Tepalai – keletas įdomių faktų

Tepalai mūsų automobiliams reikalingi kaip oras. Bet ką apie juos žinome? Kad reikia keisti vieną kartą per metus ar nuvažiavus 10 000 kilometrų ir viskas? Pabandysime pateikti keletą įdomių faktų apie tepalus ir alyvas.
tepalai
Ar automobilio ir motociklo tepalai vienodi? Ne, nevienodi. Skirtumas yra tas, kad motocikle sankaba sumontuota kartu su varikliu, todėl jai reikalingas gera alyva. Motociklo apsukos yra kur kas didesnės, nei automobilio, tad ir detalių trintis smarkesnė. Tepalai turi turėti puikias savybes, kad užtikrintų nepriekaištingą variklio veikimą.
Kodėl komerciniam transportui reikalingi kitokie tepalai? Pirmiausia reiktų išsiaiškinti, kas yra tas komercinis transportas. Tai ne tik mikroautobusas iš keleivinio perdarytas į krovininį, bet ir nedideli traktoriukai, sunkvežimiai, kombainai. Jų mechanizmams keliami kur kas didesni reikalavimai nei lengviesiems automobiliams, tad natūralu, kad jų tepalai turi būti itin kokybiški. Be to jų vartojama kur kas didesniais kiekiais.
Klampumas – kas tai? Alyva turi tendenciją skystėti. Automobiliai gaminami su kur kas efektyvesniais varikliais, todėl jiems reikalinga skystesnė alyva, nei seniau. Dėl to ji šviesesnė ir žymėjimas skiriasi. Jei senesniems automobiliams reikia pirkti 5W40 tepalą, tai naujiems gali būti ir 5W30 ar net mažesnio klampumo.
Beje, apie žymėjimą. Kaip padangos, taip ir tepalai turi savo žymėjimo kodus. Minėtas 5W30 reiškia, kad variklyje esančios alyvos pasipriešinimas šaltu užvedimo metu (žiemą) yra 5. Kuo šis skaičius mažesnis, tuo geriau, nes pasipriešinimas mažesnis. Gale esantis skaičius 30 rodo alyvos klampumą, kai ji įkaista iki 100 laipsnių. Kurį tepalą rekomenduotina rinktis?
Aukščiausias pasipriešinimas žymimas 0. Tai reiškia, kad tepalas neužšąla esant -40 laipsnių ir daugiau. Lietuvoje tokios temperatūros nėra, tad 0 pasipriešinimas nesiskiria nuo 5 pasipriešinimas, kuris užšąla esant -30 laipsnių ir daugiau. Jei automobilis važinėja tik vasarą, pasipriešinimas koeficinetas gali būti dar didesnis. Tuo tarpu klampumas – antras skaičius po raidės – turi būti pasirenkamas pagal automobilio amžių. Kuo jis naujesnis, tuo klampumas gali būti mažesnis, o alyva skystesnė. Kodėl? Naujuose automobiliuose dar nėra atsiradę daug plyšelių ir įtrūkimų, kur tepalai gali išbėgti. Senesniuose yra, todėl ten rekomenduojami didesnio klampumo tepalai. Jie ne tokie skysti ir pro plyšelius nevarva.
Beje, dyzeliniams varikliams ir benzininiams alyvos skiriasi.
 


Categories:

,

Comments

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kategorijos


Naujausi


Temos


automobiliai automobiliu nuoma auto nuoma baldai blogas buhalterinė apskaita buhalterinės paslaugos butai dienos tema dovanos drabužiai el. parduotuvės elektra finansai greitas kreditas Internetas Kaunas kreditai kreditai internetu kreditas kreditas internetu logistika maistas maisto papildai nuoma paskola paskolos paskolos internetu pinigai prezervatyvai Reklama reklama internete remontas santykiai seksas SEO Seo paslaugos sportas technika vaikai vestuvės Vilnius vyrai šeima šildymas