Geresnė koncentracija: patarimai, kaip tai pasiekti

Šiomis dienomis nemenka dalis žmonių susiduria su koncentracijos stoka. Ir tam didžiulės įtakos turi tiek mus supanti aplinka, tiek ir įvairūs neteisingi įpročiai. Todėl jei jūs jau kurį laiką ieškote sprendimų, kurie galėtų jums padėti pagerinti koncentraciją, skubame pateikti keletą iš jų.

Daugiau praktikos

Geresnei koncentracijai visuomet reikia daugiau praktikos. Tačiau svarbu pradėti nuo mažų dalykų. Taigi, visų pirma jūsų visiško susitelkimo tikslas gali būti penkios minutės. Savo telefone nustatykite laikmatį ir penkioms minutėms pabandykite susitelkti tik į tam tikrą jums svarbią užduotį. Tuomet, kai prabėgs penkios minutės, padarykite vienos minutės pertrauką ir atlikite dar penkių minučių susitelkimo pratimą. Tuomet sustokite. Kasdien pridėkite po penkias minutes prie savo susitelkimo laiko. Tai reiškia, kad kitą dieną turėtumėte bandyti susitelkę išbūti 10 min. Dar kitą dieną – 15 min. Vien šio paprasto patarimo pagalba jūs neilgai trukus galėsite reikšmingai pagerinti savo koncentraciją.

Susitelkite į kvėpavimą

Daugybė žmonių pamiršta apie savo kvėpavimą, manydami, kad apie jį galvoti nėra jokios prasmės. Tačiau jei jūs išmoksite tinkamai valdyti savo kvėpavimą, jums taip pat bus lengviau pagerinti ir savo koncentraciją. Taigi, kasdien 10 min. skirkite kvėpavimo pratimams, kuomet jūs esate susitelkę tik į savo kvėpavimą.

Viena užduotis vienu metu

Daugybės užduočių įgyvendinimas vienu metu sutrumpina mūsų susikaupimo laiką ir blogina koncentraciją. Vienas iš puikių būdų pagerinti savo koncentraciją yra darbų skaičiaus sumažinimas. Ir tai tikrai nereiškia, kad jūs per dieną turite atlikti tik vieną darbą. Tiesiog vienu metu turėtumėte apsiriboti vienu, o ne keliais ar keliolika darbų. Jei turite užduotį, kurią reikia įgyvendinti, pasistenkite jai skirti visą savo dėmesį, laiką ir koncentraciją. Tik tuomet, kai ją būsite pabaigę, galėsite judėti prie kitos jums aktualios užduoties. Kuo dažniau taip darysite, tuo labiau pagerės jūsų koncentracija.

Venkite to, kas jus blaško

Tai gali pasirodyti kaip akivaizdus patarimas, tačiau kaskart, kai jūs patikrinate savo išmanųjį telefoną (žiūrėdami ar nėra el. laiškų, SMS žinučių, naujienų socialiniuose tinkluose ir kt.), jūs sutrikdote savo koncentraciją. Todėl jei jūs turite užduotį, į kurią jums reikia susitelkti, savo telefoną padėkite į šalį. Lygiai tas pats galioja ir bet kuriems kitiems jus blaškantiems veiksniams. Pasistenkite jų vengti ir nuo jų atsiriboti tol, kol jums reikia būti kaip įmanoma labiau susikoncentravusiems.

Pasirūpinkite sveika mityba

Savo organizmui suteikdami pakankamą kiekį skaidulų, baltymų, sveikųjų riebalų ir angliavandenių padedate sau būti geriau susitelkusiems. Trumpiau tariant, sveika ir pilnavertė mityba lengviau paruošia jus darbui ir pagerina jūsų koncentraciją. Tas pats pasakytina ir apie pakankamą skysčių vartojimą. Todėl jei nenorite blaškytis ir siekiate geresnės koncentracijos, nuo šiol turėtumėte daugiau dėmesio skirti savo kasdienės mitybos racionui.

Sudarykite sąrašą

Jei jūs kasdien turite nemažai darbų, kuriuos jums būtina atlikti, skirkite šiek tiek savo laiko ir sudarykite jums aktualių užduočių sąrašą. Tuomet sąraše esančius darbus turėtumėte suskirstyti pagal prioritetus – nuo svarbiausio, iki mažiausiai svarbaus. Tokio darbų sąrašo sudarymas padės jums būti geriau susikoncentravusiems ir pačius svarbiausius darbus nudirbti pirmiausiai. Tai taip pat padės jums išvengti didelio streso ir per daug didelio nerimo, kuris galėtų aplankyti, jei jūs vėluotumėte atlikti svarbiausius darbus.

Daugiau naudingų patarimų, kaip kovoti su dėmesio koncentracijos stoka, skaitykite: https://asun.lt/blogas/negalintiems-susikaupti-kaip-kovoti-su-demesio-koncentracijos-stoka/