Wizzair istorija

wizzairLietuvoje veikia dvi pigių skrydžių bendrovės, apie kurias norėtųsi žinoti kur kas daugiau, nei jų specialūs pasiūlymai. Kas jos, iš kur jos, ko siekia? Apie Ryanair istoriją jau rašyta, tad norėtųsi dabar panagrinėti Wizzair bendrovės praeitį.

Wizzair istorija, deja, nėra tokia įspūdinga, kaip Ryanair, tačiau nepaisant to, ją žinoti būtina taip pat. Wizzair skrydžiai yra pakankamai pigūs, kad lietuviai masiškai skraidytų su šia nedidele bendrove. Taigi, žadėti faktai.

2003 metai. Šeši žmonės su vengru Józsefu Váradi priešakyje įkuria Wizzair kompaniją. Iki tol Jozefas Varadi dirbo Vengrijos nacionalinių oro linijų generaliniu direktoriumi, tad turėjo visus reikiamus ryšius ir žinias naujoms avialinijoms įkurti.

2004 metai. Gegužės 19 dieną iš Katovicų oro uosto Lenkijoje pakyla pirmasis Wizzair lėktuvas. Įdomus sutapimas, bet tai atsitiko netrukus po to, kai Lenkija, Lietuva, Vengrija ir kitos šalys įstojo į Europos Sąjungą, ir šių šalių keleiviams atsivėrė Europos Sąjungos oro erdvė. Per pusmetį buvo pervežta 1,4 milijono keleivių. Azijos pigių skrydžių bendrovės Tiger Airwais įkūrėjai Indigo Partners LLC tampa didžiausiais investuotojais.

2005 metai. Wizzair atidaro bazes Bulgarijoje ir Vengrijoje. Taip pat atidaromos bazės Lenkijoje – Varšuvoje ir Gdanske. Tai jau trys bazės Lenkijoje, tad Wizzair tampa vengriška oro vežėjų bendrove dirbančia daugiausiai Lenkijos rinkoje.

2008 metai. Wizzair atidaro bazę Ukrainoje.

2009 metai. Wizzair pradeda darbą Rumunijoje, Timisoaroje ir Bukarešte, taip pat ir Cluj-Napoca oro uoste.

2011 metai. Pagrindinis biuras atidaromas Budapešte Vengrijoje. Atidaroma ir bazė Serbijoje. Naujos bazės Vilniuje, taip pat ir Čekijoje, Makedonijoje, Bulgarijoje, Vengrijoje. Pervežta jau 11 milijonų keleivių per metus.

Wizzair pradėjo rimtą konkurencinę kovą su Ryanair. Ši kova pasireiškė tuo, kad Wizzair vengia skraidyti į tuos pačius oro uostus, kaip Ryanair. Ryanair taip pat nemato savęs Rytų Europos rinkoje (tai davė suprasti Ryanair vadovas, sakydamas, kad Baltarusijos keleiviai Ryanair nelabai domina), tuo tarpu Wizzair dirba išskirtinai Vidurio ir Rytų Europos rinkose.

Ištrauka iš TV laidos „Pinigų karta“ apie Ryanair ir Wizair karą.

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=j8Rtu895tAI’]

Paspirtukai ir jų atsiradimo istorija

Visur gi pilna informacijos apie dviračius,  motorolerius,  kitas transporto priemones, bet štai mažieji šaligatviais vis prarieda su paspirtukais.  Pamenu dar tėvai pasakojo, kad jų laikais paspirtukai būdavo kitokie. Na juk viskas keičiasi, bet visvien pasidarė įdomu kokie gi tie paspirtukai buvo ir kokie jie yra dabar.

senovinis paspirtukas

[more…]

Pirmieji paspirtukai manoma atsirado maždaug prieš apvalius 100 metų. O juos išrado ne kas kitas, o vaikai ( mažų žmogeliuku fantazija labiau išlavinta, nei mūsų ) . Pirmasis paspirtukas buvo paprasčiausia lenta su ratukinių pačiūžų ratukais ir vairu pagamintu iš medžio. Dviračiai, riedlentės, riedučiai, greitai prigijo visam pasauly, o štai paspirtukai iki 1990 m. buvo kiek primiršti. Tačiau tais metais vaikinas vardu Wim Ouboter, kurio sesuo turėjo vieną trumpesnę koją ir negalėjo naudotis dviračiu, suprato, jog reikia kažko paprastesnio, būtent tada paspirtukas pasirodė išties naudingas ir pamažu pradėjo plisti.

Mediniai paspirtukai nebuvo ilgaamžiai, jie greit sulūždavo, sutrunydavo. Čia pasirodė JAV kompanija Razor pristačiusi pasauliui paspirtukus, kuriuos matome ir dabar. Jie turėjo aliuminį rėmą ir guminius ratukus, taip pat buvo skirti vaikams – įvairių spalvų ir modelių bei suaugusiems. Dar vienas įdomus faktas, jog paspirtukai būdavo universalūs ir buvo galima įsigyti netgi didesnius plastikinius ratus, jei vaikas išaugdavo senuosius. Tačiau šie buvo greit išimti iš prekybos, nes buvo nesaugūs – su jais važiuojant gatve nesigirdėdavo iš galo važiuojančių automobilių.

Na o šiai dienai galim pasigrožėti paspirtukais skirtais kalnų keliams,  triukams, elektriniais paspirtukais ir visokiais įmantriais, skirtais mažiesiems…

Namai iš krovininių konteinerių. Gražu ir genialu

Kai nuosavas namas įkandamas ne kiekvienam, o mokesčiai auga ir auga, pasaulis jau senai rado alternatyva visiems, norintiems turėt gražius namus, bet neturintiems pinigų. Taip, kalbėsime apie konteinerinius namus. Daugelis turbūt jau esate juos matę spaudoje,  web svetainėse, žurnaluose.

Namai iš krovininių konteinerių

Namai iš krovininių konteinerių

Istorija

Daugelis mano, jog konteineriai išrasti Kinijoje.Iš tiesų juos 1956 m. išrado krovininio vilkiko vairuotojas, amerikietis  Malcolm Mc Lean.1934m. Malcolm Mc Lean nusipirko savo pirmąjį krovininį vilkiką ir iki 1956m.  turėjo didžiausią krovinių pervežimų kompanija JAV. Kroviniai būdavo kraunami į dideles medines dėžes ir krovimo darbai užtrukdavo gan ilgai, be to dėžės buvo sunkios, ieškant alternatyvos,  prasidėjo eksperimentai.

Mc Lean nusipirko bankrutuojančią laivybos kompaniją, kuri turėjo daug surūdijusių krovininių konteinerių.Po ilgų eksperimentavimo metų buvo išrastas būdas pagreitinantis krovimo darbus.Tiesa, plačiau šie konteineriai imti naudoti JAV kariuomenės dėka, kai ši juos pritaikė gabenant krovinius laivais.

Stipriausia dėžė

Malcolm Mc Lean išradimas buvo pripažintas visame pasaulyje, nes konteinerio konstrukcija leido jam atlaikyti didelius svorius. JAV kariuomenė taip pat pirmoji pradėjo naudoti šiuos konteinerius kaip gyvenamus namelius. Konteineriai Malcolm Mc Lean atnešė pasaulinę šlovę ir pakeitė krovinių pervežimo kompanijų darbą.

 Namų iš krovininių konteinerių privalumai ir trūkumai

Konteineriai šiltuoju metų laiku labai įkaista, todėl jiems reik geresnės ventiliacijos ir sienų izoliacijos, nei paprastam, stereotipiniam namui.Taip pat naudoti konteineriai galėjo būti naudoti gabenti chemikalams, todėl juos reikia itin švariai dezinfekuoti, vis gi gyventi ir nuodytis kokiais nors ne itin sveikais garais nebūtu labai išmintinga.

Neišsigąskite, privalumų tokie namai iš krovininių konteinerių turi taip pat daug.Lietuvoj panaudota konteinerį, priklausomai nuo jo dydžio, nusipirksite už kokius 3-12 tūkst lt, namui reiks bent 2-3 konteinerių, taigi paskaičiuokite patys.Sudėjus apdailą, apšiltinimą, įrengimą, toks namas vis vien bus pigesnis už įprastą mūrinį ar medinį. Be to konteineriniai namai pastatomi 70 proc greičiau nei įprasti.

Keli faktai

Namai iš krovininių konteinerių aktyviai pradėti statyti gan neseniai, pradėjus plisti žaliosioms ( eco-friendly ) idėjoms.

Jie ypač populiarūs tarp futuristikos ištroškusių architektų.Pasaulyje jau kuriami miesteliai iš štai tokių namų.

Londone iš 60 konteinerių pastatytas prekybos centras.

Kažkada konteineriai, kuriuose įsikurdavo vargingai gyvenantys žmonės, tampa madingu ir net gan patogiu dalyku.Kaip tokie statiniai atrodo, galite pažiūrėti galerijoje – Konteineriniai namai.