Virtualūs turai gali reklamuoti ir biurus

virtualus turaiInterneto reklama yra veiksminga tik tada, kai ji rodoma tinkamai auditorija, naudoja tinkamas priemones ir būdus pritraukti dėmesį. Dėl to yra manoma, kad virtualūs turai gali būti naudojami tik SPA, restoranams ir kaimo turizmo sodyboms reklamuoti. Iš tiesų, tai kur kas universalesnė interneto reklamos forma. Pabandysime pristatyti idėją, kad virtualus turas tinka ir paprastai paslaugų įmonei.

Sakykime, vidutinio dydžio buhalterinių paslaugų įmonė norėtų pristatyti save virtualiu turu. Ką galima jiems pasiūlyti? Pasikalbėjome su virtualių turų kūrėjais iš 3dturas.lt. Jie pasiūlė keletą įdomių idėjų.

Biuro vaizdas virtualiame ture yra ne pagrindinis momentas. Biuras nebūtinai turi būti įspūdingas. Pakaks tik tvarkingo. Virtualūs turai yra unikalūs tuo, kad juose galima patalpinti tekstinės informacijos. Prie tam tikro objekto panoraminėje nuotraukoje galima pateikti video klipą, nuotraukų galeriją, garsinį failą ar gabalą teksto. Tegul tas objektas būna kiekvienas darbuotojas. Pavyzdžiui, galima nufotografuoti buhalterę Marytę ir šalia jos pateikti informaciją, kokias paslaugas ji teikia – tvarko įmonės buhalteriją, konsultuoja ar padeda įsteigti įmones. Šalia kito darbuotojo vėl informacija, gal aptarnaujamų klientų logotipai. Jei biure yra ne vienas kabinetas, o keli – dar puikiau. Galima parodyti direktoriaus kabinetą ir pristatyti vadovą, galima pateikti informacijos apie tam tikrą skyrių ir jo darbo specifiką. Tokiu būdu virtualus turas visiškai pristato darbuotojus ir jų veiklą.

Aišku, darbuotojai turėtų būti apsirengę tvarkingai, darbiniu stiliumi, nes jie formuoja savo įmonės, kaip profesionalios paslaugų teikėjos, įvaizdį. Darbo stalai turėtų būti tvarkingi, laikinai reiktų paslėpti asmeninį gyvenimą primenančius daiktus – šeimos nuotraukas, vaikų dovanas ir t.t. Kadangi darbuotojų vardai yra tikri, reiktų stengtis pateikti darbinę, o ne asmeninę informaciją.

Virtualūs turai taip gali būti kuriami įvairios pakraipos verslams. Aišku, jei biuras atrodo įspūdingai, pakaks jo vaizdo ir bendrinės informacijos apie teikiamas paslaugas.

Beje, yra ir nauja reklamos forma, kurią derėtų paminėti. Tai interaktyvios 3D svetainės. Visa svetainė yra virtualus turas su papildoma tekstine informacija, galerija, ir net el. parduotuve. Paprastai virtualus turas būna kaip papildoma informacija, bet šiuo atveju jis tampa pagrindiniu informacijos nešėju. Tokia svetainė jau yra pritaikyta ir SEO tikslams – Google paieška ją vertina kaip ir kitas panašias vieno puslapio svetaines.

Virtualūs turai gali padėti Jūsų įmonei išsiskirti ir prisistatyti unikaliai ir įdomiai.

Skelbimai internetu ir žmonėms, ir verslui

skelbiuValstybės ekonomika – tai ne vien tik fabrikai, transportininkai ir mažmeninės prekybos tinklai. Tarpusavyje vykdomi sandoriai ir pardavimai taip pat prisideda prie bendros ekonomikos augimo. Kaip? Galima pasiskaityti bet kokiame makroekonomikos vadovėlyje, skyrelyje apie vartojimą ir jo įtaką BVP.Meskime į šalį tuos mokslinius terminus ir pereikime tiesiai prie esmės – asmeninės prekybos.

Kaip vienas asmuo suranda kitą asmenį, norintį pirkti prekes arba mainytis? Trys būdai:

  1. Skelbimai laikraščiuose ir specializuotuose leidiniuose;
  2. Skelbimai interneto skelbimų portaluose;
  3. Skelbimai specializuotose svetainėse (pavyzdžiui, kur parduodami tik rūbai ar automobilių detalės).

Akivaizdu, kad pirmoji sritis po truputį nyksta, nes didėjant interneto skvarbai, mažėja poreikis pirkti laikraštį, kad rastume, kas parduoda malkas ar virdulį.

Trečioji sritis yra vis dar gilioje vystymosi stadijoje, nors ir gana efektyvi. Tai parodė neseniai gautos milžiniškos investicijos į vieną tokių skelbimų portalą.

Antroji sritis – internetinių skelbimų portalai yra viena iš populiariausių būdų pirkti ir parduoti naujas ir padėvėtas prekes. Kiekviena mama gali patvirtinti „kas metai skelbiu po 10 ir daugiau skelbimų, kuriuose parduodu namuose nebereikalingus daiktus“. Kiekvienas vadybininkas, užsiimantis mažmenine prekyba taip pat žino šį būdą, nes ne kartą pardavinėjo telefonus, automobilio detales, bižuteriją įvairiuose skelbimų portaluose tiesiogiai. Tikslas pateisina priemones?.. Tikrai taip, ir nieko čia nėra gėdingo.

Skelbimų portalai tinkami tiek išsivalyti namus nuo nereikalingų daiktų, tiek verstis privačiu verslu, tiek įmonėms paskatinti savo pardavimus. Tą puikiai suvokia daugybė NT, elektronikos prekybos įmonių, kurie kas dieną įkelia tūkstančius skelbimų.

Mokami jie, ar nemokami – jokio skirtumo. Svarbu pati terpė ir paslaugos, prie kurių Lietuvos interneto vartotojai jau priprato ir aktyviai naudojasi pastarąjį dešimtmetį. Akivaizdu, kad šis prekybos būdas dar išliks kurį laiką, nes pats verslo modelis pasirodė gana pelningas ir reikalaujantis nedaug investicijų.

Skelbimai internete persikelia ir į mobiliąją erdvę, nes kuriamos įvairios programėlės, palengvinančios tiek patį paskelbimą, tiek norimo daikto susiradimą tarp milijonų įvairių skelbimų.

„Skelbiu įvairius skelbimus nuolatos. Tai paprasta ir patogu“, – sutinka verslininkė Audronė D. iš Klaipėdos, vadovaujanti nedidelei prekybos įmonei ir auginanti du berniukus.

Internetinių svetainių kūrimas

geocities

Tai Yahoo! GeoCities sukurtas puslapis. Laimei, GeoCities jau nebeegzistuoja…

Susikurti interneto svetainę gali kiekvienas. Tai tiesa, kurią atnešė tokios interneto kompanijos kaip Lycos ir Yahoo! Su savo legendiniais produktais Tripod (Lycos) ir GeoCities (Yahoo!). Vėliau prie jų prisidėjo irWordpress, kuri iki šiol teigia tą patį. Bet pasistenkime pažvelgti į viską iš šalies ir atsakyti galų gale į klausimą, ar internetinių svetainių kūrimas gali būti daromas bet ko?..

Interneto puslapis įmonei yra virtualus turtas, kuris didine įmonės vertę ir tarnauja kaip patikimas rinkodaros kanalas. Tai pinigus daranti priemonė. Asmeninis interneto puslapis yra žmogaus saviraiškos priemonė, leidžianti jam parodyti pasauliui, kokia jo asmenybė yra nuostabi ir išskirtinė. Ar jaučiate skirtumą?

Pinigai vs. saviraiška.

Yra posakis, kad pinigai daro pinigus. Tai seniai įrodyta daugybe pavyzdžių. Jei reikia pateiksime pavyzdžius ir mes.

Stalą gali pasidaryti visi, kas turi 4 lentas. 3 lentos stalviršiui, ketvirta supjaustoma į tašelius ir tinka kojoms. Reikia pieštuko, pjūklo, 16 vinių ir plaktuko. Jei stalas yra skirtas pasistatyti pas save kambaryje, grožėtis, visiems rodyti, kokį nuostabų daiktą pasidarėte PATS, net nedvejokite, pasidarykite jį. Gausite daug pagyrimų, komentarų, facebooko „laikų“ jei nuotraukas įdėsite į šį socialinį tinklą. Jausite milžinišką satisfakciją, nes tai JŪSŲ rankų darbas, JŪSŲ saviraiškos vaisius.

Jei stalas yra reikalingas Jūsų biurui, prie jo sėdėsite ne tik pats, bet ir užėjęs klientas, kuris vėliau iš jūsų nusipirks paslaugų už 5000 litų, nesvarbu, kad tie pinigai bus mokami po 50 litų ištisus 6 metus, rankų darbo kūrinys vargu ar tiks… Taip, jis pasako daug apie Jūsų asmeniškai saviraišką, tačiau nieko gero nepasako apie verslo, kuriame dirbate patikimumą, rimtumą, reputaciją. Priešingai, tam tikrais atvejais rankų darbo stalas, kurį padarė pats darbuotojas gali būti laikomas žemos kultūros, nerimto požiūrio į savo verslą ir nepagarbos klientui ženklu. Taigi versle geriau naudoti stalus, kuriuos UŽ PINIGUS sukūrė profesionalai. Pinigus investavote į profesionalų ir patikimą stalą, dabar jis jums netiesiogiai atneš pinigų, nes klientas, kuris ką tik čia sėdėjo matė jo kokybę, ir suprato, kad įmonė pakankamai rimta, turtinga, kad gali sau leisti tokį nuostabų baldą.

Ar viskas logiška? Saviraiška yra gerai, tačiau už pinigus profesionalų sukurtas daiktas atrodo rimčiau ir patikimiau.

Perkelkime viską į interneto puslapių kūrimo rinką. Internetinių svetainių kūrimas savomis jėgomis parodo saviraišką, norą sutaupyti iki minimumo, pastangas ir žingeidumą mokantis HTML, nors pagal išsilavinimą ir žinias iki programuotojo toli, kaip iki Timbuktu… Profesionalų už pinigus sukurtas interneto puslapis dveliapatikimumu ir rimtumu, nors gal taip meniškai ir neatrodo, nes tai iš dalies yra konvejerinio proceso produktas.

profesionalus web dizainas

Internetinių svetainių kūrimas – didelis verslas Lietuvoje. Čia dirba daugiau nei 200 įmonių, tad pasirinkimas, iš ko pirkti šią paslaugą yra labai didelis. Galima pirkti labai brangiai sumokant už vardą ir mistines interneto technologijas, apie kurias nenutuokiate. Galima mokėti nebrangiai už tai, kad naudojatės visiems prieinamomis ir žinomomis technologijomis – rinktis tik Jums. Bet kuriuo atveju profesionalo darbas matosi iš tolo, o į priekaištus, kad kažkas neveikia dažnai nesmagu atsakyti „Ai, aš čia po darbo tą mūsų puslapį pats patvarkau, kai turiu laiko, todėl taip ir atsitiko…“

Leiskite pinigams daryti pinigus, o saviraišką pasilikite savo asmenybei populiarinti internete. Tegul internetinių svetainių kūrimas būna profesionalaus verslo dalis.

Kam pavesti tekstų rašymą – darbuotojui ar profesionalui?

rasytojasVisi suprantame – tik profesionalai turi daryti savo darbą, tačiau kartais yra tam tikrų sričių, kur bandome išsisukti be pašalinių pagalbos. Kam automobilį varyti į servisą, jei lemputę galime įsisukti patys?.. Kam eiti į kirpyklą, jei mašinėle plaukus 4 numeriu nukirpti bet kas?.. Tik kaip paties atliktų darbų kokybė? O garantijos? Čia jau kitas reikalas…

Interneto puslapių tekstus turi rašyti profesionalai, nes

  • profesionalūs rašytojai tekstą gali rašyti taisyklinga lietuvių kalba, sklandžiai, parenkant tinkamą stilistiką.
  • tekstų rašytojai tekstus pateikia paprastam vartotojui, kuris nelabai supranta aprašomos verslo srities žargono, terminų. Pagal pardavimų tekstų rašymo taisykles, tekstas turi būti rašomas taip, kad jį suprastų penktokas.
  • rašytojas supranta, kokios informacijos tikisi skaitytojas, kas svarbu. Pavyzdžiui profesionalai apie teikiamas paslaugas žino pakankamai, todėl paprastai tekstų neskaito, o pereina iš kartų prie kontaktų. Tekstai yra skirti besidomintiems arba dar neapsisprendusiems pirkti lankytojams.
  • samdytas rašytojas turi kur kas daugiau laiko tekstams parengti, nei įmonės darbuotojas. Dėl to galima darbą vertinti finansiškai. Jei darbuotojas tekstą paruošia per 1-2 valandas, tai profesionalas jį padaro per pusvalandį. Įvertinkite savo darbuotojo darbo laiką ir pamatysite, kas labiau apsimoka.
  • iš šalies dirbantis žmogus pastebi ir akcentuoja tam tikras detales, kurios paprastai laikomos “savaime suprantamos” įmonės viduje, tačiau visiškai neaiškios už jos ribų.
  • dabartiniai interneto tekstų rašytojai vienaip ar kitaip domisi teksto optimizavimu paieškos sistemoms, todėl jų paruošti tekstai jau yra su raktiniais žodžiais, kurie padeda puslapio pozicijoms internete.
  • didelius tekstų kiekius galima paruošti greičiau kreipiantis į tekstų rašymu užsiimančią įmonę (pavyzdžiui Rasytojas.lt), nes ten dirba ne vienas rašytojas.

Verslininkai, kurie samdo rašytojus taip pat susiduria ir su tam tikromis problemomis ir sunkumais. Pagrindinis jų yra verslo srities suvokimas. Rašytojas nelabai supranta, kaip vystomas konkretus verslas, kokia jo specifika, kokios problemos aktualios klientams, todėl kai kurie momentai gali būti nepakankamai akcentuojami parengtuose tekstuose. Tokiu atveju reikalingas glaudus bendradarbiavimas ir laiko tekstų peržiūrai ir korekcijoms. Juk per 2 dienas iš rašytojo neįmanoma padaryti langų montavimo specialisto ar buhalterio, kuris išmano visas mokesčių vingrybes ir procesus. Norint pateikti tekstą profesionalų auditorijai, reikia dirbti kiek kitaip nei “štai 5 konkurentų puslapiai, parašyk panašiai…”. Tokie tekstai internetui reikalauja rimtesnio bendradarbiavimo.

Profesionalams skirti tekstai paprastai yra parengiami tokiu būdu: darbuotojas paruošia pagrindines tezes ir faktus apie savo paslaugą ar produktą. Teksto rašytojas prirašo klientui patraukliu stiliumi pardaviminį tekstą nekeisdamas esmės, sutvarko stilistiką, formatuoja tekstą, kad jis būtų skaitomas internete, panaudoja pagrindinius raktinius žodžius. Tik tai bendras darbas, ne tik darbuotojo ar rašytojo nuopelnas. Taip, jis trunka ilgiau, tačiau rezultatas akivaizdus – profesionaliai paruoštas specifinis tekstas.

Tekstų kaina yra suderinama pagal darbų apimtis asmeniškai. Rinkoje nėra nusistovėjusių standartų, nes viskas priklauso nuo rašytojo patirties, profesionalumo, užimtumo ir susitapatinimo su ekspertu lygio. Vieni už tekstą interneto puslapiui gali paprašyti 30 litų, kitiems bus maža ir 100 litų. Reklaminių straipsnių rašymas – dar viena atskira tema…

Bet kuriuo atveju tekstus turi rašyti profesionalai, nes tik taip įgaunamas pranašumas prieš konkurentus. Tvarkingas puslapis, sklandi kalba ir įdomiai paruoštas tekstas – įmonės rimtumo įrodymas, ženklas, kad reputacija yra labai svarbi, kaip ir klientai.