Interneto parduotuvė – didelio verslo pradžia

pinigaiAr skaitote verslo spaudą? Turbūt girdėjote, kad Pigu.lt perka įmones Latvijoje ir Estijoje ir ten plečia savo veiklą? Šaunuoliai! Pamokysim savo kaimynus el. komercijos pagrindų. Beje, tą jau sėkmingai daro Vladas Sapranavičius – el. komercijos guru Lietuvoje, veda įvairius mokomuosius seminarus Rygoje anglų ir rusų kalbomis. Turime kuo pasigirti ir el. komercijos srityje.

Kiekviena internetinė parduotuvė kažkada buvo maža. Nedaug prekių, nuolatos išlendantys programuotojų palikti trūkumai, ne visiškai „pritrenkiantis“ dizainas. Su laiku tokie „pilkieji ančiukai“ virto nuostabiomis gulbėmis ir dabar ten dirba daugybė žmonių, o pačios el. parduotuvės skaičiuoja milžiniškas apyvartas. Tai sunkaus ir atkaklaus darbo pasekmė, investicijos į protingą rinkodarą ir reklamą, lanksti kainodara ir geri santykiai su tiekėjais. Be šių dalykų internetinės parduotuvės paprasčiausiai neišgyvena daugiau kaip 2-3 metų.

Sakysite, kad Pigu.lt niekas nepralenks? Nebūkite tuo tikri. Tai internetinis prekybos centras su tūkstančiais prekių rūšių, todėl konkuruoja su daugybe nišinių el. parduotuvių, kurios prekiauja tik tam tikromis prekių grupėmis, pavyzdžiui, kvepalais, baldais, įrankiais, žaislais ir t.t. Per lietuviškos el. komercijos dešimtmetį yra susiformavęs stereotipas, kad el. parduotuvė turi pardavinėti vien tik kompiuterius ir televizorius arba knygas, bet iš tiesų parduoti galima viską, net šviežius sveriamus maisto produktus. Taigi konkuruoti tam tikrame prekių lygmenyje galima ir kai kam sekasi visai neblogai. Viskas priklauso nuo tiekėjų.

Interneto parduotuvė turi būti reklamuojama. Televizijos reklama yra brangi, tačiau interneto reklama – veiksminga. Jei bent 1% gaunamo pelno nuo kiekvienos prekės būtų paskiriamas reklaminiam fondui, per 2-3 metus galima pasiekti įspūdingų rezultatų. Sakysite, kad tai mažai? Tikrai ne. Jei per mėnesį parduodate 100 prekių su vidutiniškai 50 litų pelnu, reklaminis fondas sudaro 500 litų. Nusipirkę Google AdWords reklamos tam tikroms nuolaidų akcijoms galite pritraukti nemažai „alkanų“ pirkėjų, kurie nusipirks ir daugiau jūsų prekių. Tiesiog viską reikia gerai suplanuoti ir apsvarstyti, pasikonsultuoti su profesionalais.

Labai svarbu, kad interneto parduotuvės būtų randamos. Tačiau tai labai sunku padaryti, nes konkurencija čia didžiulė. Būtina iš karto nusisamdyti geros SEO specialistus, kad jie aiškiai suformuluotų optimizavimo paieškai strategiją ir prižiūrėtų, kad kodas ir turinys atitiktų Google keliamiems reikalavimams. Labai daug parduotuvių susigadino sau gyvenimą, kai nekreipė dėmesio į šią sritį veiklos pradžioje, o praėjus porai metų stebėjosi, kodėl iki šiol manęs niekas neranda…

Darbo yra daug, bet visko vienas žmogus nespėja. Pasikliauti reikia tam tikrų sričių specialistais, kurie visada padės optimizuoti tam tikrus procesus. Aišku, ne už dyką, todėl be investicijų čia neapsieisite.

Bet kuriuo atveju, linkime sėkmės visiems, kas tik pradeda dirbti su internetine parduotuve. Tai neabejotinai didelio verslo pradžia, tik reikia tą verslą statyti pamažu ir apgalvojant kiek įmanoma daugiau žingsnių.

 

Kaip parduoti. 2 dalis

Tavo stipriosios savybės garantuojančios tau sėkmę vienoje situacijoje, gali virsti tavo silpnybėmis atsidūrus kitoje.

Apie tai, kaip parduoti, jau rašiau temoj  ” Nedarykite nuolaidos vien dėl to, kad taip madinga – taip mažinate prekės vertę “. Tačiau nesenai,  stipriai įtraukė knyga pavadinimu “Kaip parduoti ratą”.  Būtent taip. Joje istorija apie rato išradimą, sėkmes bei nesėkmes jį parduodant. Žinau, ką kiekvienas ar bent dauguma galvoja,  pamatę pavadinimą “kaip parduoti””. Kas čia gali būt neaišku, imi ir parduodi ir nereik čia išradinėt dviračio”. Iš dalies taip, imt ir parduot galima kokį nors vieną daiktą – pabodusį telefoną, grandinėlę,  o ką daryt, jei nori įsitvirtinti rinkoje, turi naują arba laiko patikrintą produktą, tačiau nesiseka jo parduoti. Į tai ir bandysime atsakyti.

Kaip parduoti

[more…]

  Mano prekė gera, bet jos niekas neperka

Turite prekių, daug prekių, sakykim parsisiuntėt šimtą porų rožinių kojinių iš Kinijos, bet jos jau guli dėžėj pusę metų ir apart tų kelių porų, kurias padovanojot mamai, draugei ar sesei ir sau žinoma, nes savęs niekada negalima pamiršti, likusios visiškai nejuda, ko gero jau ir vargšus kiniečius keikiat dėl to.  Jūs nepardavinėjate brangiai, pridėjote skelbimų facebook ‘e, skelbimų portaluose, tačiau nieko.. Niekas neskambina, niekas nerašo. Taigi, tokiu atveju belieka iškelti stebuklingus šešis klausimus ir rasti į juos atsakymą ( patartina ilgą ir išsamų. )

1. Kas yra mano pirkėjai?

Taigi, mano pirkėjai tie, kam reikia kojinių. Kadangi jos rožinės, tad jos galbūt sudomins merginas, mamas norinčias tokiomis kojinėmis papuošti dukras. Kaip matot pirkėjų ratas labai ribotas, tad neverta gaišti laiko ir siūlyti pirkti tiems, kam produktas nėra aktualus. Laikas yra brangus, nesvarbu, kad jo turite daug. Išmokite jį planuoti ir pamatysite, kad nuveikiate daugiau nei iki šiol.

2. Kas yra mano konkurentai?

Konkurentų daug. Kojines parduoda visur, tačiau nebijokite. Galvokite kitaip: kiek yra vietų, kur galima nusipirkti būtent tokias, rožines kojines, kokias turite jūs? Na atsiras kelios el. parduotuvės, keli žmonės bandantys prisidurti prie algos. Konkurencija neišvengiamas dalykas visur. Konkurentais domėkitės, draugaukite su jais ir sekite jų kainas, bei naujienas, taip pasieksite daugiau.

3. Kodėl pirkėjui reikia to ką parduodu?

Todėl, kad rožinės kojinės yra gražios, todėl, kad kojinių reikia visiems ir jos skirtos kasdieniniam vartojimui.

4. Kas paskatintu pirkti ne iš konkurentų, o iš manęs ?

O čia jau teks pasistengti.  Konkuravimas skatina ieškoti įvairių galimybių ir apskritai būti kūrybingiems.  Pats paprasčiausias būdas sumažinti kainą, na, kad taip padaryti daug galvot nereikia, tačiau, apžvelkime kitas galimybes. Galbūt mano kojinės yra megasupergeros medžiagos, geresnės nei konkurentų, o galbūt prie jų galima pasiūlyti tokios pat spalvos pirštines ar pvz:  3 poras parduoti už 2 kainą. Kaip matot, galimybių yra, kiek laiko jo bus efektyvios kitas klausimas.

5.  Kodėl jie galėtu pirkti iš manęs, o ne iš konkurentų?

Galėtu pirkti dėl aukščiau išvardintų priežasčių, galėtu pirkti, nes aš daugiau reklamuoju savo prekę, galėtų pirkti, nes man kiekvienas klientas yra svarbesnis, nei prekybcentriams ir aš maloniau bendrausiu už pardavėją kiekvienam kartojančią kelias šablonines frazes (“Kortelę turėsite?”, “Ačiū, kad pirkote”)..

6. Kokią kainą pasiūlyti, kad ji būtu patraukli ir leistu uždirbti?

Sakykim, kojines pirkote po 90ct už porą, parduodate po 2lt už porą, taigi uždirbate po 1.10lt nuo parduotos poros, tačiau parduodate vos dvi, tris poras per mėnesį. Taigi, sumažinate kainą, nes ilgai užsibuvęs produktas praranda vertę. Ir parduodate jau po 10 – 20 porų per mėnesį, taigi uždirbate mažiau nuo poros, bet daugiau per tą patį laikotarpį. Ekonomiškai naudingiau antras variantas, nes pardavinėdami metus ar pusę metų tą patį kiekį, kurį kitas pardavė pigiau ir spėjo per tą laikotarpį atsisiųsti ir parduoti antrą tiek, jūs nepajusite uždarbio, nes jis bus mažas, o konkurentas pardavinėdamas pigiau greičiau sutaupys ir galės siųstis dvigubai didesniu kiekius ir uždirbti dvigubai daugiau. Taigi, kaip matote reikia kantrybės. Jos jums ir palinkėsiu 🙂

Nedarykite nuolaidos vien dėl to, kad taip madinga, taip mažinate prekės vertę

  Supratote teisingai, kalbėsime apie pardavimus. Sakot aš su tuo nesusidūriau ir nesusidursiu, man to nereik, neaktualu? Iš dalies taip, galbūt Jūs su tuo ir nesusiduriate, tiesiogiai, tačiau už jus Jūsų darbo rezultatą parduoda Jūsų viršininkas. Nesvarbu tai produktas ar paslauga. Taigi visi su tuo esame susiję glaudžiai, norim to ar ne.

Taigi, kaaaaip parduoti?

  Iš tikro norint kažką parduoti reikia meluoti, kalbėti aukštom materijom ir dar kartą meluoti, jokiu būdu nesakyti tiesos, tiesa skaudina :))))) Jei rimtai kadangi pats su tuo susiduriu kasdien, daug domiuosi(kiekvienas turi domėtis ir bent minimaliai žinot ką siūlo klientams:)) ir tenka skaityti daug straipsnių kaip parduoti/reklamuoti manau galiu ir aš išsakyti savo nuomonę.Visų pirma reik tikėti tuo ką darai ir išmanyti apie prekę ( juk neperkam naujo mobilaus telefono pas pardavėją, kuris ko nors paklaustas mikčioja, aikčioja ir nežino ką pasakyti:)) ). Taip pat siūlyčiau nepasakoti potencialiam pirkėjui apie produktą tokių dalykų, kurių jis nesupras ir taip stengtis pasirodyti protingu. (Patikėkit, žmonės labiau vertins Jūsų nuoširdumą ir gebėjimą kalbėti žmonių kalba).Kaip pavyzdį paimkime paprastą situaciją parduotuvėje, kada močiutė ateina nusipirkti TV priedėlio, nes pamatė reklamą per televiziją jog be jo nematys TV,( oj kaip skaudu močiutei būtų, jei negalėtų matyti savo mėgstamų serialų, nepažiūrėti kokios nors laidos:))).Taigi močiutei konsultantas pradeda suokti apie TV priedėlio privalumus ir bando įkišti kuo brangesnį, nors senolė net nesupranta, kas yra ta USB jungtis ar panašūs privalumai:)) Protingesnis sprendimas būtų rasti bendrą kalbą ir ne sudėtingais terminais, o paprastai paaiškinti ir parodyti žmogui ką jis galės su tuo daiktu daryti ir ko ne. Juk ir mums patiems nėr malonu kažką pirkti, kai jaučiamės kvailiais, nes pardavėjas kalba neaiškiais terminais, o mes nenorėdami pasirodyti nesuprantančiais linkčiojam galva ir išeinam nieko nesupratę:)) Taip pat vertinkite kiekvieną besidomintį Jūsų produktu, nesvarbu tai pirkėjas ar tik šiaip besidomintis žmogus ( visad paprasčiau laikytis nuomonės “ai, čia tik šiaip žiūrinėji, tai net neaiškinsiu”.Kažkokie principai:)))).Jei neperka šiandien, gal nupirks rytoj ar papasakos apie jus savo kaimynui, draugui, giminaičiui. Būkite malonus su visais, tačiau neperdėkite, nesielkite su klientu kaip su senu draugu,  nekalbėkite ko nereik, atrodysit kvailai kaip minimum:)) Nepamirškite, jog jei kažką siūlote ir žmogus tuo domisi, jis ir nori apie tai sužinoti, o ne klausyti kažkokių pašalinių nereikšmingų dalyku:) Ir pagrindinė klaida, kurią darome visi – NUOLAIDOS!!! Ech kaip jas mylime ar ne?:)) Rūbų išpardavimai pritraukia tiek geltonkasių lietuvaičių :)) O kokia nors akcija tam, ko galbūt mums nereikia?:)) Ar gudrūs marketingo triukai su keliamomis kainomis, kada žmonės vieni per kitus pradeda kalbėt, jog brangs tas ar anas ir žiūrėk neša iš parduotuvės kiek pakelia su gudria šypsenėle ( “ahaa, aš nusipirkau, o Jūs kvailiai pažiūrėsiu kaip mokėsit kelis kartus brangiau”). O po to seka didelis nusivylimas, kai kaina pakyla vos 10-20 centų ir tai jos augimą iššaukia tas pats nežabotas pirkimas:))Žmonės pripranta prie nuolaidų, jomis jau nieko nesužavėsi:) Vietoj nuolaidos stenkitės pabrėžt prekės vertę ir geriau vietoj tų kelių procentų pasiūlykit ką nors vertingo (pvz jei parduodate automobilius, nedarykite nuolaidos, geriau pasiūlykite nemokamą apžiūra servise metams, padangų komplektą:))) ). Tai galioja viskam, nors ir atrodo, kad žmonės mėgsta akcijas, tačiau daug patikimiau jie žiūrėsį kiek brangesnį produktą, kurį galbūt vieną diena ir nusipirks:))

 Taigi, tiek šiam kartui:) Atsiprašau, kad nesurašiau punktais, ar dar kažkaip neišskyriau pagrindinių dalyku, bet taip dariau, kad neskaitytų tinginiai, kuriems svarbiausia greit permest akim tekstą, išsirinkt svarbiausia informaciją, o visa kita lieka neperskaityta( Iš kur žinau?Nes pats dažnai apniktas neaiškaus skubėjimo ar tingumo, taip pat elgiuosi ). Smerkit, ant laužo mane, aš blogas!!! :)))