Mintys apie verslą

verslo liudijimasVerslas – tai klausimai ir atsakymai, teorija ir praktika, planavimas ir rezultatai. Verslo liudijimas ar kitas veiklos tipas yra susijęs su mąstymu, su idėjomis ir su diskusijomis. O diskusijos juk skatina judėti į priekį, ar ne? Todėl toliau skatiname skaityti mintis apie verslą.

Verslas – kūryba?

Nesvarbu, ar geriausias sprendimas pasirodo verslo liudijimas, ar nusprendžiate steigti mažąją bendriją, ir vienu, ir kitu atveju verslas daugiau ar mažiau primena kūrybą. O kartais netgi yra tiesioginis kūrybos pavyzdys (sakykim, jei tapote ir parduodate paveikslus).

Tačiau net ir tada, kai veiklos sritis iš pažiūros neturi jokių sąsajų su kūryba, menu, ji vis tiek yra kūryba, kad ir kaip įdomiai tai skambėtų. Juk ir pati pirma idėja, kad reikia ką nors sukurti, paprastai būna ne kokia „sausa“, o emocionali, kūrybinga.

Ne tik pati pradžia, bet ir verslo eiga – tarytum menas. Verslo liudijimas, UAB ar kitoks įmonės tipas skatina mąstyti nestandartiškai, pasitelkti ne tik logiką, bet ir atverti meniškąsias savo puses.

Verslas – matematika?

Nuo kūrybos – prie matematikos (kita vertus, skaičiuoti mėgstantys žmonės veikiausiai teigs, kad matematika ir yra tikrasis menas). Šiaip ar taip, skaičiuoti verslininkams tenka. Jei procentai ir visi kiti „monstrai“ jums nepriimtini, reikės pasisamdyti buhalterį. Ir apskritai buhalteriai yra lyg paskatinimas visai įmonei, nes tvarkingi skaičiai motyvuoja.

Verslas nėra matematikos vadovėlis, tačiau skaičių tema itin aktuali. Pelnas, išlaidos ir dar daugybė dalykų reiškia, kad be skaičių nė iš vietos.

Verslas – atsakomybė?

Ar tai būtų verslo liudijimas, ar uždaroji akcinė bendrovė, ar viešoji įstaiga, visuomet svarbu atsakomybė. Atsakingas požiūris į darbą padeda eiti tinkama linkme ir priartinti gerus rezultatus. Tad antraštė „Verslas – atsakomybė?“ yra tiksli, tik reikėtų ištrinti klaustuką, nes verslas, be jokių abejonių, labai glaudžiai susijęs su atsakingumu. Kalbame ir apie pačią įmonės aplinką, ir apie klientus – juk negalite paskambinti užsakovui ir pasakyti, kad darbas nebus atliktas, nes darbuotojai užsišventė.

Mintys apie verslą

Štai tokios tos mintys apie verslą. Kūryba, matematika, atsakomybė – keletas temų iš visos gausybės. Tiek naujų, tiek senų įmonių savininkai galėtų pasidalyti įvairiausiais pastebėjimais ir patirtimi, papasakoti turiningų dalykų. Nes kiekvienas atvejis unikalus ir vienaip ar kitaip įdomus.

 

 

 

Internetinių svetainių kūrimas

geocities

Tai Yahoo! GeoCities sukurtas puslapis. Laimei, GeoCities jau nebeegzistuoja…

Susikurti interneto svetainę gali kiekvienas. Tai tiesa, kurią atnešė tokios interneto kompanijos kaip Lycos ir Yahoo! Su savo legendiniais produktais Tripod (Lycos) ir GeoCities (Yahoo!). Vėliau prie jų prisidėjo irWordpress, kuri iki šiol teigia tą patį. Bet pasistenkime pažvelgti į viską iš šalies ir atsakyti galų gale į klausimą, ar internetinių svetainių kūrimas gali būti daromas bet ko?..

Interneto puslapis įmonei yra virtualus turtas, kuris didine įmonės vertę ir tarnauja kaip patikimas rinkodaros kanalas. Tai pinigus daranti priemonė. Asmeninis interneto puslapis yra žmogaus saviraiškos priemonė, leidžianti jam parodyti pasauliui, kokia jo asmenybė yra nuostabi ir išskirtinė. Ar jaučiate skirtumą?

Pinigai vs. saviraiška.

Yra posakis, kad pinigai daro pinigus. Tai seniai įrodyta daugybe pavyzdžių. Jei reikia pateiksime pavyzdžius ir mes.

Stalą gali pasidaryti visi, kas turi 4 lentas. 3 lentos stalviršiui, ketvirta supjaustoma į tašelius ir tinka kojoms. Reikia pieštuko, pjūklo, 16 vinių ir plaktuko. Jei stalas yra skirtas pasistatyti pas save kambaryje, grožėtis, visiems rodyti, kokį nuostabų daiktą pasidarėte PATS, net nedvejokite, pasidarykite jį. Gausite daug pagyrimų, komentarų, facebooko „laikų“ jei nuotraukas įdėsite į šį socialinį tinklą. Jausite milžinišką satisfakciją, nes tai JŪSŲ rankų darbas, JŪSŲ saviraiškos vaisius.

Jei stalas yra reikalingas Jūsų biurui, prie jo sėdėsite ne tik pats, bet ir užėjęs klientas, kuris vėliau iš jūsų nusipirks paslaugų už 5000 litų, nesvarbu, kad tie pinigai bus mokami po 50 litų ištisus 6 metus, rankų darbo kūrinys vargu ar tiks… Taip, jis pasako daug apie Jūsų asmeniškai saviraišką, tačiau nieko gero nepasako apie verslo, kuriame dirbate patikimumą, rimtumą, reputaciją. Priešingai, tam tikrais atvejais rankų darbo stalas, kurį padarė pats darbuotojas gali būti laikomas žemos kultūros, nerimto požiūrio į savo verslą ir nepagarbos klientui ženklu. Taigi versle geriau naudoti stalus, kuriuos UŽ PINIGUS sukūrė profesionalai. Pinigus investavote į profesionalų ir patikimą stalą, dabar jis jums netiesiogiai atneš pinigų, nes klientas, kuris ką tik čia sėdėjo matė jo kokybę, ir suprato, kad įmonė pakankamai rimta, turtinga, kad gali sau leisti tokį nuostabų baldą.

Ar viskas logiška? Saviraiška yra gerai, tačiau už pinigus profesionalų sukurtas daiktas atrodo rimčiau ir patikimiau.

Perkelkime viską į interneto puslapių kūrimo rinką. Internetinių svetainių kūrimas savomis jėgomis parodo saviraišką, norą sutaupyti iki minimumo, pastangas ir žingeidumą mokantis HTML, nors pagal išsilavinimą ir žinias iki programuotojo toli, kaip iki Timbuktu… Profesionalų už pinigus sukurtas interneto puslapis dveliapatikimumu ir rimtumu, nors gal taip meniškai ir neatrodo, nes tai iš dalies yra konvejerinio proceso produktas.

profesionalus web dizainas

Internetinių svetainių kūrimas – didelis verslas Lietuvoje. Čia dirba daugiau nei 200 įmonių, tad pasirinkimas, iš ko pirkti šią paslaugą yra labai didelis. Galima pirkti labai brangiai sumokant už vardą ir mistines interneto technologijas, apie kurias nenutuokiate. Galima mokėti nebrangiai už tai, kad naudojatės visiems prieinamomis ir žinomomis technologijomis – rinktis tik Jums. Bet kuriuo atveju profesionalo darbas matosi iš tolo, o į priekaištus, kad kažkas neveikia dažnai nesmagu atsakyti „Ai, aš čia po darbo tą mūsų puslapį pats patvarkau, kai turiu laiko, todėl taip ir atsitiko…“

Leiskite pinigams daryti pinigus, o saviraišką pasilikite savo asmenybei populiarinti internete. Tegul internetinių svetainių kūrimas būna profesionalaus verslo dalis.

Kam pavesti tekstų rašymą – darbuotojui ar profesionalui?

rasytojasVisi suprantame – tik profesionalai turi daryti savo darbą, tačiau kartais yra tam tikrų sričių, kur bandome išsisukti be pašalinių pagalbos. Kam automobilį varyti į servisą, jei lemputę galime įsisukti patys?.. Kam eiti į kirpyklą, jei mašinėle plaukus 4 numeriu nukirpti bet kas?.. Tik kaip paties atliktų darbų kokybė? O garantijos? Čia jau kitas reikalas…

Interneto puslapių tekstus turi rašyti profesionalai, nes

  • profesionalūs rašytojai tekstą gali rašyti taisyklinga lietuvių kalba, sklandžiai, parenkant tinkamą stilistiką.
  • tekstų rašytojai tekstus pateikia paprastam vartotojui, kuris nelabai supranta aprašomos verslo srities žargono, terminų. Pagal pardavimų tekstų rašymo taisykles, tekstas turi būti rašomas taip, kad jį suprastų penktokas.
  • rašytojas supranta, kokios informacijos tikisi skaitytojas, kas svarbu. Pavyzdžiui profesionalai apie teikiamas paslaugas žino pakankamai, todėl paprastai tekstų neskaito, o pereina iš kartų prie kontaktų. Tekstai yra skirti besidomintiems arba dar neapsisprendusiems pirkti lankytojams.
  • samdytas rašytojas turi kur kas daugiau laiko tekstams parengti, nei įmonės darbuotojas. Dėl to galima darbą vertinti finansiškai. Jei darbuotojas tekstą paruošia per 1-2 valandas, tai profesionalas jį padaro per pusvalandį. Įvertinkite savo darbuotojo darbo laiką ir pamatysite, kas labiau apsimoka.
  • iš šalies dirbantis žmogus pastebi ir akcentuoja tam tikras detales, kurios paprastai laikomos “savaime suprantamos” įmonės viduje, tačiau visiškai neaiškios už jos ribų.
  • dabartiniai interneto tekstų rašytojai vienaip ar kitaip domisi teksto optimizavimu paieškos sistemoms, todėl jų paruošti tekstai jau yra su raktiniais žodžiais, kurie padeda puslapio pozicijoms internete.
  • didelius tekstų kiekius galima paruošti greičiau kreipiantis į tekstų rašymu užsiimančią įmonę (pavyzdžiui Rasytojas.lt), nes ten dirba ne vienas rašytojas.

Verslininkai, kurie samdo rašytojus taip pat susiduria ir su tam tikromis problemomis ir sunkumais. Pagrindinis jų yra verslo srities suvokimas. Rašytojas nelabai supranta, kaip vystomas konkretus verslas, kokia jo specifika, kokios problemos aktualios klientams, todėl kai kurie momentai gali būti nepakankamai akcentuojami parengtuose tekstuose. Tokiu atveju reikalingas glaudus bendradarbiavimas ir laiko tekstų peržiūrai ir korekcijoms. Juk per 2 dienas iš rašytojo neįmanoma padaryti langų montavimo specialisto ar buhalterio, kuris išmano visas mokesčių vingrybes ir procesus. Norint pateikti tekstą profesionalų auditorijai, reikia dirbti kiek kitaip nei “štai 5 konkurentų puslapiai, parašyk panašiai…”. Tokie tekstai internetui reikalauja rimtesnio bendradarbiavimo.

Profesionalams skirti tekstai paprastai yra parengiami tokiu būdu: darbuotojas paruošia pagrindines tezes ir faktus apie savo paslaugą ar produktą. Teksto rašytojas prirašo klientui patraukliu stiliumi pardaviminį tekstą nekeisdamas esmės, sutvarko stilistiką, formatuoja tekstą, kad jis būtų skaitomas internete, panaudoja pagrindinius raktinius žodžius. Tik tai bendras darbas, ne tik darbuotojo ar rašytojo nuopelnas. Taip, jis trunka ilgiau, tačiau rezultatas akivaizdus – profesionaliai paruoštas specifinis tekstas.

Tekstų kaina yra suderinama pagal darbų apimtis asmeniškai. Rinkoje nėra nusistovėjusių standartų, nes viskas priklauso nuo rašytojo patirties, profesionalumo, užimtumo ir susitapatinimo su ekspertu lygio. Vieni už tekstą interneto puslapiui gali paprašyti 30 litų, kitiems bus maža ir 100 litų. Reklaminių straipsnių rašymas – dar viena atskira tema…

Bet kuriuo atveju tekstus turi rašyti profesionalai, nes tik taip įgaunamas pranašumas prieš konkurentus. Tvarkingas puslapis, sklandi kalba ir įdomiai paruoštas tekstas – įmonės rimtumo įrodymas, ženklas, kad reputacija yra labai svarbi, kaip ir klientai.

5 mitai apie SEO paslaugas

seo mitaiVisada norime tapti tikrais mitų griovėjais ir paneigti tam tikrus nusistovėjusius stereotipus ir nuostatas. Kaip tai saldu… Ir įdomu. Pabandykime tai padaryti su plačiajai visuomenei dar nežinoma sritimi – SEO. Mitų čia yra per akis, beje, kai kurie gyvuoja jau gana ilgai.

Tiems, kas negirdėjo nieko apie tai galime pasakyti, kad tai SEO paslaugos padeda interneto puslapiams būti surandamiems Paieškoje. Tai ne tas pats, kas puslapio kūrimas, nes čia reikia kiek kitų žinių ir įrankių. Kas tas SEO yra, paskaitykite Vikipedijoje. Nesigilinsime į šiandienines problemas šioje srityje, tik pabandysime priminti keletą stereotipų ir juos paneigti.

1 stereotipas: SEO paslaugos ir jų teikėjai gali garantuoti 1 vietą Paieškoje. Nė velnio negali. Tokias garantijas gali duoti tik sukčiai. Tai pripažįsta ir profesionalai SEO konsultantai ir paslaugų teikėjai, nuolatos dirbantys šioje rinkoje ir sekantys visus Paieškos atnaujinimus. Kodėl negali? Garantuoti galima tik tai, ką pats turi. Šiuo atveju dirbama su Google paieškos sistema, kuri paslaugos teikėjams nepriklauso. Pirkti vietos irgi negalima, tik reklamą. Google darbuotojai gauna tiek pinigų, kad paslapčių savo pažįstamiems SEO specialistams irgi neišpasakoja. Taigi, niekas nežino tiksliai, kaip veikia paieškos robotas, tad jokių garantijų čia negali būti. Ar mechanikas, kuris nežino, kaip veikia automobilio mechanizmas, gali garantuoti, kad automobilis važiuos 300 km/h greičiu? Turbūt nelabai. Tas pats ir šioje srityje.

2 stereotipas: SEO mirė… Seo miršta po kiekvieno paieškos algoritmo atnaujinimo ir bandymo kovoti su internetiniais brukalais, nes kažkam metų ar daugiau darbas nueina šuniui ant uodegos. Tas šaukia „Katastrofa! Pasaulio pabaiga! Dabar tai jau tiksliai galas…”, o būrys naivuolių puola bėgti ir taip pat šaukti nesigilindami į situaciją iš esmės. SEO yra optimizavimas paieškos svetainėms. Kol bus internetas, tol svetainėms bus taikomi tam tikri reikalavimai. SEO paslaugos yra paruošti interneto puslapius pagal tuos reikalavimus, tad darbo jiems čia bus visada.

3 stereotipas: SEO kampanija padidina pardavimus. Mitas! Sėkmingas svetainės optimizavimas pagerina pozicijas pagal tam tikrus raktinius žodžius, kuriuos reikia itin atidžiai parinkti. Jei raktinis žodis „laikrodziu parduotuve Antakalnyje“ yra ieškomas 20 kartų per mėnesį, tai buvimas pirmose pozicijose nereiškia, kad sulauksite būtent tiek lankytojų. Be to atėję lankytojai nebūtinai užeis į parduotuvę ar pirks iš jūsų elektroninės parduotuvės. Pirkimas ar bet koks link pirkimo vedantis lankytojo veiksmas (skambutis, el. laiško parašymas, naujienų prenumerata) priklauso nuo puslapyje išdėstytos informacijos ir raginimo veikti. Tekstas puslapyje gali patikti Googlui, tačiau tai nereiškia, kad lankytojas norės kažką puslapyje nuveikti. Dėl to SEO kampanijos su pirkimais daug bendro neturi. Tai daugiau interneto rinkodaros paslaugos, User experience (UX) ir tinkamas pardavimų tekstas.

4 stereotipas: Kai taip dažnai keičiasi Paieškos reikalavimai, geriau nieko nedaryti… Nieko nedarymas buvo taikomas prieš keletą metų, kai puslapiai būdavo baudžiami už kažkokius prasižengimus. Tada Google specialiai stebėdavo, ar nubaustas puslapis imsis kokios neleistinos veiklos, ar ne. Nieko nedaryti reiškia nieko ir negauti. Reiktų aiškiai suprasti kertinius ir nekintančius Google reikalavimus visiems puslapiams: tvarkingas kodas, atitinkantis visus reikalavimus, naudingas ir kokybiškas turinys skaitytojui, o ne robotukui ir skaitytojų rekomendacijos socialiniuose tinkluose, forumuose, savo tinklaraščiuose atgalinių nuorodų pavidalu. Tai fundamentalūs reikalavimai, kurie niekada nesikeitė ir nesikeis, tad reiktų į juos įsiklausyti. Nieko nedarymas reikštų, kad kodo neatnaujinate, jis netvarkingas. Turinys taip pat neatnaujinamas, lankytojui nėra jokio poreikio pas jus į puslapį užeiti vėl ir vėl, pavartyti keletą puslapių, likti čia ilgiau. Jei niekas jūsų puslapio nerekomenduoja pasižiūrėti pateikdamas nuorodą, reiškia jis neįdomus ir nenaudingas, tad Google jo nerodys tarp paieškos rezultatų. Štai prie ko priveda nieko nedarymas. Daryti būtina, tik su saiku. Dabar baudžiami ir tie, kurie daro viską neteisingai, piktybiškai ne pagal reikalavimus, o taip pat ir tie, kurie PERSISTENGIA (yra net terminas over-optimization).

5 stereotipas: SEO paslaugas gali teikti bet kas. Visas profesionalias paslaugas teikia tik profesionalai, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. SEO paslaugos yra kelių paslaugų kompleksas, todėl pavieniai asmenys ar šiaip besidomintys vaikinukai to nepadarys. Optimizavimas nėra tikslusis mokslas, kur galima mintinai iškalti formules ir atsistojus prie lentos šiaip ne taip išspręsti uždavinį. Tai eksperimentais ir patirtimi grįsta paslauga. Paskaityti straipsnių neužtenka. Turite nuolatos skaityti ir domėtis, bandyti su savo puslapiais, turėti nuolatinių klientų, kuriems pasiekiate apčiuopiamus rezultatus, kad galėtumėte pasakyti, kad mano SEO strategijos veikia realia, o ne „ant popieriaus“. Tiesa, šiai sričiai nėra išsilavinimo Lietuvoje. Tai reikia padaryti iš pasaulinių šaltinių savarankiškai. Jei statybininkus ruošia ne viena mokslo įstaiga, tai SEO specialistai lavinasi patys, bet irgi ne tik iš knygų, bet ir iš praktikos. Jei norite atskirti profesionalą nuo entuziasto, paprašykite parodyti konkrečių darbų rezultatus. Vertinkite tik ilgalaikius darbus, nes dirbtinai sukelti pozicijas gali ir mėgėjai, tačiau jas išlaikyti keletą metų yra uždavinys, įkandamas tik profesionalams.

Tikimės, kad šis straipsnis bus naudingas visiems, kas domisi SEO nereguliariai ir nesiekdami tuo verstis.

Elektroninių parduotuvių nuoma

elektroninių parduotuvių nuomaElektroninių parduotuvių nuoma – nauja paslauga Lietuvos rinkoje, todėl reikia aiškiai ir paprastai paaiškinti, kas tai per dalykas, kam jis reikalingas ir kam naudingas. Šią paslaugą teikia ne viena el. parduotuvių kūrimu užsiimanti bendrovė, tačiau viskas atsiremia į paslaugas ir kainą.

Elektroninių parduotuvių nuoma – kaip tai veikia?

Internetinės parduotuvės nuoma yra nelabai tikslus pavadinimas. Nuoma reiškia naudojimąsi jau gatavu daiktu ar paslauga. Šiuo atveju el. parduotuvės nėra – ji sukuriama pagal užsakymą. Nuomojami resursai – serveris, interneto srautas, vieta serveryje, techninė priežiūra, interneto parduotuvės kodas ir išvaizda. Interneto vardas (domenas) į paslaugą neįeina.

El. parduotuvės nuoma dar taip vadinama ir dėl apmokėjimo principo – tai ne parduotuvės įsigijimas išsimokėtinai, tai tiesiog mėnesinis aptarnavimo mokestis už parduotuvę, kuri realiai priklauso el. parduotuvės kūrėjų bendrovei. Tai gali atrodyti pavojinga, tačiau griežtos bendradarbiavimo sutartys numato, kas nutinka su prekių aprašymais, nuotraukomis ir finansine informacija. Paprastai ji interneto svetainių kūrėjams nepriklauso, tad gali būti bet kada perkeliama į kitą el. parduotuvę.

El. parduotuvių nuomos kaina

El. parduotuvę susikurti kainuoja nuo 2000 litų, kūrimo procesas užtrunka 1-5 mėnesius iki to momento, kai pirkėjas gali be trukdžių apmokėti sąskaitą ir gauti norimą prekę. Tai brangi investicija, turint omenyje, kad po kurio laiko norint atlikti tam tikrus pakeitimus vėl reikės mokėti programuotojams ir dizaineriams už papildomas paslaugas. Tuo tarpu nedideli pakeitimai ir atnaujinimai įtraukiami į nuomos kainą, kuri yra 39 litai per mėnesį. Per metus susidaro 39×12=468 litai. Tai daugiau nei keturis kartus mažiau, nei vidutinė 2000 litų kainuojanti el. parduotuvė. Taupymas akivaizdus!

Kas gali pasinaudoti internetinių parduotuvių nuoma?

Interneto parduotuvių nuoma yra speciali paslauga, skirta nedideles pajamas gaunantiems pradedantiesiems verslininkams, kurie nori investuoti savo apyvartines lėšas į prekes ir reklamą, o ne į el. komercijos sprendimų techninę dalį. Ši paslauga skirta taupiems žmonėms, kurie supranta, kad unikali parduotuvės išvaizda nelabai įtakoja pardavimus. Tai žmonės, kurie tik tik pradeda verslą, turi daugybę kitų išlaidų, ir yra linkę atsisakyti išlaidų interneto technologijoms. Kadangi parduotuvė sukuriama vos per 2 darbo dienas, tai skirta ir žmonėms, kurie verslą nori pradėti greitai ir iš karto kokybiškai, o ne kelis mėnesius laukti pagrindinio savo prekybinės įmonės darbo įrankio – el. parduotuvės.

El. parduotuvių nuomos nauda

Nauda yra keleriopa:

  • Sutaupoma nemažai lėšų verslo pradžioje;
  • Nereikia rūpintis techninėmis priemonėmis – serveriu, programavimu ir t.t.
  • Sutaupoma nemažai laiko, nes el. parduotuvė padaroma vos per 2 darbo dienas;
  • Kūrėjai nuolatos konsultuoja verslininkus dėl el. parduotuvės naudojimosi ir tobulinimo;
  • Bet kada galima pereiti prie aukštesnio plano (149 litai per mėnesį) ir turėti specialiai pritaikytą el. parduotuvę su unikalia išvaizda (dizainu).

Elektroninių parduotuvių nuoma gali labai svariai prisidėti prie verslo pradžios apskritai. Daugybė gerą verslo idėją turinčių žmonių nesiryžta pradėti savo verslo bijodami nesėkmės ir didelių išlaidų pradžioje. Su šia paslauga bent jau pradinės investicijos yra mažos, o verslo nesėkmės atveju, nėra jokių rimtų įsipareigojimų el. parduotuvės kūrėjams.

Kodėl dar nepasinaudojote proga ir neišsinuomojote el. parduotuvės. 39 litai per mėnesį yra vieni geri verslo pietūs…