5 mitai apie SEO paslaugas

seo mitaiVisada norime tapti tikrais mitų griovėjais ir paneigti tam tikrus nusistovėjusius stereotipus ir nuostatas. Kaip tai saldu… Ir įdomu. Pabandykime tai padaryti su plačiajai visuomenei dar nežinoma sritimi – SEO. Mitų čia yra per akis, beje, kai kurie gyvuoja jau gana ilgai.

Tiems, kas negirdėjo nieko apie tai galime pasakyti, kad tai SEO paslaugos padeda interneto puslapiams būti surandamiems Paieškoje. Tai ne tas pats, kas puslapio kūrimas, nes čia reikia kiek kitų žinių ir įrankių. Kas tas SEO yra, paskaitykite Vikipedijoje. Nesigilinsime į šiandienines problemas šioje srityje, tik pabandysime priminti keletą stereotipų ir juos paneigti.

1 stereotipas: SEO paslaugos ir jų teikėjai gali garantuoti 1 vietą Paieškoje. Nė velnio negali. Tokias garantijas gali duoti tik sukčiai. Tai pripažįsta ir profesionalai SEO konsultantai ir paslaugų teikėjai, nuolatos dirbantys šioje rinkoje ir sekantys visus Paieškos atnaujinimus. Kodėl negali? Garantuoti galima tik tai, ką pats turi. Šiuo atveju dirbama su Google paieškos sistema, kuri paslaugos teikėjams nepriklauso. Pirkti vietos irgi negalima, tik reklamą. Google darbuotojai gauna tiek pinigų, kad paslapčių savo pažįstamiems SEO specialistams irgi neišpasakoja. Taigi, niekas nežino tiksliai, kaip veikia paieškos robotas, tad jokių garantijų čia negali būti. Ar mechanikas, kuris nežino, kaip veikia automobilio mechanizmas, gali garantuoti, kad automobilis važiuos 300 km/h greičiu? Turbūt nelabai. Tas pats ir šioje srityje.

2 stereotipas: SEO mirė… Seo miršta po kiekvieno paieškos algoritmo atnaujinimo ir bandymo kovoti su internetiniais brukalais, nes kažkam metų ar daugiau darbas nueina šuniui ant uodegos. Tas šaukia „Katastrofa! Pasaulio pabaiga! Dabar tai jau tiksliai galas…”, o būrys naivuolių puola bėgti ir taip pat šaukti nesigilindami į situaciją iš esmės. SEO yra optimizavimas paieškos svetainėms. Kol bus internetas, tol svetainėms bus taikomi tam tikri reikalavimai. SEO paslaugos yra paruošti interneto puslapius pagal tuos reikalavimus, tad darbo jiems čia bus visada.

3 stereotipas: SEO kampanija padidina pardavimus. Mitas! Sėkmingas svetainės optimizavimas pagerina pozicijas pagal tam tikrus raktinius žodžius, kuriuos reikia itin atidžiai parinkti. Jei raktinis žodis „laikrodziu parduotuve Antakalnyje“ yra ieškomas 20 kartų per mėnesį, tai buvimas pirmose pozicijose nereiškia, kad sulauksite būtent tiek lankytojų. Be to atėję lankytojai nebūtinai užeis į parduotuvę ar pirks iš jūsų elektroninės parduotuvės. Pirkimas ar bet koks link pirkimo vedantis lankytojo veiksmas (skambutis, el. laiško parašymas, naujienų prenumerata) priklauso nuo puslapyje išdėstytos informacijos ir raginimo veikti. Tekstas puslapyje gali patikti Googlui, tačiau tai nereiškia, kad lankytojas norės kažką puslapyje nuveikti. Dėl to SEO kampanijos su pirkimais daug bendro neturi. Tai daugiau interneto rinkodaros paslaugos, User experience (UX) ir tinkamas pardavimų tekstas.

4 stereotipas: Kai taip dažnai keičiasi Paieškos reikalavimai, geriau nieko nedaryti… Nieko nedarymas buvo taikomas prieš keletą metų, kai puslapiai būdavo baudžiami už kažkokius prasižengimus. Tada Google specialiai stebėdavo, ar nubaustas puslapis imsis kokios neleistinos veiklos, ar ne. Nieko nedaryti reiškia nieko ir negauti. Reiktų aiškiai suprasti kertinius ir nekintančius Google reikalavimus visiems puslapiams: tvarkingas kodas, atitinkantis visus reikalavimus, naudingas ir kokybiškas turinys skaitytojui, o ne robotukui ir skaitytojų rekomendacijos socialiniuose tinkluose, forumuose, savo tinklaraščiuose atgalinių nuorodų pavidalu. Tai fundamentalūs reikalavimai, kurie niekada nesikeitė ir nesikeis, tad reiktų į juos įsiklausyti. Nieko nedarymas reikštų, kad kodo neatnaujinate, jis netvarkingas. Turinys taip pat neatnaujinamas, lankytojui nėra jokio poreikio pas jus į puslapį užeiti vėl ir vėl, pavartyti keletą puslapių, likti čia ilgiau. Jei niekas jūsų puslapio nerekomenduoja pasižiūrėti pateikdamas nuorodą, reiškia jis neįdomus ir nenaudingas, tad Google jo nerodys tarp paieškos rezultatų. Štai prie ko priveda nieko nedarymas. Daryti būtina, tik su saiku. Dabar baudžiami ir tie, kurie daro viską neteisingai, piktybiškai ne pagal reikalavimus, o taip pat ir tie, kurie PERSISTENGIA (yra net terminas over-optimization).

5 stereotipas: SEO paslaugas gali teikti bet kas. Visas profesionalias paslaugas teikia tik profesionalai, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. SEO paslaugos yra kelių paslaugų kompleksas, todėl pavieniai asmenys ar šiaip besidomintys vaikinukai to nepadarys. Optimizavimas nėra tikslusis mokslas, kur galima mintinai iškalti formules ir atsistojus prie lentos šiaip ne taip išspręsti uždavinį. Tai eksperimentais ir patirtimi grįsta paslauga. Paskaityti straipsnių neužtenka. Turite nuolatos skaityti ir domėtis, bandyti su savo puslapiais, turėti nuolatinių klientų, kuriems pasiekiate apčiuopiamus rezultatus, kad galėtumėte pasakyti, kad mano SEO strategijos veikia realia, o ne „ant popieriaus“. Tiesa, šiai sričiai nėra išsilavinimo Lietuvoje. Tai reikia padaryti iš pasaulinių šaltinių savarankiškai. Jei statybininkus ruošia ne viena mokslo įstaiga, tai SEO specialistai lavinasi patys, bet irgi ne tik iš knygų, bet ir iš praktikos. Jei norite atskirti profesionalą nuo entuziasto, paprašykite parodyti konkrečių darbų rezultatus. Vertinkite tik ilgalaikius darbus, nes dirbtinai sukelti pozicijas gali ir mėgėjai, tačiau jas išlaikyti keletą metų yra uždavinys, įkandamas tik profesionalams.

Tikimės, kad šis straipsnis bus naudingas visiems, kas domisi SEO nereguliariai ir nesiekdami tuo verstis.

Paieškos sistemų vorų įtaka paieškos rezultatams

Gerai pagalvojus, nesunku būtų galima pastebėti, jog visos teikiamos SEO paslaugos koncentruojasi ne tik į paties tinklapio optimizavimą, tačiau į tokį jo optimizavimą, kad į svetainę užsukę paieškos sistemų vorai-robotai galėtų surinkti jau paruoštą informaciją ir pagal  tam tikrus kriterijus, pakeltų svetainę paieškos sistemų rezultatuose.

search engine spybot

Paieškos sistemų vorų darbo specifika

Sukūrus tinklapį, vorai jame apsilanko ir pradeda kaupti informaciją, pasinaudodami savo algoritmo funkcijomis. Jiems reikalinga saugoma informacija tam, kad ją būtų galima palyginti su vėliau patalpinta nauja informacija ir tokiu būdu vertinti tinklapį. Visi SEO paslaugų tiekėjai žino, jog tokio roboto pagrindinės funkcijos yra: parsiųsti, saugoti, skanuoti, paviešinti. Būtent nuo paieškos sistemų robotų priklausys ar jūsų tinklapis bus populiarus. Nuo šių robotų priklauso net ir tai, kas kiek laiko robotai tikrins jūsų tinklapį ieškodami naujo turinio – dar vienas būdas kaip veikia jų viduje užprogramuoti algoritmai. Dėl šios priežasties svetainės, kuriose turinys rečiau pildomas, nukenčia PR arba paieškos rezultatų pozicijų pagal tam tikrus raktažodžius atžvilgiu.

Robotas, užsukęs į tinklapį tikrina jį eilės tvarka, pradedant nuo angl. „Title“, pavadinimo, tęsiant aprašymų, meta etiketėmis(Tags)  ir baigiant susijusiais raktažodžiais bei frazėmis svetainės turinyje, t.y. tekste. Būtent į šiuos aspektus atsižvelgia specialistai, kurių teikiamos seo paslaugos atneša greitus ir kokybiškus rezultatus.

Yra ir daugiau funkcijų, kurias atlieka šie robotai. Tai būtų nuorodų sekimas bei sukonkretinkime anksčiau paminėtą saugojimo funkciją: tai informacijos saugojimas saugyklose, t.y. indeksavimas tam, kad ta informacija vėliau būtų greičiau pasiekiama, panaudojus tam tikrus raktažodžius. Šis google robotas-voras vadinamas „Googlebot“ ir yra valdomas daugelio algoritmų, kurie yra užprogramuoti šitokio roboto viduje.

 Paieškos sistemų vorų tipai

„Googlebot“ robotai-vorai yra dviejų tipų. Pirmasis tipas – „FreshBot“ – tai toks robotas, kuris tikrina svetainę vos tik joje atnaujinama informacija, todėl jis saugo savo saugykloje tik atnaujinamą informaciją. O štai savo atžvilgiu „DeepBot“ dar kitaip vadinamas mėnesinis robotas-voras, saugo savyje informaciją maždaug kas mėnesį, tiksliai negalima pasakyti, kas kiek laiko. Šis robotas-voras kaupia visą informaciją, kuri susijusi su tinklapiu ir daro skaičiavimus, kurie turi nemažai įtakos tinklapio aukštesnėms pozicijoms paieškos sistemų rezultatuose. Taip pat šis robotas-voras naudojasi anksčiau minėtomis funkcijomis, tokiomis kaip nuorodų sekimo, todėl patartina tinklapiuose nuorodas pavadinti praturtintais raktažodžiais, ką patartų kiekvienas seospecialistas, kadangi tai puikūs būdas iškelti tinklapį vienu ar kitu raktažodžiu SERP‘e.

Metodai padėsiantys padidinti lankytojų srautą tinklapyje

 

 

Kiekvienam apie SEO bent kiek nusimanančiam žmogui jau teko girdėti tokius terminus kaip Black Hat SEO, White Hat SEO, tačiau ne visi yra girdėję apie Gray Hat SEO nors praktiškai tuo užsiima kiekvienas. Daugelio tiekėjų pardavinėjamos seo paslaugos praktiškai yra grynas Gray Hat SEO, todėl aptarsime, koks gali būti SEO ir kuo šie trys būdai skiriasi tarpusavyje.

[more…]

SEO paslaugos: skirtumai ir panašumai

Su White Hat SEO viskas paprasta – tas reiškia sąžiningą reklamavimąsi internete. Dažniausiai tai nebūtinai bus labai daug lankytojų srauto laimintis metodas, tačiau jis užtikrina, jog nebūsite išmesti iš Google paieškos sistemos, arba bent jau nenukentėsite po eilinių Google atnaujinimų. Specialistų teikiamos SEO paslaugos įprastai į White Hat SEO žiūri pro pirštus, kadangi klientas visada nori greito rezultato, o White Hat – tai daugiau laiko pareikalaujantis sprendimas.
  Black Hat SEO – greičiausias būdas pritraukti lankytojų į svetainę, pavyzdžiui naudojantis turinio fermomis ir kitais metodais, kurie yra neleistini ir už kuriuos yra baudžiama. Ne paslaptis, kad po šiai dienai daug kas iš to uždirba, tačiau anksčiau ar vėliau paieškos sistema suranda sukčius ir juos arba išvis užblokuoja iš paieškos sistemų arba smarkiai numuša esamą reitingą SERP‘e.
  Gray Hat SEO, tai visi būdai tam, kad pakilti aukščiau SERP‘e, kurie nėra galbūt labai legalūs, tačiau dar ir nėra sukurtų taisyklių, todėl galime vadinti tai kaip būdą reklamuoti tinklapį, tačiau bet kada gali išeiti Google paieškos sistemos atnaujinimas ir tuomet šis būdas gali būti priskiriamas prie Black Hat SEO. Puikus to pavyzdys būtų socialinis marketingas: automatizuota socialinė žiniasklaida. Yra kuriamos įvairios programos, kurių pagalba Facebook‘o socialiniame tinkle galite pakviesti į draugus tūkstančius žmonių tiesiog automatiškai, arba išsiuntinėti savo reklamines žinutes absoliučiai visiems. Daugelis reklamos vadybininkų net neslepia to, jog jų teikiamos SEO paslaugos yra paprasčiausias Gray Hat‘as, todėl kad kol kas šis būdas reklamuotis paprasčiausiai nėra draudžiamas. Ką jau kalbėti apie tai, jog iš Facebook‘o galima susilaukti nemažo lankytojų srauto.
Kitas būdas, priskiriamas prie Gray Hat SEO, tai straipsnių bei apžvalgų pirkimas. Įprastai seo paslaugos tiekėjas sumoka rašytojui tam tikrą sumą pinigų, vėliau sudeda atgalines nuorodas ant jam reikalingų žodžių ir patalpina straipsnį internete kokiuose nors tinklapiuose, turinčiuose nemažą PR. Tokiu būdu galima dirbtinai pakelti savo pagrindinio tinklapio PR. Dar galima kurti ir mini tinklapius, tačiau paieškos sistemų robotai jau turi naujus algoritmus todėl neretai Gray Hat SEO su mikro nišiniais tinklapiais gali jau nebeveikti.