Ir vėl reklama… Tačiau kokia tai reklama?

reklamaReklama keičiasi. Ji keičiasi kartu su visuomene ir kartu su informacinėmis technologijomis. Natūralu, kad keičiantis žmonių įpročiams tuo pačiu keičiasi ir reklama, kuri mums gali daryti įtaką. Efektyvi reklama, pardavimų srityje, yra vienintelis būdas užsitikrinti, kad nauda bus ir kad pardavimai didės. Kitu atveju paprasčiausiai klientai neatras jiems suteikiamos pasiūlymo. Kad ir kokia gera paslauga arba produkcija būtų. Pardavimų didinimas yra menas ir svarbiausia to meno šaka – reklama.

Internetinė reklama, lyginant su tradicine, kuri labai ilgą laiką karaliavo, pasižymi tam tikromis savybėmis. Tos savybės yra kur kas didesnės, platesnės ir labiau išpuoselėtos nei tos, kurios buvo iki šiol kitose reklamos strategijose. Nieko keisto, kad internetinė reklama taip greitai išpopuliarėjo ir kodėl niekaip neužleidžia pačios pirmos, svarbiausios pozicijos.

  1. PASIEKIAMUMAS. Internetas suteikia galimybę viso pasaulio gyventojams kontaktuoti 24 valandas per parą ištisus metus. Taigi, visiškai panaikinamos kokios nors ribos. Lygiai taip pat ir prekyboje. Dažnas lietuvis perka kinišką produkciją, kadangi ji kur kas pigesnė. Kokybė abejotina, tačiau nuostabu, kad tokis galimybe apskritai įmanoma pasinaudoti.
  1. TARPTAUTIŠKUMAS. Kaip jau minėjome – visiškai neegzistuoja jokios dienos. Lietuvos verslininkai taip pat labai dažnai orientuojasi į užsienio rinką, kadangi tai galimybė pasiekti daugiau.
  1. PASIRINKIMO GALIMYBĖS. Klientai labai džiaugiasi, kad vienoje vietoje pateikta labai daug skirtingos informacijos, taigi galima greitai ir paprastai susipažinti su itin plačia pasiūla ir pasirinkti tai, kas labiausiai tinka. Tuo pačiu verslininkai gali orientuotis į tam tikrą klientų auditoriją ir siūlyti reklamą būtent jai.
  1. GRĮŽTAMASIS RYŠYS. Verslininkai labai džiaugiasi skaitmeninio marketingo galimybėmis, kadangi tai puikus, paprastas ir labai patogus būdas stebėti aplinkinius ir tuo pačiu savo klientus. Naudojantis internetu yra itin paprasta sekti savo kliento norus, suteikti jiems galimybę užpildyti tam tikra informaciją ir žiūrėti kaip jie reaguoja į vienus arba kitus pasikeitimus. Tokios reklamos kaip SEO optimizavimas ir Google reklama labai lengvai įvertinamos ir galima pamatyti, ar jos naudingos, ar ne.
  1. GREITIS. Internetinė reklama yra bene greičiausias būdas save reklama. Tokios reklamos galimybės kaip google adwords leidžia labai efektyviai informuoti aplinkinius apie Jūsų verslą. Tuo pačiu labai didelis pliusas yra tai, kad reklama internete veikia labai greitai ir efektyviai. Tai reiškia, kad naujai sukurtas video gali kaip virusas pasklisti po visą pasaulį vos per kelias valandas. Nei viena kita reklamos galimybė nesuteikia tokios greitumo.
  1. ATSISKAITYMO UŽ PREKES PAPRASTUMAS. Internetinė bankininkystė tapo ne galimybe, tačiau būtinybe. Daugelis žmonių sunkiai įsivaizduoja, kai galima gyventi be galimybės už prekes arba paslaugas atsiskaityti internetu. Akivaizdu, kad tai itin patogus ir paprastas būdas pirkti, parduoti ir mainytis.
  1. INFORMACIJOS PLATUMAS. Verslininkai gali labai palčiai atlikti reklamą apie jų siūlomą produkciją, kad būsimiems klientams paprasčiausiai netektų papildomai ieškotis info. Labai naudinga vesti blogą, kuriame pateikiama atitinkama info.
  1. INFO KEITIMO PAPRASTUMAS. Turėti elektronines prekybos vietas verta, kadangi labai paprasta keisti info, atnaujinti ją ir panašiai. Nieko keisto, kad daugelis žmonių susidomi virtualios reklamos galimybėmis ir džiaugiasi, kas tai bene greičiausias būdas tapti verslininku.

Skaitmeninio marketingo galimybės ir privalumai yra neįvertinami. Todėl daugelis žmonių pradeda būtent virtualius verslus ir vėliau naudoja virtualias reklamas tiems verslams puoselėti ir platinti žinią apie Jūsų produkciją.

Reklama internete – kaip pasiekti potencialius pirkėjus?

Google reklamaNorint pasiekti potencialius prekių bei paslaugų pirkėjus, būtina tinkamai įvertinti pasirinktą reklamos strategiją, nes kitu atveju, visi išleidžiami pinigai gali nueiti per niek. Reklama internete gali būti pati įvairiausia – nuo reklaminių skydelių pozicijų pirkimo iki potencialių pirkėjų įsigijimo. Jums reikia žinoti tai, kad internete jūs galite iškart įsigyti potencialius pirkėjus, bet aišku – už juos jūs ir mokėsite atitinkamą sumą. Norint pasiekti kuo didesnį potencialių pirkėjų ratą, jums reikia taikytis į tikslinę auditoriją, o tai galite padaryti keliais būdais. Pirmasis – SEO paslaugos, antrasis – Google reklama ir trečiasis – taikymasis į tikslinės auditorijos svetaines.

Pirmuoju atveju reklamos kaina gali būti didelė ir viskas priklausys nuo kelių faktorių. Jeigu kreipsitės į SEO specialistus, tai tikėtina, kad už vieno raktažodžio iškėlimą jūs sumokėsite nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų. Didžiausią kainą moka finansų rinkos dalyviai. SEO paslaugos reiškia, kad į jūsų svetainę bus pritraukti potencialūs pirkėjai, o jie jūsų svetainę pasieks iš paieškos sistemų. Tai reiškia, kad jūsų lankytojai bus tie žmonės, kurie ieško tam tikros prekės ar paslaugos, kurią jūs parduodate. Šios paslaugos atneša ilgalaikę naudą – galite mokėti vienkartinį mokestį už iškėlimą, tačiau gali tekti mokėti ir reguliarų mokestį už pozicijų palaikymą, jeigu raktažodis yra labai konkurencingas.

Apie antrąjį variantą turite žinoti tai, kad čia pinigai leidžiami nuolatos. Jūs tiesiog taikotės į paieškos sistemų naudotojus, kurie ieško konkrečių prekių ar paslaugų. Esmė tame, kad jūs neišsikeliate paieškos sistemose, o tiesiog nusiperkate aukščiausias pozicijas kažkuriam laikotarpiui. Adwords reklama leidžia pasiekti tuos pačius tikslinius vartotojus kaip naudojantis SEO paslaugomis, tik skirtumas tas, kad į Adwords reklamą jums nuolatos teks kišti pinigus.

Trečiasis, bet ne ką prastesnis būdas gauti potencialių lankytojų ar pirkėjų – taikymasis į tos pačios tematikos svetaines. Tai reiškia, kad jūs galite pirkti reklaminių skydelių talpinimą tose svetainėse, kuriose lankosi jums aktualūs lankytojai. Pavyzdžiui, jeigu esate greitųjų paskolų bendrovė, tai reklamą turėtumėte pirkti būtent su paskolomis ar finansais susijusiose interneto svetainėse. Tai būtų bene pigiausias variantas.

Google reklama – efektyviausias būdas reklamuotis internete

Google reklamaNėra ko čia ginčytis. Google reklama yra antras pagal efektyvumas reklamos būdas pasaulyje. Paklausite, kas yra pirmas? Rekomendacijos arba „word of mouth“ reklama, kai vienas žmogus kitam rekomenduoja įmonę, verslą ar paslaugo teikėją. Su šią beveik šimtaprocentinio efektyvumo reklama konkuruoti gali tik PPC reklama Google AdWords. Tokiu būdu Google reklama tampa efektyviausia reklamos forma internete, nes „word of mouth“ internete tampa kitokia reklamos forma, arba jos efektyvumas sumažėja (pasitikėjimas žmonių rekomendacija yra menkas dėl identiteto).

Google reklama veikia paprastai. Ji parodoma tik tada, kai ieškomas turinys turintis tam tikrus raktinius žodžius. Tai reiškia, kad jei su reklamine žinute susiejate 5 raktinius žodžius, ji bus rodoma tik tada, kai kas nors paieškoje suves būtent tuos raktinius žodžius. Jei padarys klaidą, deja, reklama nebus parodyta.

PPC (Pay Per Click) reklama yra labai patraukli ir tuo, kad mokėti reikia ne už parodymus (impressions), bet už paspaudimus. Tai reiškia, kad mokama už realiai atvestą lankytoją, o ne 1000 pamačiusių reklamą arba jos nepastebėjusių, nes ji buvo patalpinta kur nors giliai tarp kitų reklamų. Taigi Google reklama gali atvesti realius pirkėjus, susidomėjusius preke arba paslauga, kurią reklamuojate. Jei tas lankytojas iš jūsų nenupirko, reiškia nesugebėjote jau savo puslapyje jo įtikinti, kad jūsų pasiūlymas yra pats geriausias ir reikia juo pasinaudoti dabar pat. Čia prasideda kita rinkodaros sritis (landing page), į kurią šiame straipsnyje nesigilinsime.

Google reklama yra sukurta taip, kad ją valdyti galėtų kiekvienas, tačiau, kaip ir bet kuriai kitai reklaminei kampanijai, taip ir kontekstinei reklamai reikia patirties, žinių ir sugebėjimų. Lietuvoje rengiami net kursai, kurių metu mokomi žmonės būtent kaip valdyti savo Google Adwords kampanijas. Investuoti savo laiką į reklamos industrijos suvokimą galima, bet greičiau ir paprasčiau visada yra nusamdyti profesionalus, kurie su tuo dirba kas dieną. Jūs paleisdami vieną kampaniją sugaišite kelias dienas, o jie – vos pora valandų. Vieną valandą atliks analizę, kitą – surašys raktinius žodžius ir reklamą ir viskas – liks tik kantriai stebėti rezultatus ir reaguoti į susidariusią situaciją. Tai profesionalų darbas, kuriems ir reiktų patikėti Google reklamos vykdymą. Galite tiesiog pakenkti sau, o ne padėti. Juk už paspaudimus reikia mokėti, tad galite prarasti nemažai pinigų, ko profesionalai tikrai neleis padaryti.

Išbandykite Google reklamos galimybes jau dabar!