Kam pavesti tekstų rašymą – darbuotojui ar profesionalui?

rasytojasVisi suprantame – tik profesionalai turi daryti savo darbą, tačiau kartais yra tam tikrų sričių, kur bandome išsisukti be pašalinių pagalbos. Kam automobilį varyti į servisą, jei lemputę galime įsisukti patys?.. Kam eiti į kirpyklą, jei mašinėle plaukus 4 numeriu nukirpti bet kas?.. Tik kaip paties atliktų darbų kokybė? O garantijos? Čia jau kitas reikalas…

Interneto puslapių tekstus turi rašyti profesionalai, nes

  • profesionalūs rašytojai tekstą gali rašyti taisyklinga lietuvių kalba, sklandžiai, parenkant tinkamą stilistiką.
  • tekstų rašytojai tekstus pateikia paprastam vartotojui, kuris nelabai supranta aprašomos verslo srities žargono, terminų. Pagal pardavimų tekstų rašymo taisykles, tekstas turi būti rašomas taip, kad jį suprastų penktokas.
  • rašytojas supranta, kokios informacijos tikisi skaitytojas, kas svarbu. Pavyzdžiui profesionalai apie teikiamas paslaugas žino pakankamai, todėl paprastai tekstų neskaito, o pereina iš kartų prie kontaktų. Tekstai yra skirti besidomintiems arba dar neapsisprendusiems pirkti lankytojams.
  • samdytas rašytojas turi kur kas daugiau laiko tekstams parengti, nei įmonės darbuotojas. Dėl to galima darbą vertinti finansiškai. Jei darbuotojas tekstą paruošia per 1-2 valandas, tai profesionalas jį padaro per pusvalandį. Įvertinkite savo darbuotojo darbo laiką ir pamatysite, kas labiau apsimoka.
  • iš šalies dirbantis žmogus pastebi ir akcentuoja tam tikras detales, kurios paprastai laikomos “savaime suprantamos” įmonės viduje, tačiau visiškai neaiškios už jos ribų.
  • dabartiniai interneto tekstų rašytojai vienaip ar kitaip domisi teksto optimizavimu paieškos sistemoms, todėl jų paruošti tekstai jau yra su raktiniais žodžiais, kurie padeda puslapio pozicijoms internete.
  • didelius tekstų kiekius galima paruošti greičiau kreipiantis į tekstų rašymu užsiimančią įmonę (pavyzdžiui Rasytojas.lt), nes ten dirba ne vienas rašytojas.

Verslininkai, kurie samdo rašytojus taip pat susiduria ir su tam tikromis problemomis ir sunkumais. Pagrindinis jų yra verslo srities suvokimas. Rašytojas nelabai supranta, kaip vystomas konkretus verslas, kokia jo specifika, kokios problemos aktualios klientams, todėl kai kurie momentai gali būti nepakankamai akcentuojami parengtuose tekstuose. Tokiu atveju reikalingas glaudus bendradarbiavimas ir laiko tekstų peržiūrai ir korekcijoms. Juk per 2 dienas iš rašytojo neįmanoma padaryti langų montavimo specialisto ar buhalterio, kuris išmano visas mokesčių vingrybes ir procesus. Norint pateikti tekstą profesionalų auditorijai, reikia dirbti kiek kitaip nei “štai 5 konkurentų puslapiai, parašyk panašiai…”. Tokie tekstai internetui reikalauja rimtesnio bendradarbiavimo.

Profesionalams skirti tekstai paprastai yra parengiami tokiu būdu: darbuotojas paruošia pagrindines tezes ir faktus apie savo paslaugą ar produktą. Teksto rašytojas prirašo klientui patraukliu stiliumi pardaviminį tekstą nekeisdamas esmės, sutvarko stilistiką, formatuoja tekstą, kad jis būtų skaitomas internete, panaudoja pagrindinius raktinius žodžius. Tik tai bendras darbas, ne tik darbuotojo ar rašytojo nuopelnas. Taip, jis trunka ilgiau, tačiau rezultatas akivaizdus – profesionaliai paruoštas specifinis tekstas.

Tekstų kaina yra suderinama pagal darbų apimtis asmeniškai. Rinkoje nėra nusistovėjusių standartų, nes viskas priklauso nuo rašytojo patirties, profesionalumo, užimtumo ir susitapatinimo su ekspertu lygio. Vieni už tekstą interneto puslapiui gali paprašyti 30 litų, kitiems bus maža ir 100 litų. Reklaminių straipsnių rašymas – dar viena atskira tema…

Bet kuriuo atveju tekstus turi rašyti profesionalai, nes tik taip įgaunamas pranašumas prieš konkurentus. Tvarkingas puslapis, sklandi kalba ir įdomiai paruoštas tekstas – įmonės rimtumo įrodymas, ženklas, kad reputacija yra labai svarbi, kaip ir klientai.