Tarp tekstų rašytojų ir rinkodaros specialistų sklando įdomus terminas – parduodantys tekstai. Kas tai yra ir su kuo „valgoma“?
Ar tekstas gali parduoti?
Iš pradžių galbūt atrodo keista, kad tekstui pritaikytas apibūdinimas „parduodantis“. Juk tai ne turgaus prekeivis, ne koks produktų siūlytojas. Visgi tekstas turi savitą charakterį, tai ne vien raidės ir skyrybos ženklai. Jei pakaktų tiesiog paskrebenti keletą raidžių ir sudėti kelis skyrybos ženklus, tikriausiai gautume tokią kratalynę: „abcd,,,qwe;qqqccc(yyy)))“. Sklandus, paveikus minties perteikimas – štai kas žodžius padaro gyvybingus.
Tad koks atsakymas į antraštę? Ar tekstas gali parduoti? Taip, bet ne visada.
Kada ir koks tekstas gali parduoti? Norint tai išsiaiškinti mums svarbūs du klausimai:
1) koks?
2) kada?
Kokie parduodantys tekstai efektyviai veikia ir kada jie veikia? Dalis atsakymo pateikta kiek aukščiau. Prisiminkite šį sakinį: „Sklandus, paveikus minties perteikimas – štai kas žodžius padaro gyvybingus.“ Šiuo teiginiu remiantis galima teigti, kad labai svarbu profesionalumas. Ar žodžiai „įmonei dabar nepelningas periodas, todėl norėtume, kad ką nors iš mūsų nupirktumėte“ yra paveikūs? Vartotojai į tokius žodžius reaguotų keistai. Kaip įžeidimas nuskambėtų ir tokia frazė kaip „jei nepirksi iš mūsų, būsi kvailas“.
Geri parduodantys tekstai vartotojų neįžeidinėja, neprašo gailesčio. Tačiau adresatą pasiekia.
Kokie turėtų būti parduodantys tekstai, jau supratome. O kada tokio žanro tekstai veikia? Tai įdomus ir skatinantis pasukti galvą klausimas. Universalaus recepto nepateiksime. Aktuali sąvoka – vartotojų grupės. Santechniku skirtas skatinimas greičiausiai nesuveiks norint įsiūlyti prekę bibliotekininkei. O bandymas parduoti automobilį skiriasi nuo bandymo parduoti kompiuterį ar knygą.
Prieš rašant parduodantį tekstą vertėtų nusistatyti, kam jis bus skirtas. Tam reikalinga vaizduotė. Adresatas charakterizuojamas pagal įvairius kriterijus ir tokiu būdu galima išsiaiškinti, kokia kryptimi rutulioti mintis.
„Geriausio kampo“ paieškos
Parduodantys tekstai nėra matematika. Bet tai nereiškia, kad jie rašomi itin lengvai. Kartais vieno, paties geriausio, žodžio paieškos užtrunka tikrai ilgai. Kartais minčių šturmo principu rašoma daugybė variantų, kol vėliau atrenkamas labiausiai patinkantis.
Kaip fotografai ieško, kuriuo kampu fotografuoti, taip ir tekstų kūrėjai galvoja, kokią idėją vystyti. Labai praverčia asociatyvus mąstymas. Įtakos teksto pavidalui turi ir minėtos vartotojų grupės. O apibendrinant „geriausio kampo“ paieškas galima teigti, kad tai yra įvairių procesų visuma.
Ankstesnėse eilutėse aptartas tekstų žanras specifinis, reikalaujantis talento. Taip pat reikalaujantis kaip reikiant pasukti galvą ir atrasti geriausius rakursus.
Parašykite komentarą