SEO paslaugos – kam tai galėtų būti naudinga?

seo paslaugosAr yra tekę girdėti kas tai yra – SEO paslaugos? Tai tokios paslaugos, kurios padeda optimizuojant Jūsų internetinę svetainę, iškilti paieškos sistemose tiek, kad Jūsų puslapis būtų pastebimas pagal tam tikrus ieškomus raktinius žodžius, kurie yra populiarūs Jūsų internetinės svetainės siūlomų paslaugų ar prekių atžvilgiu. SEO optimizavimas – puiki galimybė optimizuoti savo internetinę svetainę, taip sugeneruojant kuo daugiau potencialių klientų, o kaip jau žinote, kuo daugiau klientų sulaukiate, kurie domisi Jūsų preke, tuo daugiau galimybių ją parduoti, tiesa, verta paminėti, kad ši taisyklė galioja daugeliui atveju – prekių ir paslaugų pardavimui, nuomai, ar bet kokiam kitokiam panaudojimui, kai yra sugeneruojamos pajamos Jums, kaip verslininkui. SEO paslaugos gali būti brangi, tačiau ateities investicijas turinti paslauga, kadangi pasinaudojus šia paslauga Jūs rezultatų ant lapo nepamatysite, tačiau per laiką, reguliariai dirbant šioje srityje, Jūs tikrai pamatysite, kad SEO paslaugos naudos duoda, tiek finansinės, tiek visomis kitomis prasmėmis. SEO optimizacija – vienas iš patraukliausių sprendimų šiuo metu, norint pritraukti kuo daugiau klientų.

Kaip jau minėjome, SEO paslaugos yra ganėtinai brangios, todėl reikia pagalvoti apie tai, ar Jums tikrai to reikia, buvo paminėta, kad SEO investicijos yra ilgalaikės, todėl šios paslaugos Jums bus naudingos tik tuo atveju, jeigu Jūs tinkamai pasirinksite žmogų arba įmonę, kuri Jums atliks SEO optimizaciją, atliks raktažodžių auditą, o SEO paslauga Jums duos naudos. Tačiau, kaip jau minėjome, ši paslauga naudinga tuo atveju, kai Jūsų investiciniai tikslai yra ilgalaikiai. SEO paslaugos kaina nėra maža, todėl turite apie tai pagalvoti, ar galite sau leisti investuoti tiek pinigų. SEO paslaugos kainos priklauso nuo to, iš kur perkate šią paslaugą – pagrindinė paieškos sistema ,,Google‘‘ Jums gali pasiūlyti begalę įvairių įmonių, siūlančių tokias paslaugas, labai įvairiomis kainomis, su labai dideliais skirtumais tarp kai kurių įmonių, tačiau rinktis turėtumėte pagal tai, kokia kaina Jus domina, kokie atsiliepimai apie Jūsų potencialų paslaugų teikėją sklando internete.

Profesionalios SEO paslaugos yra teikiamos iš įvairių įmonių. Šioje srityje dirbantys žmonės, tikrai žino, kad yra tokių žmonių, kurie darbuojasi individualiai, tačiau daro tai kokybiškai – turi darbo patirties, įvairių atsiliepimų, gali išrašyti sąskaitas, tačiau šis sprendimas nėra optimalus, kadangi įmonė Jūsų niekada neapgaus, o fizinis asmuo tikrai gali – internetas, būtent ta vieta, kur įvyksta daugiausiai apgavysčių, todėl privalote būti budrūs.

Viską apibendrinus, galime teigti, kad SEO paslauga – puiki paslauga, kuri gali Jums padėti prisivilioti naujų potencialių klientų, kurie bus Jūsų potencialaus pelno nešėjai, o jie tokie tikrai bus, jeigu Jūs esate įsitikinę, kad pardavinėjate kokybišką, paklausią prekę. SEO paslaugų kaina – tai tokia kaina, kuri Jums ateityje gali atsipirkti kelis ar net keliasdešimt kartų daugiau.

SEO straipsniai Jūsų svetainei

seoSEO straipsniai jau tapo beveik pagrindine įvairių įmonių reklamos dalimi. Dažnai įmonės ypač daug dėmesio skiria savo interneto svetainei ir internetinei reklamai, juk šiuolaikinis žmogus dažniausiai jam rūpimos informacijos ir žinių ieško būtent čia. Vis daugiau įmonių ryžtasi užsisakyti SEO paslaugas, siekdamos užtikrinti didesnį savo svetainės lankomumą ir populiarumą. Dažniausiai tai pavyksta paslaugas užsakant pas šios srities specialistus, kurie puikiai išmano savo darbą ir žino, kaip tinkamai parašomi įdomūs ir skaitomi SEO straipsniai.

Apie mus

Kone pagrindinis svetainės tekstas, kuriuo privalo pasirūpinti kiekviena save gerbianti įmonė, tai yra jos prisistatymas. Tai, galima sakyti, yra tarsi etiketas prieš lankytojus. Kiekvienas potencialus pirkėjas norės sužinoti, kokias paslaugas Jūsų įmonė teikia ir kuom Jūs esate nusipelnę. Todėl tekstas „apie mus” yra ypač svarbus Jūsų svetainėje. Dažniausiai šis tekstas yra pasisekęs tuomet, kai jame originaliai ir nenuobodžiai papasakojama apie Jūsų įmonę ir joje dirbančius darbuotojus. Jums jau atsibodo nuvalkioti tekstai su misijomis  ir vizijomis, kuriuos į savo puslapį kelia kas antra įmonė? Užsakykite profesionalias SEO paslaugas pas gerą tekstų rašytoją ir jis pasirūpins, kad Jūsų įmonę apibūdinantis tekstas „apie mus” būtų įdomus ir originalus. Kaip tai padaryti? Tam galima panaudoti įvairias idėjas. Pvz., paruošti interviu su įmonės vadovu, kuriame atskleidžiama įmonės istorija ir veikla. Taip pat labai įdomu, įkelti administracijos ir paprastų darbuotojų nuotraukas su jų citatomis, apibūdinančiomis įmonės veiklą. Nenorite savęs girti? Sukurkite šmaikštų ir menišką tekstuką apie savo įmonę iš apie jų rašančių spaudos leidinių. Idėjų tiesiog apstu!

Paslaugos

Dar vienas labai populiarus ir naudingas tekstas Jūsų įmonės svetainėje – tekstas apie Jūsų teikiamas paslaugas. Tai taip pat vienas „slidžiausių” tekstų įmonės svetainėje. Kodėl? Kadangi dažnai įmonės nesivargina ir kelia į savo puslapius savo paslaugas aprašydami jas sausai ir gana nuobodžiai. Norite, kad Jūsų klientas liktų Jumis sužavėtas ir norėtų užsakyti tik Jūsų paslaugas? Pasirūpinkite, kad jam būtų įdomu skaityti apie tai, ką Jūs galite pasiūlyti. Pvz. vietoj to, kad aprašysite kiekvieną teikiamą paslaugą tokiu aprašymu, kurį klientas ras bet kokioje panašioje įmonėje, pasirinkite įdomesnių būdų. Gal paprašykite, kad Jūsų klientai apibūdintų jiems suteiks paslaugas ir taip jas originaliai išskirkite ir vaizdingai pateikite savo būsimiems klientams?

 

Yra daug įvairių idėjų, kaip pagyvinti Jūsų svetainės puslapį ir pasirūpinti, kad lankytojai užsibūtų jame kuo ilgiau. Kuriant originalius ir įdomius tekstus, svarbu nepamiršti, kad tekstai svetainėms kartu turi būti ir SEO straipsniai. Tai reiškia, kad norėdami, jog Jūsų puslapis būtų matomas paieškų sistemoje dažniau, visus vidinio turinio tekstus priveskite prie savo paslaugų raktinių žodžių. Kaip tai padaryti? Geriausiai tuo gali pasirūpinti profesionalūs tekstų rašytojai. Pasinaudokite profesionaliomis ir gerus rezultatus užtikrinančiomis paslaugomis!

Atgalinių nuorodų plėtimas

seoKaip žinia, SEO susideda iš dviejų pagrindinių sričių: vidinio bei išorinio optimizavimo paieškos sistemoms. Svetainė turi būti techniškai tvarkinga ir pasižymėti kokybišku turiniu, tačiau neabejotinai reikšminga ir tai, jog kažkas svetainę pamatytų, teigiamai įvertintų ir taptų klientu. To ir siekiama užsisakant SEO paslaugas. Kaip SEO specialistai (vieni tokių yra www.seoaudit.lt) skleidžia informaciją apie konkrečias svetaines? Vykdydami išorinį SEO – rūpindamiesi atgalinių nuorodų į tam tikrą svetainę sklaida.

Atgalinės nuorodos itin reikšmingos siekiant pagrindinio SEO tikslo – kuo aukštesnio reitingo paieškos sistemose. Kuo daugiau kokybiškų nuorodų, nukreiptų į konkrečią svetainę, tuo aukštesnėje paieškos sistemų pozicijoje pastaroji atsiduria.

Egzistuoja keletas skirtingų strategijų, kuriomis remiantis galima plėsti atgalines nuorodas. Visų pirma, nuorodos gali būti talpinamos kitose svetainėse. Svarbu, jog tų svetainių tematika būtų artima. Rekomenduotina, jog svetainė būtų žinoma, kokybiška ir turėtų kuo aukštesnį reitingą paieškos sistemose. Kokiu būdu nuoroda gali atsidurti kitoje svetainėje? Yra keletas variantų: užmezgami partnerystės ryšiai su tos pačios rinkos dalyviais ir tarpusavyje keičiamasi nuorodomis arba naudojamasi nuorodų pardavimo paslauga, kai už sutartą sumą nuoroda kuriam laikui patalpinama pasirinktoje svetainėje.

Nuorodos, raktinių žodžių pavidalu, gali būti pateikiamos ir tekstuose, publikuojamuose kitose svetainėse (geriausia, kažkuo susijusiose).  Taip pat informacija apie svetainę skleidžiama tinklaraščiuose, forumuose, kuriuose lankosi asmenys, besidomintys užsakovo veiklos sritimi. Tiek straipsniai, tiek komentarai turėtų būti įdomūs, jog patrauktų skaitytoją ir ragintų atsidaryti pateiktas nuorodas.

Minėta, jog atgalinių nuorodos lemia svetainės vietą paieškų sistemose. Reikia pažymėti, jog reikšminga ne tiek nuorodų kiekis, tačiau jų kokybė. Kaip reaguotumėte, jei svetainėje apie satanizmą išvystumėte nuorodą į vestuvių suknelių salono tinklapį? Arba nuorodą į knygyno svetainę, patalpintą puslapyje, su daugybe gramatinių klaidų? Tas pats pasakytina ir apie tekstus, kurių pagalba platinama nuoroda: reikia kokybiško, įdomaus turinio, o ne tokio, kuriame pilna raktinių žodžių, tačiau nėra prasmės.

Taigi, atgalinių nuorodų plėtimas – nemažai darbo ir laiko reikalaujanti SEO proceso dalis, tačiau jos indėlis siekiant tikslo itin reikšmingas.

Kas yra turinio strategija

turinysVis dažniau girdite terminą turinio strategija? Nerimaujate, kad tai dar vienas pigus triukas „išlupti“ iš jūsų pinigų, kaip tai daro reklamos agentūros, viešųjų rūšių agentūros ar SEO kompanijos. Jūs esate visiškai teisūs, nes būtent taip ir yra tiems, kurie dar nėra įsigilinę į šio reiškinio esmę. Pabandysime paaiškinti, kas yra turinio strategija ir kam ji naudojama versle, kuo ji naudinga, ir kiek tai kainuoja.

Turinio strategija – rinkodaros dalis

Visų pirma reiktų pradėti nuo to, kad turinio strategija versle yra rinkodaros dalis. Jūs gi planuojate rinkodaros veiksmus ir biudžetą, tiesa? Numatote, kad tiek ir tiek pinigų bus skirta reklamai, tiek – viešiesiems ryšiams, tiek – verslo dovanoms, dar šiek tiek reklamai internete ir t.t. Štai tarp jų visų turėtų atsirasti dar viena eilutė – turinio strategijai įgyvendinti. Kiek pinigų šalia jos reikės prirašyti? Apie tai šiek tiek vėliau.

Turinio strategija yra įmonės rinkodaros dalis, kai produktai, paslaugos ar pats prekinis ženklas yra populiarinami per tam tikrą turinį. Dažnai šis turinys atsiranda internete, nes čia paprasčiau jį valdyti, be to gaunama ilgalaikė nauda lyginant su žinute dienraštyje, interviu radijuje ar paminėjimu kokioje nors TV laidoje ar žiniose. Kas gi tas interneto turinys, kuris gali pasitarnauti prekės ženklo populiarinimui?

  1. Interneto svetainėje esanti informacija apie prekes, paslaugas ir prekinį ženklą.
  2. Socialiniuose tinkluose publikuojamas originalus turinys.
  3. Vaizdo medžiaga – klipai, instrukcijos, reklama, prezentacijos ir t.t.
  4. Grafinė medžiaga – fotografijos, infografikai, demotyvacijos ir interneto memai (juokingos iliustracijos).
  5. Straipsniai interneto žiniasklaidoje ir blogosferoje bei virtualiose bendruomenėse.
  6. Interaktyvus turinys – 3D virtualūs turai ir panoraminės nuotraukos, prezentacijos, įvairūs dokumentai, kuriuos galima įsikelti į bet kurį puslapį, žaidimai ir t.t.
  7. Diskusijos internete po tinklaraščiais arba nišiniuose forumuose.

turinio strategija

Visos išvardintos turinio rūšys vienaip ar kitaip gali prisidėti prie prekių, paslaugų ar prekės ženklo žinomumo gerinimo, o tai automatiškai reiškia ir pardavimų skatinimą, jei tame turinyje yra galimybė pateikti tiesioginę nuorodą į pardavimų puslapį.

Turinys – jau aišku. Dabar išsiaiškinkime, kas yra ta strategija. Tai veiksmų planas, kuris numato, koks turinys turi būti ruošiamas, kas jame akcentuojama, kokių tikslų siekiama, kam jis yra skirtas ir kur jis publikuojamas. Taip pat numatoma, kaip turinys populiarinamas, kokių rezultatų iš jo tikimasi, kokie papildomi veiksmai gali būti atliekami iškilus vienokiam ar kitokiam scenarijui. Toks planas gali atrodyti panašus į medijos planuotojų pateikiamus planus, tačiau čia viskas yra kiek kitaip. Kuo? O gi tuo, kad tokį planą sudaro ne profesionalai, o savas rinkodaros skyrius. Ar jie ims pagalbą iš šalies – čia jau kitas klausimas.

Turinio strategijos užduotis – reklamuoti verslą?

Turinys, kurį inicijuoja verslas yra iš esmės reklaminis. Tačiau pastaruoju metu interneto rinkodaros tendencijos rodo, kad reklamavimo priemonės keičiasi. Kaip? Atsiradus milžiniškam kiekiui reklaminės informacijos, vartotojas išsiugdė savybes analizuoti reklaminius pasiūlymus. Tokiu būdu emocinis faktorius yra nustumiamas į antrą vietą, nes pirmiausiai bandoma išsiaiškinti reklamuojamos verslo privalumus ir trūkumus, o ne elementarų poreikį („Man gražu, todėl noriu!“). Esant tokiai situacijai, verslo inicijuotas turinys turi būti nebe toks atvirai reklamuojantis, bet dagiau su paslėpta reklama, ne įkyria, tačiau labai motyvuota ir solidžia. Taip atsiranda tendencija, kai verslas pateikia visuomenei tam tikrą naudingą informaciją pirmame plane, o tik po to savo reklamą.

Turinio strategijos užduotis – numatyti, kokio lygio tas reklamos intensyvumas turi būti ruošiamame turinyje. Vienos įmonės pasirenka labai intensyvią ir agresyvia politiką, kur negailima hiperbolizuotų išsireiškimų (pavyzdžiui grupinių nuolaidų verslas – atkreipkite dėmesį į jų reklamuojamų paslaugų aprašymų tekstus). Kitos įmonės iš viso nereklamuoja turinyje savo prekės ženklo, tačiau netiesiogiai leidžia suprasti, kas gali būti tarp turinio iniciatorių (tai padaroma paprasčiausiai pateikiant nuorodą į iniciatoriaus interneto svetainę gana nereikšmingoje turinio vietoje).

Kaip užsienio kompanijos aiškina turinio rinkodarą? Štai video:

Turinio strategija reikalinga tik SEO?

SEO – interneto svetainės optimizavimas pagal paieškos sistemų keliamus reikalavimus. Vienas iš tokių reikalavimų yra atgalinės nuorodos iš kokybiško ir tematika susijusio turinio. Kitas svarbus reikalavimas – socialinių tinklų aktyvumas ir nuolatinis kalbėjimas apie prekės ženklus arba paslaugas. Turinio strategija taip pat numato, su kokiais raktiniais žodžiais turinys turi būti siejamas, kad iš paieškų ateinantys lankytojai iš karto matytų pasiūlymą pirkti, pasinaudoti paslaugomis. Šie raktiniai žodžiai turi nemažai įtakos tekstinio turinio temoms, rašymo stiliui ir publikavimo vietoms (informacijos šaltiniams).

Kitas momentas – esamo turinio populiarinimas. Kaip padaryti, kad 2 metų senumo straipsnis Delfi ar kitame žiniasklaidos kanale vėl būtų randamas pirmose pozicijose? SEO gali duoti reikiamus sprendimus ir įrankius. Kokie jie – gali pasakyti SEO specialistai, tad bendrą strategiją gali tekti derinti ir su jais.

Kai kurios įmonės turinio strategija susidomi tik dėl SEO. Tai nėra blogai, tik reikėtų pasižiūrėti plačiau ir vienu šūviu šauti į tris zuikius – randamumą paieškose ir lankomumo skatinimą bei prekės ženklo žinomumo didinimą. Pateikiame keletą konkrečių patarimų, kaip ruošti įdomų turinį pusės metų laikotarpiu.

Turinio strategijos kaina

Viskas, nusprendėte, kad ir jums reikia turinio strategijos, nes tai gali padėti jūsų verslui. Apie kokius pinigus kalbame? Kaina susideda iš dviejų dalių:

  1. Pačios turinio strategijos parengimas ir įgyvendinimas, bei monitoringas;
  2. Turinio paruošimo kaina, kartais ir jo populiarinimo.

Pirmoji dalis yra sunkiai pamatuojama, nes viskas priklauso nuo užmojų ir tikslų, tad galima skaičiuoti darbus valandomis. Parengimui, sakykime, galima užtrukti 5-10 valandų. Jei valandinis jūsų rinkodaros skyriaus darbuotojo įkainis yra 100 litų, tai kainuos 500-1000 Lt. Kaina labai preliminari, nes gali tekti kreiptis į įvairių sričių specialistus papildomų konsultacijų.

Antroji dalis yra kur kas konkretesnė, nes tai yra turinio paruošimas. Straipsnį gali parašyti ir jūsų darbuotojas, tačiau jį sutvarkyti turi profesionalai, kuriems už šią paslaugą gali tekti sumokėti. Jei straipsnius paruošia profesionalas, turėkite omenyje, kad nedidelis straipsnelis 400-600 žodžių (1 Wordo puslapis) kainuoja apie 100-150 litų. Jei strategija numato 20 straipsnių per metus, tai jums kainuos 2000-3000 litų. Papildomai gali kainuoti turinio populiarinimas, jų pozicijų gerinimas paieškose ir t.t.

Apibendrinant galima sakyti, kad turinio strategija metams smulkiam ir vidutiniam verslui su 20 rimto ir kokybiško turinio „gabalų“ paruošimu ir populiarinimu gali atsieiti 8000-10 000 litų per metus. Tai mažiau nei 1000 litų per mėnesį. Aišku, kaina gali būti ir didesnė, jei rinka yra labai konkurencinga. Taip pat priklauso ir nuo to, ar dalį turinio ruošimo užduočių galima patikėti saviems darbuotojams – nė vienas profesionalus tekstų rašytojas netaps inžinieriumi arba finansininku per mėnesį. Jei ir taps, tai tam sugaišite kur kas daugiau laiko jį mokydami, o ne dirbdami su turiniu.

Ar tikrai jums reikia turinio strategijos? Jei taip, duokite užduotį savo rinkodaros skyriui parengti tokią jau dabar.

*******************************************************

Video, kuriame vienas rinkodaros specialistas dalinasi savo turinio strategija:

5 mitai apie SEO paslaugas

seo mitaiVisada norime tapti tikrais mitų griovėjais ir paneigti tam tikrus nusistovėjusius stereotipus ir nuostatas. Kaip tai saldu… Ir įdomu. Pabandykime tai padaryti su plačiajai visuomenei dar nežinoma sritimi – SEO. Mitų čia yra per akis, beje, kai kurie gyvuoja jau gana ilgai.

Tiems, kas negirdėjo nieko apie tai galime pasakyti, kad tai SEO paslaugos padeda interneto puslapiams būti surandamiems Paieškoje. Tai ne tas pats, kas puslapio kūrimas, nes čia reikia kiek kitų žinių ir įrankių. Kas tas SEO yra, paskaitykite Vikipedijoje. Nesigilinsime į šiandienines problemas šioje srityje, tik pabandysime priminti keletą stereotipų ir juos paneigti.

1 stereotipas: SEO paslaugos ir jų teikėjai gali garantuoti 1 vietą Paieškoje. Nė velnio negali. Tokias garantijas gali duoti tik sukčiai. Tai pripažįsta ir profesionalai SEO konsultantai ir paslaugų teikėjai, nuolatos dirbantys šioje rinkoje ir sekantys visus Paieškos atnaujinimus. Kodėl negali? Garantuoti galima tik tai, ką pats turi. Šiuo atveju dirbama su Google paieškos sistema, kuri paslaugos teikėjams nepriklauso. Pirkti vietos irgi negalima, tik reklamą. Google darbuotojai gauna tiek pinigų, kad paslapčių savo pažįstamiems SEO specialistams irgi neišpasakoja. Taigi, niekas nežino tiksliai, kaip veikia paieškos robotas, tad jokių garantijų čia negali būti. Ar mechanikas, kuris nežino, kaip veikia automobilio mechanizmas, gali garantuoti, kad automobilis važiuos 300 km/h greičiu? Turbūt nelabai. Tas pats ir šioje srityje.

2 stereotipas: SEO mirė… Seo miršta po kiekvieno paieškos algoritmo atnaujinimo ir bandymo kovoti su internetiniais brukalais, nes kažkam metų ar daugiau darbas nueina šuniui ant uodegos. Tas šaukia „Katastrofa! Pasaulio pabaiga! Dabar tai jau tiksliai galas…”, o būrys naivuolių puola bėgti ir taip pat šaukti nesigilindami į situaciją iš esmės. SEO yra optimizavimas paieškos svetainėms. Kol bus internetas, tol svetainėms bus taikomi tam tikri reikalavimai. SEO paslaugos yra paruošti interneto puslapius pagal tuos reikalavimus, tad darbo jiems čia bus visada.

3 stereotipas: SEO kampanija padidina pardavimus. Mitas! Sėkmingas svetainės optimizavimas pagerina pozicijas pagal tam tikrus raktinius žodžius, kuriuos reikia itin atidžiai parinkti. Jei raktinis žodis „laikrodziu parduotuve Antakalnyje“ yra ieškomas 20 kartų per mėnesį, tai buvimas pirmose pozicijose nereiškia, kad sulauksite būtent tiek lankytojų. Be to atėję lankytojai nebūtinai užeis į parduotuvę ar pirks iš jūsų elektroninės parduotuvės. Pirkimas ar bet koks link pirkimo vedantis lankytojo veiksmas (skambutis, el. laiško parašymas, naujienų prenumerata) priklauso nuo puslapyje išdėstytos informacijos ir raginimo veikti. Tekstas puslapyje gali patikti Googlui, tačiau tai nereiškia, kad lankytojas norės kažką puslapyje nuveikti. Dėl to SEO kampanijos su pirkimais daug bendro neturi. Tai daugiau interneto rinkodaros paslaugos, User experience (UX) ir tinkamas pardavimų tekstas.

4 stereotipas: Kai taip dažnai keičiasi Paieškos reikalavimai, geriau nieko nedaryti… Nieko nedarymas buvo taikomas prieš keletą metų, kai puslapiai būdavo baudžiami už kažkokius prasižengimus. Tada Google specialiai stebėdavo, ar nubaustas puslapis imsis kokios neleistinos veiklos, ar ne. Nieko nedaryti reiškia nieko ir negauti. Reiktų aiškiai suprasti kertinius ir nekintančius Google reikalavimus visiems puslapiams: tvarkingas kodas, atitinkantis visus reikalavimus, naudingas ir kokybiškas turinys skaitytojui, o ne robotukui ir skaitytojų rekomendacijos socialiniuose tinkluose, forumuose, savo tinklaraščiuose atgalinių nuorodų pavidalu. Tai fundamentalūs reikalavimai, kurie niekada nesikeitė ir nesikeis, tad reiktų į juos įsiklausyti. Nieko nedarymas reikštų, kad kodo neatnaujinate, jis netvarkingas. Turinys taip pat neatnaujinamas, lankytojui nėra jokio poreikio pas jus į puslapį užeiti vėl ir vėl, pavartyti keletą puslapių, likti čia ilgiau. Jei niekas jūsų puslapio nerekomenduoja pasižiūrėti pateikdamas nuorodą, reiškia jis neįdomus ir nenaudingas, tad Google jo nerodys tarp paieškos rezultatų. Štai prie ko priveda nieko nedarymas. Daryti būtina, tik su saiku. Dabar baudžiami ir tie, kurie daro viską neteisingai, piktybiškai ne pagal reikalavimus, o taip pat ir tie, kurie PERSISTENGIA (yra net terminas over-optimization).

5 stereotipas: SEO paslaugas gali teikti bet kas. Visas profesionalias paslaugas teikia tik profesionalai, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. SEO paslaugos yra kelių paslaugų kompleksas, todėl pavieniai asmenys ar šiaip besidomintys vaikinukai to nepadarys. Optimizavimas nėra tikslusis mokslas, kur galima mintinai iškalti formules ir atsistojus prie lentos šiaip ne taip išspręsti uždavinį. Tai eksperimentais ir patirtimi grįsta paslauga. Paskaityti straipsnių neužtenka. Turite nuolatos skaityti ir domėtis, bandyti su savo puslapiais, turėti nuolatinių klientų, kuriems pasiekiate apčiuopiamus rezultatus, kad galėtumėte pasakyti, kad mano SEO strategijos veikia realia, o ne „ant popieriaus“. Tiesa, šiai sričiai nėra išsilavinimo Lietuvoje. Tai reikia padaryti iš pasaulinių šaltinių savarankiškai. Jei statybininkus ruošia ne viena mokslo įstaiga, tai SEO specialistai lavinasi patys, bet irgi ne tik iš knygų, bet ir iš praktikos. Jei norite atskirti profesionalą nuo entuziasto, paprašykite parodyti konkrečių darbų rezultatus. Vertinkite tik ilgalaikius darbus, nes dirbtinai sukelti pozicijas gali ir mėgėjai, tačiau jas išlaikyti keletą metų yra uždavinys, įkandamas tik profesionalams.

Tikimės, kad šis straipsnis bus naudingas visiems, kas domisi SEO nereguliariai ir nesiekdami tuo verstis.

Paieškos sistemų vorų įtaka paieškos rezultatams

Gerai pagalvojus, nesunku būtų galima pastebėti, jog visos teikiamos SEO paslaugos koncentruojasi ne tik į paties tinklapio optimizavimą, tačiau į tokį jo optimizavimą, kad į svetainę užsukę paieškos sistemų vorai-robotai galėtų surinkti jau paruoštą informaciją ir pagal  tam tikrus kriterijus, pakeltų svetainę paieškos sistemų rezultatuose.

search engine spybot

Paieškos sistemų vorų darbo specifika

Sukūrus tinklapį, vorai jame apsilanko ir pradeda kaupti informaciją, pasinaudodami savo algoritmo funkcijomis. Jiems reikalinga saugoma informacija tam, kad ją būtų galima palyginti su vėliau patalpinta nauja informacija ir tokiu būdu vertinti tinklapį. Visi SEO paslaugų tiekėjai žino, jog tokio roboto pagrindinės funkcijos yra: parsiųsti, saugoti, skanuoti, paviešinti. Būtent nuo paieškos sistemų robotų priklausys ar jūsų tinklapis bus populiarus. Nuo šių robotų priklauso net ir tai, kas kiek laiko robotai tikrins jūsų tinklapį ieškodami naujo turinio – dar vienas būdas kaip veikia jų viduje užprogramuoti algoritmai. Dėl šios priežasties svetainės, kuriose turinys rečiau pildomas, nukenčia PR arba paieškos rezultatų pozicijų pagal tam tikrus raktažodžius atžvilgiu.

Robotas, užsukęs į tinklapį tikrina jį eilės tvarka, pradedant nuo angl. „Title“, pavadinimo, tęsiant aprašymų, meta etiketėmis(Tags)  ir baigiant susijusiais raktažodžiais bei frazėmis svetainės turinyje, t.y. tekste. Būtent į šiuos aspektus atsižvelgia specialistai, kurių teikiamos seo paslaugos atneša greitus ir kokybiškus rezultatus.

Yra ir daugiau funkcijų, kurias atlieka šie robotai. Tai būtų nuorodų sekimas bei sukonkretinkime anksčiau paminėtą saugojimo funkciją: tai informacijos saugojimas saugyklose, t.y. indeksavimas tam, kad ta informacija vėliau būtų greičiau pasiekiama, panaudojus tam tikrus raktažodžius. Šis google robotas-voras vadinamas „Googlebot“ ir yra valdomas daugelio algoritmų, kurie yra užprogramuoti šitokio roboto viduje.

 Paieškos sistemų vorų tipai

„Googlebot“ robotai-vorai yra dviejų tipų. Pirmasis tipas – „FreshBot“ – tai toks robotas, kuris tikrina svetainę vos tik joje atnaujinama informacija, todėl jis saugo savo saugykloje tik atnaujinamą informaciją. O štai savo atžvilgiu „DeepBot“ dar kitaip vadinamas mėnesinis robotas-voras, saugo savyje informaciją maždaug kas mėnesį, tiksliai negalima pasakyti, kas kiek laiko. Šis robotas-voras kaupia visą informaciją, kuri susijusi su tinklapiu ir daro skaičiavimus, kurie turi nemažai įtakos tinklapio aukštesnėms pozicijoms paieškos sistemų rezultatuose. Taip pat šis robotas-voras naudojasi anksčiau minėtomis funkcijomis, tokiomis kaip nuorodų sekimo, todėl patartina tinklapiuose nuorodas pavadinti praturtintais raktažodžiais, ką patartų kiekvienas seospecialistas, kadangi tai puikūs būdas iškelti tinklapį vienu ar kitu raktažodžiu SERP‘e.