Kas yra turinio strategija

turinysVis dažniau girdite terminą turinio strategija? Nerimaujate, kad tai dar vienas pigus triukas „išlupti“ iš jūsų pinigų, kaip tai daro reklamos agentūros, viešųjų rūšių agentūros ar SEO kompanijos. Jūs esate visiškai teisūs, nes būtent taip ir yra tiems, kurie dar nėra įsigilinę į šio reiškinio esmę. Pabandysime paaiškinti, kas yra turinio strategija ir kam ji naudojama versle, kuo ji naudinga, ir kiek tai kainuoja.

Turinio strategija – rinkodaros dalis

Visų pirma reiktų pradėti nuo to, kad turinio strategija versle yra rinkodaros dalis. Jūs gi planuojate rinkodaros veiksmus ir biudžetą, tiesa? Numatote, kad tiek ir tiek pinigų bus skirta reklamai, tiek – viešiesiems ryšiams, tiek – verslo dovanoms, dar šiek tiek reklamai internete ir t.t. Štai tarp jų visų turėtų atsirasti dar viena eilutė – turinio strategijai įgyvendinti. Kiek pinigų šalia jos reikės prirašyti? Apie tai šiek tiek vėliau.

Turinio strategija yra įmonės rinkodaros dalis, kai produktai, paslaugos ar pats prekinis ženklas yra populiarinami per tam tikrą turinį. Dažnai šis turinys atsiranda internete, nes čia paprasčiau jį valdyti, be to gaunama ilgalaikė nauda lyginant su žinute dienraštyje, interviu radijuje ar paminėjimu kokioje nors TV laidoje ar žiniose. Kas gi tas interneto turinys, kuris gali pasitarnauti prekės ženklo populiarinimui?

  1. Interneto svetainėje esanti informacija apie prekes, paslaugas ir prekinį ženklą.
  2. Socialiniuose tinkluose publikuojamas originalus turinys.
  3. Vaizdo medžiaga – klipai, instrukcijos, reklama, prezentacijos ir t.t.
  4. Grafinė medžiaga – fotografijos, infografikai, demotyvacijos ir interneto memai (juokingos iliustracijos).
  5. Straipsniai interneto žiniasklaidoje ir blogosferoje bei virtualiose bendruomenėse.
  6. Interaktyvus turinys – 3D virtualūs turai ir panoraminės nuotraukos, prezentacijos, įvairūs dokumentai, kuriuos galima įsikelti į bet kurį puslapį, žaidimai ir t.t.
  7. Diskusijos internete po tinklaraščiais arba nišiniuose forumuose.

turinio strategija

Visos išvardintos turinio rūšys vienaip ar kitaip gali prisidėti prie prekių, paslaugų ar prekės ženklo žinomumo gerinimo, o tai automatiškai reiškia ir pardavimų skatinimą, jei tame turinyje yra galimybė pateikti tiesioginę nuorodą į pardavimų puslapį.

Turinys – jau aišku. Dabar išsiaiškinkime, kas yra ta strategija. Tai veiksmų planas, kuris numato, koks turinys turi būti ruošiamas, kas jame akcentuojama, kokių tikslų siekiama, kam jis yra skirtas ir kur jis publikuojamas. Taip pat numatoma, kaip turinys populiarinamas, kokių rezultatų iš jo tikimasi, kokie papildomi veiksmai gali būti atliekami iškilus vienokiam ar kitokiam scenarijui. Toks planas gali atrodyti panašus į medijos planuotojų pateikiamus planus, tačiau čia viskas yra kiek kitaip. Kuo? O gi tuo, kad tokį planą sudaro ne profesionalai, o savas rinkodaros skyrius. Ar jie ims pagalbą iš šalies – čia jau kitas klausimas.

Turinio strategijos užduotis – reklamuoti verslą?

Turinys, kurį inicijuoja verslas yra iš esmės reklaminis. Tačiau pastaruoju metu interneto rinkodaros tendencijos rodo, kad reklamavimo priemonės keičiasi. Kaip? Atsiradus milžiniškam kiekiui reklaminės informacijos, vartotojas išsiugdė savybes analizuoti reklaminius pasiūlymus. Tokiu būdu emocinis faktorius yra nustumiamas į antrą vietą, nes pirmiausiai bandoma išsiaiškinti reklamuojamos verslo privalumus ir trūkumus, o ne elementarų poreikį („Man gražu, todėl noriu!“). Esant tokiai situacijai, verslo inicijuotas turinys turi būti nebe toks atvirai reklamuojantis, bet dagiau su paslėpta reklama, ne įkyria, tačiau labai motyvuota ir solidžia. Taip atsiranda tendencija, kai verslas pateikia visuomenei tam tikrą naudingą informaciją pirmame plane, o tik po to savo reklamą.

Turinio strategijos užduotis – numatyti, kokio lygio tas reklamos intensyvumas turi būti ruošiamame turinyje. Vienos įmonės pasirenka labai intensyvią ir agresyvia politiką, kur negailima hiperbolizuotų išsireiškimų (pavyzdžiui grupinių nuolaidų verslas – atkreipkite dėmesį į jų reklamuojamų paslaugų aprašymų tekstus). Kitos įmonės iš viso nereklamuoja turinyje savo prekės ženklo, tačiau netiesiogiai leidžia suprasti, kas gali būti tarp turinio iniciatorių (tai padaroma paprasčiausiai pateikiant nuorodą į iniciatoriaus interneto svetainę gana nereikšmingoje turinio vietoje).

Kaip užsienio kompanijos aiškina turinio rinkodarą? Štai video:

Turinio strategija reikalinga tik SEO?

SEO – interneto svetainės optimizavimas pagal paieškos sistemų keliamus reikalavimus. Vienas iš tokių reikalavimų yra atgalinės nuorodos iš kokybiško ir tematika susijusio turinio. Kitas svarbus reikalavimas – socialinių tinklų aktyvumas ir nuolatinis kalbėjimas apie prekės ženklus arba paslaugas. Turinio strategija taip pat numato, su kokiais raktiniais žodžiais turinys turi būti siejamas, kad iš paieškų ateinantys lankytojai iš karto matytų pasiūlymą pirkti, pasinaudoti paslaugomis. Šie raktiniai žodžiai turi nemažai įtakos tekstinio turinio temoms, rašymo stiliui ir publikavimo vietoms (informacijos šaltiniams).

Kitas momentas – esamo turinio populiarinimas. Kaip padaryti, kad 2 metų senumo straipsnis Delfi ar kitame žiniasklaidos kanale vėl būtų randamas pirmose pozicijose? SEO gali duoti reikiamus sprendimus ir įrankius. Kokie jie – gali pasakyti SEO specialistai, tad bendrą strategiją gali tekti derinti ir su jais.

Kai kurios įmonės turinio strategija susidomi tik dėl SEO. Tai nėra blogai, tik reikėtų pasižiūrėti plačiau ir vienu šūviu šauti į tris zuikius – randamumą paieškose ir lankomumo skatinimą bei prekės ženklo žinomumo didinimą. Pateikiame keletą konkrečių patarimų, kaip ruošti įdomų turinį pusės metų laikotarpiu.

Turinio strategijos kaina

Viskas, nusprendėte, kad ir jums reikia turinio strategijos, nes tai gali padėti jūsų verslui. Apie kokius pinigus kalbame? Kaina susideda iš dviejų dalių:

  1. Pačios turinio strategijos parengimas ir įgyvendinimas, bei monitoringas;
  2. Turinio paruošimo kaina, kartais ir jo populiarinimo.

Pirmoji dalis yra sunkiai pamatuojama, nes viskas priklauso nuo užmojų ir tikslų, tad galima skaičiuoti darbus valandomis. Parengimui, sakykime, galima užtrukti 5-10 valandų. Jei valandinis jūsų rinkodaros skyriaus darbuotojo įkainis yra 100 litų, tai kainuos 500-1000 Lt. Kaina labai preliminari, nes gali tekti kreiptis į įvairių sričių specialistus papildomų konsultacijų.

Antroji dalis yra kur kas konkretesnė, nes tai yra turinio paruošimas. Straipsnį gali parašyti ir jūsų darbuotojas, tačiau jį sutvarkyti turi profesionalai, kuriems už šią paslaugą gali tekti sumokėti. Jei straipsnius paruošia profesionalas, turėkite omenyje, kad nedidelis straipsnelis 400-600 žodžių (1 Wordo puslapis) kainuoja apie 100-150 litų. Jei strategija numato 20 straipsnių per metus, tai jums kainuos 2000-3000 litų. Papildomai gali kainuoti turinio populiarinimas, jų pozicijų gerinimas paieškose ir t.t.

Apibendrinant galima sakyti, kad turinio strategija metams smulkiam ir vidutiniam verslui su 20 rimto ir kokybiško turinio „gabalų“ paruošimu ir populiarinimu gali atsieiti 8000-10 000 litų per metus. Tai mažiau nei 1000 litų per mėnesį. Aišku, kaina gali būti ir didesnė, jei rinka yra labai konkurencinga. Taip pat priklauso ir nuo to, ar dalį turinio ruošimo užduočių galima patikėti saviems darbuotojams – nė vienas profesionalus tekstų rašytojas netaps inžinieriumi arba finansininku per mėnesį. Jei ir taps, tai tam sugaišite kur kas daugiau laiko jį mokydami, o ne dirbdami su turiniu.

Ar tikrai jums reikia turinio strategijos? Jei taip, duokite užduotį savo rinkodaros skyriui parengti tokią jau dabar.

*******************************************************

Video, kuriame vienas rinkodaros specialistas dalinasi savo turinio strategija:

Internetinių svetainių kūrimas

geocities

Tai Yahoo! GeoCities sukurtas puslapis. Laimei, GeoCities jau nebeegzistuoja…

Susikurti interneto svetainę gali kiekvienas. Tai tiesa, kurią atnešė tokios interneto kompanijos kaip Lycos ir Yahoo! Su savo legendiniais produktais Tripod (Lycos) ir GeoCities (Yahoo!). Vėliau prie jų prisidėjo irWordpress, kuri iki šiol teigia tą patį. Bet pasistenkime pažvelgti į viską iš šalies ir atsakyti galų gale į klausimą, ar internetinių svetainių kūrimas gali būti daromas bet ko?..

Interneto puslapis įmonei yra virtualus turtas, kuris didine įmonės vertę ir tarnauja kaip patikimas rinkodaros kanalas. Tai pinigus daranti priemonė. Asmeninis interneto puslapis yra žmogaus saviraiškos priemonė, leidžianti jam parodyti pasauliui, kokia jo asmenybė yra nuostabi ir išskirtinė. Ar jaučiate skirtumą?

Pinigai vs. saviraiška.

Yra posakis, kad pinigai daro pinigus. Tai seniai įrodyta daugybe pavyzdžių. Jei reikia pateiksime pavyzdžius ir mes.

Stalą gali pasidaryti visi, kas turi 4 lentas. 3 lentos stalviršiui, ketvirta supjaustoma į tašelius ir tinka kojoms. Reikia pieštuko, pjūklo, 16 vinių ir plaktuko. Jei stalas yra skirtas pasistatyti pas save kambaryje, grožėtis, visiems rodyti, kokį nuostabų daiktą pasidarėte PATS, net nedvejokite, pasidarykite jį. Gausite daug pagyrimų, komentarų, facebooko „laikų“ jei nuotraukas įdėsite į šį socialinį tinklą. Jausite milžinišką satisfakciją, nes tai JŪSŲ rankų darbas, JŪSŲ saviraiškos vaisius.

Jei stalas yra reikalingas Jūsų biurui, prie jo sėdėsite ne tik pats, bet ir užėjęs klientas, kuris vėliau iš jūsų nusipirks paslaugų už 5000 litų, nesvarbu, kad tie pinigai bus mokami po 50 litų ištisus 6 metus, rankų darbo kūrinys vargu ar tiks… Taip, jis pasako daug apie Jūsų asmeniškai saviraišką, tačiau nieko gero nepasako apie verslo, kuriame dirbate patikimumą, rimtumą, reputaciją. Priešingai, tam tikrais atvejais rankų darbo stalas, kurį padarė pats darbuotojas gali būti laikomas žemos kultūros, nerimto požiūrio į savo verslą ir nepagarbos klientui ženklu. Taigi versle geriau naudoti stalus, kuriuos UŽ PINIGUS sukūrė profesionalai. Pinigus investavote į profesionalų ir patikimą stalą, dabar jis jums netiesiogiai atneš pinigų, nes klientas, kuris ką tik čia sėdėjo matė jo kokybę, ir suprato, kad įmonė pakankamai rimta, turtinga, kad gali sau leisti tokį nuostabų baldą.

Ar viskas logiška? Saviraiška yra gerai, tačiau už pinigus profesionalų sukurtas daiktas atrodo rimčiau ir patikimiau.

Perkelkime viską į interneto puslapių kūrimo rinką. Internetinių svetainių kūrimas savomis jėgomis parodo saviraišką, norą sutaupyti iki minimumo, pastangas ir žingeidumą mokantis HTML, nors pagal išsilavinimą ir žinias iki programuotojo toli, kaip iki Timbuktu… Profesionalų už pinigus sukurtas interneto puslapis dveliapatikimumu ir rimtumu, nors gal taip meniškai ir neatrodo, nes tai iš dalies yra konvejerinio proceso produktas.

profesionalus web dizainas

Internetinių svetainių kūrimas – didelis verslas Lietuvoje. Čia dirba daugiau nei 200 įmonių, tad pasirinkimas, iš ko pirkti šią paslaugą yra labai didelis. Galima pirkti labai brangiai sumokant už vardą ir mistines interneto technologijas, apie kurias nenutuokiate. Galima mokėti nebrangiai už tai, kad naudojatės visiems prieinamomis ir žinomomis technologijomis – rinktis tik Jums. Bet kuriuo atveju profesionalo darbas matosi iš tolo, o į priekaištus, kad kažkas neveikia dažnai nesmagu atsakyti „Ai, aš čia po darbo tą mūsų puslapį pats patvarkau, kai turiu laiko, todėl taip ir atsitiko…“

Leiskite pinigams daryti pinigus, o saviraišką pasilikite savo asmenybei populiarinti internete. Tegul internetinių svetainių kūrimas būna profesionalaus verslo dalis.

Internetinis marketingas

Ne taip ir senai atsinaujinusi Google šiek tiek pakoregavo ir įv. tinklapių SEO pozicijas. Aš manau, kad nukrito tie, kurie savo pagerank kėlėsi nesąžiningais metodais (nuorodų pirkimas, spaminimas, turinio apdorojimas, kad šis atitiktų neoficialius seo reikalavimus ir turėtų daugiau raktažodžių, nuorodų). Sąžiningai dirbant, rašant poziciją pakelt tikrai sudėtinga, todėl dauguma įmonių/web svetainių savininkų vis dar linkę eiti lengviausiu keliu, o blogiausia, kad yra susiformavęs  Interneto rinkodaros konsultantų, ‘specialistų” segmentas, kurie tą kelią pateisina. Pateisina metodus, kuriais iškelia web svetainę ir padidina jos lankomumą laikinai, o kas po to?

SEO paslaugos

[more…]

Po to Google savo pikta, viską matančia akimi tai pastebi ir pradeda bausti, stipriai bausti visus gudruolius, nekantruolius ar tinginčius dirbti sąžiningai. Rezultate turime google užblokuotą web svetainę. Žinoma, ją randame per Yahoo, Bingo paieškos sistemas, į ją patenkame per tiesioginę nuorodą, bet ir kvailam aišku, kad didžiausią srautą atneša ponia Google, todėl nevertėtų su ja pyktis.

Problema yra ne griežtose paieškos sistemų lyderės taisyklėse, o paplitusiame sukčiavime, ko pasekoje su metais tos taisyklės ir griežtėja.  Nėra lengva išlikti, ypač konkurencingose nišose, tačiau geras SEO specialistas žino kaip ir stengiasi pinigus atnešti klientui, o blogas – kliento pinigus padovanoja Google.  Svetainių savininkai turi ne tik laikytis tų  konservatyvėjančių taisyklių, bet ir stengtis išlikti konkurencingose nišose tam pasitelkdami visus leidžiamus metodus ir išvengdami negarbingo spaminimo, tad prieš renkantis Internetinio merketingo konsultantą, derėtų gerai pagalvoti kokiais metodais jis jums gali padėti ir ar nepaprasčiau būtų tiesiog padidinti turinį. Suprantu, kad iškyla klausimas, ką galima parašyti apie kokią nors laminuotą grindų dangą, dekoratyvinį akmenį ar dar ką nors, be jų charakteristikos. O patikėkite, galima daug. Aprašykite produkto priežiūra, jo pritaikymo galimybes, problemas, trūkumus ir privalumus (būkite nešališki, nesurašykite vien gerų savybių, taip mažų mažiausiai kelsite nepasitikėjimą klientui. ) .

Turinys ir socialiniai ryšiai internete yra patys svarbiausi dalykai, keliant savo svetainės reitingus ir pritraukiant žmonių srautą. Paprastas įmonės/asmeninės web svetainės profilis soc. tinkle su nuorodomis į jūsų svetainėje esantį turinį tikrai atves tikslingą auditoriją. Labai dažnai susiduriu su tuo, kad įmonės neatnaujina savo soc. profilių motyvuodamos tuo, jog nėra didelio srauto, kas nori randa ir be profilio, rimti žmonės nesinaudoja soc. tinklais ir dar milijonu priežasčių.  Ši nuomonė, švelniai tariant, klaidinga. Net jei ir mažai žmonių seka jūsų profilį, reguliariai talpindami jame naudingą informaciją, atnaujindami kokybišku turiniu, sulauksite didesnio susidomėjimo ir srauto. Nelimituojant soc. ryšių, bet kokia įmonė/produktas tampa patrauklesnis ir atrodo prieinamesnis žmonėms.

Daugiau turinio nereiškia iškart padidėjusio srauto, augančio populiarumo ir reitingų. Dažna SEO specialistų klaida – orientacija į turinio kiekį, bet ne į kokybę. Žinoma šiek tiek logikos tame yra -daugiau teksto, daugiau suindeksuotų puslapių paieškos sistemose, didesnis srautas. Kita medalio pusė yra ta, kad žmogus radęs nekokybišką turinį antrą kartą gali ir nesugrįžti, tad pasistenkite suteikti daug naudingos informacijos ir to pasekoje pritrauksite tikslingą auditoriją, kuri jums bus dėkinga, nes būtent pas jus rado ko ieškojo, tai jus padarys patrauklesniais už konkurentus. Dar viena strategija, kurią naudoja daugelis – paieškų stebėjimas. Straipsnių rašymas remiantis dažniausiai ieškomais žodžiais, terminais. Jei tai suderinama su kokybišku turiniu, gauname labai gerą SEO duetą..

Geriausias SEO patarimas – negalvoti apie SEO. Nesivaikykite populiariausių raktažodžių, tiesiog kurkite turinį, rašykite, jei nepavyksta rašyti – samdykite blogerius, jų dabar tikrai daug, visi skirtingi, skirtinai rašantys, mastantys, matantys. Įsivaizduokite, kad jūs nežinote kas yra SEO,  nes reitingų siekimas kartais tikrai tik gadina  jūsų web svetainę ir atima daug laiko, kurį galėtumėt skirti naudingesnei veiklai. Galų gale nekurkite puslapių be naudingos informacijos vien tam, kad būtumėt matomi Google ar dėl kažkokio mistinio noro turėti puslapį, kurkite tam, kad būtumėte įdomūs sau ir kitiems.

 Sėkmingas internetinis marketingas nėra vien taisyklės. Jūs patys turite kurti savo taisykles, kurti savo raktažodžius, savo normatyvus, kurie atitiktų Jūsų rinką, produktą/paslaugą ir padėtų jums plėstis. Tuo pačiu tai mokėjimas laviruoti tarp rizikos ir sėkmės ir aiškus ribos – kurios negalima peržengti nubrėžimas. Kartais reikia surizikuoti ir atlikti veiksmą, kad sužinotumėt koks yra atoveiksmis. Jis gali būt labai malonus ir jums gali pasisekti arba jis gali truputi nuskriausti. Tačiau tik bandymų keliu išmoksite atskirti blogą nuo gero. Visada spėsite pasisamdyti SEO specialistą ir toks tikrai nepamaišys, tačiau prieš tai turite suvokti ko tiksliai jums reikia ir kokį rezultatą norite matyti.