Kodėl verslui būtinas geras buhalteris?

buhalterinės apskaitos paslaugosJeigu trokštate, kad Jūsų verslas būtų sėkmingas, tokiu atveju būtina suburti gerą komandą vieningai siekiančią lygiai to paties rezultato. Buhalterinės apskaitos paslaugos turi būti atliekamos savo srities profesionalo, kuris mokosi, ieško ir nuolatos domisi naujienomis. Su buhalterijos sritimi susiję įstatymai nuolatos kinta. Domėtis – būtina. Gaila, kad kai kurie verslininkai nusprendžia patys tvarkyti buhalteriją. Sudėtingus darbus privalu palikti savo srities profesionalams.

  1. Profesionalai nuolatos domisi, tad galite būti tikras, kad visi darbai bus atlikti kompetentingų asmenų, kurie nepaliks jokių klaidų. Tai labai svarbu, kadangi buhalterinė apskaita yra ypač atsakinga ir sudėtinga sritis.
  2. Visi darbai bus atliekami labai greitai. Natūralu, kad buhalterija reikalauja optimalaus reagavimo į tam tikras užduotis. Tik visas apskaitos peripetijas išmanantis asmuo suteiks kokybiškas paslaugas.
  3. Tiek įmonės steigimas, tiek buhalterijos vedimas vykdomas naudojantis specialiomis programomis. Reikia laiko, kol pavyksta jas visapusiškai perprasti.
  4. Buhalteris prisiima atsakomybę dėl suteikiamų paslaugų. Jeigu iškils kokios nors problemos dėl kurių bus kaltas būtent buhalteris – verslininkas gali būti ramus. Jam neteks atsakyti už netinkamai suteiktas paslaugas.
  5. Šiuo metu labai populiaru samdyti ne asmeninį buhalterį, tačiau pasinaudoti galimybe kreiptis į kompanijas, kuriose dirba keli buhalteriai. Kartu besitardami ir bendradarbiaudami jie gali suteikti pačias kokybiškiausias paslaugas, kurios patenkina žmonių poreikius.
  6. Dirbdami su specialistais galite būti tikri, kad jie saugos visą Jūsų kompanijos informaciją. Štai kompanijose dirbantys buhalteriai su savo klientu visada pasirašo konfidencialumo sutartį, kuri paskatina kur kas labiau pasitikėti samdomu asmeniu. Nesvarbu, kad jis nedirba pagal darbo sutartį. Pastarasis vistiek pasiruošęs Jums suteikti tik kokybiškas paslaugas, kurios bus aptariamos tik tarp buhalterio ir verslo savininko.

Buhalterinės apskaitos paslaugos yra būtinos, kadangi su šia sritimi dirbantis asmuo turi atiduoti save visą. Kitu atveju jam nepavyks sėkmingai įgyvendinti tam tikrų procesų, domėtis smulkmenomis ir panašiai. Geras savo srities profesionalas atiduoda save visu 100 procentų.

Buhalterinės paslaugos žaliems

Apie buhalterines paslaugas nieko neišmanau. Nemažiau, kaip viskas vyksta, nes įmonėje buhalterio nėra. Gal kada nors ir bus, bet dabar viską atlieka samdyta buhalterinių paslaugų įmonė, kuri dar ir dirba per atstumą.

Buhalterinės paslaugos dabar teikiamos labai nesudėtingai. Dėl to turime dėkoti VMI, SODRAI ir kitoms institucijoms, kurios dalį savo paslaugų perkėlė į elektroninę erdvę. Taip su el. parašu galima visus dokumentus tvarkytis ir neišėjus iš namų ar biuro – pas buhalterius dažnai važinėti irgi nereikia, jei nevykdomos grynųjų pinigų operacijos.

Viskas, ką man reikia žinoti apie buhalterines paslaugas yra tam tikras svarbias datas:

Kiekvieno mėnesio 15 diena yra paskutinė diena, kai reikia sumokėti mokesčius SODRAI už dirbančiuosius.

Kiekvieno mėnesio 25 diena yra paskutinė diena, kai reikia sumokėti PVM, jei esi PVM mokėtojas. Norint apskaičiuoti, kiek PVM reikia mokėti, reikia susivesti visų išrašytų ir gautų sąskaitų duomenis ir apsiskaičiuoti.

Kiek mokesčių reikia mokėti man pasako buhalteris. Pats neskaičiuoju ir nevarginu savo galvos tokiais dalykais –  yra profesionalai, kurie tai yra įvaldę ir naudodamiesi specialiomis programomis gali padaryti per keliasdešimt sekundžių, kai paprastam mirtingajam prireiktų keliasdešimt minučių ar net poros valandų. Dėl to buhalterinės paslaugos ir yra tokios populiarios.

Yra vienas BET. Tai darbo kokybė ir pasitikėjimas. Buhalteriais pasitikima tada, kai jie dirba gerai ir nebrangiai. Juk reikia būti tikram, kad po keleto mėnesių neatbėgs VMI inspektoriai ir neapkaltins aplaidžiai vedama buhalterija – kai slepiami mokesčiai, vėluojama su duomenų pateikimu ir mėnesinėmis ataskaitomis. Vadovai dažniausiai net nenutuokia, kas ir kada turi būti daroma, pasitiki buhalteriais aklai, po to patys nukenčia…

Kiek kainuoja buhalterinės paslaugos?

Atskleisiu komercinę paslaptį – per mėnesį kainuoja 350 Lt + PVM. Į šią kainą įeina elementariausias paslaugų paketas. Tai keleto sąskaitų apskaita, nedaug banko operacijų, darbuotojų apskaita ir mėnesinis aptarnavimo mokestis. Tai tikrai nėra didelė suma pradedančiajai įmonei, kurioje dirba 1-3 darbuotojai. Aišku, sąnaudos išauga, jei atsiranda autorinių sutarčių ar grynųjų pinigų operacijų, tačiau tai menkniekis.

Žodžiu, tikrai nebrangiai, tad tie, kurie planuoja steigti UAB, nereikėtų labai jaudintis.

Buhalterinė apskaita – kam ją patikėti?

buhalterinė apskaitaBendžeminas Franklinas yra pasakęs, kad šiame pasaulyje nėra nieko tikro, išskyrus mirtį ir mokesčius, todėl nenuostabu, kad buhalterinė apskaita itin svarbi kiekvienos sėkmingos įmonės dalis, kuri turi būti valdoma patyrusio, puikiai savo darbą išmanančio specialisto. Todėl šiandien, laisvosios rinkos ir nuolat besikeičiančių apmokestinimo taisyklių sąlygomis, buhalterio specialybė tapo ne tik viena svarbiausių, bet ir sudėtingiausių, reikalaujanti nuolatinio tobulėjimo ir žinių.

Buhalterio darbas it vaikščiojimas peilio ašmenim

Sakoma, kad biržų maklerių darbas yra vienas rizikingiausių ir reikalaujantis itin šaltų nervų. Tačiau nuolatinė sudėtingų norminių aktų kaita, laisvas interpretavimas ir didelės baudos už mokesčių įstatymų pažeidimus buhalterinės apskaitos tvarkymą taip pat paverčia rizikinga profesine veikla. Kvalifikuotas buhalteris gali padėti įmonei sutaupyti lėšų, tačiau būna ir tokių atveju, kai dėl profesionalumo, patirties ar atsakomybės stokos buhalterijos specialistas įmonei užtraukia atitinkamų institucijų nemalonę.

Tuo tarpu, tikslios, objektyvios ir laiku įmonės vadovybei pateiktos ataskaitos gali užtikrinti sėkmingą bendrovės valdymą, veiklos analizės ir prognazavimo darbų našumą. Todėl profesionalaus buhalterio įdarbinimas gali būti traktuojamas kaip įmonės didelis žingsnis arčiau sėkmės.

Kur gyvena geri buhalteriai?

Įmonės arba organizacijos buhalterinė apskaita turi būti patikėta tik geroms rankoms, tačiau kur rasti savo srities specialistą? Šiandien Lietuvoje vis daugiau įmonių vadovų renkasi buhalterinės apskaitos modelį, kai visiškai atisakoma vyriausiojo buhalterio pareigybės, o visi finansiniai duomenys patikimi buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančioms įmonėms. Prieš gerą dešimtmetį toks įmonių vadovų pasirinkimas turbūt būtų buvęs pasmerktas arba nesuprastas, tačiau dabar Vakarų šalyse toks buhalterinės apskaitos modelis jau seniai tapo vienas populiariausių, o šiuo metu sparčiai braunasi ir į Lietuvos įmones. Kodėl?

Buhalteriui kaip ir paprastam įmonės darbuotojui galioja tos pačios teisės, numatytos Lietuvos Respublikos darbo kodekse, todėl jam sumasčius išeiti iš darbo, gero buhalterio įmonė  neteks po dviejų savaičių. Jei kito darbuotojo įgytas žinias galima kompensuoti apmokius naujoką arba jį greitai pakeitus kitus specialistu, tai naujo kompetentingo buhalterio paieškos gali užtrukti kelis mėnesius.

Tiesa, yra ir minusų. Įmonėje turint vyriausiąjį  buhalterį finansiniai duomenys apdorojami operatyviau, tuo tarpu, buhalterines paslaugas teikiančios įmonės šiuos darbus atlieka periodiškai, per tam tikro laiko tarpą surinktus duomenis. Be to, apskaitos duomenys kontroliuojami ne buhalterio, o įmonės, kurios savarankiškai pateikia informaciją buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančiai įmonei, todėl gali atsirasti neatitikimų, sumažėti galutinės ataskaitos objektyvumas.

Taigi, natūralu, kad kyla dilema – buhalterinė apskaita tai vyriausiojo buhalterio ar įmonės, kuri teikia buhalterines paslaugas galvos skausmas? Vienareikšmiškai atsakyti į šį klausimą gana keblu, nes ir vienas ir kitas buhalterinės apskaitos modelis turi savų pliusų ir minusų. Todėl lemiamą apsisprendimą turi padaryti įmonės vadovas, gerai įvertinęs kas jam labiau priimtina, kas naudingiau įmonei.

Buhalterinės paslaugos Kaune – puikus sprendimas verslo atstovui

buhalterinės paslaugos KauneBuhalterinės paslaugos Kaune – tai labai patogus ir paprastas būdas tvarkyti finansinius klausimus ir apskaitą savo įmonės, kur ji be būtų. Buhalterinės paslaugos Kaune patogios, kadangi  užsisakius šias paslaugas, nereikia rūpintis jokiais apskaitos klausimais, todėl įmonių vadovai gali susikoncentruoti ties savo verslo vystymu, jo plėtra ir augimu. Taip pat nereikia rūpintis buhalterio samdymu, pastarojo darbo organizavimu, darbo vietos suteikimu, papildomo darbuotojo atostogomis bei dokumentais. Paprastai bendrovės apskaitos politikos parengimas nėra ta sritis, kurioje įmonės vadovai jaučiasi ypač kompetentingi, kadangi įmonės vadovas pagal įstatymą yra atsakingas už apskaitos politikos parengimą ir patvirtinimą, todėl dažniausiai apskaitos parengimą paveda ją parengti bendrovės buhalteriui. Tik kompetentingo buhalterio parengta apskaitos politika, įvertinus verslo specifiką, leidžia finansinę ir valdymo apskaitą tvarkyti tinkamai. Tik tokia apskaita sudaro sąlygas padidinti bendrovės veiklos efektyvumą, optimizuoti mokesčius bei išlaidas, skiriamas buhalterinei apskaitai.
Buhalterinės paslaugos Kaune –  tai patraukliausias sprendimas smulkaus ar vidutinio verslo atstovui. Į šias paslaugas įeina apskaitos politikos parengimas, apskaitai naudojamų įrankių parinkimas,  įmonės išrašytų ir gautų sąskaitų faktūrų duomenis, bendrovės sudarytų sutarčių ir mokėjimo dokumentų duomenų registracija, finansinių ataskaitų bei deklaracijų akcininkams, VMI, Sodrai bei kitoms valstybės institucijoms parengimas pagal teisės aktus ir reikalavimus, finansinių ataskaitų rengimas bendrovių vadovams, tiekėjams ar kreditoriams. Taip pat, buhalterinių paslaugų tiekėjai atstovauja įmonę VMI, Sodroje ir kitose valstybinėse institucijose bei teikia savalaikes konsultacijas apie mokesčių ir apskaitos įstatymų bei norminių teisės aktų pasikeitimus, jų įtaką bendrovės veiklai. Pasikeitus įstatymams, ruošia rekomendacijas bei teikia pasiūlymus kaip padidinti bendrovės veiklos efektyvumą ir optimizuoti mokesčius.
Buhalterinė apskaita leidžia įmonės vadovui ir darbuotojams įvertinti įmonės veiklos rezultatą, sekti  savininkų nustatytas veiklos tikslą ir stebėti ar įmonės vertė auga. Buhalterinė apskaita leidžia kontroliuoti ir laiku spręsti problemas dėl skolininkų, sumažinti riziką arba visai išvengti nuostolių dėl pirkėjų nemokumo, laiku atsiskaityti su kreditoriais bei tiekėjais, numatyti galimas problemas ir sprendimo kelius vėluojant vykdyti finansinius įsipareigojimus, priimti sprendimus dėl efektyvaus įmonės turto naudojimo. Taipogi leidžia vertinti darbuotojų darbo našumą, planuoti įmonės veiklos pinigų srautus,  finansinių resursų kiekius, priimti sprendimus dėl veiklos krypčių ir investicijų pagrįstumo.

Buhalterinė apskaita naudinga kreditoriams, bankams ir tiekėjams, kadangi  apskaitos duomenimis paremtos finansinės ataskaitos yra vienintelis būdas bankui žinoti, ar įmonė sugebės laiku grąžinti paskolą ir sumokėti palūkanas, ar, nesėkmės atveju, turės iš ko išieškoti skolą. Tiekėjai, remiantis finansinėmis ataskaitomis, sprendžia ar įmonė sugebės sumokėti už tiekiamą produkciją ir teikiamas paslaugas. Finansinės ataskaitos tiekėjams, verslo draudimo bendrovėms, bankams turi būti tinkamai ir profesionaliai parengtos, tačiau be kvalifikuotų apskaitos specialistų tai padaryti nėra realu.

MB steigimas: pats ar pas profesionalus?

MB steigimasMažoji bendrija gyvuoja jau pusę metų (nuo 2012 spalio). Per tą laiką įsteigta keli tūkstančiai įmonių, tačiau MB steigimas reikiamo pagreičio dar nėra įgavęs. Priežasčių tam yra kelios. Viena iš jų – informacijos stoka. Kita, teisingos informacijos trūkumas, privedantis prie tam tikrų mitų ir stereotipų kūrimo ir platinimo.

Girdėjau, Mažosios bendrijos buhalterinės apskaitos procedūros neaiškios ir patys VMI nežino, kaip ir ką daryti. Gal neapsimoka dar jos steigti…

Panašūs prietarai „žudo“ šią naują verslo formą, nors turėtų būti atvirkščiai. MB buvo sukurta po ilgų metų derinimo ir svarstymo. Įstatymo projektai buvo derinami nuo 2010 metų, tad vargu, ar per trejus metus nebuvo ruošiamasi buhalterinės apskaitos tvarkai paaiškinti VMI. Jei kuris naujai priimtas konsultantas ir nesuteikė reikiamos informacijos, tai nereiškia, kad VMI nežino, kaip teisingai tvarkyti Mažosios bendrijos buhalteriją. Tiesiog absurdiškas stereotipas ir tiek. Lietuvis – nelabai patiklus žmogus, dėl to viena abejonė gali sužlugdyti visą svajonę pradėti ir vystyti savo verslą. Bet šį kartą mes ne apie tai.

MB steigimas gali pasirodyti sudėtingas dėl tam tikrų dokumentų pildymo ir nežinomybės. Dėl to reiktų iš karto kelti klausimą – ar pats steigsiu Mažąją bendriją, ar patikėsiu šį darbą profesionalams?

Jeigu steigsiu pats, kokius dokumentus turėsiu surinkti? Kiek laiko sugaišiu juos rinkdamas? Kiek pinigų sumokėsiu už dokumentų priėmimą ir tvarkymą? Kiek streso patirsiu?..

Atsakykite sau į šiuos klausimus? Jei laiko turite daug, labai norite daug sužinoti apie pačią įmonės steigimo procedūrą, nes tai planuojate nuolatos daryti ateityje, esate pasiruošę be vaistų ir alkoholio susitvarkyti su stresu, kurį patirsite rinkdami reikalingus dokumentus ir laukdami notaro, tada būtinai steikite MB patys. Tai bus labai naudinga patirtis, be to galėsite pasigirti visiems kolegoms, kaip tai buvo sunku, bet jūs su tuo iššūkiu susitvarkėte per mėnesį. Nesvarbu, kad tokiomis kalbomis atkalbėsite dar tris žmones nuo idėjos susikurti savo verslą…

Jei laiko vis dėlto neturite, nenorite gilintis į procedūras ir popierizmus, taip pat nenorite patirti jokio streso, tada belieka profesionalų pagalba. Profesionalūs buhalteriai įmones steigia kiekvieną dieną. Jie yra pasirūpinę patalpomis, tad registracijos adresas suteikiamas iš karto, nebent norite įmonę registruoti savo nuosavame bute arba name. Viskas atliekama elektroniniu būdu su el. parašu, tad pas notarą lankytis nereikia. Be to yra galimybė MB įsteigti NEMOKAMAI. Taip, teisingai, už tai nemokėsite nė cento, net jei ir viską už jus padarys profesionalūs steigėjai ir teisininkai.

Po dokumentų užpildymo internetu, kuris trunka apie valandą (jei el. parašas „nestreikuoja“) reikia palaukti pora dienų ir viskas – galite tęsti įmonės tvarkymo darbus, nes jau turite ir antspaudą ir išrašą iš Registrų Centro sistemos, kad įsteigėte įmonę. Belieka atsidaryti atsiskaitomąją sąskaitą (MB steigimui nereikia turėti įstatinio kapitalo, tad kaupiamosios banko sąskaitos, kurioje būtų 10000 litų nereikia). Ir viskas – Jūs jau turite veikiančią Mažąją bendriją. Samdykite save vadovu, nustatykite algą, sudarykite panaudos sutartis, pagal kurias nuomojate iš savęs darbo priemones (kol kas dar jų neturite įsigijęs) ir pirmyn į verslo pasaulį.

Darbą, kurį darote vieną kartą gyvenime geriau palikite profesionalams, kurie tai daro kelis kartus per dieną. Tai galioja santechnikams, elektrikams, mechanikams, kirpėjams, tad kodėl neturėtų galioti ir įmonių steigėjams?..