Saulius Balsys: tai gali nufotografuoti ne bet kas…

google street view Google Street View – nauja reklamos forma internete, kuri pritraukia vis daugiau ir daugiau dėmesio tiek iš verslininkų bendruomenės, tiek iš visuomenės. Tai virtualūs turai po įmones ir jų patalpas, parodantys, kaip iš tikrųjų atrodo tam tikri objektai. Lietuvoje tokius 3D turus fotografuoja vos keletas fotografų, nors 3D turai ir nėra naujiena. Kalbamės su vienu iš jų – Google atestuotu Street View fotografu Sauliumi Balsiu iš Vilniaus.

– Sauliau, kada atsirado Google Street View Lietuvoje?

Pirmą kartą Google Street View vaizdus fotografuojantis automobilis Lietuvos keliais riedėjo 2012 metais. Tada kilo daug nepasitenkinimo iš valdžios atstovų, kad tai gali būti asmens duomenų pažeidimas, tačiau vėliau paaiškėjo, kad tai neties. Google retušavo žmonių veidus ir automobilių numerius. Taip nebuvo daug pažeidimų, o nauda – milžiniška. Visai neseniai VMI pareigūnai rado nemažai niekur nedeklaruoto nekilnojamojo turto, kurį aptiko būtent peržiūrėję Google Street View nuotraukas. Taigi Lietuvoje šia tarnyba naudojamasi jau keletą metų gana sėkmingai.

– Kodėl tik dabar Google Street View turai tapo prieinami visiems?

Priežastis slypi pačiose technologijose. Pastaraisiais metais fotografai išmoko dirbti su virtualiais turais ir juos fotografuoti patys, savo profesionaliais fotoaparatais. Tiesa, yra naudojamos ir specialios 360 laipsnių fotografuojančios kameros (pavyzdžiui, Ricoh Theta). Jos kainuoja nedaug, tad savo kiemą gali nusifotografuoti bet kas, o naudodamiesi specialiomis programomis ir turą susikurti. Į Google Street View mėgėjiški turai nepatenka dėl apribojimų, tačiau akivaizdu, ka vis daugiau ir daugiau žmonių žino, kas tai yra.

– Mėgėjiškiems vietos nėra?..

Taip, teisingai. Google Street View tarnyba turi prieš tai akredituoti fotografus, įvertinti jų techninį pasiruošimą ir darbus, kad suteiktų prieigą talpinti Google Street View vaizdus. Taip siekiama užtikrinti, kad ne visi turintys 360 laipsnių fotoaparatus pildytų šią tarnybą. Yra tam tikri reikalavimai, ko negalima rodyti, tad profesionalai turi į tai atsižvelgti.

– Kiek laiko užtrunka vieno virtualaus turo paruošimas?

Nelygu, koks turas. Paprastai Google Street View turas susideda iš kelių ar keliolikos 360 laipsnių fotografijų. Jos daromos kas 3-5 metrai, sekant realias judėjimo galimybes. Tai reiškia, kad kiaurai sienas pereiti negalime, nes taip niekas nevaikšto – tenka fotografuoti koridorius, kad parodytume visą įėjimo į patalpą procesą. Visas šias 360 laipsnių nuotraukas reikia apdirbti, tad vieno tokio turo paruošimas gali užtrukti savaitę, dvi, o kartais ilgiau. Priklausomai, kiek „taškų“ reikia fotografuoti.

– Kodėl tai gera reklama?

Geriausia reklama – Google paieška (juokiasi). Pastebėsite, kai įvedamas įmonės pavadinimas, atsiranda dešinėje papildoma informacija. Štai ten gali atsirasti ir įmonės Google Street View turas. Tada lankytojas iš karto gali apsidairyti virtualiai po įmonę ar viešą objektą ir nuspręsti, ar tai tikrai tai, ko reikia. Reklama labai efektyvi – padeda pritraukti naujų lankytojų į įmonės puslapį. Be to tokios reklamos dar nėra masinės, tad įmonei suteikia išskirtinumą ir rimtumą. Ji tikrai nėra skirta vien tik užpildyti Kontaktų puslapį.

– Kiek kainuoja padaryti Google Street View?

Tikslios kainos nepasakysiu, nes reikia skaičiuoti taškus, kurios fotografuojame. Vienais atvejais jų pakanka vos 3-5, o kartais reikia padaryti ir visą pusšimtį. Kaina priklauso nuo to. Vidutiniškai kainuoja kelis šimtus eurų – gana nedidelė suma, galvojant apie naudą, kurią ji atneša.

Ačiū už pokalbį.

Pamatyti fotografo Sauliaus Basio darbus galite užsukę į verslopanorama.lt.

Kas yra Google AdWords reklama ir kokia šios paslaugos nauda?

Google AdWordsTinkamai plėtojama reklama kelia įmonės žinomumo rodiklius ir plečia vartotojų gretas. Svarbiausias reklamų skirties bruožas – jų pateikimo forma. Nuo seniausių laikų žinoma tekstinė, vaizdinė ir garsinė reklama, modernėjanti drauge su besikeičiančia visuomene. Skirtingos reklamos formos naudojamos skirtinguose kanaluose. Skaitmeninėje erdvėje didžiausius srautus generuoja tekstinė reklama, derinama su vaizdiniais ir garsiniais elementais. Tiesa, negalima pamiršti ir neigiamos reklamos pusės – aiškiais atrankos kriterijais neapibrėžta informacija dažniausiai neatitinka vartotojų poreikių. Minėtosios kategorijos perversmas siejamas su Google AdWords reklama, kuri ėmė teikti tekstinės formos žinutes, atsižvelgdama į vartotojų užklausas Google paieškos sistemoje. Šiandien AdWords yra viena efektyviausių trumpalaikės reklamos formų, gebanti generuoti itin didelius klientų srautus.

Verslininkai, siekiantys aukščiausių rezultatų, turi būti matomi paieškos sistemoje. Atlikti tyrimai patvirtino, kad Lietuvoje daugiau nei 95 proc. interneto vartotojų aktualios informacijos, pageidaujamos kategorijos prekių ir paslaugų ieško naudodamiesi Google paieškos sistema. Jei norite būti pastebėti, jums bus reikalinga Google AdWords reklama, jūsų skelbimą rodanti pirmojo puslapio viršuje arba dešiniame lango šone. Vienas svarbiausių minėtosios reklamos formos pranašumų yra tai, kad reklama nėra nei įkyri, nei erzinanti, kadangi vartotojas pats ieško jūsų siūlomų prekių ar paslaugų.

Google AdWords reklama – tai didžiausio paieškos tinklo Google siūloma reklamos forma, talpinanti reklaminius tekstus ne tik Google paieškos sistemoje, bet ir kituose AdSence sistemos tinklalapiuose. AdWords reklamos sėkmės pagrindas – bendradarbiavimas su rinkodaros profesionalais, galinčiais užtikrinti aukščiausius rezultatus. Minėtoji sistema siūlo milžinišką statistikos duomenų bazę, padedančią analizuoti ne tik konkrečios reklamos kampanijos informaciją, bet ir visą Google rinką. Minėtieji duomenys leidžia pasirinkti tinkamiausius raktažodžius ir raktines frazes, padedančias pritraukti maksimalų potencialių klientų srautą. Tai itin lanksti ir patikima reklamos forma, leidžianti prisitaikyti prie vartotojų poreikių, lūkesčių ir paieškos įpročių.

Vienas svarbiausių Google AdWords reklamos privalumų – išskirtinai palanki atsiskaitymo už reklamą sistema. Vartotojas moka vadinamuoju CPC būdu, t. y. mokama už kiekvieną paspaudimą ant reklamos. Kitaip sakant, mokama tik už jūsų reklama susidomėjusius klientus. Kalbant apie sistemos privalumus, būtina paminėti ir itin lengvą Google AdWords sistemos naudojimą. Minimalistinė programa nereikalauja nei specifinių žinių, nei ilgo ir kruopštaus darbo. Be to, jūs galite rinktis pageidaujamas reklamos pozicijas. Pagrindinė pozicija matoma didžiausiam lankytojų srautui, tačiau ši reklama kainuoja brangiau. Kitos pozicijos yra pigesnės, tačiau jos yra mažiau matomos, t. y. sulaukia mažesnio vartotojų srauto.

Atgalinių nuorodų plėtimas

seoKaip žinia, SEO susideda iš dviejų pagrindinių sričių: vidinio bei išorinio optimizavimo paieškos sistemoms. Svetainė turi būti techniškai tvarkinga ir pasižymėti kokybišku turiniu, tačiau neabejotinai reikšminga ir tai, jog kažkas svetainę pamatytų, teigiamai įvertintų ir taptų klientu. To ir siekiama užsisakant SEO paslaugas. Kaip SEO specialistai (vieni tokių yra www.seoaudit.lt) skleidžia informaciją apie konkrečias svetaines? Vykdydami išorinį SEO – rūpindamiesi atgalinių nuorodų į tam tikrą svetainę sklaida.

Atgalinės nuorodos itin reikšmingos siekiant pagrindinio SEO tikslo – kuo aukštesnio reitingo paieškos sistemose. Kuo daugiau kokybiškų nuorodų, nukreiptų į konkrečią svetainę, tuo aukštesnėje paieškos sistemų pozicijoje pastaroji atsiduria.

Egzistuoja keletas skirtingų strategijų, kuriomis remiantis galima plėsti atgalines nuorodas. Visų pirma, nuorodos gali būti talpinamos kitose svetainėse. Svarbu, jog tų svetainių tematika būtų artima. Rekomenduotina, jog svetainė būtų žinoma, kokybiška ir turėtų kuo aukštesnį reitingą paieškos sistemose. Kokiu būdu nuoroda gali atsidurti kitoje svetainėje? Yra keletas variantų: užmezgami partnerystės ryšiai su tos pačios rinkos dalyviais ir tarpusavyje keičiamasi nuorodomis arba naudojamasi nuorodų pardavimo paslauga, kai už sutartą sumą nuoroda kuriam laikui patalpinama pasirinktoje svetainėje.

Nuorodos, raktinių žodžių pavidalu, gali būti pateikiamos ir tekstuose, publikuojamuose kitose svetainėse (geriausia, kažkuo susijusiose).  Taip pat informacija apie svetainę skleidžiama tinklaraščiuose, forumuose, kuriuose lankosi asmenys, besidomintys užsakovo veiklos sritimi. Tiek straipsniai, tiek komentarai turėtų būti įdomūs, jog patrauktų skaitytoją ir ragintų atsidaryti pateiktas nuorodas.

Minėta, jog atgalinių nuorodos lemia svetainės vietą paieškų sistemose. Reikia pažymėti, jog reikšminga ne tiek nuorodų kiekis, tačiau jų kokybė. Kaip reaguotumėte, jei svetainėje apie satanizmą išvystumėte nuorodą į vestuvių suknelių salono tinklapį? Arba nuorodą į knygyno svetainę, patalpintą puslapyje, su daugybe gramatinių klaidų? Tas pats pasakytina ir apie tekstus, kurių pagalba platinama nuoroda: reikia kokybiško, įdomaus turinio, o ne tokio, kuriame pilna raktinių žodžių, tačiau nėra prasmės.

Taigi, atgalinių nuorodų plėtimas – nemažai darbo ir laiko reikalaujanti SEO proceso dalis, tačiau jos indėlis siekiant tikslo itin reikšmingas.

Google+ nori, kad ją pildytumėt turiniu iš kitų svetainių

Naudoju google+, bet lankausi joje retai, nežinau kodėl, tiesiog soc. tinklų gausa mane kiek erzina ir man pakanka vienos ar kelių anketų soc. tinkluose.. Google+ štai, ko gero, siekdama padaryt savo soc.tinklą patrauklesnį vartotojams, o galbūt tapti labiau naudojama šiek tiek keičiasi. Supratusi, kad nepavyks konkuruoti su facebook ar twitter ji nuo šiol leidžia dalintis turiniu iš kitų  puslapių. Lyg tai būtų vienintelis būdas pritraukti žmonės dalintis turiniu ant savo sienos:)

Tad dabar šio API pagalba galėsite puošti savo sieną tuo ką pirkote, ko klausėte ar ką gražaus radote. Tai iš dalies panašu į sandėliuką, kuriame žinoma, lankytis dažnai nesinori, bet sukrauti visus daiktus naudinga:)

dienos tema

[more…]

 

Ko siekia google?

Toks žingsnis ne kas kita, o dar vienas būdas pritraukti lankytojus iš konkurencingų soc. tinklų. Na, o kol vieni stoja už facebook, kiti už google+pasaulis vietoj nestovi. Plinta nuomonė, jog taip google+ gelbėjas nuo žlugimo, tačiau su tuo aš nelinkęs sutikti, nes visgi pastarajai daug lengviau pasiekti soc.tinklų monopoliją nei, FB ar twiteriui. Mes naudojam daug google produktų:gmail, google paieškos sistemą, google earth, google webmaster tools, analytics, adsense ir t.t. Visi google produktai daugiau ar mažiau siejami vieni su kitais, tad nuo gūglo nepasislėpsi:)) Kažkada, kažkur, kažkaip teko skaityti apie tai, kad gūglas pasiekė sėkmę, nekurdamas produktų iki galo. Išleidžiamas produktas, kurį vėliau testuojam mes – vartotojai ir taip tikslingai, su laiku produktas tobulėja, neinvestuojant daug pinigų ir per daug nereklamuojant. Taip beje, buvo ir su G+. Jis buvo paleistas tik testavimui ir kiek pamenu pradžioje buvo galima užsiregistruoti tik su pakvietimais, vėliau google+ dingo, nes sulaukė didesnio susidomėjimo nei tikėtasi ir kurį laiką tyliai ir ramiai stiprino G+ ir darė jį patrauklesniu. Taip pat nustatyta, jog vartotojai google praleidžia vidutiniškai 3,5 min, ko gero šis atnaujinimas ir skirtas būtent prailginti mūsų praleistą laiką online.Taigi mažais žingsneliais, bet tenka pripažinti, kad google+ tobulėja…

Kodėl aš visgi nemėgstu google+

Google man visada asocijuosis su bandymu monopolizuoti  web rinką. Aš nemėgstu masinio naudojimo produktų, bet FB man patrauklesnis, galbūt dėl to, kad jame viskas aiškiau, o gal tiesiog aš kaip koks senas dinozauras nenoriu jokių permainų.  Taip pat ji nepelnė mano simpatijų, nes norėdama atsiriekti šiek tiek soc.tinklų rinkos google ir prieš tai išleidinėjo tokius produktus kaip Google Buzz, Google Friends Connect, kurie nebuvo tokie jau sėkmingi mūsuose. Ir man nepatinka tas karštligiškas noras papulti į soc.tinklų traukinį, kuris ir taip jau perpildytas. Kiekvienas renkasi kur jam patogiau žinoma..:)