Virtualūs turai gali reklamuoti ir biurus

virtualus turaiInterneto reklama yra veiksminga tik tada, kai ji rodoma tinkamai auditorija, naudoja tinkamas priemones ir būdus pritraukti dėmesį. Dėl to yra manoma, kad virtualūs turai gali būti naudojami tik SPA, restoranams ir kaimo turizmo sodyboms reklamuoti. Iš tiesų, tai kur kas universalesnė interneto reklamos forma. Pabandysime pristatyti idėją, kad virtualus turas tinka ir paprastai paslaugų įmonei.

Sakykime, vidutinio dydžio buhalterinių paslaugų įmonė norėtų pristatyti save virtualiu turu. Ką galima jiems pasiūlyti? Pasikalbėjome su virtualių turų kūrėjais iš 3dturas.lt. Jie pasiūlė keletą įdomių idėjų.

Biuro vaizdas virtualiame ture yra ne pagrindinis momentas. Biuras nebūtinai turi būti įspūdingas. Pakaks tik tvarkingo. Virtualūs turai yra unikalūs tuo, kad juose galima patalpinti tekstinės informacijos. Prie tam tikro objekto panoraminėje nuotraukoje galima pateikti video klipą, nuotraukų galeriją, garsinį failą ar gabalą teksto. Tegul tas objektas būna kiekvienas darbuotojas. Pavyzdžiui, galima nufotografuoti buhalterę Marytę ir šalia jos pateikti informaciją, kokias paslaugas ji teikia – tvarko įmonės buhalteriją, konsultuoja ar padeda įsteigti įmones. Šalia kito darbuotojo vėl informacija, gal aptarnaujamų klientų logotipai. Jei biure yra ne vienas kabinetas, o keli – dar puikiau. Galima parodyti direktoriaus kabinetą ir pristatyti vadovą, galima pateikti informacijos apie tam tikrą skyrių ir jo darbo specifiką. Tokiu būdu virtualus turas visiškai pristato darbuotojus ir jų veiklą.

Aišku, darbuotojai turėtų būti apsirengę tvarkingai, darbiniu stiliumi, nes jie formuoja savo įmonės, kaip profesionalios paslaugų teikėjos, įvaizdį. Darbo stalai turėtų būti tvarkingi, laikinai reiktų paslėpti asmeninį gyvenimą primenančius daiktus – šeimos nuotraukas, vaikų dovanas ir t.t. Kadangi darbuotojų vardai yra tikri, reiktų stengtis pateikti darbinę, o ne asmeninę informaciją.

Virtualūs turai taip gali būti kuriami įvairios pakraipos verslams. Aišku, jei biuras atrodo įspūdingai, pakaks jo vaizdo ir bendrinės informacijos apie teikiamas paslaugas.

Beje, yra ir nauja reklamos forma, kurią derėtų paminėti. Tai interaktyvios 3D svetainės. Visa svetainė yra virtualus turas su papildoma tekstine informacija, galerija, ir net el. parduotuve. Paprastai virtualus turas būna kaip papildoma informacija, bet šiuo atveju jis tampa pagrindiniu informacijos nešėju. Tokia svetainė jau yra pritaikyta ir SEO tikslams – Google paieška ją vertina kaip ir kitas panašias vieno puslapio svetaines.

Virtualūs turai gali padėti Jūsų įmonei išsiskirti ir prisistatyti unikaliai ir įdomiai.

Remarketingas – įrankis skatinantis vartotojus grįžti

remarketingas Kiekvieno vystomo verslo pagrindinis tikslas yra pasiekti galimus potencialius klientus, juos informuoti itin tikslia žinute, perteikiama per reklamą, ir suvilioti geru pasiūlymu. Nustatyta, kad šiuo metu  daugiau nei 90 % internetinio tinklalapio lankytojų svetainę palieka net neatlikę joje jokių veiksmų. Tai reiškia, kad jie ateina ir labai greitai palieka svetainę. Interneto vartotojai joje neprisiregistruoja, kad gautų naujienas, neįsigyja jokių prekių ar paslaugų, apie jas nepasiteirauja, neskambina nurodytais telefonais ir pan. Dažniausiai lankytojai į svetainę pirmą kartą patenka naudodamies nuorodomis ar reklama kitose svetainėse, per įvairias nuorodas socialiniuose tinkluose, paieškos sistemas ar tiesiog įvedus interneto tinklalapio adresą ir pan.

Siekiant, kad reklama internetinėje erdvėje taptų kuo pigesnė, verslas stengiasi visus konkrečios svetainės lankytojus konvertuoti į potencialius pirkėjus. Dažniausia tai atliekama renkant apsilankiusiųjų elektroninio pašto adresus, rekomenduojant mėgti įmonę socialiniuose tinkluose ir pan. Vis dėlto užėję į svetainę vartotojai neretai nepalieka jokių savo kontaktų, plačiau įmone nesusidomi ir labai greitai svetainę palieka. Būtent šioje vietoje ir atsiranda verslininkų poreikis jų įmonės interneto svetainės lankytojus pasiekti antrą kartą. Čia rekomenduojama naudoti puikiai pasitvirtinantį internetinės rinkodaros įrankį – remarketingą.

Remarketingas yra pakartotinės rinkodaros procesas, kuris suteikia galimybę rasti vartotojus, kurie lankėsi jūsų įmonės internetinėje svetainėje ir parodyti jiems reklamą, kuri yra susijusi su jūsų tinklalapiu. Tokiu būdu remarketingas ne tik sugrąžina prarastus lankytojus, tačiau ir pasiekia tuos, kurie yra pasirengę pirkti prekes ar paslaugas ir iš naujo juos įtikinti jog geriausia jas įsigyti būtent iš jūsų.

Įmonės remarketingas veikia naudojant įvairius interneto vaizdinės reklamos tinklus. Pats didžiausias ir populiariausias yra Google vaizdinės reklamos tinklas,  kurį sudaro kiek daugiau nei vienas milijonas populiarių interneto svetainių. Pats remarketingo veikimo principas yra grindžiamas reklaminių skydelių, tekstinės bei vaizdinės reklamos rodymu būtent tikslinei auditorijai, kuri jau kartą lankėsi svetainėje. Mūsų šalyje dažniausiai remarketingo paslauga yra teikiama naudojantis Google AdWords bei Google AdSence sistemomis. Jos padeda reklaminius skydelius parodyti tik tikslinei auditorijai milijonuose interneto puslapių, kurie naudoja Google AdSence reklamos plotus.

Nors daugybė reklamos internete tinklų šį technologinį metodą jau turi įsidiegusi ir tai tikrai nėra stebuklas arba naujovė internetinės rinkodaros srityje, vis dėlto vos 5 % visų internetinių tinklalapių pakankamai investuoja į reklamą internete ir būtent į remarketingą.

Taigi, remarketingas, kaip viena iš internetinės rinkodaros sričių, yra pagrįstas realaus laiko reklamos pirkimo technologija. Šiuo metu tai yra sparčiausiai auganti internetinės reklamos forma. Daugybė sėkmingai internete verslą vystančių įmonių, naudojančių šį įrankį, žino, kokia yra reali remarketingo nauda, siekiant didinti reklamos kampanijos bei prekės ženklo žinomumą, perduoti žinutes potencialiam klientui bei auginti pardavimus. Šita internetinės reklamos forma vartotojams padeda įsiminti reklaminio pranešimo esmę, taip pat užprogramuoja vartotojų pasitikėjimą prekės ženklu ir nuolat vis primena apie aktualias prekes ar paslaugas. Tokiu būdu remarketingas visuomet atkreipia vartotojo dėmesį ir karti didina  konversijas bei pardavimus internete.

Google reklama – efektyviausias būdas reklamuotis internete

Google reklamaNėra ko čia ginčytis. Google reklama yra antras pagal efektyvumas reklamos būdas pasaulyje. Paklausite, kas yra pirmas? Rekomendacijos arba „word of mouth“ reklama, kai vienas žmogus kitam rekomenduoja įmonę, verslą ar paslaugo teikėją. Su šią beveik šimtaprocentinio efektyvumo reklama konkuruoti gali tik PPC reklama Google AdWords. Tokiu būdu Google reklama tampa efektyviausia reklamos forma internete, nes „word of mouth“ internete tampa kitokia reklamos forma, arba jos efektyvumas sumažėja (pasitikėjimas žmonių rekomendacija yra menkas dėl identiteto).

Google reklama veikia paprastai. Ji parodoma tik tada, kai ieškomas turinys turintis tam tikrus raktinius žodžius. Tai reiškia, kad jei su reklamine žinute susiejate 5 raktinius žodžius, ji bus rodoma tik tada, kai kas nors paieškoje suves būtent tuos raktinius žodžius. Jei padarys klaidą, deja, reklama nebus parodyta.

PPC (Pay Per Click) reklama yra labai patraukli ir tuo, kad mokėti reikia ne už parodymus (impressions), bet už paspaudimus. Tai reiškia, kad mokama už realiai atvestą lankytoją, o ne 1000 pamačiusių reklamą arba jos nepastebėjusių, nes ji buvo patalpinta kur nors giliai tarp kitų reklamų. Taigi Google reklama gali atvesti realius pirkėjus, susidomėjusius preke arba paslauga, kurią reklamuojate. Jei tas lankytojas iš jūsų nenupirko, reiškia nesugebėjote jau savo puslapyje jo įtikinti, kad jūsų pasiūlymas yra pats geriausias ir reikia juo pasinaudoti dabar pat. Čia prasideda kita rinkodaros sritis (landing page), į kurią šiame straipsnyje nesigilinsime.

Google reklama yra sukurta taip, kad ją valdyti galėtų kiekvienas, tačiau, kaip ir bet kuriai kitai reklaminei kampanijai, taip ir kontekstinei reklamai reikia patirties, žinių ir sugebėjimų. Lietuvoje rengiami net kursai, kurių metu mokomi žmonės būtent kaip valdyti savo Google Adwords kampanijas. Investuoti savo laiką į reklamos industrijos suvokimą galima, bet greičiau ir paprasčiau visada yra nusamdyti profesionalus, kurie su tuo dirba kas dieną. Jūs paleisdami vieną kampaniją sugaišite kelias dienas, o jie – vos pora valandų. Vieną valandą atliks analizę, kitą – surašys raktinius žodžius ir reklamą ir viskas – liks tik kantriai stebėti rezultatus ir reaguoti į susidariusią situaciją. Tai profesionalų darbas, kuriems ir reiktų patikėti Google reklamos vykdymą. Galite tiesiog pakenkti sau, o ne padėti. Juk už paspaudimus reikia mokėti, tad galite prarasti nemažai pinigų, ko profesionalai tikrai neleis padaryti.

Išbandykite Google reklamos galimybes jau dabar!

Logotipų kūrimas ir spalvų vaidmuo

logotipų kūrimasLogotipas šiandien yra pagrindinis įmonės prisistatymas. Logotipą naudojame visur: ant vizitinių, savo interneto svetainėje, skrajutėse, neoficialiuose dokumentuose, kitoje atributikoje. Todėl logotipų kūrimas – labai svarbus žingsnis versle.

Prieš kurdami savo logotipą, turėtumėte atsakyti į paprastus klausimus:

  • Kokia mūsų tikslinė auditorija?
  • Kokios mūsų įmonės vertybės?
  • Kokia yra mūsų pagrindinė veikla?
  • Ką mes norime pasakyti savo klientams ir partneriams?

Nuo atsakymų į šiuos klausimus priklausys Jūsų logotipo dizainas ir išvaizda. Logotipų kūrimas prilygsta ne tik kūrybiniam procesui, jis reikalauja ir šiek tiek žinių. Profesionalūs dizaineriai, kurdami logotipus nuolat klausia užsakovo, kokios spalvos logotipe turėtų vyrauti. Jei manote, kad tai visiškai nesvarbu, klystate. Kiekviena spalva, net jei logotipas bus tik lapo kampe, šį tą simbolizuos apie Jūsų įmonę ir paveiks žiūrintį į šį logotipą žmogų.

  1. Raudona. Aistringa, energinga, gyva spalva. Daugiausiai naudojama norintiems išsiskirsti, atnešantiems į rinką kažką naujo. Raudona skatiną apetitą, todėl ją dažnai atranda maisto gamybos verslininkai.
  2. Juoda. Paslaptingumas, drąsa, konkretumas. Juoda spalva ne visuomet kelia teigiamas emocijas klientams, tad ją naudojant logotipų kūrime reikia tiksliai apgalvoti savo tikslus. Puikiai suderinta su kitomis spalvomis, logotipo forma ir idėja, juoda spalva Jūsų logotipe gali atrodyti klasiškai.
  3. Balta. Švara, tvarka, patikimumas. Baltas logotipas – puikus sprendimas, jei norite pabrėžti savo įmonės patikimumą ir skaidrumą. Tačiau nereikia pamiršti, jog tokiam logotipui visuomet reikės spalvoto fono.
  4. Žalia. Grynumas, patikimumas, gamta. Itin teigiamas emocijas kelianti spalva dažniausiai naudojama su gamta sąsajų turinčių įmonių logotipų kūrime.
  5. Mėlyna. Profesionalumas, rimtumas, konkretumas. Kone dažniausiai logotipų kūrimas prasideda su šios spalvos idėja. Tai populiari ir žmonėms priimtina spalva, simbolizuojanti įmonės patikimumą ir  pastovumą.

Kartu ar atskirai?

Dažnai kylantis klausimas, kuomet pradedamas logotipų kūrimas, yra tai, ar naudoti kelias spalvas logotipe, ar atskirai. Profesionalų patarimas paprastas – viskas tinka, kas tarpusavyje dera meistriškai.  Žinoma, dažniausiai naudojama viena pagrindinė logotipo spalva ir dar viena šalutinė. Tačiau įmonėms, norinčioms pabrėžti savo patikimumą ir platų paslaugų pasirinkimą, galima derinti ir kelias spalvas viename logotipe. Tik tam jau reikia itin gero spalvų derinimo pajautimo ar net profesionalo patarimo.

 

Įmonių katalogas – kas slypi jame?

Gyvename pasaulyje, kuriame svarbiausias, reikalingiausias, brangiausias ir visa apimantis dalykas yra informacija. Juk net šis amžius vadinamas informaciniu: kas šiandien valdo informaciją, tas valdo ir pasaulį. Informacija – daugelio verslininkų pragyvenimo šaltinis. Ji randama internete, žurnaluose, laikraščiuose… Vis dėlto, labiausiai šiandien informacijos rinką yra užkariavęs internetas. Čia jos kiekiai patys didžiausi, tačiau tai nebūtinai reiškia, jog informacija, esanti internete, visada yra naudinga – čia kaip niekur kitur labai daug šlamšto. Todėl naudojantis šia informacijos taupykle ne tiek svarbu rasti informaciją, kiek mokėti ją tinkamai atsirinkti. Tiek leidiniai, tiek ir internetiniai tinklalapiai turi ir privalumų, ir trūkumų, todėl pasistengsime apžvelgti tiek vienų, tiek kitų naudą.

įmonių katalogas

Verslo informacinis įmonių katalogas internete padarė tikrą perversmą ir sumažino ne tik popieriaus, žurnalų paklausą, bet ir pasiūlą. Šiuose kataloguose galima rasti informacijos, susijusios su verslu. Dažniausiai tokiuose tinklalapiuose yra pateikiami įvairių įmonių rekvizitai bei kontaktai. Tokie katalogai yra skirti Lietuvos verslo subjektams – kad jie galėtų  prisistatyti vartotojams. Pastariesiems įmonių katalogai skirti tam, kad galėtų kuo efektyviau ir paprasčiau surasti reikalingų paslaugų ir prekių.

Informacija, kuri yra pateikiama įmonių kataloguose gali būti pasiekiama internetu. Daugelis verslininkų taip susiranda tai, ko ieško – įvairių prekių ar paslaugų tiekėjus. Tokie pat katalogai yra leidžiami ir popieriniu pavidalu. Vertėtų paminėti, jog šiuo metu Lietuvoje popieriniuose kataloguose yra žymiai daugiau informacijos nei internetiniuose. Popierinis variantas yra kur kas patogesnis vyresniems ar naujųjų technologijų nemėgtantiems žmonėms, kurie nepratę prie kompiuterių. Tačiau, kalbant apie prieinamumą ir naudingumą, tai internetiniai verslo informacijos katalogai yra pranašesni.

Norint, kad internetinis įmonių katalogas jus įtrauktų reikia atitikti tam tikrus kriterijus. Visų pirma, būtina įregistruoti savo įmonę ar verslo padalinį, turintį pavadinimą ir registracijos numerį bei logotipą. Neapsieisite ir be žmogaus, kuris vadovauja įmonei – vadovo. Atitikus standartinius kriterijus, norint patekti į įmonių katalogą, reikia susimokėti. Kita vertus, kai kuriuose internetiniuose įmonių kataloguose skelbimus galima talpinti nemokamai. To paties negalima pasakyti apie popierinius leidinius. Gaila, bet ne visi verslininkai šiais katalogais moka naudotis, todėl geriausia yra reklamuotis visais įmanomais būdais: tiek internete, tiek popieriniuose kataloguose.

Internetinių įmonių katalogų privalumas tai, kad duomenis, esančius internetinėse sistemose, yra galimybė bet kada redaguoti bei tvarkyti. Galima šalinti pasenusią informaciją ir pridėti naują. Tuo tarpu, popieriniame variante informacija turi būti atnaujinama maždaug kas mėnesį, o tai reiškia, jog, jeigu įmonės informacija keisis, nebūsite užtikrintas, kad klientai įsigys naująjį įmonių katalogą su pakeista informacija. Dėl šios priežasties internetiniai katalogai yra žymiai pranašesni, tačiau jie dar nėra tokie populiarūs Lietuvoje kaip popieriniai variantai. Taip pat verslo subjektams internetinės svetainės naudingesnės, nes jose už tam tikrą mokestį galima pateikti savo paslaugas ar prekes aukščiau visų kitų, t.y. pateikti jas kaip prioritetą. Paslaugų pasiūlymai rodomi pačiame pirmajame internetinės svetainės puslapyje. O jeigu tinklalapį kasdien aplanko, pavyzdžiui, keliasdešimt tūkstančių žmonių, galima būti tikram, jog iš šios masės žmonių kažkas būtinai susidomės Jūsų teikiamomis paslaugomis. Todėl investicija į verslo informacijos, t. y. į savo įmonės, platinimą internete yra labai naudingas ir protingas žingsnis.

Jeigu vis dėlto nusprendėte naudotis popierine reklama, tai pats geriausias pasiūlymas būtų reklamuoti savo verslo paslaugas laikraščiuose, ypač dienraščiuose. Jų tiražas yra ganėtinai nemažas todėl būsite užtikrintas, jog jūsų paslaugų reklamas gyventojai matys vos ne kiekvieną dieną. Žinoma, šitokios reklamos kainuoja taip pat nemažai. Tačiau informacijos koregavimo atžvilgiu, internetinės svetainės vėlgi yra pranašesnės. Kad ir kaip bebūtų, nesvarbu, ką pasirinktumėte, verslo informacinį įmonių katalogą internete, ar tokį patį katalogą popieriuje, nes leidinių ir interneto tinklalapių privalumai ir trūkumai puikiai balansuoja tarpusavyje. Svarbiausia, kad kuo daugiau potencialių klientų būtų informuoti, todėl negailėkite tam savo laiko ir pinigų – reklamuokitės.

Reklama ant viešojo transporto.



Šiandien važiuodamas namo mestelėjau žvilgsnį į reklamas ant viešojo transporto. Ar jūs pastebite jas?Neerzina? Tenka pripažinti, dauguma jų neskoningos ir neoriginalios. Koks nors pavadinimas, šūkis ir paveikslėlis ar keli. Nežinau ar tai ką nors sudomina…Žinoma, malonu, kai viešasis transportas nėra vienspalvis ir laukdamas stotelėj žmogelis gali bandyt atspėt kokia reklama puoštas šįkart atvažiuos autobusas ar troleibusas, bet kodėl gi neišnaudojus viešojo transporto originaliau? 🙂 Reklamos plotas matomas visiems, o įdomesnė tikrai sulaukia dėmesio pozityvaus ar nelabai – svarbu sulaukia, juk toks ir yra tikslas :)) Ir nesvarbu tai socialinė ar tiesiog įmonės/produkto reklama, svarbu puošia…

Kokia Jūsų nuomonė apie visą šitą reikalą? 🙂

Daugiau nuotraukų.

 

[more…]

Pasidairykime kokie grožiai važinėja užsienio gatvėmis ir palyginkime su lietuviškais.

LIETUVIŠKOS REKLAMOS KŪRĖJAMS TRŪKSTA IDĖJŲ