Loading...

Kad pamokos būtų įdomios

Dažnai tenka girdėti posakį „Mokykla – tai kalėjimas“? Nemotyvuoti mokiniai pradeda abejoti Jūsų darbo kokybe? Imkitės priemonių ir padėkite mokiniams pajusti pažinimo malonumą. Pagrindiniu šiuolaikinės didaktikos principu laikomas malonumas mokytis. Tai reiškia, kad po Jūsų pamokos mokiniai turi išeiti pakylėti ir teigiamai nusiteikę. Nusiteikę gerai ne todėl, kad pamoka pasibaigė, o todėl, kad ta pamoka mokinius iš tiesų džiugino. Pedagogams organizuojamuose seminaruose ir praktiniuose užsiėmimuose vis dažniau pristatoma neformaliajam ugdymui priskiriamas metodas – kūrybinės užduotys. Daug jų pateikiama naujos kartos vadovėliuose, tokiuose kaip “Vaivorykštė” vadovėlių serija.
vaivorykste.euKūrybinių užduočių pagalba mokiniai mokosi atrasti save, išreikšti savo nuomonę, būti pastebėti. Šias užduotis galima taikyti įvairiose pamokose ir dėstant pačias įvairiausias temas, nuo muzikos iki pasaulio pažinimo. Yra daugybė kūrybinių užduočių technikų, kurios gali padėti mokiniams lengviau įsisavinti dėstomą informaciją ir išreikšti save.
Pasaulio pažinimas. Pasaulio pažinimo pamokos puikiai tinka pačios įvairiausios kūrybinės užduotys. Šios disciplinos pamokose mokiniai pažindinami su visomis kasdien žmogui aktualiomis temomis, todėl šiose pamokose galimas itin didelis kūrybinių užduočių spektras. Rašinėliai, nuomonės išsakymai, esė rašymas, diskusijų organizavimas ir visa kas yra mokiniams priimtina gali tikti pasaulio pažinimo pamokose.
Gramatika. Mokiniams labai dažnai viena nuobodžiausių pamokų yra gramatikos mokymas. Tai gali būti gimtosios ar užsienio kalbos gramatikos mokymas, visuomet tai yra itin sudėtingos pamokos. Mokiniai, norintys palengvinti mokiniams dalią gali pasitelkti kūrybines užduotis. Puikiai padės įsisavinti taisykles užduotis sukurti aprašymą, naudojant šiandien išmoktas skyrybos taisykles ar atitinkamą kalbos dalį. Taip pat galima sukurti juokingą dialogą, kuriame niekaip nesusikalba du žmonės, nes vienas iš jų naudoja vien skolinius, o kita s- vien tarptautinius žodžius.
Literatūra. Kone dėkingiausia pamoka kūrybinėms užduotims yra literatūra. Čia mokiniai gali pasijusti tikrais literatais. Pagal dėstomą temą užduokite mokiniams sukurti eilėraštį, esė ar samprotavimą. Atlikdami tokias užduotis mokiniai tarsi priartėja prie to, ką patys mokosi – prie teksto kūrimo. Jie išbando save autorių rogėse ir tai jiems suteikia pasitikėjimo savimi bei saviraiškos gebėjimo.
Matematika. Nors kartais atrodo, kad tikslieji mokslai niekaip nedraugauja su kūrybinėmis užduotimis, tai tikrai netiesa. Jei norite, kad mokiniai lengviau įsisavintų formules ar taisykles, paprašykite jų tas taisykles perkelti į j įsivaizduojamą pasaulį. Tegul viena klasės dalis kuria kiekinių skaičių, kita – trupmenų pasaulį. Tegu tame pasaulyje galioja tik joms būdingos taisyklės. Pamatysite, kaip mokiniai greitai ims įsiminti ir patys pamėgs formules.
Nors nedidelės kūrybinės užduotys, tokios kaip nebaigtų sakinių metodas yra labai efektyvios ir įtraukiančios pamokos metu, didesnes ir daugiau susikaupimo reikalaujančias kūrybines užduotis siūloma skirti mokiniams atlikti po pamokos. Būdami namuose jie turės daugiau laiko ir, tikėtina, parengs stipresnes užduotis, labiau į jas įsigilins ir patys iš to turės gerokai daugiau naudos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *