Kaip išmokyti vaikus tinkamos mitybos?

užkandžiaiDažni tėvai skundžiasi, jog jų vaikas nevalgo tinkamo maisto, o tik įvairiausius saldumynus ir kitus skanėstus. Tačiau reikėtų susikoncentruoti ties tuo, kad netinkami vaikų mitybos įpročiai labiausiai priklauso nuo pačių tėvų. Pastebėta, kad vaikų racione nuolat dominuoja įvairūs užkandžiai: jogurtas, varškytės ar net dar blogiau – saldumynai. Pavalgęs šių skanėstų vaikas tikrai nenorės normalaus maisto, o tėvams atrodys, kad mažylis nieko nevalgo.

Per visą dieną vartojami užkandžiai vaikui suteikia pakankamai kalorijų, dėl šios priežasties vėliau jie iš viso nenori valgyti. Be to, tėvai neretai pamiršta, kad vaikų mėgstamos ir dažnai geriamos sultys taip pat yra maistas, jose nemažai cukraus. Daug sveikiau ir naudingiau būtų vaikus įpratinti gerti daugiau vandens arba tiesiog sumažinti sulčių koncentraciją gėrime. Taigi, papildomi užkandžiai ir yra esminė priežastis, kodėl tėvams atrodo, jog jų vaikai visai neturi apetito. Jei jau nepavyksta išvengti užkandžiavimo, reikėtų bet rinktis sveikus, mažiau kalorijų turinčius užkandžius – vaisius ir daržoves. Be abejo, reikia prisiminti ir tai, kad keičiant vaikų mitybą negalima elgtis drastiškai. Viską reikėtų daryti palaipsniui.

Mokant vaikus tinkamos mitybos labai svarbus yra geras tėvų pavyzdys, kadangi būtent jie diegia ir moko, kaip vaikas turi maitintis. Jei tėvai nuolatos užkandžiauja saldumynais, bet vaikui draudžia juos valgyti, tai nieko keisto, jog mažylis nesupranta, kodėl jam jų negalima. Dar vienas taip pat labai svarbus aspektas siekiant tinkamos mitybos yra režimas bei siūlymas ragauti. Mamos neretai daro klaidą – bijodamos, kad jų vaikas liks alkanas, leidžia jam užkandžiauti netinkamu laiku, pavyzdžiui, jei vaikas nevalgo pietų, jam pakilus nuo stalo mama netrukus pasiūlo sūrelį, riestainį ar kitokį saldų užkandį. Tokiu atveju vaikas ilgainiui visai atsisakys valgyti pietus.

Be abejonės, užkandžiai yra puiku, jei tai sveikas, naudingas maistas, pvz., vaisiai ir daržovės. Reikalingas jų kiekis priklauso nuo vaiko amžiaus, kita vertus labai svarbu orientuotis ne tik į  kiekį, bet ir į tai, kad vaikas apskritai imtų valgyti vaisius bei daržoves. Šioje vietoje labai svarbus ne tik tėvų, bet ir visuomenės vaidmuo. Žmones reikia kuo daugiau informuoti apie daržovių ir vaisių teikiamą naudą mūsų organizmui.

Skatinant vaikus valgyti vaisius ir daržoves didelį dėmesį reikia skirti maisto pateikimui. Kadangi mažieji dažniausiai mėgsta viską valgyti be įrankių, tai geriausia jiems daržoves pateikti smulkiai tarkuotas arba supjaustytas šiaudeliais. Visai maži vaikai neretai pavargsta, jei reikia daug kramtyti, todėl jiems geriausia tinka smulkintos vandeningos daržovės. Pradedant siūlyti daržoves, reikėtų rinktis saldesnes pvz., saldžią raudonąją papriką (jos netinka jaunesniems nei 3 metų vaikams) ar morkas, ir tik vėliau išmėginti ir kitas daržoves. Pastebėta, kad dauguma vaikų mėgsta valgyti orkaitėje ant grotelių pakeptas daržoves.

Taigi, vaikai tikrai gali įprasti užkandžiauti ne saldumynais, o vaisiais ir daržovėmis, tačiau turi matyti gerą tėvų pavyzdį. Norint, kad gerai susiformuotų vaiko sveikos mitybos įpročiai ir kad jie išliktų visą gyvenimą, reikėtų tuo pradėti rūpintis kai tik vaikas ima valgyti nebe mamos pieną, t. y. kuo anksčiau. Labai svarbu, kad nusprendus keisti mitybos įpročius tai būtų daroma palaipsniui. Tik tokiu atveju jie išliks tikrai ilgai.

Antsvoris yra pavojingas Jūsų gyvybei

jusu dietaAr žinojote, kad net ir menkiausias antsvoris yra pavojingas Jūsų gyvybei, o kūno masės indeksas sugalvotas tikrai ne šiaip ir jo normų reikėtų paisyti bei stengtis į jas tilpti. Jei Jūsų svoris pagal KMI yra per didelis, Jums gali padėti JusuDieta.

JusuDieta – tai būdas sulieknėti be didelių pastangų ir, kas svarbiausia, visiškai sveikai. Tai yra, laikydamiesi patarimų ir sudaryto valgiaraščio Jūs visai nerizikuosite pernelyg nualinti savo organizmo, kaip tai neretai būna su įprastomis populiariomis dietomis.

Žinoma, reikia suvokti, kad antsvoris kaip mat neišnyks, tačiau dėka puikiai suformuotos mitybos sistemos jis palaipsniui mažės, taip Jus artinant prie nustatytų normų. Svorio mažėjimo metu organizmui nebus sukeliama šoko reakcija, tad galėsite visiškai nesijaudinti dėl galimo svorio grįžimo ar skrandžio, inkstų ar kitų ligų, kuriomis rizikuoja susirgti griežtų dietų gerbėjos.

Griežtos dietos ir JusuDieta siūloma sistema ne tik neturi nieko bendro, bet, galima sakyti, net yra priešingos. Jei dietos verčia badauti, tai antsvoris su JusuDieta naikinamas pakankamai sočiai, bet sveikai pavalgant. Galbūt dėl šios priežasties toks valgiaraštis įtinka ne tik savo grožio besirūpinančioms moterims, bet ir vyrams, kurie taip pat mielai meta svorį, jei tik to jiems reikia.

Antsvoris turėtų būti naikinamas kaip tik įmanoma anksčiau. Laiku nesirūpinant savo per dideliu svoriu rizikuojama susirgti širdies ligomis. Tai yra ypatinga pavojingos ligos, galinčios Jums kainuoti gyvybę, todėl vertėtų pamąstyti, ar Jums per kurį laiką įprasti prie sveikos mitybos iš JusuDieta, ar leisti, kad antsvoris taptu Jūsų sveikatos sutrikimų priežastimi numeris vienas. Taigi, nedelskite ir jau dabar išmėginkite tai, ką siūlo svorio metimo profesionalai.