Gero vadovo bruožai

uabVadovavimas įmonei – sunkus darbas, reikalaujantis ne tik specifinių žinių apie konkrečią įmonės vykdomą veiklą, bet ir tam tikrų charakterio savybių, padedančių siekti užsibrėžtų tikslų ir skatinančių ilgalaikę darbuotojų motyvaciją.

Nors daugelis mūsų svajoja apie patogią vadovo kėdę, tačiau ši vieta ne tokia ir maloni. Jei vadovas nori sėkmingai vadovauti UAB ir tinkamai organizuoti pavaldinių darbą, jis privalo pozityviai vertinti save ir tikėti savo jėgomis, t. y. jis privalo pasitikėti ne tik savo žiniomis, bet ir savo intuicija. Abejojančiu vadovu netikės nei vienas pavaldinys, o tai reiškia, kad po kurio laiko darbuotojai pradės abejoti lyderio kompetencija. Geras vadovas privalo vertinti ne tik save, bet ir savo pavaldinius – psichologai tvirtina, kad vertinamas darbuotojas labiau pasitiki savimi, todėl generuoja geresnius darbo rezultatus. Be to, vadovas turi stebėti darbuotojų pažangą, padėti jiems atsiskleisti kaip asmenybėms. Laiku pastebėti ir tinkamai panaudoti darbuotojo asmeniniai gebėjimai gali atnešti UAB neįkainojamos naudos.
Geras vadovas privalo būti savo srities profesionalas. Jo kvalifikacija turi būti reguliariai tobulinama įvairiuose kursuose ir pratybose. Nepaisant to, kad vadovas nuolatos mokosi, jis turi būti ir geras mokytojas. Lyderis privalo būti tvirtas ir žinoti, ko nori, t. y. jis turi apibrėžti tikslus, kurių įmonė siekia ir skatinti darbuotojus jų siekti. Žinoma, tai nereiškia, kad vadovas turi būti griežtas – geras vadovas yra empatiškas žmogus, sugebantis suprasti kito jausmus ir, jei reikia, ištiesti tvirtą pagalbos ranką. Toks lyderis vertinamas ne tik kaip autoritetas, bet ir kaip šilta asmenybė, artimas draugas. Kai kurie specialistai tvirtina, kad už gero vadovo nugaros darbuotojai turi jaustis kaip už tvirto mūro.
Vadovas turi išlikti objektyvus, t. y. už gerą darbą ir pastangas darbuotojai turi būti skatinami ir motyvuojami, o už prastus sprendimus – kritikuojami. Lygiai taip pat vadovas turi gebėti pripažinti savo klaidas ir, jei reikia – atsiprašyti. Lyderis visuomet privalo aiškiai išsakyti reikalavimus, kadangi darbuotojai turi žinoti, ko iš jų yra tikimasi. Nepamirškite, kad darbuotojams negali būti užduodama daugiau darbų, nei jie gali atlikti. Visos darbuotojams keliamos sąlygos ir realios pavaldinių galimybės turėtų būti persvarstomos kelis kartus per metus.