Pirkėjų atsiliepimai – kaip juos gauti iš pirkėjų

pirkeju atsiliepimaiElektroninės komercijos srityje sujudimas: Kaip padaryti, kad pirkėjai rašytų ne tik neigiamus atsiliepimus, bet ir teigiamus? Kai kažkas nepasiseka, ar įsivelia kokia darbuotojo klaida, tokie atvejai vos ne respublikinėje žiniasklaidoje nušviečiami. Išpučiamas milžiniškas burbulas, dėl kurio įmonės reputacijai kenkiama labai stipriai. Tuo tarpu gerų atsiliepimų niekas nebenori matyti…

Pirkėjų atsiliepimai yra didelis kiekvienos el. parduotuvės pliusas, tik klausimas – kaip jų gauti? Su tokia dilema susiduria sistemos Evertink.lt kūrėjai. Jie rūpinasi, kad el. parduotuvėms būtų suteikiama galimybė ne tik gauti klientų atsiliepimus, bet ir juos valdyti. Kam gi to reikia? Padėkojo žmogus už gerą aptarnavimą ir viskas, sudie!

Deja, toks požiūris yra atgyvenantis (deja, dar ne atgyvenęs visiškai). Pasižiūrėkite į didžiausią pasaulio el. parduotuvę Aliexpress. Joje viskas daroma, kad žmogus tik paliktų atsiliepimą, arba bent jau įvertinimą žvaigždutėmis. Jei jau nieko konkretaus negali parašyti, tai bent jau tegul pažymi žvaigždutes. Jos yra sumuojamos ir pardavėjas gauna deimantus, karūnas ir kitokius „ženklelius“, kurie liudija, jog jis yra patikimas ir aptarnauja savo klientus puikiai. Iš ko pirksite tą pačią prekę už labai panašią kainą – už to, apie kurį nieko nežinote, ar iš to, kuris turi daug teigiamų įvertinimų ir komentarų, kad prekės geros, atėjo laiku ir pan.? Akivaizdu, kad iš kitų žmonių vertinamo pardavėjo.

Lietuvių el. parduotuvėms laikas susirūpinti. Kai parduotuvių daug ir kainos labai daug nesiskiria, įjungiami kiti faktoriai ir pirkėjų atsiliepimai rikiuojasi svarbiausiųjų sąrašo viršuje.

Kaip el. parduotuvės galėtų paskatinti pirkėjus palikti atsiliepimus?

Evertink.lt kūrėjai ir el. komercijos specialistai vieningos nuomonės: būtina įtraukti objektyvius komentarus į lojalumo programą. Deja, tokių programų turi vos kelios parduotuvės. Štai pigu.lt turi savo piguEurus. Už kiekvieną teigiamą ir moderatoriaus patvirtintą atsiliepimą pirkėjui gali būti pervedamas 1 piguEuras. Jo galiojimas ribotas, todėl dažniausiai el. parduotuvė nieko nepraranda, jei pirkėjas nėra dažnas. Pirkėjui rodomas dėmesys ir galima 1 euro nuolaida sekančiam apsipirkimui tikrai gali paskatinti parašyti atsiliepimą.

Kita problema – kas administruos tuos šimtus atsiliepimų per dieną? Čia į pagalbą ateina Evertink.lt sistema, kurios darbas užtikrinti unikalius ir objektyvius pirkėjų atsiliepimus. Kaip jie tai daro – jau kito straipsnio tema…

Aišku, yra ir kitų būdų. Vienas jų užsienyje populiarūs nuolaidų kodai. Deja Lietuvoje su jais dirbama irgi labai mažai.

 

 

Elektroninių parduotuvių kūrimas: paruošiamieji darbai

Elektroniniu parduotuviu kurimasNe vienas iš elektroninių parduotuvių savininkų darbus pradeda tada, kai el. parduotuvė jau būna sukurta. Tokiu būdu visi reikalingi tekstai pradedami ruošti pasileidus el. parduotuvę. Sugaištama nemažai laiko, o to būtų galima išvengti. Viskas eitų kur kas sklandžiau, jei būtų laiku atliekami paruošiamieji darbai.

Iliustracijos

Labai daug laiko užtrunka reikalingų iliustracijų surinkimas, apdorojimas ir sukėlimas. Šis darbas gali būti atliekamas dar prieš paleidžiant elektroninę parduotuvę. Viskas, ko reikia – tinkamai susirūšiuoti savo prekių katalogą ir kaupti reikalingą informaciją. Elektroniniu parduotuviu kurimas užtrunka apie mėnesį, bet paskui dar keletą mėnesių dirbama su turiniu, todėl iliustracijomis pasirūpinti reiktų iš karto. Ypač, jei jų reikia ieškoti internete ar kaulyti iš tiekėjo.

Prekių aprašymai

Prekių aprašymai dažniausiai yra paliekami paskutiniu darbu. Deja, taip neturėtų būti. Tai labai svarbus darbas, kurį padaryti būtina patiems arba samdant profesionalus. Iš karto el. parduotuvių savininkai dievagojasi, kad neturi laiko… Pradiniame etape daug laiko nereikia, pakanka paruošti trumpus prekių aprašymus, kuriuos bus galima plėsti vėliau, kai parduotuvė bus paleista ir ims veikti.

Bendrinė el. parduotuvės informacija

Kas paruoš pirkimo taisykles, privatumo politiką, pristatymo ir grąžinimo taisykles ir kitus svarbius tekstus? Kartais jiems gali prireikti ir profesionalaus teisininko akies, todėl palikti jų paskutinėje vietoje taip pat nevalia. Vogti iš kitų parduotuvių taip pat negalima. Viskas turi būti pritaikoma būtent vienai konkrečiai parduotuvei.

Turinio strategija

Kyla klausimas: kodėl tai paruošiamasis darbas? Juk ir be turinio strategijos elektroniniu parduotuviu kurimas yra visiškai sklandus. Tik iš pirmo žvilgsnio. Kai parduotuvė paleidžiama ir tada sėdama prie turinio strategijos, paaiškėja, kad į technines užduotis nebuvo įtraukti tokie svarbūs moduliai kaip tinklaraštis, nukreipimo puslapiai, DUK, naujienlaiškių siuntimas ir t.t. Tenka daryti juos vėliau, o tai kur kas sudėtingiau ir reikalauja papildomų resursų bei finansų. Jei viską nusimatome iš karto, kūrėjai gali paruošti tuos reikalingus modulius – iš karto jais naudotis nebūtina.

Atsiskaitymo metodai

Jais reikia rūpintis iš anksto, nes su atsiskaitymo metodų tiekėjais reikia derinti sutartis ir derėtis dėl palankesnių sąlygų. Kai tai daroma jau sukūrus el. parduotuvę, patiriama daug streso, nes be mokėjimų el. parduotuvė gali būti tik elektroninis prekių katalogas. Ši problema aktuali beveik visiems, kas nori įsidiegti tesioginius apmokėjimus per el. bankininkystę, nes viską reikia derinti su bankais. O jie nėra linkę visko daryti greitai ir nepasiduoda jokiam spaudimui.

Aišku, dar prieš kuriant el. parduotuvę reikia aiškiai susiformuluoti ir rinkodaros strategiją.

Iš ko susideda el. komercijos projektas

reservation partnerElektroninės komercijos projektai dažniausiai yra įsivaizduojami, kaip el. parduotuvės. Tai kur kas platesnė sąvoka, tad norint ją paaiškinti, reiktų paprastai ir suprantamai pristatyti, iš ko susideda el. komercijos projektai. Apie tai kalbėjomės su Reservarion partner ekspertais, sukūrusiais ne vieną el. parduotuvę ir el. komercijos projektą.

Vidus ir išorė

Programuotojų kalba tai skambėtų „front-end“ ir „back-end“. Iš tikrųjų, tai labai svarbi sąvoka tiems, kurie kuria el. komercijos projektus. Išorė yra reikalinga lankytojui. Išorinis funkcionalumas yra matomas visiems, todėl jam turėtų būti skiriama daug dėmesio. Kartais projekto vidui skiriama mažai dėmesio ir nukenčia visos įmonės veikla. „Back-end“ – el. komercijos projekto valdymo erdvė, kuri yra matoma tik kūrėjams ir el. projekto administratoriams. Jų gali būti tikrai nemažai: programuotojai, el. komercijos projekto savininkai, rinkodaros specialistai, parduotuvės administratoriai, turinio ruošėjai ir sukėlėjai, vadybininkai ir t.t. Visiems šiems žmonėms projekto vidus turi būti pakankamai efektyvus, nes tai jų kasdieninio darbo vieta.

Kur yra pinigai?

El. komercijos projektas visada turi reikalų su realiais pinigais ir atsiskaitymais. Tai pakankamai jautri informacija, todėl visų pirma ją bandoma apsaugoti. Tai daroma SSL sertifikatais – specialiu duomenų užšifravimo būdu. Viskas gana paprasta – tarp pirkėjo ir pardavėjo atsiranda viena tarpinė stotelė, kurioje duomenys užšifruojami, kad jų neperimtų pašaliniai.

Piniginės funkcijos taip pat turi savo vidinį ir išorinį variantą. Išorinis modulis yra dažniausiai vadinamas krepšeliu. Jo funkcija – surinkti pageidaujamas prekes ar paslaugas į vieną vietą ir pateikti efektyvias mokėjimo priemones lankytojui. Vidinis variantas – rodyti informaciją apie atliktus mokėjimus, skaičiuoti mėnesio ar kitokio laikotarpio balansus, valdyti apmokėjimo būdus (juos galima pridėti arba išmesti pagal pageidavimą), spręsti neužbaigtų mokėjimų problemas ir t.t.

Vykdymas

Kai mokėjimas jau atliktas, prasideda kitas etapas – vykdymas. Nesvarbu, ar tai prekė, ar paslauga, po mokėjimo patvirtinimo pradedamas darbas kurį atlieka specialūs darbuotojai. El. parduotuvės dažniausiai dirba su logistika – apmokėtas prekes surenka į vieną pakuotę, uždeda gavėjo adresą, paruošia siuntimui, siunčia, tikrina nusiuntimo statusą. Paslaugų atveju viskas vyksta kiek kitaip, nes nieko nereikia siųsti ar pristatyti į prekių atsiėmimo vietą. Apmokėtas užsakymas yra verčiamas projektu, kuriame pateikiamos numatytos sąlygos, duomenys perduodami projektų vadovams, jie pradeda paruošiamuosius darbus ir vykdo numatytus veiksmus automatiniu arba rankiniu būdais. Jie skiriasi priklausomai nuo to, kiek automatizuota yra paslauga. Pavyzdžiui, svetainių talpinimo paslaugos yra beveik visiškai automatizuotos, tuo tarpu užsakytas buhalterinės apskaitos paslaugų paketas yra vykdomas individualiai, susisiekiant su užsakovu pakartotinai keletą kartų. Tai labai svarbi el. komercijos projekto dalis, nes nuo efektyvaus įvykdymo priklauso viso projekto sėkmė, mano Reservationpartner atstovai.

Rinkodara

Kurdami el. komercijos projektus, Reservation partner specialistai dažnai pastebi, kad rinkodaros priemonėms skiriamas paviršutiniškas dėmesys, arba  funkcijos paliekamos „vėlesniam laikui“. Taip pjaunama šaka, ant kurios laikosi visas el. verslas, nes tik aktyvi rinkodara ir nuolatiniai nauji klientų pritraukimo būdai gali atnešti sėkmę – augančius pardavimus. To nepasidarę iš karto, el. projektų valdytojai rizikuoja vėliau investuoti papildomai. Reklamos reikia visada, tad geriau jau iš karto numatyti, kaip ir kur reklamuoti.

Tai tik pagrindinės el. komercijos projekto dalys, jų yra kur kas daugiau. Ne veltui apie tai rašomos ištisos knygos.

 

Jei pasirinkime tarp vonios ir dušo kabinos laimėtų dušas?

voniosVis didėjančiuose vonios kambariuose atsiranda vietos ne tik skalbimo mašinai, voniai ir praustuvei, bet ir dušui. Tačiau senesnės statybos butuose problema retai taip lengvai išsisprendžia, o remontuojant vonios kambarį tenka rinktis: vonia ar dušo kabina. Tenka pripažinti, jog dušas nėra toks populiarus, jį renkasi viengungiai, aktyvūs verslo žmonės, kuriems gulėjimas vonioje prilygsta laiko švaistymui ir tie, kurių švaros kambarys yra toks mažytis, jog jame išties tik ir telpa dušas. Na, o jei renkatės dušą naujai įrengiamam vonios kambariui, ką turite apie jį žinoti?

Dušas yra ekonomiškesnis nei vonia, prausiantis jame (bet nemiegant valandą laiko) sunaudojama apie 5 kartus mažiau vandens. Tad pasirinkę dušą neprašausite – sutaupysite ir vietos, ir vandens. Renkantis dušą labai svarbu atsižvelgti į keturis parametrus, kuriuos ir aptarsime.

duso kabinaDuso kabinos dydis ir forma priklauso nuo padėklo, kurie gaminami kvadratiniai, stačiakampiai, pusapvaliai, penkiakampiai . Kadangi dušas pasirenkamas norint sutaupyti vietos, geriausias padėklas yra pusapvalis arba penkiakampis,kad geriausiai tiktų kampe. Padėklas nebūtinai turi būti plokščias, jis gali būti ir gilus, taip tapdamas gera alternatyva voniai. 30-40 cm gylio padėklas gali būti naudojamas kaip nedidelė vonelė maudyti gyvūnams, vaikučiams, pasidaryti vonelę kojoms.

Padėklas ar plytelės? Skandinavai dušo kabinas stato ant plytelių, vokiečiai ant padėklų, lietuviai renkasi abu variantus. Visgi dušo padėklai turi tam tikrų privalumų – nuo tikimybės paslysti saugo speciali danga bei mažiau šansų aplieti kaimynus (aktualu gyvenant bute).

Paprastai dušo pasirinkimą lemia ir judantys sienelių elementai . Galimas vienpusis arba dvipusis kabinos atidarymas. Renkantis slankiąsias duris, derėtų atkreipti dėmesį į tai, kaip tyliai jos užsiveria ir ar patogu jas išvalyti. Dažnai gamintojai parenka lengvai išardomas konstrukcijas, kad būtų galima lengviau išardyti ir išvalyti duris.

Pati dušo kabinos sienelės medžiaga yra taip pat svarbus pasirinkimo kriterijus. Skaidrus stiklas praplečia erdvę, tačiau siekiant daugiau privatumo galima rinktis ir pusiau skaidrų stiklą arba saugų grūdintą stiklą, kuris būna puoštas ornamentais. Beje, norintiems skaidraus stiklo sienelių, bet bijančių vandens nuosėdų, turime gerą žinią, jog esama stiklo padengto specialia plėvele, kuri atstumia vandenį ir stiklas lieka švarus.

Taigi, vietos pasirinkimams ir sprendimui yra daug. Rinkitės atsakingai ir mėgaukitės dušo teikiamais privalumais!

 

Proginės suknelės pagal figūrą

Dažniausiai ruošiantis svarbiai šventei proginės suknelės paieška moterims sukelia gana didelį rūpestį. Reikia ieškoti, kokie prekės ženklai siūlo naujausias kolekcijas, kokios prabangios suknelės šiandien užkopusios į mados viršūnę. Tačiau specialistai pastebi, jog net ir vardiniai drabužiai moterims gali būti ir pačių prabangiausių firmų, tokių kaip Marc Jacobs, GF Ferre ar Valentino, tačiau jei proginės suknelės nepriderinsite prie savo figūros bei aksesuarų, pastangos atrodyti stebinančiai nueis veltui.

Aukštoms kaip nendrėms

Kad ir kokios stilingos suknelės internetu parduodamos, ne kiekvienai moteriai tinka populiarios ir įmantrios suknios. Itin aukštos moterys turėtų rinktis įliemenuotas ir laisvai krintančias sukneles. Tokio tipo kokybiškus drabužius dažnai pristato Guess, Armani, Cavalli ar Calvin Klein. Aukštos kokybės šilkas ar atlasas suteiks Jūsų grakščiai figūrai išskirtinio žavesio. Įžengusi į vakarėlio salę pasijusite tikra vakaro pažiba. Rinkitės tamsių atspalvių sukneles. Jos suteikia elegancijos ir patraukia dėmesį.

Žemoms princesėms

Gana dažnai dizainerių rūbai su nuolaidomis ar be daugiausiai orientuoti į aukštas ir itin lieknas merginas. Tuo tarpu nedideliu ūgiu pasižyminčioms mados entuziastėms išsirinkti stilingą drabužį kartais sunkoka. Interneto išparduotuvėje parduodamos garsių pasaulio dizainerių proginės suknelės pritaikytos pačioms įvairiausioms figūroms. Jei esate žema, rinkitės pūstas prailginto liemens vardines sukneles. Šį sezoną tokiomis ypač pasižymėjo Bcbg MaxAzria ir Karen Millen kolekcijos.

Smulkiam sudėjimui

Merginoms, kurių sudėjimas itin smulkus, kaip niekad sunku išsirinkti sau tinkančią stilingą vakarinę suknelę. Platų garsių dizainerių kolekcijas siūlanti išparduotuvė brandress.lt rūpinasi, jog prabangios suknelės tiktų skirtingų sudėjimų merginoms. Jei esate smulki ir nežinote, kokia suknelė Jums labiausiai tiks, pasirinkite krintančios medžiagos sukneles su atvirais pečiais. Tokio tipo drabužis išryškins Jūsų kūno linijas ir šiek tiek prailgins liemenį. Patartina vengti itin pūstų suknelių, kurios gali užgožti Jūsų moteriškumą. Pardavėjai perspėja, itin dažnai smulkios merginos iš drabužių parduotuvės išeina su plačiausiomis šypsenomis, mat itin mažų dydžių prabangios suknelės parduodamos su nuolaidomis.

Konversijos – kaip padidinti pardavimus internetinėje parduotuvėje

El. parduotuvės parduotuvių didinimasNorint padidinti internetinės parduotuvės pardavimus, galima tiesiog pritraukti į ją daugiau lankytojų, arba bandyti padidinti konversijas – pirkusių lankytojų procentą. Kaip padidinti lankytojų srautus, ko gero, akivaizdu visiems – pirkti reklamą, daryti seo, populiarinti socialiniuose tinkluose. O štai konversijų didinimo priemonės ne tokios akivaizdžios ir dažnai lieka neišnaudotos.

Konversijos priklauso nuo daugelio veiksnių, jas įtakoja bendra elektroninės parduotuvės realizacija, išvaizda, patogumas. Tačiau čia aprašysiu kelis nesudėtingus būdus, kaip galima padidinti konversijas iš esmės neperdarinėjant visos el. parduotuvės.

Susijusių prekių pardavimai

Vienas paprasčiausių būdų padidinti pardavimus yra pasiūlyti pirkėjui, kuris jau perka pas jus kažkokią prekę, įsigyti susijusių prekių ar aksesuarų. Pavyzdžiui, jei pirkėjas perka batus, galima pasiūlyti batų priežiūros priemonių, jei telefoną – dėkliuką telefonui nešioti, jei elektrinį prietaisą – baterijas jam ir t.t. Tokius pasiūlymus įprasta girdėti, perkant realiose parduotuvėse, tačiau internete  jie ne taip dažnai sutinkami.

Kad šį būdą realizuoti, reikia prekės aprašymo puslapyje rodyti ir susijusių prekių sąrašą. Tačiau tai turėtų būti produktai, tikrai susiję su rodoma prekės, o ne atsitiktinių prekių iš el. parduotuvės asortimento rinkinys. Kad pirkėjas lengviau apsispręstų, galima padaryti ir atskirą mygtuką, kuriuo iš karto į krepšelį būtų įdedama prekė kartu su visais aksesuarais. Netgi galima suvilioti ir nedidele nuolaida – kad kartu įsigyjamos prekės kainuotų pigiau, nei kiekviena atskirai.

Nuolaidos perkant už didesnę sumą

Nuolaidos ir akcijos yra viena labiausiai pirkimą skatinančių  priemonių. O jeigu jos bus taikomos nuo tam tikros užsakymo sumos, pirkėjas bus paskatintas įsigyti daugiau ir įsidės į krepšelį netgi tokių prekių, kurių iš pradžių neplanavo pirkti. Viena šio būdo variacijų yra gana plačiai paplitusi įvairiose internetinėse parduotuvėse – tai nemokamas pristatymas nuo tam tikros užsakymo sumos. Tačiau galima pirkėjui pasiūlyti ir kitokių bonusų – pavyzdžiui nedidelę dovanėlę, kuri pridedama prie didesnės vertės užsakymų.

Specialūs pasiūlymai

Didesnė tikimybė, kad lankytojas pirks, jei jis atėjęs  į el. parduotuvę išvys ne tiesiog prekių sąrašą, bet pateks į puslapį, kuriame bus pateikiami geriausi pasirinkimai. T.y. populiariausių prekių, didžiausių nuolaidų blokeliai, savireklaminiai baneriai, kuriuose pristatomos rekomenduojamos prekės. Tokius pasiūlymus gana dažnai galima rasti internetinių parduotuvių tituliniuose puslapiuose, tačiau vertėtų padaryti tokius puslapius ir atskiroms prekių kategorijoms, kur būtų rodomi geriausi būtent šios rūšies prekių pasiūlymai. Ir jeigu parduotuvė reklamuojama pagal skirtingus raktažodžius, skirtus atskiroms prekių rūšims, tai lankytojus reiktų nukreipti ne į titulinį puslapį, o į būtent šios kategorijos prekių pasiūlymų puslapį.

Užsakymo formos optimizavimas

Nemaža dalis internetinių parduotuvių lankytojų  įdeda prekes į krepšelį, bet užsakymo taip ir neužbaigia. Kuo užsakymo forma bus patogesnė, bei visa užsakymo procedūra greitesnė, tuo didesnė tikimybė, kad užsakymas bus pabaigtas iki galo. Tačiau daugelis el. parduotuvių užsakymo formai skiria mažai dėmesio. Tai ypatingai pasakytina apie parduotuves, kurios naudoja kokias nors standartines atviro kodo el. komercijos sistemas. Parduotuvės tituliniame puslapyje būna uždėtas gražus dizainas, tačiau užsakymo formos išlieka standartinės, su daugeliu nereikalingų laukų ir nepatogiu veikimu.

Kad lankytojas pabaigtų užsakymą, reikia užsakymo formą  padaryti kuo paprastesnę, reikalauti įvesti tik tokią informaciją, kuri tikrai reikalinga. Patartina suteikti galimybę atlikti pirkimą  ir neužregistravus. Taip pat galima padaryti vieno žingsnio užsakymo formą, kur tiek visa kontaktinė informacija įvedama, tiek pristatymo bei atsiskaitymo būdai pasirenkami, tiek užsakymas patvirtinamas tame pačiame puslapyje.

Visi šie konversijų didinimo metodai yra universalūs – tinkantys įvairioms prekėms, tai pat gana nesunkiai realizuojami. Todėl, siekiant padidinti el. parduotuvės pardavimus, vertėtų panaudoti bent kelis iš jų.

El. komercijos sprendimai Jūsų verslui – elektroninių parduotuvių kūrimas ir vystymas.