Thermo King pradėjo prekybos tinklų erą

Thermo KingKaip viskas prasidėjo? Kaip atsirado Thermo King šaldymo įranga? Kas už viso to stovi ir kaip tai susiję su prekybos tinklais? Daugybė klausimų, kurie kamuoja ne tik profesionalus logistikos srityje, bet ir paprastus vartotojus.

Grįžkime šiek tiek laiku atgal, į XX amžių, o tiksliau į jo pradžią, kai JAV automobiliai dar tik pradėjo vystytis. 1938 metais prekės į parduotuves jau buvo pradėtos vežti ne tik arklių vežimais, bet ir pakankamai galingais sunkvežimiais. Verslo situacija buvo gana sudėtinga. Sunkvežimio vairuotojas išvažiuodavo dar naktį ar iš vakaro į už kelių šimtų kilometrų esančią fermą, kur ūkininkas jau būdavo paruošęs šviežių kopūstų, pomidorų partiją, pražydusių gėlių, šviežios jautienos ar kitų produktų. Viską pakraudavo į sunkvežimį, dažnai dengtą paprasčiausiu tentu arba plonomis lentomis ir veždavo visą rytą į miestą. Sunkvežimis turėjo suspėti iki 7 ryto ar dar anksčiau, kad parduotuvė galėtų išdėstyti šviežias prekes. Taip ir važinėdavo sunkvežimiai ir į vietines parduotuvėles veždavo nedidelius kiekius daržovių.

Kodėl nedidelius? Todėl, kad tik taip buvo įmanoma užtikrinti, kad jie pakeliui nesugestų. Pagalvokite, kas vyksta su mėsa ar žuvimi, kai ją transportuoji 30 laipsnių karštyje 4-5 valandas? Ji pašvinksta! Tai milžiniški nuostoliai tiek parduotuvėms, tiek ūkininkams, tiek logistikos bendrovėms.

1938 metais du gudrūs inžinieriai Joseph Numero ir Frederick Jones sukūrė „Model A“ – pirmąjį automobilinį šaldymo aparatą. Tai buvo reikšmingas išradimas. Dar reikšmingesnį išradimą šie inžinieriai pristatė 1942 metais – kaip priekabą tempiamą refrižeratorių. Jis buvo skirtas kariškiams, kurie tuo metu dalyvavo II pasauliniame kare. Prie sunkvežimio prikabintoje šaldymo kameroje galima buvo sukrauti maisto produktus, o taip pat ir kai kuriuos vaistus bei kraujo atsargas. Tai buvo lūžis karo medicinoje.

Kaip žinome, pirmiausia geri išradimai patikrinami karinėje pramonėje, tad ne išimtis ir šios šaldymo sistemos. Taip Thermo King tapo populiari ir reikalinga šaldymo sistemų gamintoja.

Kaip visa tai susiję su prekybos tinklų atsiradimu JAV? Pirmiausia, reiktų žinoti, kaip veikia prekybos centrų tinklas. Visų prekių tiekimas yra centralizuotas. Tai reiškia, kad visos prekės yra atvežamos iki logistikos centro, o iš ten nedidelėmis partijomis keliauja į artimiausiu prekybos centrus. Kai atstumai dideli, kaip tai yra JAV, sunkvežimiais vežti produktus yra gana sudėtinga. Sakykime, atvežė 100 tonų sušaldytos žuvies iš vandenyno. Ją iškrovė į specialų šaldomą sandėlį uoste. Atvažiavo 100 vilkikų su Thermo King šaldymo įranga ir susikrovė po toną žuvies ir išvežė į 100 valstijoje ar už jos ribų esančių parduotuvių, priklausančių tam pačiam prekybos centrui. Tai nesunku įsivaizduoti ir Lietuvos mastais, nes ir Maxima, ir Norfa turi daugiau nei po 100 parduotuvių visoje Lietuvoje. Aišku, tik po toną žuvies jiems nereikia vežti, nes tiek neišperka, tad iš pakeliui iš Klaipėdos jie atveža ir kitų karščiui neatsparių prekių – pieno produktų, mėsos, kai kurių daržovių (jos geriausiai išsilaiko 0 laipsnio temperatūroje).

Taip Thermo King padėjo atsirasti didiesiems prekybos centrams JAV, o vėliau ir Europoje. Padeda jiems iki šiol, nes kitas didelis Thermo King šaldymo įrangos vartotojas yra… farmacininkai.

Tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *