Kas yra turinio strategija

turinysVis dažniau girdite terminą turinio strategija? Nerimaujate, kad tai dar vienas pigus triukas „išlupti“ iš jūsų pinigų, kaip tai daro reklamos agentūros, viešųjų rūšių agentūros ar SEO kompanijos. Jūs esate visiškai teisūs, nes būtent taip ir yra tiems, kurie dar nėra įsigilinę į šio reiškinio esmę. Pabandysime paaiškinti, kas yra turinio strategija ir kam ji naudojama versle, kuo ji naudinga, ir kiek tai kainuoja.

Turinio strategija – rinkodaros dalis

Visų pirma reiktų pradėti nuo to, kad turinio strategija versle yra rinkodaros dalis. Jūs gi planuojate rinkodaros veiksmus ir biudžetą, tiesa? Numatote, kad tiek ir tiek pinigų bus skirta reklamai, tiek – viešiesiems ryšiams, tiek – verslo dovanoms, dar šiek tiek reklamai internete ir t.t. Štai tarp jų visų turėtų atsirasti dar viena eilutė – turinio strategijai įgyvendinti. Kiek pinigų šalia jos reikės prirašyti? Apie tai šiek tiek vėliau.

Turinio strategija yra įmonės rinkodaros dalis, kai produktai, paslaugos ar pats prekinis ženklas yra populiarinami per tam tikrą turinį. Dažnai šis turinys atsiranda internete, nes čia paprasčiau jį valdyti, be to gaunama ilgalaikė nauda lyginant su žinute dienraštyje, interviu radijuje ar paminėjimu kokioje nors TV laidoje ar žiniose. Kas gi tas interneto turinys, kuris gali pasitarnauti prekės ženklo populiarinimui?

  1. Interneto svetainėje esanti informacija apie prekes, paslaugas ir prekinį ženklą.
  2. Socialiniuose tinkluose publikuojamas originalus turinys.
  3. Vaizdo medžiaga – klipai, instrukcijos, reklama, prezentacijos ir t.t.
  4. Grafinė medžiaga – fotografijos, infografikai, demotyvacijos ir interneto memai (juokingos iliustracijos).
  5. Straipsniai interneto žiniasklaidoje ir blogosferoje bei virtualiose bendruomenėse.
  6. Interaktyvus turinys – 3D virtualūs turai ir panoraminės nuotraukos, prezentacijos, įvairūs dokumentai, kuriuos galima įsikelti į bet kurį puslapį, žaidimai ir t.t.
  7. Diskusijos internete po tinklaraščiais arba nišiniuose forumuose.

turinio strategija

Visos išvardintos turinio rūšys vienaip ar kitaip gali prisidėti prie prekių, paslaugų ar prekės ženklo žinomumo gerinimo, o tai automatiškai reiškia ir pardavimų skatinimą, jei tame turinyje yra galimybė pateikti tiesioginę nuorodą į pardavimų puslapį.

Turinys – jau aišku. Dabar išsiaiškinkime, kas yra ta strategija. Tai veiksmų planas, kuris numato, koks turinys turi būti ruošiamas, kas jame akcentuojama, kokių tikslų siekiama, kam jis yra skirtas ir kur jis publikuojamas. Taip pat numatoma, kaip turinys populiarinamas, kokių rezultatų iš jo tikimasi, kokie papildomi veiksmai gali būti atliekami iškilus vienokiam ar kitokiam scenarijui. Toks planas gali atrodyti panašus į medijos planuotojų pateikiamus planus, tačiau čia viskas yra kiek kitaip. Kuo? O gi tuo, kad tokį planą sudaro ne profesionalai, o savas rinkodaros skyrius. Ar jie ims pagalbą iš šalies – čia jau kitas klausimas.

Turinio strategijos užduotis – reklamuoti verslą?

Turinys, kurį inicijuoja verslas yra iš esmės reklaminis. Tačiau pastaruoju metu interneto rinkodaros tendencijos rodo, kad reklamavimo priemonės keičiasi. Kaip? Atsiradus milžiniškam kiekiui reklaminės informacijos, vartotojas išsiugdė savybes analizuoti reklaminius pasiūlymus. Tokiu būdu emocinis faktorius yra nustumiamas į antrą vietą, nes pirmiausiai bandoma išsiaiškinti reklamuojamos verslo privalumus ir trūkumus, o ne elementarų poreikį („Man gražu, todėl noriu!“). Esant tokiai situacijai, verslo inicijuotas turinys turi būti nebe toks atvirai reklamuojantis, bet dagiau su paslėpta reklama, ne įkyria, tačiau labai motyvuota ir solidžia. Taip atsiranda tendencija, kai verslas pateikia visuomenei tam tikrą naudingą informaciją pirmame plane, o tik po to savo reklamą.

Turinio strategijos užduotis – numatyti, kokio lygio tas reklamos intensyvumas turi būti ruošiamame turinyje. Vienos įmonės pasirenka labai intensyvią ir agresyvia politiką, kur negailima hiperbolizuotų išsireiškimų (pavyzdžiui grupinių nuolaidų verslas – atkreipkite dėmesį į jų reklamuojamų paslaugų aprašymų tekstus). Kitos įmonės iš viso nereklamuoja turinyje savo prekės ženklo, tačiau netiesiogiai leidžia suprasti, kas gali būti tarp turinio iniciatorių (tai padaroma paprasčiausiai pateikiant nuorodą į iniciatoriaus interneto svetainę gana nereikšmingoje turinio vietoje).

Kaip užsienio kompanijos aiškina turinio rinkodarą? Štai video:

Turinio strategija reikalinga tik SEO?

SEO – interneto svetainės optimizavimas pagal paieškos sistemų keliamus reikalavimus. Vienas iš tokių reikalavimų yra atgalinės nuorodos iš kokybiško ir tematika susijusio turinio. Kitas svarbus reikalavimas – socialinių tinklų aktyvumas ir nuolatinis kalbėjimas apie prekės ženklus arba paslaugas. Turinio strategija taip pat numato, su kokiais raktiniais žodžiais turinys turi būti siejamas, kad iš paieškų ateinantys lankytojai iš karto matytų pasiūlymą pirkti, pasinaudoti paslaugomis. Šie raktiniai žodžiai turi nemažai įtakos tekstinio turinio temoms, rašymo stiliui ir publikavimo vietoms (informacijos šaltiniams).

Kitas momentas – esamo turinio populiarinimas. Kaip padaryti, kad 2 metų senumo straipsnis Delfi ar kitame žiniasklaidos kanale vėl būtų randamas pirmose pozicijose? SEO gali duoti reikiamus sprendimus ir įrankius. Kokie jie – gali pasakyti SEO specialistai, tad bendrą strategiją gali tekti derinti ir su jais.

Kai kurios įmonės turinio strategija susidomi tik dėl SEO. Tai nėra blogai, tik reikėtų pasižiūrėti plačiau ir vienu šūviu šauti į tris zuikius – randamumą paieškose ir lankomumo skatinimą bei prekės ženklo žinomumo didinimą. Pateikiame keletą konkrečių patarimų, kaip ruošti įdomų turinį pusės metų laikotarpiu.

Turinio strategijos kaina

Viskas, nusprendėte, kad ir jums reikia turinio strategijos, nes tai gali padėti jūsų verslui. Apie kokius pinigus kalbame? Kaina susideda iš dviejų dalių:

  1. Pačios turinio strategijos parengimas ir įgyvendinimas, bei monitoringas;
  2. Turinio paruošimo kaina, kartais ir jo populiarinimo.

Pirmoji dalis yra sunkiai pamatuojama, nes viskas priklauso nuo užmojų ir tikslų, tad galima skaičiuoti darbus valandomis. Parengimui, sakykime, galima užtrukti 5-10 valandų. Jei valandinis jūsų rinkodaros skyriaus darbuotojo įkainis yra 100 litų, tai kainuos 500-1000 Lt. Kaina labai preliminari, nes gali tekti kreiptis į įvairių sričių specialistus papildomų konsultacijų.

Antroji dalis yra kur kas konkretesnė, nes tai yra turinio paruošimas. Straipsnį gali parašyti ir jūsų darbuotojas, tačiau jį sutvarkyti turi profesionalai, kuriems už šią paslaugą gali tekti sumokėti. Jei straipsnius paruošia profesionalas, turėkite omenyje, kad nedidelis straipsnelis 400-600 žodžių (1 Wordo puslapis) kainuoja apie 100-150 litų. Jei strategija numato 20 straipsnių per metus, tai jums kainuos 2000-3000 litų. Papildomai gali kainuoti turinio populiarinimas, jų pozicijų gerinimas paieškose ir t.t.

Apibendrinant galima sakyti, kad turinio strategija metams smulkiam ir vidutiniam verslui su 20 rimto ir kokybiško turinio „gabalų“ paruošimu ir populiarinimu gali atsieiti 8000-10 000 litų per metus. Tai mažiau nei 1000 litų per mėnesį. Aišku, kaina gali būti ir didesnė, jei rinka yra labai konkurencinga. Taip pat priklauso ir nuo to, ar dalį turinio ruošimo užduočių galima patikėti saviems darbuotojams – nė vienas profesionalus tekstų rašytojas netaps inžinieriumi arba finansininku per mėnesį. Jei ir taps, tai tam sugaišite kur kas daugiau laiko jį mokydami, o ne dirbdami su turiniu.

Ar tikrai jums reikia turinio strategijos? Jei taip, duokite užduotį savo rinkodaros skyriui parengti tokią jau dabar.

*******************************************************

Video, kuriame vienas rinkodaros specialistas dalinasi savo turinio strategija:

Ką slepia Jūsų sandėliukas?

nemokamas skelbimasĮsibėgėjęs pavasaris yra puikus metas peržvelgti per metus sukauptus daiktus. Sandėliuke gali nuobodžiauti tai, apie ką galbūt seniai svajoja koks nors kitas žmogus. Todėl nebereikalingus daiktus galima perleisti naujiems savininkams, o nemokamas skelbimas – vienas tinkamiausių būdų tai padaryti. Tačiau taip pat nemokamas skelbimo būdas domina ir ieškančiuosius naujų daiktų ar paslaugų. Skelbimų objektus galima ne vien pirkti ar parduoti, bet ir mainyti, nuomoti. Nors naudojimasis skelbimo lenta – tikrai ne naujiena, vis dėlto daugeliui kyla klausimas: kaip pasiekti rezultatą greičiau?

Svarbiausia – aiškumas

Nemokamas skelbimo idejimas yra visiškai nesudėtingas. Tačiau vien paprastas teksto įvedimas negarantuoja, kad pasiūlymas bus greitai peržiūrėtas ir priimtas. Kad toks tikslas būtų pasiektas, galima pasinaudoti keliais patarimais. Sėkmingo skelbimo tekstas turėtų būti aiškus, glaustas ir informatyvus. Tam, kad skelbimas turėtų šias ypatybes, visų pirma derėtų pasirūpinti duomenimis apie norimą įsigyti ar parduoti prekę, teikiamą paslaugą.

Pavyzdžiui, jei sandėliuke naujų šeimininkų kantriai laukia fotoaparatas, reikėtų nurodyti ne tik jo gamintoją. Taip pat svarbu yra tai, kiek laiko naudotasi fotoaparatu, kokios jis būklės (galbūt jis kelis kartus iškrito iš rankų, ir dabar tėra tinkamas detalių išrinkimui?). Nemokamas skelbimas turėtų atskleisti daikto charakteristiką. Ar tai skaitmeninis, ar juostinis, ar veidrodinis fotoaparatas? Kokia yra ekrano raiška? Kokių papildomų funkcijų jis turi? Be jokios abejonės, skelbimas turi atskleisti, koks veiksmas yra siūlomas (mainai, pardavimas) ir kokios kainos tikimasi.

Jei siūlomas pats sandėliukas ir aplinka, kurioje jis yra (butas arba namas), pateikiama informacija turėtų būti kiek kitokia. Žinoma, tokie nemokami skelbimai taip pat turėtų atskleisti kainą ir ypatybes. Tačiau tokiu atveju labai svarbu, kurioje vietoje stovi objektas. Internete gali būti skelbiamas nemokamas skelbimas uk, Norvegijos ar kokios kitos šalies rinkai. Svarbu, kokia patalpų aplinka. Galbūt namas ar butas yra šalia svarbių pastatų ir erdvių (mokyklų, darželių, parduotuvių, turgaus, parko)? Jei tai didmiestis, ar toli reikia keliauti iki miesto centro? Kokia yra transporto infrastruktūra? Tokia informacija gali tapti buto ar namo privalumu. Nemokamas skelbimas suteikia galimybę išsamios informacijos pateikimui. Todėl galima paminėti taikius kaimynus ar gražią aplinką. Taip pat svarbu, ar nuomojama, parduodama, norima pirkti patalpa yra su baldais ir buitine technika. Privalumu gali tapti ir neseniai atliktas remontas.

Tvarkingumas – ne tik žmogaus būdo savybė

Nepriklausomai nuo to, ar publikuojamas nemokamas skelbimas laikrastyje, ar internete, tekstas turėtų būti tvarkingas. Nemokamas skelbimų talpinimas leidžia pateikti svarbiausią informaciją greičiau ir paprasčiau. Tačiau dėmesys šriftui, raidžių dydžiui ar teksto struktūrai gali lemti sėkmę. Tai ypač svarbu, jei talpinamas nemokamas darbo skelbimas. Tvarkingai pateiktas skelbimas bylos apie jį rašiusiojo tikslumą ir išsilavinimą. O tai juk svarbu daugelyje darbų.

Siekiant parašyti patrauklų tekstą, derėtų vengti rašymo vien didžiosiomis raidėmis. Nesvarbu, ar tai – nemokamas skelbimu portalas, ar grožinės literatūros tekstas – visur toks rašymo būdas laikomas lygiaverčiu nemandagiam rėkimui. Jei esama galimybės, skelbimą derėtų rašyti tuo pačiu šriftu, to paties dydžio raidėmis. Galima paryškinti ar kitaip išskirti tik svarbiausias teksto vietas. Itin naudinga skaidyti skelbimą į pastraipas.

Nemokamas skelbimo publikavimas yra puikus pasirinkimas tiems, kurie naudojasi ne viena skelbimų lenta. Tai leidžia sutaupyti nemenką sumą pinigų. Be to, nemokamas skelbimas dažniausiai talpinamas be jokios registracijos. Todėl jis atliekamas ne tik paprasčiau, bet ir žymiai greičiau. Tai svarbu ir siūlantiems savo paslaugas, ir jų ieškantiems – juk abiem atvejais pagrindinis tikslas yra tapti truputį laimingesniems.

Internetinių svetainių kūrimas

geocities

Tai Yahoo! GeoCities sukurtas puslapis. Laimei, GeoCities jau nebeegzistuoja…

Susikurti interneto svetainę gali kiekvienas. Tai tiesa, kurią atnešė tokios interneto kompanijos kaip Lycos ir Yahoo! Su savo legendiniais produktais Tripod (Lycos) ir GeoCities (Yahoo!). Vėliau prie jų prisidėjo irWordpress, kuri iki šiol teigia tą patį. Bet pasistenkime pažvelgti į viską iš šalies ir atsakyti galų gale į klausimą, ar internetinių svetainių kūrimas gali būti daromas bet ko?..

Interneto puslapis įmonei yra virtualus turtas, kuris didine įmonės vertę ir tarnauja kaip patikimas rinkodaros kanalas. Tai pinigus daranti priemonė. Asmeninis interneto puslapis yra žmogaus saviraiškos priemonė, leidžianti jam parodyti pasauliui, kokia jo asmenybė yra nuostabi ir išskirtinė. Ar jaučiate skirtumą?

Pinigai vs. saviraiška.

Yra posakis, kad pinigai daro pinigus. Tai seniai įrodyta daugybe pavyzdžių. Jei reikia pateiksime pavyzdžius ir mes.

Stalą gali pasidaryti visi, kas turi 4 lentas. 3 lentos stalviršiui, ketvirta supjaustoma į tašelius ir tinka kojoms. Reikia pieštuko, pjūklo, 16 vinių ir plaktuko. Jei stalas yra skirtas pasistatyti pas save kambaryje, grožėtis, visiems rodyti, kokį nuostabų daiktą pasidarėte PATS, net nedvejokite, pasidarykite jį. Gausite daug pagyrimų, komentarų, facebooko „laikų“ jei nuotraukas įdėsite į šį socialinį tinklą. Jausite milžinišką satisfakciją, nes tai JŪSŲ rankų darbas, JŪSŲ saviraiškos vaisius.

Jei stalas yra reikalingas Jūsų biurui, prie jo sėdėsite ne tik pats, bet ir užėjęs klientas, kuris vėliau iš jūsų nusipirks paslaugų už 5000 litų, nesvarbu, kad tie pinigai bus mokami po 50 litų ištisus 6 metus, rankų darbo kūrinys vargu ar tiks… Taip, jis pasako daug apie Jūsų asmeniškai saviraišką, tačiau nieko gero nepasako apie verslo, kuriame dirbate patikimumą, rimtumą, reputaciją. Priešingai, tam tikrais atvejais rankų darbo stalas, kurį padarė pats darbuotojas gali būti laikomas žemos kultūros, nerimto požiūrio į savo verslą ir nepagarbos klientui ženklu. Taigi versle geriau naudoti stalus, kuriuos UŽ PINIGUS sukūrė profesionalai. Pinigus investavote į profesionalų ir patikimą stalą, dabar jis jums netiesiogiai atneš pinigų, nes klientas, kuris ką tik čia sėdėjo matė jo kokybę, ir suprato, kad įmonė pakankamai rimta, turtinga, kad gali sau leisti tokį nuostabų baldą.

Ar viskas logiška? Saviraiška yra gerai, tačiau už pinigus profesionalų sukurtas daiktas atrodo rimčiau ir patikimiau.

Perkelkime viską į interneto puslapių kūrimo rinką. Internetinių svetainių kūrimas savomis jėgomis parodo saviraišką, norą sutaupyti iki minimumo, pastangas ir žingeidumą mokantis HTML, nors pagal išsilavinimą ir žinias iki programuotojo toli, kaip iki Timbuktu… Profesionalų už pinigus sukurtas interneto puslapis dveliapatikimumu ir rimtumu, nors gal taip meniškai ir neatrodo, nes tai iš dalies yra konvejerinio proceso produktas.

profesionalus web dizainas

Internetinių svetainių kūrimas – didelis verslas Lietuvoje. Čia dirba daugiau nei 200 įmonių, tad pasirinkimas, iš ko pirkti šią paslaugą yra labai didelis. Galima pirkti labai brangiai sumokant už vardą ir mistines interneto technologijas, apie kurias nenutuokiate. Galima mokėti nebrangiai už tai, kad naudojatės visiems prieinamomis ir žinomomis technologijomis – rinktis tik Jums. Bet kuriuo atveju profesionalo darbas matosi iš tolo, o į priekaištus, kad kažkas neveikia dažnai nesmagu atsakyti „Ai, aš čia po darbo tą mūsų puslapį pats patvarkau, kai turiu laiko, todėl taip ir atsitiko…“

Leiskite pinigams daryti pinigus, o saviraišką pasilikite savo asmenybei populiarinti internete. Tegul internetinių svetainių kūrimas būna profesionalaus verslo dalis.

Dienostemoj to tiesiog nebus

stopNors vasara ir ne tas metas, kai norisi sėdėti prie laptopo, naršant internete ar dirbant, bet tenka. Lėkdamas per devynias galybes blogų ar kitos paskirties svetainių jau kuris laikas pasižymiu trūkumus, ne dėl to, kad esu priekabus, o dėl to, kad stengiuos mokytis iš svetimų klaidų. Vieni dalykai daugumai turbūt priimtini, kitus deda tikėdamiesi srauto, dėmesio ar dar velniai žino ko, bet aš to nedarysiu, nedėsiu ir šitam bloge to nebus.

 

[more…]

Dažniausiai pastebimas veiksnys, lemiantis mažėjantį populiarumą, o populiarumas ir mažėjantį uždarbį – turinio slėpimas po jos didenybe reklama. Turiu omeny svetaines, kuriose reklamos daugiau nei sveiko, gražaus turinio. Aš reklamą, ypač vaizdinę:neskoningai tviskančius reklaminiu skydelius, paveiksliukus, pastebiu net nenoromis. Man nesuvokiama, kam gadinti svetainę, jei ji turi gerą dizainą ir yra prifarširuojama šlamšto, kuris padaro ją mažų mažiausiai atstumiančia. Dienostema.lt vaizdinės reklamos, kuri užgožtų turinį nemėgsta!

Svetainės, į kurias įėjęs iškart išeinu, pačios sau uždeda stop ženklą. Įeini į svetainę, o vietoj turinio gauni kokį iššokantį langą ( in your face b**** ), raginantį įvesti el.pašto adresą, paspausti like, patvytint, nubėgt kaimynui papasakot…. Aha, aš įvesiu el.pašto adresą, o į jį Jūs sumesit visas savo šiukšles ir jas mėtysit kasdien, reguliariai, net nepaklausę ar jos man reikalingos, naudingos, vertingos. Paieškokit kvailesnių.. Žinau, kad randat. :)) Aš galėčiau žinoma suvesti ten kokį nors kfdgdfuig@dfgcs.com ir skaityti turinį, bet šioj vietoj kažkokie principai užgimsta. Įdomias svetaines, visada subscribe’inu, nes protingos svetainės įkyriai el.pašto adreso neprašo 🙂

Dar vienas dalykas kas man patinka – ilgi straipsniai. Jei man  įdomu, aš skaitau viską ir stengiuos, kad kažkas galvoj išliktų. Deja, visi užsieniečiai blogų ekspertai sako ką kitą. Pasak jų trumpesni straipsniai geriau. Tikiu, kad tokie lengviau įsisavinami, tačiau, jei aš randu įdomų straipsnį ir jame vos viena pastraipa – tai erzina, todėl stengiuos rašyti bent vidutiniško ilgio tekstuką, kad nebūtų taip, jog pavadinimas slepia tuštumą :)) Dar yra dalis blogerių bandanti sužavėti skaitytojus savo žodynu, mandrais žodžiais, neaiškiom sąvokom turinyje. Nesakau, kad tai blogai. Gerai viskas, kas su saiku. Mokytis reikia juk 🙂 Žmogus visada gerbia tą, kuris sudėtingus dalykus sugeba paaiškinti paprastai, tad paprastumas mūsų blogų nepadaro blogesniais – nepersistenkime, kolegos.

  Išties, viso to blogio pasižymėjes turiu ganėtinai daug, tačiau neišsiplėsiu ir norėčiau, kad jūs pasidalintumėt, kas jus erzina ir ko nenorėtumėt matyti svetainėse?:)