Skelbimai internetu ir žmonėms, ir verslui

skelbiuValstybės ekonomika – tai ne vien tik fabrikai, transportininkai ir mažmeninės prekybos tinklai. Tarpusavyje vykdomi sandoriai ir pardavimai taip pat prisideda prie bendros ekonomikos augimo. Kaip? Galima pasiskaityti bet kokiame makroekonomikos vadovėlyje, skyrelyje apie vartojimą ir jo įtaką BVP.Meskime į šalį tuos mokslinius terminus ir pereikime tiesiai prie esmės – asmeninės prekybos.

Kaip vienas asmuo suranda kitą asmenį, norintį pirkti prekes arba mainytis? Trys būdai:

  1. Skelbimai laikraščiuose ir specializuotuose leidiniuose;
  2. Skelbimai interneto skelbimų portaluose;
  3. Skelbimai specializuotose svetainėse (pavyzdžiui, kur parduodami tik rūbai ar automobilių detalės).

Akivaizdu, kad pirmoji sritis po truputį nyksta, nes didėjant interneto skvarbai, mažėja poreikis pirkti laikraštį, kad rastume, kas parduoda malkas ar virdulį.

Trečioji sritis yra vis dar gilioje vystymosi stadijoje, nors ir gana efektyvi. Tai parodė neseniai gautos milžiniškos investicijos į vieną tokių skelbimų portalą.

Antroji sritis – internetinių skelbimų portalai yra viena iš populiariausių būdų pirkti ir parduoti naujas ir padėvėtas prekes. Kiekviena mama gali patvirtinti „kas metai skelbiu po 10 ir daugiau skelbimų, kuriuose parduodu namuose nebereikalingus daiktus“. Kiekvienas vadybininkas, užsiimantis mažmenine prekyba taip pat žino šį būdą, nes ne kartą pardavinėjo telefonus, automobilio detales, bižuteriją įvairiuose skelbimų portaluose tiesiogiai. Tikslas pateisina priemones?.. Tikrai taip, ir nieko čia nėra gėdingo.

Skelbimų portalai tinkami tiek išsivalyti namus nuo nereikalingų daiktų, tiek verstis privačiu verslu, tiek įmonėms paskatinti savo pardavimus. Tą puikiai suvokia daugybė NT, elektronikos prekybos įmonių, kurie kas dieną įkelia tūkstančius skelbimų.

Mokami jie, ar nemokami – jokio skirtumo. Svarbu pati terpė ir paslaugos, prie kurių Lietuvos interneto vartotojai jau priprato ir aktyviai naudojasi pastarąjį dešimtmetį. Akivaizdu, kad šis prekybos būdas dar išliks kurį laiką, nes pats verslo modelis pasirodė gana pelningas ir reikalaujantis nedaug investicijų.

Skelbimai internete persikelia ir į mobiliąją erdvę, nes kuriamos įvairios programėlės, palengvinančios tiek patį paskelbimą, tiek norimo daikto susiradimą tarp milijonų įvairių skelbimų.

„Skelbiu įvairius skelbimus nuolatos. Tai paprasta ir patogu“, – sutinka verslininkė Audronė D. iš Klaipėdos, vadovaujanti nedidelei prekybos įmonei ir auginanti du berniukus.

Patarimai kaip darbo skelbimai gali padėti surasti tinkamą darbuotoją

darbuotojasNaujo darbuotojo paieška yra iššūkis ne vienam vadovui. Atsiradus vakansijai ar įvedant naują poziciją susiduriame su dilema – ieškoti patiems ar pasitikėti įdarbinimo tarpininkavimo paslaugas teikiančiomis įmonėmis? Toliau aprašyti patarimai leis greičiau ir lengviau surasti gerą darbuotoją, jeigu nusprendėte ieškoti patys.

Pirmiausia darbo skelbimai turi būti kokybiški – tinkamai parašyti, su aiškiais reikalavimais ir gerai iškomunikuotu darbo aprašymu. Tačiau ieškant naujo darbuotojo ir priimant, kad darbo skelbimas yra geras ir pritraukiantis tikslinius kandidatus, kitas esminis aspektas – platus informacijos paskleidimas, t.y. darbo vietos reklama.

Ieškant naujo darbuotojo pabandykime vadovautis  piltuvėlio principu. Juo teigiama, kad kuo daugiau potencialių darbuotojų kontaktų surasime, tuo didesnė tikimybė, kad iš jų atsiras labiausiai darbdavio lūkesčius atitinkantis kandidatas. Sutikite – geriau gauti penkiasdešimt gyvenimo aprašymų negu panašios arba tokios pat kokybės dešimt potencialių darbuotojų gyvenimo aprašymų.

Toliau kalbant, Jūsų siūlomo darbo skelbimai turi būti kuo plačiau paskleisti, kuo labiau išreklamuoti, kuo matomesnėse pozicijose. Ieškantys naujų galimybių kvalifikuoti darbuotojai nuolat peržvelgia tik pirmuosius internetinių portalų, kuriuose talpinami darbo skelbimai, puslapius. Todėl būtina, kad Jūsų darbo skelbimas atsirastų pirmame puslapyje, geriausia – aukščiausiose pozicijose. Išsirinkime 3 – 5 daugiausiai lankomus portalus ir nepagailėkime investicijos į geriausias ir matomiausias skelbimų vietas. Taip pat papildomai išsirinkime nuo 5 iki 10 mažesnių lankomumo mažėjimo tvarka internetinių puslapių ir ten sudėkime savo siūlomo darbo skelbimus. Jeigu matomiausios pozicijos neužtikrinamos, darbo skelbimai turi būti nuolat atnaujinami arba perskelbiami iš naujo – kad pakiltų paieškoje. Pasinaudokime socialiniais tinklais – Facebook, LinkedIn, Google+. Nuolatinės žinutės užsifiksuos turimiems kontaktams ir jeigu ne jie kreipsis, tai parekomenduos pažįstamiems.

Darbo skelbimų reklama – taip vadinama pasyvi darbuotojo paieška, kai laukiama, kad kandidatas pats atsiųs gyvenimo aprašymą. Dabar atsiranda vis daugiau savo profesionalias paslaugas viešai siūlančių laisvai samdomų specialistų – „freelancer‘ių“. Tokio pobūdžio darbuotojai patys skelbiasi tam skirtame portale Telo.lt. Nauda ieškant „freelancer‘io šiame portale – aiškiai matomi profesiniai įgūdžiai,  galimybė peržiūrėti padarytus darbus.

Tikimės, kad šie trumpi patarimai padės Jums surasti atsakingą, profesionalų, tiesiog gerą darbuotoją kuris ženkliai prisidės prie verslo sėkmės.