SEO paslaugos: kaip teisingai optimizuoti nuotraukas?

buk-pirmas.ltKeista, tačiau tiek daug rašydami ir skaitydami apie SEO paslaugai svarbų turinį, dažnai, pamirštame nuotraukas ir paveikslėlius. Tinkamas nuotraukų optimizavimas yra būtinas kiekvienos svetainės ar internetinio projekto vidinės optimizacijos proceso dalis. Juolab, ši informacija nėra nei karinė paslaptis, nei aukštasis pilotažas. Keletas patarimų iš SEO paslaugos buk-pirmas.lt ekspertų.

SEO paslaugos  ir Vizualinis marketingas

Kol paieškos sistemos neišrado gudresnio algoritmo vertinančio arba suprantančio svetainės dizainą, tol nuotraukas optimizuojame pagal prierašus ir Joms suteiktus pavadinimus. SEO paslaugos vizualinio marketingo srityje Lietuvoje vis dar žengia pirmus žingsnius. Vis dėlto, galime užsimerkti akis prieš daug dalykų, bet tikrai nederėtų numoti ranka į milžinišką lankytojų srautą sugeneruojančią sritį.

Svarbu atminti, kad svetainės prisijungimo laikas (puslapių atidarymo laikas) yra be galo svarbus kriterijus paieškos sistemoms. Kuo didesnė nuotrauka, tuo puslapio atidarymo laikas ilgėja. Neaukokite paveikslėlių kokybės, tačiau kaip įmanoma labiau sumažinkite paveikslėlių ir nuotraukų dydį. Tačiau tai svarbu daryti pačiam – rankiniu būdu. Kaip galėdami venkite automatinės nuotraukos sumažinimo funkcijos, nes Jūs matysite mažytę nuotrauką, o svetainė puslapį kraus lyg milžinišką dinozaurą.

Alternatyvus tekstas

Alternatyvus tekstas dažniausiai žymimas arba iš programuotojų lūpų išeina kaip ALT. Ši žyma skirta tam, kad Jūs paieškos valdiklius supažindintumėte su nuotraukoje pavaizduotu vaizdu. Geriausia jeigu šiam kelių žodžių aprašymui panaudotumėte raktinį žodį. Jeigu sistemoje nėra atskiros eilutės ALT apibūdinimui, tiesiog prie HTML kodo žymos įterpkite ALT= „ …”

Antraštės ir pavadinimas

Yra dvi SEO paslaugos auksinės taisyklės. Jose rašoma, kad įkeldami nuotrauką į serverį pasistenkite pavadinti nuotraukos failą taisyklingu raktiniu žodžiu arba fraze, pagal, kurią norėtumėte, kad lankytojai galėtų ją rasti ir identifikuoti.

Antroji taisyklė skelbia, kad tarp nuotraukų antraščių ir užimamų reitingų paieškos sistemose tiesioginio ryšio nėra. Bet vis gi… Jeigu ne dėl SEO paslaugos ar nuotraukos optimizavimo, tuomet dėl lankytojo parašykite tinkamą, t.y. teisingą ir neklaidinančią, antraštę. Įsivaizduokime vaizdelį, kuomet lankytojas greitai užbėga į Jūsų svetainę, tačiau pamato, kad ten nėra nieko ko jis ieškojo, kad jis buvo suklaidintas ir išsigandęs arba nepatenkintas išbėga. Viskas įvyksta per minutę ar net kelias sekundes. Kas tuomet nutinka paieškos sistemoje? … Įsijungia atšokimo rodiklis (angl. bounce rate). Kuo jis aukštesnis, tuo mažesnis Jūsų svetainės reitingas paieškos sistemose. Todėl kartais dėl žemų reitingų kaltos tampa ne SEO paslaugos, o turinio ir nuotraukų, bei antraščių neatitikimas.

Čia išvardintos vos kelios nuotraukų ar paveikslėlių optimizavimo taisyklės, kurios neužima daug laiko, tačiau turi didelį SEO paslaugos  svorį. Kartais tereikia kelių minučių ir žinojimo ką po ko daryti, kad pasiekti puikius rezultatus. Jeigu dvejojate arba turite klausimų – rašykite.

 

Saulius Balsys: tai gali nufotografuoti ne bet kas…

google street view Google Street View – nauja reklamos forma internete, kuri pritraukia vis daugiau ir daugiau dėmesio tiek iš verslininkų bendruomenės, tiek iš visuomenės. Tai virtualūs turai po įmones ir jų patalpas, parodantys, kaip iš tikrųjų atrodo tam tikri objektai. Lietuvoje tokius 3D turus fotografuoja vos keletas fotografų, nors 3D turai ir nėra naujiena. Kalbamės su vienu iš jų – Google atestuotu Street View fotografu Sauliumi Balsiu iš Vilniaus.

– Sauliau, kada atsirado Google Street View Lietuvoje?

Pirmą kartą Google Street View vaizdus fotografuojantis automobilis Lietuvos keliais riedėjo 2012 metais. Tada kilo daug nepasitenkinimo iš valdžios atstovų, kad tai gali būti asmens duomenų pažeidimas, tačiau vėliau paaiškėjo, kad tai neties. Google retušavo žmonių veidus ir automobilių numerius. Taip nebuvo daug pažeidimų, o nauda – milžiniška. Visai neseniai VMI pareigūnai rado nemažai niekur nedeklaruoto nekilnojamojo turto, kurį aptiko būtent peržiūrėję Google Street View nuotraukas. Taigi Lietuvoje šia tarnyba naudojamasi jau keletą metų gana sėkmingai.

– Kodėl tik dabar Google Street View turai tapo prieinami visiems?

Priežastis slypi pačiose technologijose. Pastaraisiais metais fotografai išmoko dirbti su virtualiais turais ir juos fotografuoti patys, savo profesionaliais fotoaparatais. Tiesa, yra naudojamos ir specialios 360 laipsnių fotografuojančios kameros (pavyzdžiui, Ricoh Theta). Jos kainuoja nedaug, tad savo kiemą gali nusifotografuoti bet kas, o naudodamiesi specialiomis programomis ir turą susikurti. Į Google Street View mėgėjiški turai nepatenka dėl apribojimų, tačiau akivaizdu, ka vis daugiau ir daugiau žmonių žino, kas tai yra.

– Mėgėjiškiems vietos nėra?..

Taip, teisingai. Google Street View tarnyba turi prieš tai akredituoti fotografus, įvertinti jų techninį pasiruošimą ir darbus, kad suteiktų prieigą talpinti Google Street View vaizdus. Taip siekiama užtikrinti, kad ne visi turintys 360 laipsnių fotoaparatus pildytų šią tarnybą. Yra tam tikri reikalavimai, ko negalima rodyti, tad profesionalai turi į tai atsižvelgti.

– Kiek laiko užtrunka vieno virtualaus turo paruošimas?

Nelygu, koks turas. Paprastai Google Street View turas susideda iš kelių ar keliolikos 360 laipsnių fotografijų. Jos daromos kas 3-5 metrai, sekant realias judėjimo galimybes. Tai reiškia, kad kiaurai sienas pereiti negalime, nes taip niekas nevaikšto – tenka fotografuoti koridorius, kad parodytume visą įėjimo į patalpą procesą. Visas šias 360 laipsnių nuotraukas reikia apdirbti, tad vieno tokio turo paruošimas gali užtrukti savaitę, dvi, o kartais ilgiau. Priklausomai, kiek „taškų“ reikia fotografuoti.

– Kodėl tai gera reklama?

Geriausia reklama – Google paieška (juokiasi). Pastebėsite, kai įvedamas įmonės pavadinimas, atsiranda dešinėje papildoma informacija. Štai ten gali atsirasti ir įmonės Google Street View turas. Tada lankytojas iš karto gali apsidairyti virtualiai po įmonę ar viešą objektą ir nuspręsti, ar tai tikrai tai, ko reikia. Reklama labai efektyvi – padeda pritraukti naujų lankytojų į įmonės puslapį. Be to tokios reklamos dar nėra masinės, tad įmonei suteikia išskirtinumą ir rimtumą. Ji tikrai nėra skirta vien tik užpildyti Kontaktų puslapį.

– Kiek kainuoja padaryti Google Street View?

Tikslios kainos nepasakysiu, nes reikia skaičiuoti taškus, kurios fotografuojame. Vienais atvejais jų pakanka vos 3-5, o kartais reikia padaryti ir visą pusšimtį. Kaina priklauso nuo to. Vidutiniškai kainuoja kelis šimtus eurų – gana nedidelė suma, galvojant apie naudą, kurią ji atneša.

Ačiū už pokalbį.

Pamatyti fotografo Sauliaus Basio darbus galite užsukę į verslopanorama.lt.

Reklama internete – pasirinkite SEO optimizaciją ir palaipsniui mėgaukitės augančiais rezultatais!

Reklama interneteInternetinis marketingas, kaip procesas, o tuo pačiu ir galimai paslaugos, jeigu būtų galima konkrečiai taip teigti, mūsų šalyje auga bei populiarėja palaipsniui, o didžiausias proveržis buvo pastebėtas kone vos prieš kelis metus. Realiai žiūrint, būtų galima, kaip ir teigti, kad šios situacijos susidarė vien tik dėl to, kad natūraliai žmonėms atsirado didžiulis poreikis tiek prekiauti internetinėje erdvėje, tiek siekti pasinaudoti kur kas priimtinesniais sprendimais, kurie galėtų tuo pačiu suteikti ir atitinkamą naudą. Kad ir kaip ten bebūtų, akivaizdu, kad laikui bėgant net ir internetinė rinka tapo tokia didžiulė, kad įvairiausios rinkodarinės, ar kitaip sakant marketingo, sistemos bei metodologijos tapo būtinos.

Reklama internete, tuo tarpu, šiandienos turinyje buvo paminėta tikrai, kad ne be reikalo, mat straipsnyje sieksime, kaip ir akcentuoti pagrindinę ir dažniausiai taikomą sistemą, jeigu būtų galima taip teigti – SEO. Norėtume šiandienos turinio skaitytojams elementariai paaiškinti, kuo gi šios koncepcijos taikymas piliečiams galėtų būti naudingas, o be viso to, kuo gi ši reklama internete išsiskiria, lyginant su kitomis, bei koks gi galėtų būti įgyjamas šios koncepcijos naudingumas. Esame linkę manyti, kad daugeliui šiandienos straipsnis galėtų būti realiau, nei tiesiog naudingas, pabrėžiant vien tai, kad internetinės rinkos augimas – nenumaldomas ir, esame linkę manyti, kad bent jau greičiausiu metu jokie stabdymai neturėtų būti įžvelgiami. Manome, kad tokiomis tendencijomis būtina pasinaudoti, ypač, jeigu galvojate apie individualų verslą internete.

Seo optimizavimas – terminas, su kuriuo susiduria pastaruoju metu tikrai, kad dauguma piliečių. Realiai žiūrint, tokios tendencijos yra ganėtinai nesunkiai suvokiamos, kadangi, kaip ir buvome užsiminę, tai yra dažniausiai pasirenkama reklama internete, vien dėl atitinkamų specifikų. Taigi, būtų galima, kaip ir iš karto teigti, jog SEO sistemos taikymas dažniausiai yra vienkartinė investicija, kurios naudingumą galima įžvelgti palaipsniui, tačiau šis įkainių atžvilgiu yra nepaprastai didžiulis. Tiesą sakant, tai ir yra, kaip ir pagrindinis veiksnys, kodėl gi ši metodologija yra pasirenkama, o pats mechanizmas veikia tuo principu, kad atitinkamas projektas yra keliamas aktualių raktažodžių ažtvilgiu.

Kas yra Google AdWords reklama ir kokia šios paslaugos nauda?

Google AdWordsTinkamai plėtojama reklama kelia įmonės žinomumo rodiklius ir plečia vartotojų gretas. Svarbiausias reklamų skirties bruožas – jų pateikimo forma. Nuo seniausių laikų žinoma tekstinė, vaizdinė ir garsinė reklama, modernėjanti drauge su besikeičiančia visuomene. Skirtingos reklamos formos naudojamos skirtinguose kanaluose. Skaitmeninėje erdvėje didžiausius srautus generuoja tekstinė reklama, derinama su vaizdiniais ir garsiniais elementais. Tiesa, negalima pamiršti ir neigiamos reklamos pusės – aiškiais atrankos kriterijais neapibrėžta informacija dažniausiai neatitinka vartotojų poreikių. Minėtosios kategorijos perversmas siejamas su Google AdWords reklama, kuri ėmė teikti tekstinės formos žinutes, atsižvelgdama į vartotojų užklausas Google paieškos sistemoje. Šiandien AdWords yra viena efektyviausių trumpalaikės reklamos formų, gebanti generuoti itin didelius klientų srautus.

Verslininkai, siekiantys aukščiausių rezultatų, turi būti matomi paieškos sistemoje. Atlikti tyrimai patvirtino, kad Lietuvoje daugiau nei 95 proc. interneto vartotojų aktualios informacijos, pageidaujamos kategorijos prekių ir paslaugų ieško naudodamiesi Google paieškos sistema. Jei norite būti pastebėti, jums bus reikalinga Google AdWords reklama, jūsų skelbimą rodanti pirmojo puslapio viršuje arba dešiniame lango šone. Vienas svarbiausių minėtosios reklamos formos pranašumų yra tai, kad reklama nėra nei įkyri, nei erzinanti, kadangi vartotojas pats ieško jūsų siūlomų prekių ar paslaugų.

Google AdWords reklama – tai didžiausio paieškos tinklo Google siūloma reklamos forma, talpinanti reklaminius tekstus ne tik Google paieškos sistemoje, bet ir kituose AdSence sistemos tinklalapiuose. AdWords reklamos sėkmės pagrindas – bendradarbiavimas su rinkodaros profesionalais, galinčiais užtikrinti aukščiausius rezultatus. Minėtoji sistema siūlo milžinišką statistikos duomenų bazę, padedančią analizuoti ne tik konkrečios reklamos kampanijos informaciją, bet ir visą Google rinką. Minėtieji duomenys leidžia pasirinkti tinkamiausius raktažodžius ir raktines frazes, padedančias pritraukti maksimalų potencialių klientų srautą. Tai itin lanksti ir patikima reklamos forma, leidžianti prisitaikyti prie vartotojų poreikių, lūkesčių ir paieškos įpročių.

Vienas svarbiausių Google AdWords reklamos privalumų – išskirtinai palanki atsiskaitymo už reklamą sistema. Vartotojas moka vadinamuoju CPC būdu, t. y. mokama už kiekvieną paspaudimą ant reklamos. Kitaip sakant, mokama tik už jūsų reklama susidomėjusius klientus. Kalbant apie sistemos privalumus, būtina paminėti ir itin lengvą Google AdWords sistemos naudojimą. Minimalistinė programa nereikalauja nei specifinių žinių, nei ilgo ir kruopštaus darbo. Be to, jūs galite rinktis pageidaujamas reklamos pozicijas. Pagrindinė pozicija matoma didžiausiam lankytojų srautui, tačiau ši reklama kainuoja brangiau. Kitos pozicijos yra pigesnės, tačiau jos yra mažiau matomos, t. y. sulaukia mažesnio vartotojų srauto.

Virtualūs turai gali reklamuoti ir biurus

virtualus turaiInterneto reklama yra veiksminga tik tada, kai ji rodoma tinkamai auditorija, naudoja tinkamas priemones ir būdus pritraukti dėmesį. Dėl to yra manoma, kad virtualūs turai gali būti naudojami tik SPA, restoranams ir kaimo turizmo sodyboms reklamuoti. Iš tiesų, tai kur kas universalesnė interneto reklamos forma. Pabandysime pristatyti idėją, kad virtualus turas tinka ir paprastai paslaugų įmonei.

Sakykime, vidutinio dydžio buhalterinių paslaugų įmonė norėtų pristatyti save virtualiu turu. Ką galima jiems pasiūlyti? Pasikalbėjome su virtualių turų kūrėjais iš 3dturas.lt. Jie pasiūlė keletą įdomių idėjų.

Biuro vaizdas virtualiame ture yra ne pagrindinis momentas. Biuras nebūtinai turi būti įspūdingas. Pakaks tik tvarkingo. Virtualūs turai yra unikalūs tuo, kad juose galima patalpinti tekstinės informacijos. Prie tam tikro objekto panoraminėje nuotraukoje galima pateikti video klipą, nuotraukų galeriją, garsinį failą ar gabalą teksto. Tegul tas objektas būna kiekvienas darbuotojas. Pavyzdžiui, galima nufotografuoti buhalterę Marytę ir šalia jos pateikti informaciją, kokias paslaugas ji teikia – tvarko įmonės buhalteriją, konsultuoja ar padeda įsteigti įmones. Šalia kito darbuotojo vėl informacija, gal aptarnaujamų klientų logotipai. Jei biure yra ne vienas kabinetas, o keli – dar puikiau. Galima parodyti direktoriaus kabinetą ir pristatyti vadovą, galima pateikti informacijos apie tam tikrą skyrių ir jo darbo specifiką. Tokiu būdu virtualus turas visiškai pristato darbuotojus ir jų veiklą.

Aišku, darbuotojai turėtų būti apsirengę tvarkingai, darbiniu stiliumi, nes jie formuoja savo įmonės, kaip profesionalios paslaugų teikėjos, įvaizdį. Darbo stalai turėtų būti tvarkingi, laikinai reiktų paslėpti asmeninį gyvenimą primenančius daiktus – šeimos nuotraukas, vaikų dovanas ir t.t. Kadangi darbuotojų vardai yra tikri, reiktų stengtis pateikti darbinę, o ne asmeninę informaciją.

Virtualūs turai taip gali būti kuriami įvairios pakraipos verslams. Aišku, jei biuras atrodo įspūdingai, pakaks jo vaizdo ir bendrinės informacijos apie teikiamas paslaugas.

Beje, yra ir nauja reklamos forma, kurią derėtų paminėti. Tai interaktyvios 3D svetainės. Visa svetainė yra virtualus turas su papildoma tekstine informacija, galerija, ir net el. parduotuve. Paprastai virtualus turas būna kaip papildoma informacija, bet šiuo atveju jis tampa pagrindiniu informacijos nešėju. Tokia svetainė jau yra pritaikyta ir SEO tikslams – Google paieška ją vertina kaip ir kitas panašias vieno puslapio svetaines.

Virtualūs turai gali padėti Jūsų įmonei išsiskirti ir prisistatyti unikaliai ir įdomiai.

Remarketingas – įrankis skatinantis vartotojus grįžti

remarketingas Kiekvieno vystomo verslo pagrindinis tikslas yra pasiekti galimus potencialius klientus, juos informuoti itin tikslia žinute, perteikiama per reklamą, ir suvilioti geru pasiūlymu. Nustatyta, kad šiuo metu  daugiau nei 90 % internetinio tinklalapio lankytojų svetainę palieka net neatlikę joje jokių veiksmų. Tai reiškia, kad jie ateina ir labai greitai palieka svetainę. Interneto vartotojai joje neprisiregistruoja, kad gautų naujienas, neįsigyja jokių prekių ar paslaugų, apie jas nepasiteirauja, neskambina nurodytais telefonais ir pan. Dažniausiai lankytojai į svetainę pirmą kartą patenka naudodamies nuorodomis ar reklama kitose svetainėse, per įvairias nuorodas socialiniuose tinkluose, paieškos sistemas ar tiesiog įvedus interneto tinklalapio adresą ir pan.

Siekiant, kad reklama internetinėje erdvėje taptų kuo pigesnė, verslas stengiasi visus konkrečios svetainės lankytojus konvertuoti į potencialius pirkėjus. Dažniausia tai atliekama renkant apsilankiusiųjų elektroninio pašto adresus, rekomenduojant mėgti įmonę socialiniuose tinkluose ir pan. Vis dėlto užėję į svetainę vartotojai neretai nepalieka jokių savo kontaktų, plačiau įmone nesusidomi ir labai greitai svetainę palieka. Būtent šioje vietoje ir atsiranda verslininkų poreikis jų įmonės interneto svetainės lankytojus pasiekti antrą kartą. Čia rekomenduojama naudoti puikiai pasitvirtinantį internetinės rinkodaros įrankį – remarketingą.

Remarketingas yra pakartotinės rinkodaros procesas, kuris suteikia galimybę rasti vartotojus, kurie lankėsi jūsų įmonės internetinėje svetainėje ir parodyti jiems reklamą, kuri yra susijusi su jūsų tinklalapiu. Tokiu būdu remarketingas ne tik sugrąžina prarastus lankytojus, tačiau ir pasiekia tuos, kurie yra pasirengę pirkti prekes ar paslaugas ir iš naujo juos įtikinti jog geriausia jas įsigyti būtent iš jūsų.

Įmonės remarketingas veikia naudojant įvairius interneto vaizdinės reklamos tinklus. Pats didžiausias ir populiariausias yra Google vaizdinės reklamos tinklas,  kurį sudaro kiek daugiau nei vienas milijonas populiarių interneto svetainių. Pats remarketingo veikimo principas yra grindžiamas reklaminių skydelių, tekstinės bei vaizdinės reklamos rodymu būtent tikslinei auditorijai, kuri jau kartą lankėsi svetainėje. Mūsų šalyje dažniausiai remarketingo paslauga yra teikiama naudojantis Google AdWords bei Google AdSence sistemomis. Jos padeda reklaminius skydelius parodyti tik tikslinei auditorijai milijonuose interneto puslapių, kurie naudoja Google AdSence reklamos plotus.

Nors daugybė reklamos internete tinklų šį technologinį metodą jau turi įsidiegusi ir tai tikrai nėra stebuklas arba naujovė internetinės rinkodaros srityje, vis dėlto vos 5 % visų internetinių tinklalapių pakankamai investuoja į reklamą internete ir būtent į remarketingą.

Taigi, remarketingas, kaip viena iš internetinės rinkodaros sričių, yra pagrįstas realaus laiko reklamos pirkimo technologija. Šiuo metu tai yra sparčiausiai auganti internetinės reklamos forma. Daugybė sėkmingai internete verslą vystančių įmonių, naudojančių šį įrankį, žino, kokia yra reali remarketingo nauda, siekiant didinti reklamos kampanijos bei prekės ženklo žinomumą, perduoti žinutes potencialiam klientui bei auginti pardavimus. Šita internetinės reklamos forma vartotojams padeda įsiminti reklaminio pranešimo esmę, taip pat užprogramuoja vartotojų pasitikėjimą prekės ženklu ir nuolat vis primena apie aktualias prekes ar paslaugas. Tokiu būdu remarketingas visuomet atkreipia vartotojo dėmesį ir karti didina  konversijas bei pardavimus internete.