Daugiabutį administruoti būtina. Priešingu atveju, jis taps lindyne, o ne normaliu gyventi tinkamu namu su savo mikroklimatu, keistenybėmis, charizmatiškais kaimynais ir jų naminiais gyvūnais. Tokio gyvenimo nori visi, kas ten gyvena, todėl visada kyla dilema – daugiabučio priežiūra, patikėta profesionaliems administratoriams, ar namų bendrija? Aptarkime viską.
Pagrindinis priekaištas namų priežiūra užsiimančioms įmonėms yra kainos ir tam tikrų darbų reikalingumas. Su kaina viskas aišku – tai yra komerciniai ūkio subjektai, tad jų tikslas – uždirbti. Kartais šio tikslo imamasi gal ir ne visai adekvačiomis priemonėmis, tačiau tai pasitaiko itin retai. Namų bendrija pelno nesiekia, todėl atrodo lyg ir priimtinesnis variantas, bet taip nėra. Pasidalinsime idėjomis, kodėl.
Daugiabučio namo administravimas apima daug sričių, kurias reikia išmanyti – aplinkos tvarkymas, komunikacijos, liftai, renovacija ir statybos, parkingas, apsauga ir t.t. Namo bendrijos atstovai tokių žinių ne visada gali turėti, todėl bus daroma daug klaidų. Už klaidas mokės visi gyventojai. Profesionalūs administratoriai, aptarnaujantys kelis daugiabučius tokias kompetencijas turi. Jie bet kada gali nusamdyti teisininkus, rasti tam tikrų priėjimų prie biurokratų ir kitaip paveikti situaciją.
Namų bendrijos pirmininkas turi būti savo namo patriotas ir labai didelis entuziastas ir aktyvistas. Tik toks žmogus sugebės gauti daugiau naudos visiems. Jis turi būti diplomatiškas, nes reikės visus gyventojus įtikinėti, kad išlaidos renovacijai yra gerai, nors jų niekas mokėti nenori… Gerai, kai atsiranda toks žmogus, tačiau dažniausiai realybė būna kita. Namo pirmininkas atmestinai daro savo darbą, todėl kenčia visas namas. Namų priežiūra užsiimanti įmonė tokių pirmininkų neturi, čia dirba projektų vadovai, kurių darbu visada galima pasiskųsti vadovybei. Netinkamai atlieka savo pareigas? Ne už ilgo turėsite kitą projektų vadovą, kuris geriau įsiklausys į gyventojų pageidavimus.
Kontaktas su administruojančiu personalu yra labai svarbus. Pirmininkas ar kitas atsakingas asmuo gali būti išvykęs atostogų, kai koridoriuje trūksta vamzdis, užliejami butai ir niekas nežino, į ką dabar kreiptis. Profesionalūs administratoriai šios problemos neturi, nes ten visada galima gauti pagalbos, net kai kuruojantis vadovas išvykęs.
Darbas su pinigais reikalauja žinių ir buhalterinių sugebėjimų. Neteisinga apskaita gali kainuoti bendrijai daug nervų ir pinigų. Be to visada atsiras „gudručių“ norinčių pasinaudoti situacija ir pasipelnyti kaimynų sąskaita. Ne kartą buvo situacija, kai namo buhalterė surinko lėšas ir per dieną išsikėlė gyventi kitur, pakeitė telefoną ir gaudyk vėją laukuose… Įmonė taip padaryti negali. Net iš bankrutuojančios įmonės galima prisiteisti kompensacijas, tad apgavysčių čia niekas netoleruoja.
Namų priežiūra turi būti patikėta profesionalams, o ne kaimynams, kurie nemoka, neturi laiko ar nenori padėti visiems gyventojams. Net jei sumokėsite 5 eurais daugiau…
Parašykite komentarą