Reklama internete – kaip pasiekti potencialius pirkėjus?

Google reklamaNorint pasiekti potencialius prekių bei paslaugų pirkėjus, būtina tinkamai įvertinti pasirinktą reklamos strategiją, nes kitu atveju, visi išleidžiami pinigai gali nueiti per niek. Reklama internete gali būti pati įvairiausia – nuo reklaminių skydelių pozicijų pirkimo iki potencialių pirkėjų įsigijimo. Jums reikia žinoti tai, kad internete jūs galite iškart įsigyti potencialius pirkėjus, bet aišku – už juos jūs ir mokėsite atitinkamą sumą. Norint pasiekti kuo didesnį potencialių pirkėjų ratą, jums reikia taikytis į tikslinę auditoriją, o tai galite padaryti keliais būdais. Pirmasis – SEO paslaugos, antrasis – Google reklama ir trečiasis – taikymasis į tikslinės auditorijos svetaines.

Pirmuoju atveju reklamos kaina gali būti didelė ir viskas priklausys nuo kelių faktorių. Jeigu kreipsitės į SEO specialistus, tai tikėtina, kad už vieno raktažodžio iškėlimą jūs sumokėsite nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų. Didžiausią kainą moka finansų rinkos dalyviai. SEO paslaugos reiškia, kad į jūsų svetainę bus pritraukti potencialūs pirkėjai, o jie jūsų svetainę pasieks iš paieškos sistemų. Tai reiškia, kad jūsų lankytojai bus tie žmonės, kurie ieško tam tikros prekės ar paslaugos, kurią jūs parduodate. Šios paslaugos atneša ilgalaikę naudą – galite mokėti vienkartinį mokestį už iškėlimą, tačiau gali tekti mokėti ir reguliarų mokestį už pozicijų palaikymą, jeigu raktažodis yra labai konkurencingas.

Apie antrąjį variantą turite žinoti tai, kad čia pinigai leidžiami nuolatos. Jūs tiesiog taikotės į paieškos sistemų naudotojus, kurie ieško konkrečių prekių ar paslaugų. Esmė tame, kad jūs neišsikeliate paieškos sistemose, o tiesiog nusiperkate aukščiausias pozicijas kažkuriam laikotarpiui. Adwords reklama leidžia pasiekti tuos pačius tikslinius vartotojus kaip naudojantis SEO paslaugomis, tik skirtumas tas, kad į Adwords reklamą jums nuolatos teks kišti pinigus.

Trečiasis, bet ne ką prastesnis būdas gauti potencialių lankytojų ar pirkėjų – taikymasis į tos pačios tematikos svetaines. Tai reiškia, kad jūs galite pirkti reklaminių skydelių talpinimą tose svetainėse, kuriose lankosi jums aktualūs lankytojai. Pavyzdžiui, jeigu esate greitųjų paskolų bendrovė, tai reklamą turėtumėte pirkti būtent su paskolomis ar finansais susijusiose interneto svetainėse. Tai būtų bene pigiausias variantas.

Reklama internete – pasirinkite SEO optimizaciją ir palaipsniui mėgaukitės augančiais rezultatais!

Reklama interneteInternetinis marketingas, kaip procesas, o tuo pačiu ir galimai paslaugos, jeigu būtų galima konkrečiai taip teigti, mūsų šalyje auga bei populiarėja palaipsniui, o didžiausias proveržis buvo pastebėtas kone vos prieš kelis metus. Realiai žiūrint, būtų galima, kaip ir teigti, kad šios situacijos susidarė vien tik dėl to, kad natūraliai žmonėms atsirado didžiulis poreikis tiek prekiauti internetinėje erdvėje, tiek siekti pasinaudoti kur kas priimtinesniais sprendimais, kurie galėtų tuo pačiu suteikti ir atitinkamą naudą. Kad ir kaip ten bebūtų, akivaizdu, kad laikui bėgant net ir internetinė rinka tapo tokia didžiulė, kad įvairiausios rinkodarinės, ar kitaip sakant marketingo, sistemos bei metodologijos tapo būtinos.

Reklama internete, tuo tarpu, šiandienos turinyje buvo paminėta tikrai, kad ne be reikalo, mat straipsnyje sieksime, kaip ir akcentuoti pagrindinę ir dažniausiai taikomą sistemą, jeigu būtų galima taip teigti – SEO. Norėtume šiandienos turinio skaitytojams elementariai paaiškinti, kuo gi šios koncepcijos taikymas piliečiams galėtų būti naudingas, o be viso to, kuo gi ši reklama internete išsiskiria, lyginant su kitomis, bei koks gi galėtų būti įgyjamas šios koncepcijos naudingumas. Esame linkę manyti, kad daugeliui šiandienos straipsnis galėtų būti realiau, nei tiesiog naudingas, pabrėžiant vien tai, kad internetinės rinkos augimas – nenumaldomas ir, esame linkę manyti, kad bent jau greičiausiu metu jokie stabdymai neturėtų būti įžvelgiami. Manome, kad tokiomis tendencijomis būtina pasinaudoti, ypač, jeigu galvojate apie individualų verslą internete.

Seo optimizavimas – terminas, su kuriuo susiduria pastaruoju metu tikrai, kad dauguma piliečių. Realiai žiūrint, tokios tendencijos yra ganėtinai nesunkiai suvokiamos, kadangi, kaip ir buvome užsiminę, tai yra dažniausiai pasirenkama reklama internete, vien dėl atitinkamų specifikų. Taigi, būtų galima, kaip ir iš karto teigti, jog SEO sistemos taikymas dažniausiai yra vienkartinė investicija, kurios naudingumą galima įžvelgti palaipsniui, tačiau šis įkainių atžvilgiu yra nepaprastai didžiulis. Tiesą sakant, tai ir yra, kaip ir pagrindinis veiksnys, kodėl gi ši metodologija yra pasirenkama, o pats mechanizmas veikia tuo principu, kad atitinkamas projektas yra keliamas aktualių raktažodžių ažtvilgiu.

Google reklama – efektyviausias būdas reklamuotis internete

Google reklamaNėra ko čia ginčytis. Google reklama yra antras pagal efektyvumas reklamos būdas pasaulyje. Paklausite, kas yra pirmas? Rekomendacijos arba „word of mouth“ reklama, kai vienas žmogus kitam rekomenduoja įmonę, verslą ar paslaugo teikėją. Su šią beveik šimtaprocentinio efektyvumo reklama konkuruoti gali tik PPC reklama Google AdWords. Tokiu būdu Google reklama tampa efektyviausia reklamos forma internete, nes „word of mouth“ internete tampa kitokia reklamos forma, arba jos efektyvumas sumažėja (pasitikėjimas žmonių rekomendacija yra menkas dėl identiteto).

Google reklama veikia paprastai. Ji parodoma tik tada, kai ieškomas turinys turintis tam tikrus raktinius žodžius. Tai reiškia, kad jei su reklamine žinute susiejate 5 raktinius žodžius, ji bus rodoma tik tada, kai kas nors paieškoje suves būtent tuos raktinius žodžius. Jei padarys klaidą, deja, reklama nebus parodyta.

PPC (Pay Per Click) reklama yra labai patraukli ir tuo, kad mokėti reikia ne už parodymus (impressions), bet už paspaudimus. Tai reiškia, kad mokama už realiai atvestą lankytoją, o ne 1000 pamačiusių reklamą arba jos nepastebėjusių, nes ji buvo patalpinta kur nors giliai tarp kitų reklamų. Taigi Google reklama gali atvesti realius pirkėjus, susidomėjusius preke arba paslauga, kurią reklamuojate. Jei tas lankytojas iš jūsų nenupirko, reiškia nesugebėjote jau savo puslapyje jo įtikinti, kad jūsų pasiūlymas yra pats geriausias ir reikia juo pasinaudoti dabar pat. Čia prasideda kita rinkodaros sritis (landing page), į kurią šiame straipsnyje nesigilinsime.

Google reklama yra sukurta taip, kad ją valdyti galėtų kiekvienas, tačiau, kaip ir bet kuriai kitai reklaminei kampanijai, taip ir kontekstinei reklamai reikia patirties, žinių ir sugebėjimų. Lietuvoje rengiami net kursai, kurių metu mokomi žmonės būtent kaip valdyti savo Google Adwords kampanijas. Investuoti savo laiką į reklamos industrijos suvokimą galima, bet greičiau ir paprasčiau visada yra nusamdyti profesionalus, kurie su tuo dirba kas dieną. Jūs paleisdami vieną kampaniją sugaišite kelias dienas, o jie – vos pora valandų. Vieną valandą atliks analizę, kitą – surašys raktinius žodžius ir reklamą ir viskas – liks tik kantriai stebėti rezultatus ir reaguoti į susidariusią situaciją. Tai profesionalų darbas, kuriems ir reiktų patikėti Google reklamos vykdymą. Galite tiesiog pakenkti sau, o ne padėti. Juk už paspaudimus reikia mokėti, tad galite prarasti nemažai pinigų, ko profesionalai tikrai neleis padaryti.

Išbandykite Google reklamos galimybes jau dabar!

SEO straipsniai Jūsų svetainei

seoSEO straipsniai jau tapo beveik pagrindine įvairių įmonių reklamos dalimi. Dažnai įmonės ypač daug dėmesio skiria savo interneto svetainei ir internetinei reklamai, juk šiuolaikinis žmogus dažniausiai jam rūpimos informacijos ir žinių ieško būtent čia. Vis daugiau įmonių ryžtasi užsisakyti SEO paslaugas, siekdamos užtikrinti didesnį savo svetainės lankomumą ir populiarumą. Dažniausiai tai pavyksta paslaugas užsakant pas šios srities specialistus, kurie puikiai išmano savo darbą ir žino, kaip tinkamai parašomi įdomūs ir skaitomi SEO straipsniai.

Apie mus

Kone pagrindinis svetainės tekstas, kuriuo privalo pasirūpinti kiekviena save gerbianti įmonė, tai yra jos prisistatymas. Tai, galima sakyti, yra tarsi etiketas prieš lankytojus. Kiekvienas potencialus pirkėjas norės sužinoti, kokias paslaugas Jūsų įmonė teikia ir kuom Jūs esate nusipelnę. Todėl tekstas „apie mus” yra ypač svarbus Jūsų svetainėje. Dažniausiai šis tekstas yra pasisekęs tuomet, kai jame originaliai ir nenuobodžiai papasakojama apie Jūsų įmonę ir joje dirbančius darbuotojus. Jums jau atsibodo nuvalkioti tekstai su misijomis  ir vizijomis, kuriuos į savo puslapį kelia kas antra įmonė? Užsakykite profesionalias SEO paslaugas pas gerą tekstų rašytoją ir jis pasirūpins, kad Jūsų įmonę apibūdinantis tekstas „apie mus” būtų įdomus ir originalus. Kaip tai padaryti? Tam galima panaudoti įvairias idėjas. Pvz., paruošti interviu su įmonės vadovu, kuriame atskleidžiama įmonės istorija ir veikla. Taip pat labai įdomu, įkelti administracijos ir paprastų darbuotojų nuotraukas su jų citatomis, apibūdinančiomis įmonės veiklą. Nenorite savęs girti? Sukurkite šmaikštų ir menišką tekstuką apie savo įmonę iš apie jų rašančių spaudos leidinių. Idėjų tiesiog apstu!

Paslaugos

Dar vienas labai populiarus ir naudingas tekstas Jūsų įmonės svetainėje – tekstas apie Jūsų teikiamas paslaugas. Tai taip pat vienas „slidžiausių” tekstų įmonės svetainėje. Kodėl? Kadangi dažnai įmonės nesivargina ir kelia į savo puslapius savo paslaugas aprašydami jas sausai ir gana nuobodžiai. Norite, kad Jūsų klientas liktų Jumis sužavėtas ir norėtų užsakyti tik Jūsų paslaugas? Pasirūpinkite, kad jam būtų įdomu skaityti apie tai, ką Jūs galite pasiūlyti. Pvz. vietoj to, kad aprašysite kiekvieną teikiamą paslaugą tokiu aprašymu, kurį klientas ras bet kokioje panašioje įmonėje, pasirinkite įdomesnių būdų. Gal paprašykite, kad Jūsų klientai apibūdintų jiems suteiks paslaugas ir taip jas originaliai išskirkite ir vaizdingai pateikite savo būsimiems klientams?

 

Yra daug įvairių idėjų, kaip pagyvinti Jūsų svetainės puslapį ir pasirūpinti, kad lankytojai užsibūtų jame kuo ilgiau. Kuriant originalius ir įdomius tekstus, svarbu nepamiršti, kad tekstai svetainėms kartu turi būti ir SEO straipsniai. Tai reiškia, kad norėdami, jog Jūsų puslapis būtų matomas paieškų sistemoje dažniau, visus vidinio turinio tekstus priveskite prie savo paslaugų raktinių žodžių. Kaip tai padaryti? Geriausiai tuo gali pasirūpinti profesionalūs tekstų rašytojai. Pasinaudokite profesionaliomis ir gerus rezultatus užtikrinančiomis paslaugomis!

Kas yra turinio strategija

turinysVis dažniau girdite terminą turinio strategija? Nerimaujate, kad tai dar vienas pigus triukas „išlupti“ iš jūsų pinigų, kaip tai daro reklamos agentūros, viešųjų rūšių agentūros ar SEO kompanijos. Jūs esate visiškai teisūs, nes būtent taip ir yra tiems, kurie dar nėra įsigilinę į šio reiškinio esmę. Pabandysime paaiškinti, kas yra turinio strategija ir kam ji naudojama versle, kuo ji naudinga, ir kiek tai kainuoja.

Turinio strategija – rinkodaros dalis

Visų pirma reiktų pradėti nuo to, kad turinio strategija versle yra rinkodaros dalis. Jūs gi planuojate rinkodaros veiksmus ir biudžetą, tiesa? Numatote, kad tiek ir tiek pinigų bus skirta reklamai, tiek – viešiesiems ryšiams, tiek – verslo dovanoms, dar šiek tiek reklamai internete ir t.t. Štai tarp jų visų turėtų atsirasti dar viena eilutė – turinio strategijai įgyvendinti. Kiek pinigų šalia jos reikės prirašyti? Apie tai šiek tiek vėliau.

Turinio strategija yra įmonės rinkodaros dalis, kai produktai, paslaugos ar pats prekinis ženklas yra populiarinami per tam tikrą turinį. Dažnai šis turinys atsiranda internete, nes čia paprasčiau jį valdyti, be to gaunama ilgalaikė nauda lyginant su žinute dienraštyje, interviu radijuje ar paminėjimu kokioje nors TV laidoje ar žiniose. Kas gi tas interneto turinys, kuris gali pasitarnauti prekės ženklo populiarinimui?

  1. Interneto svetainėje esanti informacija apie prekes, paslaugas ir prekinį ženklą.
  2. Socialiniuose tinkluose publikuojamas originalus turinys.
  3. Vaizdo medžiaga – klipai, instrukcijos, reklama, prezentacijos ir t.t.
  4. Grafinė medžiaga – fotografijos, infografikai, demotyvacijos ir interneto memai (juokingos iliustracijos).
  5. Straipsniai interneto žiniasklaidoje ir blogosferoje bei virtualiose bendruomenėse.
  6. Interaktyvus turinys – 3D virtualūs turai ir panoraminės nuotraukos, prezentacijos, įvairūs dokumentai, kuriuos galima įsikelti į bet kurį puslapį, žaidimai ir t.t.
  7. Diskusijos internete po tinklaraščiais arba nišiniuose forumuose.

turinio strategija

Visos išvardintos turinio rūšys vienaip ar kitaip gali prisidėti prie prekių, paslaugų ar prekės ženklo žinomumo gerinimo, o tai automatiškai reiškia ir pardavimų skatinimą, jei tame turinyje yra galimybė pateikti tiesioginę nuorodą į pardavimų puslapį.

Turinys – jau aišku. Dabar išsiaiškinkime, kas yra ta strategija. Tai veiksmų planas, kuris numato, koks turinys turi būti ruošiamas, kas jame akcentuojama, kokių tikslų siekiama, kam jis yra skirtas ir kur jis publikuojamas. Taip pat numatoma, kaip turinys populiarinamas, kokių rezultatų iš jo tikimasi, kokie papildomi veiksmai gali būti atliekami iškilus vienokiam ar kitokiam scenarijui. Toks planas gali atrodyti panašus į medijos planuotojų pateikiamus planus, tačiau čia viskas yra kiek kitaip. Kuo? O gi tuo, kad tokį planą sudaro ne profesionalai, o savas rinkodaros skyrius. Ar jie ims pagalbą iš šalies – čia jau kitas klausimas.

Turinio strategijos užduotis – reklamuoti verslą?

Turinys, kurį inicijuoja verslas yra iš esmės reklaminis. Tačiau pastaruoju metu interneto rinkodaros tendencijos rodo, kad reklamavimo priemonės keičiasi. Kaip? Atsiradus milžiniškam kiekiui reklaminės informacijos, vartotojas išsiugdė savybes analizuoti reklaminius pasiūlymus. Tokiu būdu emocinis faktorius yra nustumiamas į antrą vietą, nes pirmiausiai bandoma išsiaiškinti reklamuojamos verslo privalumus ir trūkumus, o ne elementarų poreikį („Man gražu, todėl noriu!“). Esant tokiai situacijai, verslo inicijuotas turinys turi būti nebe toks atvirai reklamuojantis, bet dagiau su paslėpta reklama, ne įkyria, tačiau labai motyvuota ir solidžia. Taip atsiranda tendencija, kai verslas pateikia visuomenei tam tikrą naudingą informaciją pirmame plane, o tik po to savo reklamą.

Turinio strategijos užduotis – numatyti, kokio lygio tas reklamos intensyvumas turi būti ruošiamame turinyje. Vienos įmonės pasirenka labai intensyvią ir agresyvia politiką, kur negailima hiperbolizuotų išsireiškimų (pavyzdžiui grupinių nuolaidų verslas – atkreipkite dėmesį į jų reklamuojamų paslaugų aprašymų tekstus). Kitos įmonės iš viso nereklamuoja turinyje savo prekės ženklo, tačiau netiesiogiai leidžia suprasti, kas gali būti tarp turinio iniciatorių (tai padaroma paprasčiausiai pateikiant nuorodą į iniciatoriaus interneto svetainę gana nereikšmingoje turinio vietoje).

Kaip užsienio kompanijos aiškina turinio rinkodarą? Štai video:

Turinio strategija reikalinga tik SEO?

SEO – interneto svetainės optimizavimas pagal paieškos sistemų keliamus reikalavimus. Vienas iš tokių reikalavimų yra atgalinės nuorodos iš kokybiško ir tematika susijusio turinio. Kitas svarbus reikalavimas – socialinių tinklų aktyvumas ir nuolatinis kalbėjimas apie prekės ženklus arba paslaugas. Turinio strategija taip pat numato, su kokiais raktiniais žodžiais turinys turi būti siejamas, kad iš paieškų ateinantys lankytojai iš karto matytų pasiūlymą pirkti, pasinaudoti paslaugomis. Šie raktiniai žodžiai turi nemažai įtakos tekstinio turinio temoms, rašymo stiliui ir publikavimo vietoms (informacijos šaltiniams).

Kitas momentas – esamo turinio populiarinimas. Kaip padaryti, kad 2 metų senumo straipsnis Delfi ar kitame žiniasklaidos kanale vėl būtų randamas pirmose pozicijose? SEO gali duoti reikiamus sprendimus ir įrankius. Kokie jie – gali pasakyti SEO specialistai, tad bendrą strategiją gali tekti derinti ir su jais.

Kai kurios įmonės turinio strategija susidomi tik dėl SEO. Tai nėra blogai, tik reikėtų pasižiūrėti plačiau ir vienu šūviu šauti į tris zuikius – randamumą paieškose ir lankomumo skatinimą bei prekės ženklo žinomumo didinimą. Pateikiame keletą konkrečių patarimų, kaip ruošti įdomų turinį pusės metų laikotarpiu.

Turinio strategijos kaina

Viskas, nusprendėte, kad ir jums reikia turinio strategijos, nes tai gali padėti jūsų verslui. Apie kokius pinigus kalbame? Kaina susideda iš dviejų dalių:

  1. Pačios turinio strategijos parengimas ir įgyvendinimas, bei monitoringas;
  2. Turinio paruošimo kaina, kartais ir jo populiarinimo.

Pirmoji dalis yra sunkiai pamatuojama, nes viskas priklauso nuo užmojų ir tikslų, tad galima skaičiuoti darbus valandomis. Parengimui, sakykime, galima užtrukti 5-10 valandų. Jei valandinis jūsų rinkodaros skyriaus darbuotojo įkainis yra 100 litų, tai kainuos 500-1000 Lt. Kaina labai preliminari, nes gali tekti kreiptis į įvairių sričių specialistus papildomų konsultacijų.

Antroji dalis yra kur kas konkretesnė, nes tai yra turinio paruošimas. Straipsnį gali parašyti ir jūsų darbuotojas, tačiau jį sutvarkyti turi profesionalai, kuriems už šią paslaugą gali tekti sumokėti. Jei straipsnius paruošia profesionalas, turėkite omenyje, kad nedidelis straipsnelis 400-600 žodžių (1 Wordo puslapis) kainuoja apie 100-150 litų. Jei strategija numato 20 straipsnių per metus, tai jums kainuos 2000-3000 litų. Papildomai gali kainuoti turinio populiarinimas, jų pozicijų gerinimas paieškose ir t.t.

Apibendrinant galima sakyti, kad turinio strategija metams smulkiam ir vidutiniam verslui su 20 rimto ir kokybiško turinio „gabalų“ paruošimu ir populiarinimu gali atsieiti 8000-10 000 litų per metus. Tai mažiau nei 1000 litų per mėnesį. Aišku, kaina gali būti ir didesnė, jei rinka yra labai konkurencinga. Taip pat priklauso ir nuo to, ar dalį turinio ruošimo užduočių galima patikėti saviems darbuotojams – nė vienas profesionalus tekstų rašytojas netaps inžinieriumi arba finansininku per mėnesį. Jei ir taps, tai tam sugaišite kur kas daugiau laiko jį mokydami, o ne dirbdami su turiniu.

Ar tikrai jums reikia turinio strategijos? Jei taip, duokite užduotį savo rinkodaros skyriui parengti tokią jau dabar.

*******************************************************

Video, kuriame vienas rinkodaros specialistas dalinasi savo turinio strategija:

Įmonių katalogas – kas slypi jame?

Gyvename pasaulyje, kuriame svarbiausias, reikalingiausias, brangiausias ir visa apimantis dalykas yra informacija. Juk net šis amžius vadinamas informaciniu: kas šiandien valdo informaciją, tas valdo ir pasaulį. Informacija – daugelio verslininkų pragyvenimo šaltinis. Ji randama internete, žurnaluose, laikraščiuose… Vis dėlto, labiausiai šiandien informacijos rinką yra užkariavęs internetas. Čia jos kiekiai patys didžiausi, tačiau tai nebūtinai reiškia, jog informacija, esanti internete, visada yra naudinga – čia kaip niekur kitur labai daug šlamšto. Todėl naudojantis šia informacijos taupykle ne tiek svarbu rasti informaciją, kiek mokėti ją tinkamai atsirinkti. Tiek leidiniai, tiek ir internetiniai tinklalapiai turi ir privalumų, ir trūkumų, todėl pasistengsime apžvelgti tiek vienų, tiek kitų naudą.

įmonių katalogas

Verslo informacinis įmonių katalogas internete padarė tikrą perversmą ir sumažino ne tik popieriaus, žurnalų paklausą, bet ir pasiūlą. Šiuose kataloguose galima rasti informacijos, susijusios su verslu. Dažniausiai tokiuose tinklalapiuose yra pateikiami įvairių įmonių rekvizitai bei kontaktai. Tokie katalogai yra skirti Lietuvos verslo subjektams – kad jie galėtų  prisistatyti vartotojams. Pastariesiems įmonių katalogai skirti tam, kad galėtų kuo efektyviau ir paprasčiau surasti reikalingų paslaugų ir prekių.

Informacija, kuri yra pateikiama įmonių kataloguose gali būti pasiekiama internetu. Daugelis verslininkų taip susiranda tai, ko ieško – įvairių prekių ar paslaugų tiekėjus. Tokie pat katalogai yra leidžiami ir popieriniu pavidalu. Vertėtų paminėti, jog šiuo metu Lietuvoje popieriniuose kataloguose yra žymiai daugiau informacijos nei internetiniuose. Popierinis variantas yra kur kas patogesnis vyresniems ar naujųjų technologijų nemėgtantiems žmonėms, kurie nepratę prie kompiuterių. Tačiau, kalbant apie prieinamumą ir naudingumą, tai internetiniai verslo informacijos katalogai yra pranašesni.

Norint, kad internetinis įmonių katalogas jus įtrauktų reikia atitikti tam tikrus kriterijus. Visų pirma, būtina įregistruoti savo įmonę ar verslo padalinį, turintį pavadinimą ir registracijos numerį bei logotipą. Neapsieisite ir be žmogaus, kuris vadovauja įmonei – vadovo. Atitikus standartinius kriterijus, norint patekti į įmonių katalogą, reikia susimokėti. Kita vertus, kai kuriuose internetiniuose įmonių kataloguose skelbimus galima talpinti nemokamai. To paties negalima pasakyti apie popierinius leidinius. Gaila, bet ne visi verslininkai šiais katalogais moka naudotis, todėl geriausia yra reklamuotis visais įmanomais būdais: tiek internete, tiek popieriniuose kataloguose.

Internetinių įmonių katalogų privalumas tai, kad duomenis, esančius internetinėse sistemose, yra galimybė bet kada redaguoti bei tvarkyti. Galima šalinti pasenusią informaciją ir pridėti naują. Tuo tarpu, popieriniame variante informacija turi būti atnaujinama maždaug kas mėnesį, o tai reiškia, jog, jeigu įmonės informacija keisis, nebūsite užtikrintas, kad klientai įsigys naująjį įmonių katalogą su pakeista informacija. Dėl šios priežasties internetiniai katalogai yra žymiai pranašesni, tačiau jie dar nėra tokie populiarūs Lietuvoje kaip popieriniai variantai. Taip pat verslo subjektams internetinės svetainės naudingesnės, nes jose už tam tikrą mokestį galima pateikti savo paslaugas ar prekes aukščiau visų kitų, t.y. pateikti jas kaip prioritetą. Paslaugų pasiūlymai rodomi pačiame pirmajame internetinės svetainės puslapyje. O jeigu tinklalapį kasdien aplanko, pavyzdžiui, keliasdešimt tūkstančių žmonių, galima būti tikram, jog iš šios masės žmonių kažkas būtinai susidomės Jūsų teikiamomis paslaugomis. Todėl investicija į verslo informacijos, t. y. į savo įmonės, platinimą internete yra labai naudingas ir protingas žingsnis.

Jeigu vis dėlto nusprendėte naudotis popierine reklama, tai pats geriausias pasiūlymas būtų reklamuoti savo verslo paslaugas laikraščiuose, ypač dienraščiuose. Jų tiražas yra ganėtinai nemažas todėl būsite užtikrintas, jog jūsų paslaugų reklamas gyventojai matys vos ne kiekvieną dieną. Žinoma, šitokios reklamos kainuoja taip pat nemažai. Tačiau informacijos koregavimo atžvilgiu, internetinės svetainės vėlgi yra pranašesnės. Kad ir kaip bebūtų, nesvarbu, ką pasirinktumėte, verslo informacinį įmonių katalogą internete, ar tokį patį katalogą popieriuje, nes leidinių ir interneto tinklalapių privalumai ir trūkumai puikiai balansuoja tarpusavyje. Svarbiausia, kad kuo daugiau potencialių klientų būtų informuoti, todėl negailėkite tam savo laiko ir pinigų – reklamuokitės.