5 mitai apie SEO paslaugas

seo mitaiVisada norime tapti tikrais mitų griovėjais ir paneigti tam tikrus nusistovėjusius stereotipus ir nuostatas. Kaip tai saldu… Ir įdomu. Pabandykime tai padaryti su plačiajai visuomenei dar nežinoma sritimi – SEO. Mitų čia yra per akis, beje, kai kurie gyvuoja jau gana ilgai.

Tiems, kas negirdėjo nieko apie tai galime pasakyti, kad tai SEO paslaugos padeda interneto puslapiams būti surandamiems Paieškoje. Tai ne tas pats, kas puslapio kūrimas, nes čia reikia kiek kitų žinių ir įrankių. Kas tas SEO yra, paskaitykite Vikipedijoje. Nesigilinsime į šiandienines problemas šioje srityje, tik pabandysime priminti keletą stereotipų ir juos paneigti.

1 stereotipas: SEO paslaugos ir jų teikėjai gali garantuoti 1 vietą Paieškoje. Nė velnio negali. Tokias garantijas gali duoti tik sukčiai. Tai pripažįsta ir profesionalai SEO konsultantai ir paslaugų teikėjai, nuolatos dirbantys šioje rinkoje ir sekantys visus Paieškos atnaujinimus. Kodėl negali? Garantuoti galima tik tai, ką pats turi. Šiuo atveju dirbama su Google paieškos sistema, kuri paslaugos teikėjams nepriklauso. Pirkti vietos irgi negalima, tik reklamą. Google darbuotojai gauna tiek pinigų, kad paslapčių savo pažįstamiems SEO specialistams irgi neišpasakoja. Taigi, niekas nežino tiksliai, kaip veikia paieškos robotas, tad jokių garantijų čia negali būti. Ar mechanikas, kuris nežino, kaip veikia automobilio mechanizmas, gali garantuoti, kad automobilis važiuos 300 km/h greičiu? Turbūt nelabai. Tas pats ir šioje srityje.

2 stereotipas: SEO mirė… Seo miršta po kiekvieno paieškos algoritmo atnaujinimo ir bandymo kovoti su internetiniais brukalais, nes kažkam metų ar daugiau darbas nueina šuniui ant uodegos. Tas šaukia „Katastrofa! Pasaulio pabaiga! Dabar tai jau tiksliai galas…”, o būrys naivuolių puola bėgti ir taip pat šaukti nesigilindami į situaciją iš esmės. SEO yra optimizavimas paieškos svetainėms. Kol bus internetas, tol svetainėms bus taikomi tam tikri reikalavimai. SEO paslaugos yra paruošti interneto puslapius pagal tuos reikalavimus, tad darbo jiems čia bus visada.

3 stereotipas: SEO kampanija padidina pardavimus. Mitas! Sėkmingas svetainės optimizavimas pagerina pozicijas pagal tam tikrus raktinius žodžius, kuriuos reikia itin atidžiai parinkti. Jei raktinis žodis „laikrodziu parduotuve Antakalnyje“ yra ieškomas 20 kartų per mėnesį, tai buvimas pirmose pozicijose nereiškia, kad sulauksite būtent tiek lankytojų. Be to atėję lankytojai nebūtinai užeis į parduotuvę ar pirks iš jūsų elektroninės parduotuvės. Pirkimas ar bet koks link pirkimo vedantis lankytojo veiksmas (skambutis, el. laiško parašymas, naujienų prenumerata) priklauso nuo puslapyje išdėstytos informacijos ir raginimo veikti. Tekstas puslapyje gali patikti Googlui, tačiau tai nereiškia, kad lankytojas norės kažką puslapyje nuveikti. Dėl to SEO kampanijos su pirkimais daug bendro neturi. Tai daugiau interneto rinkodaros paslaugos, User experience (UX) ir tinkamas pardavimų tekstas.

4 stereotipas: Kai taip dažnai keičiasi Paieškos reikalavimai, geriau nieko nedaryti… Nieko nedarymas buvo taikomas prieš keletą metų, kai puslapiai būdavo baudžiami už kažkokius prasižengimus. Tada Google specialiai stebėdavo, ar nubaustas puslapis imsis kokios neleistinos veiklos, ar ne. Nieko nedaryti reiškia nieko ir negauti. Reiktų aiškiai suprasti kertinius ir nekintančius Google reikalavimus visiems puslapiams: tvarkingas kodas, atitinkantis visus reikalavimus, naudingas ir kokybiškas turinys skaitytojui, o ne robotukui ir skaitytojų rekomendacijos socialiniuose tinkluose, forumuose, savo tinklaraščiuose atgalinių nuorodų pavidalu. Tai fundamentalūs reikalavimai, kurie niekada nesikeitė ir nesikeis, tad reiktų į juos įsiklausyti. Nieko nedarymas reikštų, kad kodo neatnaujinate, jis netvarkingas. Turinys taip pat neatnaujinamas, lankytojui nėra jokio poreikio pas jus į puslapį užeiti vėl ir vėl, pavartyti keletą puslapių, likti čia ilgiau. Jei niekas jūsų puslapio nerekomenduoja pasižiūrėti pateikdamas nuorodą, reiškia jis neįdomus ir nenaudingas, tad Google jo nerodys tarp paieškos rezultatų. Štai prie ko priveda nieko nedarymas. Daryti būtina, tik su saiku. Dabar baudžiami ir tie, kurie daro viską neteisingai, piktybiškai ne pagal reikalavimus, o taip pat ir tie, kurie PERSISTENGIA (yra net terminas over-optimization).

5 stereotipas: SEO paslaugas gali teikti bet kas. Visas profesionalias paslaugas teikia tik profesionalai, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. SEO paslaugos yra kelių paslaugų kompleksas, todėl pavieniai asmenys ar šiaip besidomintys vaikinukai to nepadarys. Optimizavimas nėra tikslusis mokslas, kur galima mintinai iškalti formules ir atsistojus prie lentos šiaip ne taip išspręsti uždavinį. Tai eksperimentais ir patirtimi grįsta paslauga. Paskaityti straipsnių neužtenka. Turite nuolatos skaityti ir domėtis, bandyti su savo puslapiais, turėti nuolatinių klientų, kuriems pasiekiate apčiuopiamus rezultatus, kad galėtumėte pasakyti, kad mano SEO strategijos veikia realia, o ne „ant popieriaus“. Tiesa, šiai sričiai nėra išsilavinimo Lietuvoje. Tai reikia padaryti iš pasaulinių šaltinių savarankiškai. Jei statybininkus ruošia ne viena mokslo įstaiga, tai SEO specialistai lavinasi patys, bet irgi ne tik iš knygų, bet ir iš praktikos. Jei norite atskirti profesionalą nuo entuziasto, paprašykite parodyti konkrečių darbų rezultatus. Vertinkite tik ilgalaikius darbus, nes dirbtinai sukelti pozicijas gali ir mėgėjai, tačiau jas išlaikyti keletą metų yra uždavinys, įkandamas tik profesionalams.

Tikimės, kad šis straipsnis bus naudingas visiems, kas domisi SEO nereguliariai ir nesiekdami tuo verstis.