Kokį verslą daryti mažame mieste?

imones steigimasMažame mieste imones steigimas visada kiek kitoks, nei dideliame. Įsivaizduokime, norite jį įsteigti, tiktai negalite kol kas tiksliai pasakyti, kaip tai padaryti. Ką gi, vienas mažo miestelio verslininkas Jonas pataria, į ką reikia atsižvelgti, kai norima imones, kurios steigimas vyksta iš tiesų ne dideliame mieste.

Naujos nišos

Visų pirma, jeigu tikrai domina imones steigimas mažame mieste, žinokite, kad galite griebti tokius dalykus, kurių dar nėra. Net ir idėją sugalvoti dažniausiai nėra taip sunku. Tiesiog pagalvokite apie tai, dėl kokių dalykų žmonės dažniausiai važiuoja į kitus miestus, ir kažką gauna, perka ten? Galbūt tokios imones jūsų mažame mieste steigimas visai nebūtų nuostolingas? Verslas mažuose miestuose yra sėkmingas tuo, kad jis paprastai neturi konkurencijos. O jeigu ir atsiranda konkurentų, tuomet jau prasideda lenktynės, tačiau jos vis tiek ne tokios, kaip lenktyniaujant didmiestyje. Taigi imones steigimas gali jums padovanoti nuostabiausius turtus, jeigu tik gerai apie viską pagalvokite.

Kai galvosite, kokios imones steigimas yra labai reikalingas, prisiminkite ir tai, kad bus geriau, jeigu ten dirbs žmonių. Naujų darbo vietų sukūrimas miestelyje yra labai reikalingas dalykas. Žinoma, žmonės galbūt čia net galės uždirbti mažiau nei dideliame mieste, tačiau ne tai svarbiausia – jūs juk žinote, kad imones steigimas internetu nėra vykdomas tam, kad išnaudoti žmones. Tačiau kai kurie dalykai tikrai bus pigiau – pigiau žmonės dirbs, pigiau kainuos patalpų nuoma, galėsite be vargo įsisteigti pačioje populiariausioje ir tiesiog centrinėje miesto vietoje.

Jauku, bet modernu

Žinote, tarkime imones steigimas Latvijoje jau yra kažkuo modernesnis už kaimo knaipės pastatymą miesto viduryje. Tiesa tokia, jog, jeigu tikrai norite pakankamos paklausos, jeigu norite, kad jūsų verslas būtų žinomas ir vertinamas, jūs turite stengtis, kad tas įmonės steigimas Lietuvoje būtų kažkuo modernus, ir kartu jaukus. Įneškite miesteliui kažkokio užsienietiško modernumo, o kartu ir savito jaukumo. Geriausia turbūt bus jeigu imones steigimas elektroniniu budu bus ne amerikietiškas, britiškas, o atpūs kažkokių malonių skandinaviškų vėjų.

Kartu jis turi būti ir maloniai jaukus. Tai vis dėlto nėra imones steigimas Danijoje, todėl tas modernumas gali ir šiek tiek atbaidyti – žinote, kaip žmones kartais atbaido naujovės, ne tik vilioja. Ką čia galėtumėte padaryti? Galėtumėte tiesiog sugalvoti mažų jaukių smulkmenų, kurios tikrai suviliotų, priviliotų ir maloniai nudžiugintų žmones. Tarkime – rytais duokite nemokamą rytinę kavą. O gal skelbkite kas dešimtą pirkėją apdovanotą maža smulkmena.

Imones steigimas Vokietijoje, tiek Lietuvoje reikalauja labai malonaus personalo. Tegul pas jus atsiranda labai mandagūs ir draugiški darbuotojai – mieli kaip katinukai. Pagal tai juos ir atrinkite, tada pas jus visada žmonės ateis ir išeis su šypsena.

Savaiminė reklama

Imones steigimas UK sostinėje ypatingas tuo, kad reikia itin didelių reklamos kiekių, kol galų gale žmonės sužino apie naująjį verslą. O kaipgi Lietuvoje? Čia taip pat prireikia daug dėmesio. Tačiau maži miestai turi savą reklamos ekosistemą. Imones steigimas kaina yra įdomus tuo, kad galite neskirti per daug pinigų reklamai. Šios išlaidos įsiskaičiuoja į tai, kad gyvenate mažame mieste. Viskas sklinda iš lūpų į lūpas, ir žmonės akimirksniu sužino apie naujų parduotuvių, įstaigų atsidarymą. Kaip ir sužino, jog netrukus čia kažkas naujo atsitiks. Mažos vietos tuo ir žavios, jog visi labai laukia pokyčių.

Buhalterinės paslaugos žaliems

Apie buhalterines paslaugas nieko neišmanau. Nemažiau, kaip viskas vyksta, nes įmonėje buhalterio nėra. Gal kada nors ir bus, bet dabar viską atlieka samdyta buhalterinių paslaugų įmonė, kuri dar ir dirba per atstumą.

Buhalterinės paslaugos dabar teikiamos labai nesudėtingai. Dėl to turime dėkoti VMI, SODRAI ir kitoms institucijoms, kurios dalį savo paslaugų perkėlė į elektroninę erdvę. Taip su el. parašu galima visus dokumentus tvarkytis ir neišėjus iš namų ar biuro – pas buhalterius dažnai važinėti irgi nereikia, jei nevykdomos grynųjų pinigų operacijos.

Viskas, ką man reikia žinoti apie buhalterines paslaugas yra tam tikras svarbias datas:

Kiekvieno mėnesio 15 diena yra paskutinė diena, kai reikia sumokėti mokesčius SODRAI už dirbančiuosius.

Kiekvieno mėnesio 25 diena yra paskutinė diena, kai reikia sumokėti PVM, jei esi PVM mokėtojas. Norint apskaičiuoti, kiek PVM reikia mokėti, reikia susivesti visų išrašytų ir gautų sąskaitų duomenis ir apsiskaičiuoti.

Kiek mokesčių reikia mokėti man pasako buhalteris. Pats neskaičiuoju ir nevarginu savo galvos tokiais dalykais –  yra profesionalai, kurie tai yra įvaldę ir naudodamiesi specialiomis programomis gali padaryti per keliasdešimt sekundžių, kai paprastam mirtingajam prireiktų keliasdešimt minučių ar net poros valandų. Dėl to buhalterinės paslaugos ir yra tokios populiarios.

Yra vienas BET. Tai darbo kokybė ir pasitikėjimas. Buhalteriais pasitikima tada, kai jie dirba gerai ir nebrangiai. Juk reikia būti tikram, kad po keleto mėnesių neatbėgs VMI inspektoriai ir neapkaltins aplaidžiai vedama buhalterija – kai slepiami mokesčiai, vėluojama su duomenų pateikimu ir mėnesinėmis ataskaitomis. Vadovai dažniausiai net nenutuokia, kas ir kada turi būti daroma, pasitiki buhalteriais aklai, po to patys nukenčia…

Kiek kainuoja buhalterinės paslaugos?

Atskleisiu komercinę paslaptį – per mėnesį kainuoja 350 Lt + PVM. Į šią kainą įeina elementariausias paslaugų paketas. Tai keleto sąskaitų apskaita, nedaug banko operacijų, darbuotojų apskaita ir mėnesinis aptarnavimo mokestis. Tai tikrai nėra didelė suma pradedančiajai įmonei, kurioje dirba 1-3 darbuotojai. Aišku, sąnaudos išauga, jei atsiranda autorinių sutarčių ar grynųjų pinigų operacijų, tačiau tai menkniekis.

Žodžiu, tikrai nebrangiai, tad tie, kurie planuoja steigti UAB, nereikėtų labai jaudintis.

Buhalterinė apskaita – kam ją patikėti?

buhalterinė apskaitaBendžeminas Franklinas yra pasakęs, kad šiame pasaulyje nėra nieko tikro, išskyrus mirtį ir mokesčius, todėl nenuostabu, kad buhalterinė apskaita itin svarbi kiekvienos sėkmingos įmonės dalis, kuri turi būti valdoma patyrusio, puikiai savo darbą išmanančio specialisto. Todėl šiandien, laisvosios rinkos ir nuolat besikeičiančių apmokestinimo taisyklių sąlygomis, buhalterio specialybė tapo ne tik viena svarbiausių, bet ir sudėtingiausių, reikalaujanti nuolatinio tobulėjimo ir žinių.

Buhalterio darbas it vaikščiojimas peilio ašmenim

Sakoma, kad biržų maklerių darbas yra vienas rizikingiausių ir reikalaujantis itin šaltų nervų. Tačiau nuolatinė sudėtingų norminių aktų kaita, laisvas interpretavimas ir didelės baudos už mokesčių įstatymų pažeidimus buhalterinės apskaitos tvarkymą taip pat paverčia rizikinga profesine veikla. Kvalifikuotas buhalteris gali padėti įmonei sutaupyti lėšų, tačiau būna ir tokių atveju, kai dėl profesionalumo, patirties ar atsakomybės stokos buhalterijos specialistas įmonei užtraukia atitinkamų institucijų nemalonę.

Tuo tarpu, tikslios, objektyvios ir laiku įmonės vadovybei pateiktos ataskaitos gali užtikrinti sėkmingą bendrovės valdymą, veiklos analizės ir prognazavimo darbų našumą. Todėl profesionalaus buhalterio įdarbinimas gali būti traktuojamas kaip įmonės didelis žingsnis arčiau sėkmės.

Kur gyvena geri buhalteriai?

Įmonės arba organizacijos buhalterinė apskaita turi būti patikėta tik geroms rankoms, tačiau kur rasti savo srities specialistą? Šiandien Lietuvoje vis daugiau įmonių vadovų renkasi buhalterinės apskaitos modelį, kai visiškai atisakoma vyriausiojo buhalterio pareigybės, o visi finansiniai duomenys patikimi buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančioms įmonėms. Prieš gerą dešimtmetį toks įmonių vadovų pasirinkimas turbūt būtų buvęs pasmerktas arba nesuprastas, tačiau dabar Vakarų šalyse toks buhalterinės apskaitos modelis jau seniai tapo vienas populiariausių, o šiuo metu sparčiai braunasi ir į Lietuvos įmones. Kodėl?

Buhalteriui kaip ir paprastam įmonės darbuotojui galioja tos pačios teisės, numatytos Lietuvos Respublikos darbo kodekse, todėl jam sumasčius išeiti iš darbo, gero buhalterio įmonė  neteks po dviejų savaičių. Jei kito darbuotojo įgytas žinias galima kompensuoti apmokius naujoką arba jį greitai pakeitus kitus specialistu, tai naujo kompetentingo buhalterio paieškos gali užtrukti kelis mėnesius.

Tiesa, yra ir minusų. Įmonėje turint vyriausiąjį  buhalterį finansiniai duomenys apdorojami operatyviau, tuo tarpu, buhalterines paslaugas teikiančios įmonės šiuos darbus atlieka periodiškai, per tam tikro laiko tarpą surinktus duomenis. Be to, apskaitos duomenys kontroliuojami ne buhalterio, o įmonės, kurios savarankiškai pateikia informaciją buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančiai įmonei, todėl gali atsirasti neatitikimų, sumažėti galutinės ataskaitos objektyvumas.

Taigi, natūralu, kad kyla dilema – buhalterinė apskaita tai vyriausiojo buhalterio ar įmonės, kuri teikia buhalterines paslaugas galvos skausmas? Vienareikšmiškai atsakyti į šį klausimą gana keblu, nes ir vienas ir kitas buhalterinės apskaitos modelis turi savų pliusų ir minusų. Todėl lemiamą apsisprendimą turi padaryti įmonės vadovas, gerai įvertinęs kas jam labiau priimtina, kas naudingiau įmonei.

Buhalterinės paslaugos Kaune – puikus sprendimas verslo atstovui

buhalterinės paslaugos KauneBuhalterinės paslaugos Kaune – tai labai patogus ir paprastas būdas tvarkyti finansinius klausimus ir apskaitą savo įmonės, kur ji be būtų. Buhalterinės paslaugos Kaune patogios, kadangi  užsisakius šias paslaugas, nereikia rūpintis jokiais apskaitos klausimais, todėl įmonių vadovai gali susikoncentruoti ties savo verslo vystymu, jo plėtra ir augimu. Taip pat nereikia rūpintis buhalterio samdymu, pastarojo darbo organizavimu, darbo vietos suteikimu, papildomo darbuotojo atostogomis bei dokumentais. Paprastai bendrovės apskaitos politikos parengimas nėra ta sritis, kurioje įmonės vadovai jaučiasi ypač kompetentingi, kadangi įmonės vadovas pagal įstatymą yra atsakingas už apskaitos politikos parengimą ir patvirtinimą, todėl dažniausiai apskaitos parengimą paveda ją parengti bendrovės buhalteriui. Tik kompetentingo buhalterio parengta apskaitos politika, įvertinus verslo specifiką, leidžia finansinę ir valdymo apskaitą tvarkyti tinkamai. Tik tokia apskaita sudaro sąlygas padidinti bendrovės veiklos efektyvumą, optimizuoti mokesčius bei išlaidas, skiriamas buhalterinei apskaitai.
Buhalterinės paslaugos Kaune –  tai patraukliausias sprendimas smulkaus ar vidutinio verslo atstovui. Į šias paslaugas įeina apskaitos politikos parengimas, apskaitai naudojamų įrankių parinkimas,  įmonės išrašytų ir gautų sąskaitų faktūrų duomenis, bendrovės sudarytų sutarčių ir mokėjimo dokumentų duomenų registracija, finansinių ataskaitų bei deklaracijų akcininkams, VMI, Sodrai bei kitoms valstybės institucijoms parengimas pagal teisės aktus ir reikalavimus, finansinių ataskaitų rengimas bendrovių vadovams, tiekėjams ar kreditoriams. Taip pat, buhalterinių paslaugų tiekėjai atstovauja įmonę VMI, Sodroje ir kitose valstybinėse institucijose bei teikia savalaikes konsultacijas apie mokesčių ir apskaitos įstatymų bei norminių teisės aktų pasikeitimus, jų įtaką bendrovės veiklai. Pasikeitus įstatymams, ruošia rekomendacijas bei teikia pasiūlymus kaip padidinti bendrovės veiklos efektyvumą ir optimizuoti mokesčius.
Buhalterinė apskaita leidžia įmonės vadovui ir darbuotojams įvertinti įmonės veiklos rezultatą, sekti  savininkų nustatytas veiklos tikslą ir stebėti ar įmonės vertė auga. Buhalterinė apskaita leidžia kontroliuoti ir laiku spręsti problemas dėl skolininkų, sumažinti riziką arba visai išvengti nuostolių dėl pirkėjų nemokumo, laiku atsiskaityti su kreditoriais bei tiekėjais, numatyti galimas problemas ir sprendimo kelius vėluojant vykdyti finansinius įsipareigojimus, priimti sprendimus dėl efektyvaus įmonės turto naudojimo. Taipogi leidžia vertinti darbuotojų darbo našumą, planuoti įmonės veiklos pinigų srautus,  finansinių resursų kiekius, priimti sprendimus dėl veiklos krypčių ir investicijų pagrįstumo.

Buhalterinė apskaita naudinga kreditoriams, bankams ir tiekėjams, kadangi  apskaitos duomenimis paremtos finansinės ataskaitos yra vienintelis būdas bankui žinoti, ar įmonė sugebės laiku grąžinti paskolą ir sumokėti palūkanas, ar, nesėkmės atveju, turės iš ko išieškoti skolą. Tiekėjai, remiantis finansinėmis ataskaitomis, sprendžia ar įmonė sugebės sumokėti už tiekiamą produkciją ir teikiamas paslaugas. Finansinės ataskaitos tiekėjams, verslo draudimo bendrovėms, bankams turi būti tinkamai ir profesionaliai parengtos, tačiau be kvalifikuotų apskaitos specialistų tai padaryti nėra realu.