į argumentus, suprantama, jog tai tik dėl vairuotojų įgūdžių lavinimo bei saugesnio vairavimo kelyje. Daugiau šia tema:

 

Vaizdo registratoriaus kaina ir vertė skiriasi ženkliai

vaizdo registratoriaiVaizdo registratoriai – tai vaizdo įrašymo bei atkūrimo įrenginiai, dažniausiai naudojami būtent tuo metu, kai vairuojate automobilį. Šis prietaisas Jums nesunkiai leis užfiksuoti tai, kas vyksta priešakyje: automobilis priekyje kirto ištisinę kelio ženklinimo liniją ir taip sukėlė situaciją, kurios metu Jūs kliudėte kitą automobilį; į važiuojamąją kelio dalį išbėgo pėsčiasis, kurį pastebėję sukote į dešinę ir kliudėte dviratininką; laukėte pakeleivio stovėjimo aikštelėje ir užfiksavote, kaip nepaisęs raudono šviesoforo signalo automobilis išvažiavo į sankryžą, taip ne tik pažeisdamas kelių eismo taisykles, bet ir sužeisdamas kitų transporto priemonių keleivius. Vos pasinėrus į tokias situacijas nebegalime abejoti vaizdo registratorių svarba keliuose, bet kaip išsirinkti tą vaizdo registratorių, kuris tikrai mums bus naudingas? Kaip išsirinkti tokį, už kurio gamintojo vardą neišleisime papildomų poros šimtų, o pats įrenginys tarnaus kelis metus be jokių priekaištų?

Jeigu esate praktiški ir vaizdo registratorius nėra tik dar vienas prabangos pomėgio įrodymas, Jums visai nebūtina išleisti apvalios sumos. Sunkio jėgos ar judesių jutiklis, dvigubas lęšis, pasisukantis 270 laipsnių kampu ar įrenginio valdymas balsu yra savybės, praplečiančios ir palengvinančios naudojimųsi, tačiau nėra būtinos, kad užtikrinti nepriekaištingą kokybę filmuojamoje medžiagoje. Tiesą sakant, tam, kad vaizdo medžiaga, filmuojama vaizdo registratoriumi, būtų aiški ir detali, Jums reikės prietaiso, pasižyminčio aukšta raiška. Šiuo metu gamintojai siūlo net iki 5 megapikselių raiškos kameras. Palyginimui, ne taip senai retas plataus naudojimo skaitmeninis fotoaparatas galėjo pasigirti tokia raiška, o, jei kažkur po ranka turite tokį fotoaparatą, galite pasibandyti ir pasižiūrėti, kokios aiškios kokybės vaizdinę medžiagą galima užfiksuoti. Esame tikri, kad kuriant megėjišką filmuką kelionėje po Italijos kalnus galėsite įamžinti daugybę smulkių detalių ir atkurti spalvas tokias pat ryškias, kokias tuose kalnuose ir palikote. Jeigu mažai keliaujate svetur, kasdieniniame gyvenime galite nesunkiai pasitarnauti teisėsaugos labui – nubausti ar išteisinti asmenį, patekusį į eismo įvykį dar niekada nebuvo taip lengva: su 1920 x 1080 pikselių raiškos kamera užfiksuosite net ir per 40 metrų nutolusį transporto priemonės valstybinį registravimosi numerį. Pamanysite, kad už tokį prietaisą turėtumėte pakloti pusę savo darbo užmokesčio, bet taip nėra – jau ko ne kas antras vaizdo registratorius gali pasigirti tokiomis techninėmis savybėmis, ir tai visiškai nepriklauso nuo jo gamintojo.

Už automobilio draudimą į metus sumokate po kelis šimtus litų, už žiemines bei vasarines padangas dar turite atseikėti nemažą sumą pinigų, o jei dar į automobilių remonto servisą reikia užsukti, galime tik paskutinius plaukus nuo galvos nusiraut. Deja, plaukų tikrai nesirausite, kai vaizdo registratorius įrodys tiesą, kurios Jūs stipriais įsikibęs laikėtės visą tą laiką. Nesirausite plaukų net ir tada, kai reiks įsigyti šį mažylį, mat dabar gamintojai siūlo vienu pirkiniu “nušauti” du – kartu su filmavimo kamera, kuri stebės, kaip Jūs ir kiti vairuotojai rieda miesto gatvėmis, gausite dar ir GPS navigacijos sistemą. Pripažinkite, juk tai gera žinia, ypač, jei svarstėte apie navigacinę sistemą jau iš anksčiau. Teigiama savybė ir ta, kad priekinio stiklo neužgoš du tokie įrenginiai – Jūsų regos laukos išliks platus, o priekinio stiklo neužgriozdins nereikalingas plastiko gabalas.

Nelaukite, kol iš savo patirties galėsite spręsti, reikia Jums vaizdo registratoriaus ar ne – galimiems nutikimams reikia būti pasiruošus iš anksto. Jei šiuo straipsniu nepavyko Jūsų įtikinti, kad toks įrenginys yra prieinamas kiekvieno kišenei, galite nuvykti į artimiausią elektrotechnikos prekių parduotuvę ir apžiūrėti bei prisiliesti rankomis prie labiausiai patikusio įrenginio. O jeigu sudominome, skirkite į dieną kelis litus ir gal net už mėnesio įsigysite šį prietaisą, kuris, neabejojame, bus vertas kiekvieno išleisto cento. Vaizdo registratoriai labai populiarūs daugelyje šalių, tad kodėl nepasinaudojus jais ir Lietuvoje?