Pirkėjų atsiliepimai – kaip juos gauti iš pirkėjų

pirkeju atsiliepimaiElektroninės komercijos srityje sujudimas: Kaip padaryti, kad pirkėjai rašytų ne tik neigiamus atsiliepimus, bet ir teigiamus? Kai kažkas nepasiseka, ar įsivelia kokia darbuotojo klaida, tokie atvejai vos ne respublikinėje žiniasklaidoje nušviečiami. Išpučiamas milžiniškas burbulas, dėl kurio įmonės reputacijai kenkiama labai stipriai. Tuo tarpu gerų atsiliepimų niekas nebenori matyti…

Pirkėjų atsiliepimai yra didelis kiekvienos el. parduotuvės pliusas, tik klausimas – kaip jų gauti? Su tokia dilema susiduria sistemos Evertink.lt kūrėjai. Jie rūpinasi, kad el. parduotuvėms būtų suteikiama galimybė ne tik gauti klientų atsiliepimus, bet ir juos valdyti. Kam gi to reikia? Padėkojo žmogus už gerą aptarnavimą ir viskas, sudie!

Deja, toks požiūris yra atgyvenantis (deja, dar ne atgyvenęs visiškai). Pasižiūrėkite į didžiausią pasaulio el. parduotuvę Aliexpress. Joje viskas daroma, kad žmogus tik paliktų atsiliepimą, arba bent jau įvertinimą žvaigždutėmis. Jei jau nieko konkretaus negali parašyti, tai bent jau tegul pažymi žvaigždutes. Jos yra sumuojamos ir pardavėjas gauna deimantus, karūnas ir kitokius „ženklelius“, kurie liudija, jog jis yra patikimas ir aptarnauja savo klientus puikiai. Iš ko pirksite tą pačią prekę už labai panašią kainą – už to, apie kurį nieko nežinote, ar iš to, kuris turi daug teigiamų įvertinimų ir komentarų, kad prekės geros, atėjo laiku ir pan.? Akivaizdu, kad iš kitų žmonių vertinamo pardavėjo.

Lietuvių el. parduotuvėms laikas susirūpinti. Kai parduotuvių daug ir kainos labai daug nesiskiria, įjungiami kiti faktoriai ir pirkėjų atsiliepimai rikiuojasi svarbiausiųjų sąrašo viršuje.

Kaip el. parduotuvės galėtų paskatinti pirkėjus palikti atsiliepimus?

Evertink.lt kūrėjai ir el. komercijos specialistai vieningos nuomonės: būtina įtraukti objektyvius komentarus į lojalumo programą. Deja, tokių programų turi vos kelios parduotuvės. Štai pigu.lt turi savo piguEurus. Už kiekvieną teigiamą ir moderatoriaus patvirtintą atsiliepimą pirkėjui gali būti pervedamas 1 piguEuras. Jo galiojimas ribotas, todėl dažniausiai el. parduotuvė nieko nepraranda, jei pirkėjas nėra dažnas. Pirkėjui rodomas dėmesys ir galima 1 euro nuolaida sekančiam apsipirkimui tikrai gali paskatinti parašyti atsiliepimą.

Kita problema – kas administruos tuos šimtus atsiliepimų per dieną? Čia į pagalbą ateina Evertink.lt sistema, kurios darbas užtikrinti unikalius ir objektyvius pirkėjų atsiliepimus. Kaip jie tai daro – jau kito straipsnio tema…

Aišku, yra ir kitų būdų. Vienas jų užsienyje populiarūs nuolaidų kodai. Deja Lietuvoje su jais dirbama irgi labai mažai.

 

 

Interneto parduotuvė – didelio verslo pradžia

pinigaiAr skaitote verslo spaudą? Turbūt girdėjote, kad Pigu.lt perka įmones Latvijoje ir Estijoje ir ten plečia savo veiklą? Šaunuoliai! Pamokysim savo kaimynus el. komercijos pagrindų. Beje, tą jau sėkmingai daro Vladas Sapranavičius – el. komercijos guru Lietuvoje, veda įvairius mokomuosius seminarus Rygoje anglų ir rusų kalbomis. Turime kuo pasigirti ir el. komercijos srityje.

Kiekviena internetinė parduotuvė kažkada buvo maža. Nedaug prekių, nuolatos išlendantys programuotojų palikti trūkumai, ne visiškai „pritrenkiantis“ dizainas. Su laiku tokie „pilkieji ančiukai“ virto nuostabiomis gulbėmis ir dabar ten dirba daugybė žmonių, o pačios el. parduotuvės skaičiuoja milžiniškas apyvartas. Tai sunkaus ir atkaklaus darbo pasekmė, investicijos į protingą rinkodarą ir reklamą, lanksti kainodara ir geri santykiai su tiekėjais. Be šių dalykų internetinės parduotuvės paprasčiausiai neišgyvena daugiau kaip 2-3 metų.

Sakysite, kad Pigu.lt niekas nepralenks? Nebūkite tuo tikri. Tai internetinis prekybos centras su tūkstančiais prekių rūšių, todėl konkuruoja su daugybe nišinių el. parduotuvių, kurios prekiauja tik tam tikromis prekių grupėmis, pavyzdžiui, kvepalais, baldais, įrankiais, žaislais ir t.t. Per lietuviškos el. komercijos dešimtmetį yra susiformavęs stereotipas, kad el. parduotuvė turi pardavinėti vien tik kompiuterius ir televizorius arba knygas, bet iš tiesų parduoti galima viską, net šviežius sveriamus maisto produktus. Taigi konkuruoti tam tikrame prekių lygmenyje galima ir kai kam sekasi visai neblogai. Viskas priklauso nuo tiekėjų.

Interneto parduotuvė turi būti reklamuojama. Televizijos reklama yra brangi, tačiau interneto reklama – veiksminga. Jei bent 1% gaunamo pelno nuo kiekvienos prekės būtų paskiriamas reklaminiam fondui, per 2-3 metus galima pasiekti įspūdingų rezultatų. Sakysite, kad tai mažai? Tikrai ne. Jei per mėnesį parduodate 100 prekių su vidutiniškai 50 litų pelnu, reklaminis fondas sudaro 500 litų. Nusipirkę Google AdWords reklamos tam tikroms nuolaidų akcijoms galite pritraukti nemažai „alkanų“ pirkėjų, kurie nusipirks ir daugiau jūsų prekių. Tiesiog viską reikia gerai suplanuoti ir apsvarstyti, pasikonsultuoti su profesionalais.

Labai svarbu, kad interneto parduotuvės būtų randamos. Tačiau tai labai sunku padaryti, nes konkurencija čia didžiulė. Būtina iš karto nusisamdyti geros SEO specialistus, kad jie aiškiai suformuluotų optimizavimo paieškai strategiją ir prižiūrėtų, kad kodas ir turinys atitiktų Google keliamiems reikalavimams. Labai daug parduotuvių susigadino sau gyvenimą, kai nekreipė dėmesio į šią sritį veiklos pradžioje, o praėjus porai metų stebėjosi, kodėl iki šiol manęs niekas neranda…

Darbo yra daug, bet visko vienas žmogus nespėja. Pasikliauti reikia tam tikrų sričių specialistais, kurie visada padės optimizuoti tam tikrus procesus. Aišku, ne už dyką, todėl be investicijų čia neapsieisite.

Bet kuriuo atveju, linkime sėkmės visiems, kas tik pradeda dirbti su internetine parduotuve. Tai neabejotinai didelio verslo pradžia, tik reikia tą verslą statyti pamažu ir apgalvojant kiek įmanoma daugiau žingsnių.

 

Nedarykite nuolaidos vien dėl to, kad taip madinga, taip mažinate prekės vertę

  Supratote teisingai, kalbėsime apie pardavimus. Sakot aš su tuo nesusidūriau ir nesusidursiu, man to nereik, neaktualu? Iš dalies taip, galbūt Jūs su tuo ir nesusiduriate, tiesiogiai, tačiau už jus Jūsų darbo rezultatą parduoda Jūsų viršininkas. Nesvarbu tai produktas ar paslauga. Taigi visi su tuo esame susiję glaudžiai, norim to ar ne.

Taigi, kaaaaip parduoti?

  Iš tikro norint kažką parduoti reikia meluoti, kalbėti aukštom materijom ir dar kartą meluoti, jokiu būdu nesakyti tiesos, tiesa skaudina :))))) Jei rimtai kadangi pats su tuo susiduriu kasdien, daug domiuosi(kiekvienas turi domėtis ir bent minimaliai žinot ką siūlo klientams:)) ir tenka skaityti daug straipsnių kaip parduoti/reklamuoti manau galiu ir aš išsakyti savo nuomonę.Visų pirma reik tikėti tuo ką darai ir išmanyti apie prekę ( juk neperkam naujo mobilaus telefono pas pardavėją, kuris ko nors paklaustas mikčioja, aikčioja ir nežino ką pasakyti:)) ). Taip pat siūlyčiau nepasakoti potencialiam pirkėjui apie produktą tokių dalykų, kurių jis nesupras ir taip stengtis pasirodyti protingu. (Patikėkit, žmonės labiau vertins Jūsų nuoširdumą ir gebėjimą kalbėti žmonių kalba).Kaip pavyzdį paimkime paprastą situaciją parduotuvėje, kada močiutė ateina nusipirkti TV priedėlio, nes pamatė reklamą per televiziją jog be jo nematys TV,( oj kaip skaudu močiutei būtų, jei negalėtų matyti savo mėgstamų serialų, nepažiūrėti kokios nors laidos:))).Taigi močiutei konsultantas pradeda suokti apie TV priedėlio privalumus ir bando įkišti kuo brangesnį, nors senolė net nesupranta, kas yra ta USB jungtis ar panašūs privalumai:)) Protingesnis sprendimas būtų rasti bendrą kalbą ir ne sudėtingais terminais, o paprastai paaiškinti ir parodyti žmogui ką jis galės su tuo daiktu daryti ir ko ne. Juk ir mums patiems nėr malonu kažką pirkti, kai jaučiamės kvailiais, nes pardavėjas kalba neaiškiais terminais, o mes nenorėdami pasirodyti nesuprantančiais linkčiojam galva ir išeinam nieko nesupratę:)) Taip pat vertinkite kiekvieną besidomintį Jūsų produktu, nesvarbu tai pirkėjas ar tik šiaip besidomintis žmogus ( visad paprasčiau laikytis nuomonės “ai, čia tik šiaip žiūrinėji, tai net neaiškinsiu”.Kažkokie principai:)))).Jei neperka šiandien, gal nupirks rytoj ar papasakos apie jus savo kaimynui, draugui, giminaičiui. Būkite malonus su visais, tačiau neperdėkite, nesielkite su klientu kaip su senu draugu,  nekalbėkite ko nereik, atrodysit kvailai kaip minimum:)) Nepamirškite, jog jei kažką siūlote ir žmogus tuo domisi, jis ir nori apie tai sužinoti, o ne klausyti kažkokių pašalinių nereikšmingų dalyku:) Ir pagrindinė klaida, kurią darome visi – NUOLAIDOS!!! Ech kaip jas mylime ar ne?:)) Rūbų išpardavimai pritraukia tiek geltonkasių lietuvaičių :)) O kokia nors akcija tam, ko galbūt mums nereikia?:)) Ar gudrūs marketingo triukai su keliamomis kainomis, kada žmonės vieni per kitus pradeda kalbėt, jog brangs tas ar anas ir žiūrėk neša iš parduotuvės kiek pakelia su gudria šypsenėle ( “ahaa, aš nusipirkau, o Jūs kvailiai pažiūrėsiu kaip mokėsit kelis kartus brangiau”). O po to seka didelis nusivylimas, kai kaina pakyla vos 10-20 centų ir tai jos augimą iššaukia tas pats nežabotas pirkimas:))Žmonės pripranta prie nuolaidų, jomis jau nieko nesužavėsi:) Vietoj nuolaidos stenkitės pabrėžt prekės vertę ir geriau vietoj tų kelių procentų pasiūlykit ką nors vertingo (pvz jei parduodate automobilius, nedarykite nuolaidos, geriau pasiūlykite nemokamą apžiūra servise metams, padangų komplektą:))) ). Tai galioja viskam, nors ir atrodo, kad žmonės mėgsta akcijas, tačiau daug patikimiau jie žiūrėsį kiek brangesnį produktą, kurį galbūt vieną diena ir nusipirks:))

 Taigi, tiek šiam kartui:) Atsiprašau, kad nesurašiau punktais, ar dar kažkaip neišskyriau pagrindinių dalyku, bet taip dariau, kad neskaitytų tinginiai, kuriems svarbiausia greit permest akim tekstą, išsirinkt svarbiausia informaciją, o visa kita lieka neperskaityta( Iš kur žinau?Nes pats dažnai apniktas neaiškaus skubėjimo ar tingumo, taip pat elgiuosi ). Smerkit, ant laužo mane, aš blogas!!! :)))