Specialisto komentaras: perkraustymo paslaugų ypatybės

Statistiškai šeima per gyvenimą persikrausto bent vieną kartą. Yra tokių, kurie dėl darbo pobūdžio, aplinkybių šeimoje pasikeitimo ar ekonominių priežasčių gyvenamąją vietą keičia nuolat. Mintis apie persikraustymą visuomet kelia tam tikrą siaubą, kadangi suvokiama, jog viską supakuoti, sukrauti ir pervežti į kitą miesto galą, kitą miestą ar net kitą šalį atima laiko, jėgų ir nervų. Apie perkraustymo paslaugas kalbamės su Perkraustysime.lt vadovu P. Kaukėnu.

Ar galima teigti, jog perkraustymo paslaugos Vilniuje populiarios tarp labiau pasiturinčių?

Tikrai ne. Yra susidariusi klaidinga nuomonė, jog perkraustymo paslaugos Vilniuje brangios, tačiau taip nėra. Pastebėčiau, jog tarp privačių būstų savininkų aktyviai paslaugą užsako vyresnės šeimos, kurios labiau tausoja savo sveikatą ir tikrai nenori tampyti sunkių dėžių net jei ir turi didesnį automobilį, kuriuo per kelis kartus sugebėtų viską persivežti į naują būstą. Kaina retai yra lemiamas rodiklis renkantis paslaugas, dažniausiai galvojama apie patogumą ir greitį. Teikiame ir pakavimo paslaugas, tad nespėjantys greitai susipakuoti ir persikraustyti gali pasitelkti keletą papildomų žmonių.

Ar yra krovinys, kurio negalėtumėte pervežti?

Dar nesusidūrėme. Turime priemones palengvinančias perkraustymo procesą. Specialūs diržai įgalina nešti didelių gabaritų daiktus laiptais, pvz aukštas spintas galime nešti stačias. Buitinę techniką, seifus pakrauname ant vežimėlio su ratukais, tad pavyzdžiui, skalbimo mašiną nugabenti iki automobilio reikia vieno žmogaus, kai tuo tarpu nešant rankomis reikėtų dviejų. Žinoma, sudėtingiausias logistine prasme, pianino pervežimas, nes kiekvienas krustelėjimas, trinktelėjimas gali išderinti instrumentą, tačiau kol kas (pabelskim į medį) pergabendavome be nuotykių.

Kokias klaidas dažniausiai daro besikraustantys?

Perkraustymo paslaugos esmė greitis ir patogumas. Tačiau tai neįmanoma, kuomet perkraustomame būste ryte ant sienų kabo paveikslai, o rūbų spinta vis dar pilna. Visuomet rekomenduojame skirti laiko ir viską susipakuoti dar prieš kraustymosi dieną. Žinoma, būna ir tokių situacijų, kuomet pajudinus spintą nuo jos pakyla 10 metų senumo dulkės. Žinoma, dirbame apsirengę darbiniais rūbais, bet nesame kaminkrečiai…

Kitas labai svarbus momentas, kurį stengiamės akcentuoti – pasirūpinti galimybe krovininiam automobiliui privažiuoti kaip galima arčiau durų. Ypač aktualu kalbant apie daugiabučius. Galima užstatyti savo automobilius ar susitarti su kaimynais, kad atvažiavus automobiliai būtų patraukti ir galėtume privažiuoti arčiau. Tai ne tik dėl patogumo, bet ir dėl saugumo, juk nežinia kas gali atsitikti, jie tektų spintą nešti pro prie durų stovinčių kaimynų automobilių stogus…

Pigi auto nuoma Vilniuje

autonuomaKiek kainuoja išsinuomoti automobilį Vilniuje? Nuo ko priklauso auto nuomos kaina? Į ką reiktų atkreipti dėmesį ieškant pigios nuomos? Padarėme nedidelį tyrimą ir pasistengsime atsakyti į visus šiuos klausimus, kurie kyla vairuotojų, norinčių išsinuomoti automobilį, galvoje. Pigi auto nuoma Vilniuje gali būti iš tikrųjų pigi, tačiau yra begalė „bet“…

Auto nuomos kaina Vilniuje

Kas yra pigu kalbant apie automobilius? Tiesiog įsivaizduokime, kas yra pigi mašina – aprūdijusi, sena, nutrintu salonu, garsiai dirbantis variklis, be patogumų, daug suvartoja degalų, neišvaizdi… ir t.t. Tai padės šiek tiek sumažinti jūsų viltis, kad galima pigiai išsinuomoti naują ir brangią transporto priemonę. Iš kitos pusės galite savęs paklausti, kiek kainuoja jūsų saugumas kelyje? Pigūs automobiliai sunkiai asocijuojasi su saugumu, nes per laiką prarandamos geros stabdymo savybės, važiuoklė braška važinėjant per „gulintį policininką“, jau nekalbant apie kiemų duobes. Pagal šiuos dalykus galite nusakyti, kiek jums asmeniškai bus pigu, o tada pasižiūrėkime, ką galite gauti.

Pigi autonuoma Vilniuje gali būti suskirstyta į tris lygius pagal kainą:

  1. Kokybiški automobiliai. Tai kainų lygis, kuris prasideda nuo 120 litų. Už tokią kainą ilgesniam laikotarpiui galima išsinuomoti ir 5 metų senumo automobilį. Kadangi kai kurie gamintojai duoda 5 metų garantiją, reiškia automobilis iš tikrųjų yra dar labai geras ir saugus.
  2. Vidutiniški automobiliai. Kainų lygis yra gana aiškus – 70-120 litų. Tai tvarkingi automobiliai, kuriems yra apie 10 metų. Jie yra prižiūrėti, nors ir nemažai matę kelio ir pasaulio.
  3. Pigūs automobiliai. Kainos – 25-70 litų. Čia prasideda neramioji dalis, nes pagal kainą apie automobilį spręsti sunku ir kiekvieną iš jų tenka patikrinti.

Aišku, galima dar išskirti visureigių, mikroautobusų ar senovinių automobilių nuomą, tačiau tai gana reti pageidavimai, į kuriuos nesigilinsime.

Pigi autonuoma Vilniuje prasideda nuo 25 litų parai, jei automobilis nuomojamas 14 parų ir daugiau. Tokia yra žemiausia kaina. Už tuos 25 litus gausite kompaktišką miesto automobilį, kurio pagaminimo metai – 1998-2001. Kaip jau suprantate, iš tokio amžiaus automobilių tikėtis stebuklų tikrai neverta. Dažnai tenka stebėti rimtų BMW ar Subaru vairuotojus tokiuose automobiliuose – jie tiesiog netveria savo kailyje, o kartais atrodo, kad tuoj išlips iš važiuojančio automobilio, kad galėtų pastumti…

Automobilio nuomos kaina priklauso nuo automobilio būsenos, jo techninio paruošimo, ir, aišku, gamybos metų. Galingumas, degalų kiekis 100 km. didelės įtakos neturi. Pavyzdžiui, 1998 metų Mazda 626 nuomojama už 25 Lt. o 2001 metų Mazda (universalas) kainuoja 30 litų parai (nuomojantis mėnesiui). Skirtumas vos 5 litai, o automobilio galimybės – visiškai skirtingos, nors jie ir labai giminingi.

Į ką reiktų atkreipti dėmesį ieškant pigios automobilių nuomos?

Pirmiausiai dėmesys turėtų būti kreipiamas į vairavimo poreikius. Jei vairuoti ketinate daugiau, reikalingas patikimas automobilis, reiškia teks taikyti į antrąjį kainų lygį – 70-120 Lt. Tai darbiniai arkliukai, kurie padės ir darbui, ir pramogoms. Jei jums reikia nuvažiuoti 5 kilometrus iš namų į darbą, tada į vaikų darželį ar mokyklą ir tada vėl namo ir taip ištisą mėnesį, pigiausias variantas 25-35 litai bus tikrai prieinamas ir priimtinas, nesvarbu, kokį automobilį išsinuomosite.

Jei reikia vežioti svečius iš užsienio, kolegas iš kitų miestų, rinksitės tik naujus ir kokybiškus automobilius nuo 120 litų parai. Dažnai tokius automobilius nuomojasi įmonės.

Nuomodamiesi pigius automobilius PRIVALOTE juos išbandyti. Ypač, jei nuomojatės ne iš įmonės, o iš privačių asmenų. Geriau jau pabandyti, kaip važiuoja, ir tada nuspręsti, ar tiks ar ne. Seni ir pigūs automobiliai turi problemų su sankaba, pavarų perjungimu, todėl svarbu patikrinti esminius važiavimo valdymo mechanizmus. Deja, kuro sąnaudų nepavyks patikrinti tol, kol nepavažinėsite, bet nuomotojų žodžius reikės tikrinti ne kartą.

Pasidomėkite ir nuomotoju pačiu – tiek asmeniu, tiek įmone. Įveskite internete į paiešką pavadinimą ir pasižiūrėkite, ar niekas nesiskundžia jų darbo kokybe. Visiems nuomotojams reputacija yra labai svarbi, todėl nuomotojai su gerais atsiliepimais tikrai nenorės jos susigadinti ir jūsų apgaudinėti.

Jei turite pažįstamų, kurie gerai išmano automobilius ir jų skirtumus, pasikonsultuokite su jais – patarimai gali būti labai objektyvūs ir rimti, padėsiantys jums ir sutaupyti, ir važinėti saugiai ir komfortiškai.

Parduodami butai Vilniuje

butaiViena didžiausių kainų, kurias reikia sumokėti norintiems gyventi Lietuvos sostinėje – tai įsigyti butą. Ne paslaptis, kad Vilniuje parduodami butai, nesvarbu jie naujos ar senos statybos, dažnai yra gerokai brangesni nei bet kuriame kitame Lietuvos mieste. Pirkėjai ieško geresnio ir pigesnio varianto, pardavėjai bando dar labiau užkelti kainas, kad geriau pasipelnytų iš įvykusio sėkmingo sandorio. Ne visi butai kainuoja vienodai ir ką daryti, kai nesupranti, nuo ko priklauso parduodamo buto kaina?

Rajonas

Pagrindinis rodiklis, rodantis buto kainą Vilniuje – rajonas, kuriame butas yra. Jei Senamiesty ar Centre parduodami butai ypač brangūs, tai štai stoties rajone kainos gerokai mažesnės. Viskas priklauso nuo rajono specifikos, jam užklijuotos etiketės, nusistovėjusių gandų ir mitų apie tą gyvenamąjį rajoną. Štai pvz., Pilaitės rajone, pasak gyventojų, gyventi yra ramu ir gera. Tai tarsi atskiras miestelis su savo bendruomene, miškeliais ir ežerais. Žinoma, butų kainos čia tikrai ne mažos. Fabijoniškių mikrorajone taip pat itin pigaus buto galite nesurasti, tačiau mainais į didesnę kainą, gaunate puikų susisiekimą, modernios statybos namus, dažnai autonominį šildymą. O štai ieškodami pigiausių buto skelbimų, ko gero, atrasite tuos butus, kurie parduodami Žemųjų Panerių, Naujosios Vilnios, Naujininkų mikrorajonuose.

Metai

Kartais kainą reguliuoja ir tai, kokio naujumo yra butas. Jei parduodami butai ką tik pastatytame name, ko gero, ir kaina bus šiek tek didesnė nei tų butų, kurie parduodami jau senos statybos namuose. Žinoma, ir vienas ir kitas variantas turi gerąsias ir blogąsias puses. Kaip pvz., naujas butas gal ir brangesnis, tačiau Jūs esate pirmas jo gyventojas ir galite susikurti kokį tik geidžiate būstą, tuo tarpu nusipirkę butą, kuriame kažkas jau gyveno, gausite kažkieno kito padarytą remontą pagal to žmogaus mėgiamą stilių. O kurie butai, naujieji ar senesni, yra patvaresni ir ilgiau laikys, pasakyti gana sunku.

Prieš perkant butą, geriausia apgalvoti tikslią pinigų sumą, kurią galite skirti šiam pirkiniui ir tada ieškoti sau tinkamo pasiūlymo. Patariama atkreipti dėmesį ne tik į mikrorajoną, kuriame butas yra ar namo naujumą, tačiau ir į kitus svarbius dalykus. Peržiūrėkite buto išplanavimą, kvadratūrą, patikrinkite susisiekimą, kokio tipo šildymas ir kitus svarbius dalykus, su kuriais turėsite susidurti kasdien gyvendami šiame bute. Tai  geriausias būdas išsirinkti sau tinkamiausią variantą.

Butų renovacija kilstelės būsto kainas

renovuojamas būstasMetai prasidėjo naujos valdžios ryžtingais ir ne visai darbais. Po truputį ima ryškėti naujosios valdžios užmojai NT srityje. Pagrindiniai kertiniai akmenys yra butų renovacija ir NT mokesčiai. Su NT mokesčiais kol kas daugiau diskusijų, nei realių darbų, nes vis nerandama optimalių variantų tiek nekilnojamojo turto savininkams, tiek valstybei. Tuo tarpu renovacija atrodo visai realus projektas. Nutirps sniegas ir prasidės…

Pasak „Verslo žinių“ straipsnio, šiais metais Vilniuje butų kainos gali kilti net iki 5%. Kodėl NET? Todėl, kad dar pernai metais NT prognozės nebuvo tokios optimistinės. Nestabili ekonominė padėtis, nedidelis įperkamumo koeficientas, sudėtinga situacija paskolų rinkoje, per metus bankrutavę 2 bankai. Visa tai atsiliepė NT rinkos augimui. Kai kurių ekspertų minimas 4,7% butų kainų augimas sostinėje yra visiškai realus šiais metais dėl kelių priežasčių.

Kylantys atlyginimai tam tikruose sektoriuose gali lemti didesnį susidomėjimą būsto paskolomis.

Verslo aplinkos pagyvėjimas taip pat turi įtakos naujų būstų pirkimui, nes gerėjant verslo aplinkai ir stabilizuojantis verslininkų pajamoms tapo paprasčiau valdyti rizikas ir išduoti paskolas, taip pat padaugėjo ir asmenų, parduodančių savo verslus. Viena iš investavimo krypčių yra nekilnojamas turtas, nes vertybiniai popieriai yra kol kas per daug rizikinga investicijų sritis.

Tokių investicijų neatgraso NT mokesčiai, kurie artimiausioje ateityje gali tapti viena iš svarbesnių valstybės pajamų šaltinių.

Naujai statomo būsto Vilniuje yra labai nedaug. Šiuo metu statomi vos keli daugiabučiai miegamuosiuose rajonuose. Tuo tarpu būsto renovacija turėtų smarkiai pagyvinti visą Lietuvos rinka. Renovuojami daugiabučiai sulauks ne tik pagražintų fasadų, bet ir realiai sumažėjusių šildymo kainų. Šiais metais žiema užsitęsė, todėl šildymo sezono skolas vilniečiai mokės dar ilgai. Renovuoti butai bus šiltesni ir efektyvesni, todėl, atlikus tinkamą remontą, jų kaina gali viršyti ir naujos statybos butų kainas. Tokia tendencija akivaizdi tik didmiesčiuose, tačiau provincijoje tokio augimo gali ir nebūti. Ten NT kainos šokinėja visai pagal kitą „dūdelę“.

Prie visų renovacijos reikalų ir suklestėsiančių statybos bendrovių ir statybinių medžiagų tiekėjų, reiktų paminėti ir pasikeitusį žmonių sąmoningumo lygį. Po sunkmečio ir NT kainų burbulo vilniečiai tapo kur kas protingesni ir atsargesni. Jie dabar nebepuola aklai pirkti būsto – domisi rajono perspektyvomis, domisi realiomis rinkos kainomis. Rinkos kainos nebėra jokia paslaptis. Dabar galima įvertinti bet kurį Vilniaus butą internetu ir nemokamai per UntU.lt sistemą. Su rajono perspektyvomis yra sudėtingiau, nes Perkūnkiemio gyventojai yra gana grėsmingas pavyzdys (Perkūnkiemio kvartalo komunikacijos pripažintos nelegaliomis ir turėtų būti išardytos paliekant apie 10 000 gyventojų be elektros, vandens, nuotėkų ir šildymo, tačiau gyventojai tam priešinasi, o miesto valdžia sunkiai gali jiems padėti). Dėl to į naujus gyvenamųjų namų kvartalus žiūrima su šiokia tokia baime, tuo tarpu renovuotas senos statybos būstas yra gana patrauklus variantas. Didžioji dalis Fabijoniškių ir Pašilaičių mikrorajonų daugiabučių yra pastatyti vos prieš 25-30 metų, todėl jų kokybė dar nėra labai bloga, lyginant su kai kuriais naujos statybos daugiabučiais.

Bet kuriuo atveju butų kainos Vilniuje kils, o NT sektorius vėl atsigaus per 2013 metus.