Ar papildai sportuojantiems yra būtini?

Kiekvienas aktyviai sportuojantis asmuo žino, kad greta fizinio aktyvumo labai svarbu derinti ir tinkamą mitybą bei papildus, kurie padeda kur kas greičiau pasiekti norimų rezultatų. Papildai sportui net ir šiais laikais, kai jau seniai yra įrodyta jų nauda, vis dar gana aktyviai aptarinėjami. Šiuo metu papildų pasirinkimas yra labai platus, tad kiekvienas asmuo pagal savo organizmo poreikius gana nesunkiai atras tai, kas jam atrodo tinkamiausia ir ko jo organizmas reikalauja labiausiai.

papildai sportui

Kol vieni teigia, kad sportuojantys privalo vartoti papildus, jeigu nori pasiekti puikius rezultatus, tuo tarpu kiti argumentuoja, kad papildai nėra reikalingi. Svarbiausia aktyviai sportuoti, kad asmuo galėtų užsiauginti norumus raumenis. Geriausiai į diskusijas gali atsakyti sportininkai, kurie jau daug metų gyvena sportu, tad jie paprasčiausiai žino, kas gali padėti efektyviai pasiekti geresnių rezultatų. Papildai sportuojantiems yra galimybė kur kas greičiau užsiauginti norimas kūno linijas ir tuo pačiu džiaugtis puikiai atrodančiu kūnu. Svarbiausia, kad greta to jis bus sveikas, o to turėtų siekti visi sportininkai.

Sunku vienareikšmiškai atsakyti, ar papildai sportui yra būtini. Kadangi skirtingi žmonės sportuoja dėl skirtingų priežasčių, tuo pačiu pavyksta pasiekti ir skirtingą rezultatą. Štai kol vieni siekia kuo greičiau užsiauginti raumenis, tuo tarpu kitiems sportas yra paprasčiausiai galimybė būti kur kas sveikesniais. Jeigu nenorite savo kūno patobulinti, tokiu atveju papildai Jums neturėtų būti reikalingi. Visgi, jeigu norite, kad organizmas būtų pripildytas reikalingų medžiagų ir tokiu atveju greta sporto pavyktų kartu su papildais pasiekti maksimaliai geresnių rezultatų, tokiu atveju mes Jums paprasčiausiai rekomenduojame gerti papildus, kurie yra subalansuoti sportui. Kadangi jų pasirinkimas šiuo metu yra itin platus, natūralu, kad pirmiausia norisi palyginti skirtingas alternatyvas ir iš jų pasirinkti tai, kas reikalinga ir kas tinka. Juk ne visi papildai yra vienodi. Kai kurie naudingi ne tik sportuojantiems asmenims, tačiau visiems, kurie nori būti sveiki ir laimingi.

Šiuo metu papildų pasirinkimas yra labai platus, tad natūralu, jog daugeliui žmonių kyla klausimas, ar visi papildai yra naudingi. Apskritai, žmogaus organizmui gauti reikalingą kiekį vitaminų iš maisto yra gana sunku, tad geri papildus reikia. Šiuo atveju svarbiausia yra tai, kad jūsų pasirinkti papildai būtų reikalingi ir naudingi. Kadangi šiuo metu papildų pasirinkimas yra toks platus – daugelis žmonių lygina, derina ir apgalvoja, kokie yra geriausi ir kokie padeda efektyviai pasiekti maksimaliai geriausių rezultatų. Ir tai natūralu įvertinus tai, kad vieni geriau atlieka savo funkcijas, o tuo tarpu kiti ne tokie puikūs. Dažnai derinant ir lyginant pavyksta rasti geriausius. Tačiau jeigu norite bent kiek sutaupyti laiko – siūlome įvairiuose forumuose internete skaityti kitų žmonių paliktus komentarus. Tai Jums leis susidaryti nuomonę, ko galima tikėtis.

Papildai sportui labai reta būna žalingi. Dažniausiai šalutinis poveikis pasireiškia tik tuomet, kai žmogus pasirenkama jam netinkamus papildus. Paprasčiausiai tokiu atveju prasideda alerginė reakcija, kurios galima išvengti pasitarus su specialistu, kuris gali rekomenduoti, kokie papildai Jums tinka labiausiai ir kurie reikalingi Jūsų organizmui.

 

 

Maisto papildai sportui gali padidinti treniruočių teikiamą naudą

maisto papildai sportuiTikriausiai neatsiras nei vieno, prieštaraujančio, jog sportas atneša neabejotiną naudą žmogaus fizinei ir psichologinei savijautai bei formuoja dailias kūno linijas (kitas klausimas, ar su minėtu teiginiu sutinkame tik teoriškai, ar ir patys akytviai užsiimame fizine veikla). Tuo tarpu maisto papildai sportui visuomenėje vertinami kur kas prieštaringiau. Nemenka dalis asmenų įsivaizduoja, jog šios rūšies papildus vartoja tik “raumenų kalnai”, ištisas 24 valandas praleidžiantys sporto salėje. Iš tiesų  yra gerokai kitaip! Profesionalūs sportininkai neabejotinai žino, kuo naudingi maisto papildai sportui ir juos, atsižvelgdami į specialistų rekomendacijas, vartoja. Šia tema plačiau pasidomėti reikėtų mėgėjams, pradedantiems reguliarias treniruotes ar bent planuojantiems ateityje tuo užsiimti.

Praktikuoti tam tikrą sportinę veiklą žmonės pradeda vedini konkrečių tikslų. Didžioji dalis moterų svajoja apie dailią, lieknesnę figūrą, tuo tarpu vyrai pirmenybę teikia ištreniruotam, raumeningam kūnui ( ir tik menka dalis sportuoja sveikatos labui). Maisto papildai sportui yra klasifikuojami remiantis panašia logika:

  • Energijai

Šių maisto papildų sudėtyje esantys komponentai organizmui suteikia energijos ir ištvermingumo, reikalingų norint produktyviai praleisti treniruotę bei po jos išlikti “padorios” formos – ne paslaptis, nors iš principo sportas turi suteikti žvalumo bei darbingumo, tačiau po jo neretam norisi “kryžiumi” gulti tiesiai į lovą. Aišku, reikia atkreipti dėmesį ir į individualų fizinį pasirengimą. Jei jūs neseniai sportuojate ar esate fiziškai silpnesnis, maisto papildai sportui nepadarys stebuklo ir jūsų ištvermė iš karto neišaugs kelis kartus.

Šie papildai, kurių sudėtyje yra daugiausia baltymų ir angliavandenių, yra skirti kūno masei didinti bei raumenims formuoti. Tiesa, nepamirškite, jog be to dar reikia ir sportuoti!

  • Jėgai

Jėga bei ištvermė formuojasi po truputį pereinant prie didesnio krūvio, tačiau specializuoti papildai šį procesą paspartina.

  • Svorio kontrolei

Šios grupės maisto papildai skirti raumenų deginimo, maisto medžiagų apytakos skatinimui, dėl ko greičiau krenta nereikalingi kilogramai.

  • Po treniruočių

Maisto papildai, vartojami po treniruočių, yra skirti padėti organizmui atgauti prarastas jėgas bei atsistatyti pavargusiems raumenims.

 

 

 

Maisto priedai, be kurių egzistavimo negalėtų egzistuoti ir maisto papildai sportui

super sportNorint numesti svorio, padėti gali ne tik sunkios ir intensyvios treniruotės sporto klube, griežtai sureguliuota mityba, bet ir įvairūs maisto papildai. Prieš renkantis maisto papildus, reikėtų pasikonsultuoti su gydytojais, treneriais ar mitybos ekspertais – jie patars, kas organizmui geriausia ir kokių priemonių imtis norint efektyviai atsikratyti antsvorio. Taip pat maisto papildai sportui sudaryti iš tam tikrų ingredientų, tad kaip žinoti, kurie iš jų yra reikalingiausi, geriausi ir duoda geriausių rezultatų? Pirma, ką turėtumėte daryti – tai nesitikėti pernelyg greitų ir stebuklingų rezultatų, antraip galite sužaloti savo organizmą.

Kofeinas ir natūralus jo šaltinis žalioji arbata. Žalioji arbata bei kofeinas skatina riebalų deginimą, pagreitina ir medžiagų apykaitą virškinamajame trakte. Norint pastebėti rezultatus, vartoti žaliosios arbatos reikėtų bent 2-3 mėnesius ir stebėti jų poveikį. Kasdien pakaks išgerti 3 puodelius arbatos, žinoma, nesaldintus cukrumi. Jei labai norisi saldumo, galima į arbatą dėti pusę-šaukštelį natūralaus medaus. Taip pat žaliosios arbatos nereikėtų gerti vakare, nes dėl kofeino poveikio negalėsite užmigti.

Kapsaicinas. Tai medžiaga, kurios galima rasti čili pipiruose. Pavartojus natūralios medžiagos, juntamas deginimas, karštis, o kai vartojami kapsaicino turintys maisto papildai, skirti svoriui mažinti, skonis nejuntamas. Ši medžiaga, kaip ir kofeinas, paspartina medžiagų apykaitą, išsiskyrus šilumai, greičiau sudeginami riebalai. Kuo karščiau, tuo daugiau norimų atsikratyti riebaliukų sudega – maisto papildai sportui daugiausia ir veikia tokiu principu.

Aviečių ketonas. Aviečių ketone yra medžiagos adiponectino. Tai baltyminis hormonas, kurio galima aptikti riebalų ląstelėse, kai riebalai verčiami į energiją. Produkto maži kiekiai randami šviežiose sunokusiose aviečių uogose. Medžiaga efektyviai veikia net ir žmogui nesportuojant, ilsintis.

Žaliosios kavos pupelių ekstraktas. Šis ingredientas buvo ypač populiarus tarp tų, kuriuos domino natūralūs papildai, padedantys kovoti su antsvoriu. Netrukus, išreklamuotas TV ekranuose, šis ingredientas tapo vienu populiariausių. Tačiau 2013 m. šis ingredientas uždraustas vartoti, tačiau priežastys plačiau nekomentuotos. Komponentas rekomenduojamas tiems, kurie vartoja daug angliavandenių, saldžių produktų, taip pat kurie turi problemų dėl cukraus kiekio kraujyje.