Pirmoji treniruotė: kokį treniruoklį rinktis?

elipsiniai treniruokliaiPirmoji treniruotė sporto salėje gali būti nejauki pirmąkart apsilankiusiems sporto klube. Negana to, kad gėda dėl to riebaliuko ant šlaunų, dar nesi tikras, kokia kiekvieno treniruoklio nauda  kūnui ir kokius raumenis kiekvienas jų degina. Tokiais atvejais sporto salės naujokus gali išsamiai pakonsultuoti ten dirbantys treneriai. Žinoma, šios konsultacijos suteikiamos ne už ačiū, tad būkite pasiruošę ir tam.

Jeigu vis tik pasiryžote savarankiškai nukeliauti į sporto salę ir norite turėti bent minimalų žinių bagažą apie treniruoklius ir jų funkcijas, galime jums padėti.

Jeigu jūsų tikslas –  deginti riebalus ir gerinti širdies ritmą bei metabolizmą, rinkitės aerobinius arba kardio treniruoklius. Tai yra bėgimo takeliai, elipsiniai treniruokliai, dviračiai treniruokliai, irklavimo treniruokliai ir spiningo dviračiai.

  • Bėgimo takeliai. Šie treniruokliai efektyviausiai padeda sudeginti kuo daugiau kalorijų, tačiau su jais dirbti sunkiau seksis turintiems viršsvorio ar skaudančius sąnarius. Automatiniai bėgimo takeliai pasižymi tuo, jog jie juda greičiau negu jūs galite, tad turėsite daugiau paplušėti, kad išlaikytumėte duotą tempą. Šie takeliai turi kelis intensyvumo lygius, tad ir treniruotės bus įvairesnės.
  • Elipsiniai treniruokliai. Šie treniruokliai panašūs į bėgimo takelius, tačiau neturi kūnui tokios didelės apkrovos ir yra švelnesni sąnariams. Elipsiniai treniruokliai padeda lavinti kojų raumenis ir kitas pagrindines raumenų grupes, jais sportuodami sudeginsite nemažai kalorijų.
  • Dviračiai treniruokliai. Dviračiai treniruokliai padeda lavinti visus kojų raumenis ir mažiausiai kenkia sąnariams. Būtent šiuos treniruoklius renkasi tie, kurie turi sąnarių problemų. Tačiau, kad iš tiesų jūsų keliai būtų mažiausiai apkrauti, turite tinkamai susireguliuoti sėdynę – būtinai nesėdėkite per žemai, nes galite ilgainiui pajusti kelių skausmą.
  • Irklavimo treniruokliai. Jie ypatingi tuo, kad vienu metu apkrauna visus kūno raumenis – kojų, rankų ir liemens. Kadangi irklavimo treniruokliai lavina visus minėtus raumenis, tai ir šios treniruotės metu sudeginama daug riebalų. Deja, jeigu kenčiate nugaros skausmus ar turite didelį viršsvorį, neturėtumėte jais mankštintis.
  • Spiningo dviračiai. Šie treniruokliai reikalauja daug ištvermės ir jėgos. Jei taip pat lavina daugiau negu vieną raumenų grupę – ne tik kojų, bet ir pilvo. Taip pat šiais dviračiais atliekamos treniruotės gerina širdies ir kraujagyslių sistemą.