Kaip susikurti blogą

kaip susikurti bloga

Draugas paprašė padėti sukurti wordpress blogą, tad nusprendžiau, kad galiu padėti ne tik jam, bet ir tiems, kuriems tai bus pravartu. Tad šį lietingą savaitgalį sėdau ir brūkštelėjau tokį trumpą vadovą “Kaip susikurti blogą”. Gero bloginimo, mielieji 🙂

Atsisiųsti:

Kaip susikurti bloga

Blogai yra gerai

Ar ir jums vaikystėj sakydavo nedaryti to ar ano, nes tai yra blogai? Uždraustas vaisius visada saldžiausias ir ech kaip knieti jo paragauti. Išties esu dėkingas už tuos drausminimus, auklėjimą, nes tik dėl jo išaugau normaliu žmogumi. Pagundų visada būna, bet ar tikrai tos pagundos tokios jau blogos? Dar ir dabar dažnai girdžiu įvairius patarimus, pamokymus. Paklausai ir susimąstai ar negeriau būtų, jei pats pabandytum ir įgytum patirties. Ne, negeriau, nes iš svetimų klaidų reik mokytis..

blogas ir geras

[more…]

 Blogai geri patarimai

Tačiau ar visi patarimai tikrai teisingi? Blogerių pasauly jau kuris laikas egzistuoja tokie pamokymai kaip:

Pildyti blogą reikia kasdien

Niekas neskaitys straipsnio, kurį parašė anonimas

Per daug žmonių rašo straipsnius su sąrašais.(pvz: 30 verslo idėjų)

Straipsnis turi būti trumpas

Nerašyk išgėręs

Pildyk blogą kasdien

Geriausia rašyti rytais

Verslo bloge juokauti negalima

Norom ar nelabai, su kai kuriais teiginiais sutikti reikia, kai kuriais jų ir pats vadovaujuos. Štai neberašau straipsnių su sąrašais, sako jie nebemadingi;))) Bloginimas kasdien? Pradžioj taip ir dariau, po to supratau, kad geriau kokybiškai, bet mažiau, nei kasdien bet ko 🙂 Labiausiai nesutinku, jog verslo bloguose negalima juokauti. Žmonės juk mėgsta juoktis, tad nori būt arčiau žmogaus, turėk šiek tiek charizmos..Dar  nebandžiau rašyti išgėręs, bet gal gera mintis, ką manot?:)

Kodėl visi dalina patarimus ir niekas jais nesivadovauja

Taip ir yra.. Ekspertų turim daug. Vienam sportininkui tenka 10 tūkst. trenerių. Esminis klausimas ar tikrai galime pasitikėti visais patarinėjančiais? Jei aš tą patį girdėsiu n kartų aš tiesiog nebekreipsiu dėmesio, nebent tai sakytų autoritetingas žmogus. Nors ir visi tą tiesą supranta, tačiau visvien moko, visi nori būti visažiniais 🙂 Mane erzina, kai žmogus nesusidūręs su statybomis pasakoja kaip pastatyti namą, kai žmogus niekada nebuvęs verslininku “žino” ko reikia verslo pradžiai ir t.t. 🙂 Ir kodėl gi mes tokie esame, jog negalime tiesiog patylėti ten, kur nesuprantame?Galbūt tai mūsų genuose, o gal tokia jau mūsų prigimtis.. kažkas panašaus į būrį vaikščiojančių wikipedijų ir gūglų :))

Noras patarinėti gimsta iš tingumo kažką daryti, juk šneka tie kurie nedirba. Čia kaip pavyzdys labai tiktų tos knygos, plaunančios smegenis, kurios pasakoja kaip uždirbti milijonus. Aha, visi milijonieriai jas skaitė prieš tapdami tokiais. Aš ir paskaitysiu ir tik užversiu knygos paskutinį puslapį, jau žiūrėk pradės pūstis piniginė, visos namuose esančios taupyklės, o bankomatai neturės savy tiek pinigų, kiek išsiimt norėsiu. O ar pagalvojote iš ko tie žmonės uždirba ir ko jie pasiekę gyvenime? Teko pasidomėti. Dauguma jų tiesiog teoretikai, pajamas gaunantys iš tokių niekingų knygiukščių, kurias kažkas perka..Jie nėra milijonieriai ir tokiais netaps, jei žmogus supras, kad pinigai ateina dirbant savo rankomis ir mąstant savo galva, o ne kažkieno patarimais 🙂

Taigi, nesistenkime suprasti visko, geriau žinokime vieną, bet gera. Ir nebūkite visų sričiu žinovais, nes žinai viską – nežinai nieko :))

Guest blogging

O šiandien pabandykime “guest blogging” idėją. Turi ką pasakyti, senai nori rašyti blogą, tačiau neturi tam galimybių? O galbūt tavo draugai turi ką pasakyti? Dalinkis su jais, pasakyk kaimynui, perduok sesei, broliui, mamai. Tai gali būti bet kas: asmeninė nuomonė, reklama ar kas tik nori, svarbu, kad turinys būtų cenzūrinis ir nepažeistų LR įstatymų. Straipsnius siūskite i wawass@gmail.com ir dalis jų tikrai bus patalpinta Dienostemoje 🙂 Rašyk ir draugams pasiūlyk 🙂

Nuo avies iki piemens

Žiniatinklis pripildytas ir netgi perpildytas informacijos, kuri padės tapti geresniu, profesionalesniu ir šiaip tobulu. Bėda tame, kad dalis informacijos yra klaidinga. Vienas parašė, kitas nukopijavo, trečias nelabai suprato anglų ar kokią kitą kalbą, todėl išvertė savaip, pagrąžino – sugędes telefonas ar ne? Pagalvojau kad čia visai tiktų avies pavadinimas. Avis dažniausiai gyvena bandoj, seka paskui kitą avį ir t.t. Tad ir turime didelę virtualią avyčių armiją (tikiuos nieko neįžeisiu), kurios trypčioja, trypčioja aplink krūmus norėdamos sysiot, bet į krūmus taip ir nedrįsta lįsti.

nuo avies iki piemens

[more…]

 Kas gano avis

Avys – milijonai interneto pildytojų, rašančių tą patį, na šmėžteli viena kita, kitokia avis – avių karalienė, kuri vertesnė dėmesio..Žinot kodėl taip yra? Nes mes visi protingiausi, išmaniausi, gudriausi, visi sportininkai, treneriai, gydytojai, patarėjai, o jei neesam tokie, tai bent jau stengiamės būt tokiais.  O atradus avių bandą protingesnis visada norės būti piemeniu, o ne avele ir pasistengs parašyti kažką protingesnio, tačiau jei tai neatrodys pakankamai protinga avims, tuomet bandoj atsiras vietos dar vienai keturkojei.. Tačiau visgi avis gano internetiniai patarėjai… Visi nori būt geresni ir t.t., todėl skaito patarimus, žiūri tutorialus kažką perka ir dar bala žino ką..Kai avys labai pripranta prie tų patarimų ir negali internete nė žingsnio žengt be jų, kitais žodžiais sakant, tampa robotais, tie patarimai tampa dalinai mokami, nes asmuo, dalinantis juos sugebėjo pritraukt pakankamai avių ir tapo ekspertu jų akimis..

Kaip nebūti avimi

Logiška, kad avis niekada netaps autoritetu piemeniui, o piemuo jai visada bus autoritetas arba dėl baimės, ar dėl kažko kito. Paanalizuokim, kodėl tas piemuo yra autoritetas:

1. Jis turi ką duoti.

2. Piemuo saugo avis.

3. Piemuo greit perpranta jų elgesį ir žino kaip manipuliuoti.

4. Jis įgyja pasitikėjimą tieka avių akimis, tiek pats savimi.

Kaip matom reik visiškai ne daug. Turi būti ekspertu – užtikrinančiu, kad visos problemos bus išspręstos, kad į tave būtų galima pasikreipti tam tikrais klausimais ir turi būti asmenybė, nes jų internete ne tiek jau ir daug.  Tačiau vienas didžiausių privalumų  mokėjimas atsirinkti informaciją, nes ji ir yra tavo varomasis variklis, jei ji įdomi – tu piemuo, jei ne itin  – avis.

Kas aš?

Vienareikšmiškai avis, nors ir neseku visų lietuviško interneto peripetijų, naujausių temų, populiarių dalykų, tačiau viduriuko čia nėra, kol neesi populiarus, tol esi avis. Visi mes lietuviškam internete avys, nes visgi originalių ir pateikiančių naudingą info mažai. Vieni judam iš sąstingio, kiti įšalome ir neplanuojame trauktis, nes kitur juk gali būti dar klampiau.. Mūsų bestuburiškumas ir nelankstumas neprideda pliusų, o ir turimus atima, va taip va, mielos avys. Todėl siūlau mažiau patarimų klausyti ir daugiau rašyti, tobulinti save, bendrauti, daugiau matyti ir girdėti…

 

 

Lietuviškų blogų trūkumai

Skaitau lietuviškus blogus, lyginu juos su savuoju, ieškau pliusų ir minusų, iš vienų pasimokau, kiti šiaip įdomūs. Na, atrodo negalim skųstis jų gausa. Blogerių pas mus tikrai užderėjo, ypač jų užderėjo po “Go-crazy” išleistos e – knygos “Kaip uždirbti iš blogo” ar pan. pavadinimu 🙂 Ir nieko čia keisto, pinigai visada skatina susidomėjimą. Mes, lietuviai, naujovėms esame imlūs, tačiau įsisavindami esminius dalykus į kai ką mes pažiūrim pro pirštus, galbūt todėl turim mažai gerų, protingų blogų..

blog dienos tema

[more…]

Blogo marketingas

Gero daikto reklamuoti nereikia – sakoma, tad mes tų blogų ir nereklamuojam, rašom, stengiamės pritraukti žmonių srautą ir daugumai net nerūpi ar galim kažką lankytojui pasiūlyt, kad jis užėjęs pasiliktų. Vieni perka srautą už litukus, kiti gi vaikos madingų temų ir taip gauna kelis procentus viso tos temos ieškančio srauto. Tačiau investuodami daug laiko ir pastangų į srauto generavimą, mes visvien liekam prie tos pačios skilusios geldos…Kodėl? Viskas paprasta. Esminis skirtumas, kurio mes nesupratom jog lankytojų srautas ir blogo marketingas yra du skirtingi, labai skirtingi, faktoriai lemiantys mūsų sėkmę.

Kol mes ir toliau turim blogus su keliolika – keliasdešimt lankytojų per dieną, rimti blogeriai iš mažo, niekam nežinomo blogo, padaro jį populiariu ir lankomu. Kaip? Jie turi tikslą, tikslą į kurį orientuojasi tuo blogu. Daugumos eilinių blogerių bėda, jog jų tikslas yra pritraukti lankytojų ir kas iš to? Nieko, lankytojas ateina, pažiūri – neįdomu, išeina, neįsimena to blogo ir nebegrįžta. Rimtas blogeris -specialistas,  parašys blogą, pamėtys nuorodų internete ir atrodo idėjęs mažiau – turės daugiau, nes jis turi tikslą parduoti, išreklamuoti. Taigi, jei Jūsų padėtis tokia, siūlyčiau permąstyti savo planus

Pirmas įspūdis

Suprantu, kad skambai ne kaip, bet jis yra gan svarbus. pastatykit save į skaitytojo vietą ir pagalvokit, ko einate į blogą? Aš einu ko nors išmokti, jei jau atėjau noriu rasti tvirtą poziciją vienu ar kitu klausimu, noriu rasti rekomendacijas ar patarimus, tame, ko aš nežinau, nesuprantu. Taigi jei pas jus žmogus neras nieko naudingo, apart blevyzgų, anekdotų ar kitų niekinių dalykų ar jis sugrįš? O jūs ar sugrįžtumėt į tokį blogą? Ne, nes nebeliks pasitikėjimo jumis. Todėl turėtumėte būti atsargūs su reklamomis, seo straipsniais. Jei skaitytojas užėjęs iškart ras 14 reklamų, nuorodų, mirgančių banerių ir kitų erzinančių dalykų, paveiksliukų jis nė nemirktelėjęs užvers Jūsų blogą ir nebegįš. Įrodyta, jog reklamos ir lankytojų srautas nėra du suderinami dalykai.

Rašant, kad ir seo straipsnį, paskaitykite ką parašėte, pagalvokite ką rašote ir ar tai bus įdomu. Suprantu, kad nevisi gimėm rašytojais, grožinės literatūros kūrėjais ir t.t., tačiau pasistengti galime. Jei norite uždirbti iš blogo, rašykite taip, kad reklama būtų mažai pastebima ir nekeltų neigiamų asociacijų lankytojams, kurie reklamų nemėgsta. Pasistenkite filtruoti savo turinį, nieko neįžeidinėti ir kuo dažniau į save pažvelgti iš skaitytojo pusės. Šiek tiek savikritikos nekenkia. Labai svarbus dalykas, kurį neretai apleidžiam arba išvis bloge išjungiam komentarus yra bendravimas su lankytojais. Nebūtinai turite atsakinėti į visus komentarus, bet tai būtų pagirtina. Atsidėkokite lankytojams už jų sugaištas kelias minutes jūsų bloge. Taip žmonės žinos, kad jūs atsakingas ir visada pasiekiamas, jei iškiltų neaiškumų ar reiktų pagalbos.

  Blogas – ne tik straipsnių biblioteka

Sakykime, turima žmonių srautą. Pirmas įspūdis neblogas, gavome netgi kelis teigiamus komentarus, tačiau dauguma žmonių vis dėl to antrą krtą nesugrįžta. Kas kaltas? Žmonės skirtingi, tiesiog jei rožiniai marškinėliai patinka vienam, tai nereiškia, kad jie patiks visiems. Nors ir turite daug įdomių straipsnių, tai visvien nevisada padeda. Žmonės ieško kažko unikalaus..; Manau, paprašius Jūsų išvardint kelis mėgstamus blogus, išvardintumėt 1-2, kuriuos skaitot pastoviai arba kuriuos atsimenat, o gal nepasakytumėt ir nei vieno. Būtent, todėl, kad bloguose unikalumo mažai. Sukurkite kažką tokio, būkite originalūs.  Žmonėms reikia vardo, brando, kažko lengvai įsimenamo ir populiaraus. Būtent tai ir turi būti vienas Jūsų tikslų – ne pritraukti lankytojų, o padaryti blogą žinomą, nes no name blogų turime daug, o štai populiarių mažai.

Tegul turinys kalba už jus

Geras turinys visada bus pastebėtas, juo dalinsis, jei žinoma bloge turite įdiegę tokią funkciją ir palengvinate dalinimasi, bus kur kas lengviau. O kaip žinoti, kada turinys geras? Stebėkite lankytojų srautą..Žmonės bet ko neskaito, jie skaito tai, kas parašyta įdomiai, protingai ir tai jiems yra nauja. Geras turinys – raktas į sėkmę.

Kiekvienas blogas turi tik jam būdingą skaitytojų ratą, kiekvienas blogas turi savo veidą, na bent jau turi jį turėti ir yra tuo išskirtinis. Norint išlaikyti lankytojus, turim skaityti, domėtis, neatsilikti ir būti žingsniu toliau, nei tavo skaitytojai, nes jie mokosi ir nenorės skaityti to, ką jie jau žino. Būkim žingeidūs. O daugiausiai išmokti galime forumuose, žinoma ne spamindami savo reklamų, nes tai garbės neatneš ir taip netapsim žinomesni, dalyvaukime diskusijose, jei žmogus žinos, kad iš to ar iš to blogerio sulaukė kažkokio gero patarimo, jis nepatingės ir į jo blogą užsukti.

Visa kita

Savaime aiškus reiškinys, kad blogeriai bendrauja tarpusavy. Mažiau ar daugiau, bet.. Ir tai yra gerai, tokį bendravimą reiktų skatinti, nes tik taip mes tobulėjamę. Tarp blogerių konkurencijos būti neturėtų ir jos būti negali, nebent tai verslo blogai. Taip pat nepaminėjau dizaino unikalumo, o jo nepaminėjau todėl, kad mano nuomone svarbiausias yra turinys. Unikalius dizainus turinčių blogų mažai, nes galų gale dizainas kainuoja, o mes iš blogų nevisi uždirbam ir galim tai sau leisti, o dar reikia susimokėti už hostingo paslaugas ir pan. Ir galų gale, kai jau viskas padaryta, galime pradėti rūpintis lankytojais. Turėdami gerą turinį, vardą, aiškią ateities viziją galime tikėtis, kad lankytojas pasiliks pas mus ilgiau.